Groot: http://www.flickr.com/photos/lasteraar/ ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;
Fotografie
- dvh
Re: Fotografie
Rechte horizon dan maar

Groot: http://www.flickr.com/photos/lasteraar/ ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Michele
Thanks. Bedenk wel; alle "meiden" zijn oefeningen = leren, dus alle commentaar voegt voor mij iets toe. Ik wil toch meer van dit soort werk produceren om me te oefenen hierin. Bij een bruidsrepo komt het doorgaans van pas. En van racerijfoto's kun je niet leven. Helaas.allen schreef:Je horizon staat scheef.![]()
Nee Michele, ik blijf erbij. Je autofoto's zijn bijna zonder uitzondering allemaal mooi om naar te kijken. Maar ook deze foto heeft wat raars. Voor mijn gevoel houdt mevrouw zich krampachtig vast omdat ze bang is weg te glijden. De manier waarop ze haar hoofd houdt, versterkt dat gevoel.
Dat gezegd hebbende, ik zou zelf bij god niet weten hoe je een persoon wel moet laten poseren en dan ook nog eens op de gevoelige plaat zetten waarbij het normaal blijft ogen.
Onderstaand plaatje levert wel geld op, maar daar wil ik me dus meer in bekwamen.
Uiteraard. Hij is stuk...allen schreef:Ik als 'anti-BMW' persoon vind de pitstraat foto met de Z4 uitermate sterk!
-
allen
Zou dat het zijn dan?
Plougrescant, Bretagne. Zwartwit foto. Vond ik een superfoto met sfeer!
Bruidsfotografie is het laatste waar ik voor in zou zijn, maar een en ander kan te maken hebben met het feit dat ik het liefst vertrek als de groep te groot wordt. Maar als het je ding is, is het natuurlijk prachtig als je al fotograferend rond kunt komen. Ik verbaas me altijd over straatfotografen. Een aantal ervan komt gewoon rond door te dagdromen met een toestel in hun hand. Zo lijkt het af en toe.
Plougrescant, Bretagne. Zwartwit foto. Vond ik een superfoto met sfeer!
Bruidsfotografie is het laatste waar ik voor in zou zijn, maar een en ander kan te maken hebben met het feit dat ik het liefst vertrek als de groep te groot wordt. Maar als het je ding is, is het natuurlijk prachtig als je al fotograferend rond kunt komen. Ik verbaas me altijd over straatfotografen. Een aantal ervan komt gewoon rond door te dagdromen met een toestel in hun hand. Zo lijkt het af en toe.
- Michele
Even ter verduidelijking: ik draai al een paar jaar bruidswerk als reserve voor een vriendin van me. Als zij een dubbele boeking heeft neem ik die over. Meestal vrij standaard werk, maar ik ga niet experimemteren tijdens iemands bruiloft. Vandaar de sessies met de dames de afgelopen maanden: wat andere dingen uiproberen en vooral flitsen op locatie uitzoeken. Dat gebruik ik in de racerij vrijwel nooit behalve ttl in de pits.
- KW
Op zich geen onaardige plaat, maar mijn kritiek is dat het model haar hoofd iets te scheef houdt, het lijkt zo net alsof ze haar nek breekt zeg maar... gewoon iets teveel van het goeie. Maar omdat zo'n foto verder toch niet helemaal mijn smaak is vind ik het moeilijk om aan te geven hoe ik het beter zou doen.Michele schreef:Thanks. Bedenk wel; alle "meiden" zijn oefeningen = leren, dus alle commentaar voegt voor mij iets toe.
- markk
Heel apart. Me like.dvh schreef:Rechte horizon dan maar![]()
@Michele: Mooi foto. Technisch echt prima, compositie, belichting, etc. Maar echt "pakken" doet ie me niet. Helaas.
En die scheve horizon: Ach dat is jouw ding, dus dat moet je gewoon blijven doen totdat we er allemaal aan gewend zijn
Mark.
-
Metchu
Kijk eens hier: http://ctphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;Michele schreef: Onderstaand plaatje levert wel geld op, maar daar wil ik me dus meer in bekwamen.
dit was mijn wedding fotograaf. Erg tevreden over het resultaat, wellicht kun je wat inspiratie opdoen. Bovendoen heeft markk nog een dagje met hem meegelopen

