F1 Seizoen 2021 MAX VERSTAPPEN WDC 2021
- WJ
Re: F1 Seizoen 2021 MAX VERSTAPPEN WDC 2021
Die titel word Max niet meer afgepakt. Hij en RB hebben namelijk niks verkeerd gedaan, hooguit kan de race 'nullified' worden en dan wint Max nog.
Veel mensen hopen dat MB doorzet zodat de FIA eindelijk eens een verandering aanbrengt in het gekloot met de stewards enzo. Consistent moet het worden.
Eerste verandering zit er iig aan te komen, een Toto/Horner/etc mogen de raceleiding niet meer lastig vallen tijdens de race heeft Brawn geroepen.
Veel mensen hopen dat MB doorzet zodat de FIA eindelijk eens een verandering aanbrengt in het gekloot met de stewards enzo. Consistent moet het worden.
Eerste verandering zit er iig aan te komen, een Toto/Horner/etc mogen de raceleiding niet meer lastig vallen tijdens de race heeft Brawn geroepen.
- ADV
Die quotes zijn ook al super oud..Robin schreef: 15 dec 2021, 15:01 https://www.facebook.com/18170439118785 ... 65946/?d=n
Was al bekend, maar even de beleving....
- Knot
En dan als ze deze race uit de uitslag schrappen dan gaan andere teams weer in protest want ook die hebben belangen, Sainz zijn podium etc.
- Opa
- Auto: Ford Fiesta ST
Klopt helemaal en dat een teammaat belangrijk is kon je deze laatste race ook zien aan wat Perez z'n inbreng was......als hij Lulu niet zo had opgehouden had die op het eind misschien wel een pitstop kunnen doen en de leiding niet uit handen hoeven geven, omdat z'n voorsprong groot genoeg was.WJ schreef: 15 dec 2021, 16:34 De laatste race heeft wel laten zien hoe belangrijk een team maat is. Als ze alle motoren van Bottas niet helemaal uitgeknepen hadden dan had Bottas er gewoon bij kunnen zitten, en dan had RB nooit zoveel stops kunnen maken om bij een eventuele SC/Herstart gelijk op de bumper van Lewis te klimmen.
Natuurlijk hadden ze zonder dat getest van Valteri waarschijnlijk niet eens in de WDC positie kunnen komen, maar toch. Een Bottas die door het pitten van Max weer tussen hem en Lewis had gezeten had een redding kunnen zijn.
Dan hadden ze allebei op nieuwe banden gestaan in die laatste ronde, maar had Lulu nog het voordeel van de leiding gehad.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Ik heb ergens gelezen dat juist Ola Källenius naar het CAS wil. Kan het alleen niet meer vindenGijzert schreef: 15 dec 2021, 15:41De CEO van Merc heeft nog niks gezegd. Zegt ook veel hoor. Die hadden de stekker er al lang uit kunnen trekken.k33z schreef: 15 dec 2021, 15:19 Ze zullen wel aansturen op de uitslag van de een na laatste ronde.
Geloof nooit dat dit enige kans van slagen heeft, teveel commerciele belangen van de sport. En dat verhaal van 1/3 aandeel Mercedes zal waar zijn, maar als Mercedes dit niet wilt dat hebben ze echt wel een veto. Mercedes kan stoppen met het maken van motoren, dan heeft Toto toch een probleem. Als Mercedes dit niet wilt, dan gebeurt het niet lijkt me.

-
Ik ook maar nergens een directe quote.Arthur schreef: 15 dec 2021, 18:04Ik heb ergens gelezen dat juist Ola Källenius naar het CAS wil. Kan het alleen niet meer vindenGijzert schreef: 15 dec 2021, 15:41De CEO van Merc heeft nog niks gezegd. Zegt ook veel hoor. Die hadden de stekker er al lang uit kunnen trekken.k33z schreef: 15 dec 2021, 15:19 Ze zullen wel aansturen op de uitslag van de een na laatste ronde.
Geloof nooit dat dit enige kans van slagen heeft, teveel commerciele belangen van de sport. En dat verhaal van 1/3 aandeel Mercedes zal waar zijn, maar als Mercedes dit niet wilt dat hebben ze echt wel een veto. Mercedes kan stoppen met het maken van motoren, dan heeft Toto toch een probleem. Als Mercedes dit niet wilt, dan gebeurt het niet lijkt me.![]()
- Martijn_bmw
Idd, naast besluit FIA heeft de laatste race ook enorm laten zien hoeveel teamplay én pit strategie kan leiden tot winst.Opa schreef: 15 dec 2021, 16:58Klopt helemaal en dat een teammaat belangrijk is kon je deze laatste race ook zien aan wat Perez z'n inbreng was......als hij Lulu niet zo had opgehouden had die op het eind misschien wel een pitstop kunnen doen en de leiding niet uit handen hoeven geven, omdat z'n voorsprong groot genoeg was.WJ schreef: 15 dec 2021, 16:34 De laatste race heeft wel laten zien hoe belangrijk een team maat is. Als ze alle motoren van Bottas niet helemaal uitgeknepen hadden dan had Bottas er gewoon bij kunnen zitten, en dan had RB nooit zoveel stops kunnen maken om bij een eventuele SC/Herstart gelijk op de bumper van Lewis te klimmen.
Natuurlijk hadden ze zonder dat getest van Valteri waarschijnlijk niet eens in de WDC positie kunnen komen, maar toch. Een Bottas die door het pitten van Max weer tussen hem en Lewis had gezeten had een redding kunnen zijn.
Dan hadden ze allebei op nieuwe banden gestaan in die laatste ronde, maar had Lulu nog het voordeel van de leiding gehad.
Beide had merc niet op orde in de laatste race en RB juist wel.
-
Is Lewis nu trouwens definitief de bitch van Max?
- Enrico
De SIR bitch na geridderd te worden.
- Opa
- Auto: Ford Fiesta ST
Nu weet ik wel zeker dat het heel belangrijk is: https://racingnews365.nl/haas-bolide-bo ... g-f1-testsOpa schreef: 15 dec 2021, 14:06Nou wauw.....het snelst zijn tijdens een test, dat is echt belangrijk.Hielke schreef: 15 dec 2021, 13:52 Maar annyhou, nu even iets echt belangrijks:
https://www.formula1.com/en/latest/arti ... ndNlR.html
De Vries de snelste in de test!![]()
![]()
![]()
![]()

- Hielke
- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Helder verhaal, benieuwd of Mercedes zich nog meld vanavond op het feestje ...
- EmielS60
Zou wel typisch Mercedes zijn om na het gala een persbericht uit te doen dat ze het protest intrekken.
Dan hoeven ze Max iig niet te zien met een joekel van een bokaal.
Of vlak voor het gala ‘kijk eens wat voor een sportieve verliezers wij zijn’.
Dan hoeven ze Max iig niet te zien met een joekel van een bokaal.
Of vlak voor het gala ‘kijk eens wat voor een sportieve verliezers wij zijn’.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Daaruit:Opa schreef: 16 dec 2021, 00:12Nu weet ik wel zeker dat het heel belangrijk is: https://racingnews365.nl/haas-bolide-bo ... g-f1-testsOpa schreef: 15 dec 2021, 14:06Nou wauw.....het snelst zijn tijdens een test, dat is echt belangrijk.Hielke schreef: 15 dec 2021, 13:52 Maar annyhou, nu even iets echt belangrijks:
https://www.formula1.com/en/latest/arti ... ndNlR.html
De Vries de snelste in de test!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Is dat geen pseudoniem van....?Robert Schwartzman was de snelste coureur tijdens de tweede en laatste testdag op het Yas Marina Circuit.
Car swap.