-
ErikS
De king in bruidsfotografie incl flitsen;Michele schreef:Even ter verduidelijking: ik draai al een paar jaar bruidswerk als reserve voor een vriendin van me. Als zij een dubbele boeking heeft neem ik die over. Meestal vrij standaard werk, maar ik ga niet experimemteren tijdens iemands bruiloft. Vandaar de sessies met de dames de afgelopen maanden: wat andere dingen uiproberen en vooral flitsen op locatie uitzoeken. Dat gebruik ik in de racerij vrijwel nooit behalve ttl in de pits.
http://www.ktf.nl
Overigens kom je er ook een trouwfoto van ons tegen....
-
Metchu
ik zie direct al een verschil tussen beide fotografen. CT werkt heel veel met licht en lichte fotografie en ktf is meer donker. Het is maar net wat je voorkeur heeft, die van mij ligt meer bij het "dreamy". Veel licht. Maar het zijn wel erg leuke foto's inderdaad Erik, die settings zijn echt gaaf!
- dvh
Daar zitten wel mooie foto's tussen.
Nu vind ik sommige foto's wel mooi. Maar ik heb helemaal niks met (traditionele) trouwerijen...
@Mark, thnx
.. is voor een vriend(in) gemaakt... Het meisje stond op een lelijke achtergrond en heb ik wat bijpassend omheen gemaakt. Foto's zijn niet van mijzelf.. Enkel alles in elkaar gedraaid.
Nu vind ik sommige foto's wel mooi. Maar ik heb helemaal niks met (traditionele) trouwerijen...
@Mark, thnx
-
allen
De foto's laten exact zien waarom ik per definitie geen bruidsfotograaf wilde maar gewoon een bak foto's van de gasten met hun mobieltjes en compact camera's.
-
Metchu
ik was vorig jaar op een bruiloft, waarbij elke tafel zijn eigen wegwerpcamera had. Geweldig idee!
-
ErikS
Dat is het gave, je heb een paar foto's van de dag die je zo aan de muur kan hangen, bijna kunst.allen schreef:De foto's laten exact zien waarom ik per definitie geen bruidsfotograaf wilde maar gewoon een bak foto's van de gasten met hun mobieltjes en compact camera's.
Maar verder een heel speels album, met alle gasten ed erin en erop.
We hebben bijvoorbeeld geen statiefoto, en de hele dag niet geposeerd... (Daar heb ik echt een hekel aan..)
@ Wegwerpfoto idee zie je hier ook op vrijwel elke bruiloft.... Komt weinig soeps uit hoor....
-
allen
Erik, daar verschillen we van mening. Er zit veel moois tussen het bagger. Het nadeel is dat ik ooit rustig eens 4000 foto's moet doorspitten terwijl de bruidsfotograaf het rommel gewoon voor je weggooid. Wellicht blader ik ze over twintig jaar eens rustig door. Nooit van m'n leven overigens dat ik trouwfoto's aan de muur zou hangen.
Trouwen heeft m'n leven en de relatie niet veranderd. M'n zoontje heeft dat wel gedaan. Die hangt daarom groot aan de muur. Vooralsnog de enige poster in het huis.
Metin, wij waren de wegwerpcamera's vergeten te kopen. Dat is een van de weinige nadelen overigens van alles zelf regelen. Maar we zijn er dan ook geen 2 weken effectief mee bezig geweest. Kan niet anders zeggen dan dat ons feest een geweldig gezellig zootje ongeregeld was. Exact zoals ik het voor ogen had.
Trouwen heeft m'n leven en de relatie niet veranderd. M'n zoontje heeft dat wel gedaan. Die hangt daarom groot aan de muur. Vooralsnog de enige poster in het huis.
Metin, wij waren de wegwerpcamera's vergeten te kopen. Dat is een van de weinige nadelen overigens van alles zelf regelen. Maar we zijn er dan ook geen 2 weken effectief mee bezig geweest. Kan niet anders zeggen dan dat ons feest een geweldig gezellig zootje ongeregeld was. Exact zoals ik het voor ogen had.
- Michele
Hmm, die Kars Tuinder maakt mooie dingen!
Af en toe heb je een bruidspaar dat wel eens wat gekkere dingen wil qua bewerking en/of poses. Vorig jaar dit stel gefotografeerd:
Af en toe heb je een bruidspaar dat wel eens wat gekkere dingen wil qua bewerking en/of poses. Vorig jaar dit stel gefotografeerd:
- Bijlagen
-
- Stefanjessica-7.jpg (478.41 KiB) 1560 keer bekeken
-
- Stefanjessica-2.jpg (324.94 KiB) 1560 keer bekeken
-
- Stefanjessica-17.jpg (114.82 KiB) 1560 keer bekeken
-
- Stefanjessica-16.jpg (551.89 KiB) 1560 keer bekeken
- Michele
nog eentje van gisteren, maar dan anders

Laatst gewijzigd door Michele op 01 okt 2013, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
- dvh
Deze is wel leuk !
Maar die wc foto... if it pays the bills.. Maar kan me niet voorstellen dat iemand blij is met zo'n foto
- Michele
En da's feitelijk een klassiekertje...
Dat stel durfde wel. Zij reed de trouwauto, op hoge hakken! En ze hadden onder andere 's avonds een beachparty waarbij alle gasten slippers kregen uitgedeeld. Alle groepsfoto's zijn gemaakt met de pootjes in de plomp
En die WC.... Dat was hun eigen idee... En ik vond 'm ook wel leuk. Maar origineel waren daar (Strijp S, Eindhoven) nog van die ouderwetse pisbakken in een afbraakpand met karrenvrachten sfeer. Helaas waren die in de tijd tussen inspectie door het stel en de trouwerij net gemoderniseerd.vermoed dat je ondertusen alweer minder terugvindt van de locatie zoals wij die toen aantroffen.
Dat stel durfde wel. Zij reed de trouwauto, op hoge hakken! En ze hadden onder andere 's avonds een beachparty waarbij alle gasten slippers kregen uitgedeeld. Alle groepsfoto's zijn gemaakt met de pootjes in de plomp
En die WC.... Dat was hun eigen idee... En ik vond 'm ook wel leuk. Maar origineel waren daar (Strijp S, Eindhoven) nog van die ouderwetse pisbakken in een afbraakpand met karrenvrachten sfeer. Helaas waren die in de tijd tussen inspectie door het stel en de trouwerij net gemoderniseerd.vermoed dat je ondertusen alweer minder terugvindt van de locatie zoals wij die toen aantroffen.
- KW
@Michele: bruidsfotografie
1: de pose is leuk maar ik heb niks met dat soort blokjespatronen
2: erg leuk
3: geniaal
4: Ook leuk maar beetje druk en omdat die haak precies voor de lijn tussen bakstenen en pilaar zit oog het niet helemaal lekker
@Michele: model
Is al een stuk beter zo, maar het huis staat er links wat mij betreft net een beetje te krap op.
1: de pose is leuk maar ik heb niks met dat soort blokjespatronen
2: erg leuk
3: geniaal
4: Ook leuk maar beetje druk en omdat die haak precies voor de lijn tussen bakstenen en pilaar zit oog het niet helemaal lekker
@Michele: model
Is al een stuk beter zo, maar het huis staat er links wat mij betreft net een beetje te krap op.
-
allen
Laatste foto niets mis mee imho. Kijkt een stuk prettiger weg dan de vorige foto van haar.
Foto met de haak is niet af. Aan de haak geslagen betekent eentje er aan hangen. Of ze dat met je eens geweest waren is een tweede...
Zonder gekheid, leuke foto's.
Foto met de haak is niet af. Aan de haak geslagen betekent eentje er aan hangen. Of ze dat met je eens geweest waren is een tweede...
Zonder gekheid, leuke foto's.
- Robin Hartog
Nette foto's Michele! Persoonlijk blijf ik me ergeren aan de scheven horizonnen. Hoewel niet bij allemaal.
- markk
Gisteren sinds lange tijd weer een echt "fotoprojectje" gedaan. Samen met twee zwagers naar het Amsterdamse NSDM eiland geweest. Heerlijk middagje / avond gehad, beetje met de fotohobby bezig geweest en 's avonds lekker gegeten in Amsterdam.
[1] Onderzeer die daar ligt

[2] Verlaten hal

[3] Waar ze voor een deel een skateboard baan hebben gemaakt...

[4] Wonen in een oude Amsterdamse tram

[5] En om er te komen een prachtige toch met een gratis pondje van/naar Centraal Station

[6] En een toevallig leuk beeld (vind ik) dat er niets mee te maken heeft maar daar wel was...

Alle foto's (51 stuks) : https://picasaweb.google.com/mrkinterne ... d_28092013#" onclick="window.open(this.href);return false;
Mark.
[1] Onderzeer die daar ligt

[2] Verlaten hal

[3] Waar ze voor een deel een skateboard baan hebben gemaakt...

[4] Wonen in een oude Amsterdamse tram

[5] En om er te komen een prachtige toch met een gratis pondje van/naar Centraal Station

[6] En een toevallig leuk beeld (vind ik) dat er niets mee te maken heeft maar daar wel was...

Alle foto's (51 stuks) : https://picasaweb.google.com/mrkinterne ... d_28092013#" onclick="window.open(this.href);return false;
Mark.
- Fedmas
- Auto: G21 330e
Onbewerkt, met scheve horizonnen. Vergeten in RAW te schieten dus had even geen zin in bewerken 

- markk
Nr. 2, vanwege lage standpunt en geen storende achtergrond...