-
-
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
Nou Ham zou gevraagd hebben te stoppen met het protest. Dat vind ik de juiste houding. Hij stijgt in mijn achting. En als coureur is hij natuurlijk bijna onverslaanbaar goed.
https://www.f1maximaal.nl/
https://www.f1maximaal.nl/
-
Ik heb niks tegen Lewis' publieke houding de laatste GP. Hij vatte 't netjes op. En dat moet hij ook doen. Hij is toch zo 'goed met mensen' en 'empathisch'?
Intern weet ik 't zo net nog niet....
En Toto. Die man moet levenslang een ban in F1 wat mij betreft:)
Flavio Briatore, hoe gaat 't daar mee eigenlijk?
Intern weet ik 't zo net nog niet....
En Toto. Die man moet levenslang een ban in F1 wat mij betreft:)
Flavio Briatore, hoe gaat 't daar mee eigenlijk?
-
Even los van dit protest, waar ik het niet mee eens ben, maar figuren als Toto wil je toch juist in de F1 hebben? Smaakmakers, klootzaken, winnaars.... ik vind het prachtig.
- Knot
Heb ik me het laatste seizoen sowieso over verbaasd die houding van Toto.
Zie je Horner ooit schreeuwen en met spullen gooien?
-
Betekent dit dat niemand dat mag doen? Ik heb voorheen ook genoten van Briatore die je zelf aanhaalde. Ook de coureurs verschillen onderling heel erg, dat is toch prachtig?Knot schreef: 16 dec 2021, 10:18 Heb ik me het laatste seizoen sowieso over verbaasd die houding van Toto.
Ik hou wel van de emotie van Toto, ook al laat hij zich op dit soort momenten van zijn slechtste kant zien.
Volgens mij had jij het er laatst nog over dat coureurs elkaar weer eens een knal voor de bek moesten geven? Maar Toto mag geen emotie tonen?
Ik denk dat er richting Toto veel te veel selectieve verontwaardiging zit omdat de oranje brillen brigade het Mercedes team als aartsvijand nummer 1 hebben aangewezen. Soort voetbalgedrag, Ajax vs Feyenoord. Gedrag dat mijns inziens veel minder in de autosport voor kwam voor de Max mania in NL.
-
Toto heeft zelf 100% selectieve verontwaardiging:)
En tuurlijk mag Max Lewis een kopstoot geven. 7 maal:)
En tuurlijk mag Max Lewis een kopstoot geven. 7 maal:)
- Knot
Ik zet niet dat het niet mag maar ik verbaas me erover dat hij de enige is, dat hij zn kop zo boven het veld uitsteekt.
-
Ik kan slecht tegen mensen die eerst prediken dat anderen een voorbeeldfunctie hebben omdat er bijvoorbeeld ook kinderen kijken. Vervolgens zelf gaan schelden in de auto of met een koptelefoon gaan smijten.
Lewis en z’n vader hebben vrijwel direct op een mooie manier Max gefeliciteerd. Helemaal top.
Toto schijnt dat later per sms gedaan te hebben en wat ik persoonlijk minder vind.
Kinderachtiger is dat niet direct daarna het protest is ingetrokken en dat ze zo flauw zijn om de wagens niet af te leveren.
Overigens van mijn kant geen oranje bril. Wel halverwege het seizoen een anti Mercedes bril gekregen. Anti Russel bril heb ik er sinds een paar dagen bij gekregen na z’n twitterbericht.
Hopelijk knakt Lewis hem volgend seizoen binnen 6 races.
Lewis en z’n vader hebben vrijwel direct op een mooie manier Max gefeliciteerd. Helemaal top.
Toto schijnt dat later per sms gedaan te hebben en wat ik persoonlijk minder vind.
Kinderachtiger is dat niet direct daarna het protest is ingetrokken en dat ze zo flauw zijn om de wagens niet af te leveren.
Overigens van mijn kant geen oranje bril. Wel halverwege het seizoen een anti Mercedes bril gekregen. Anti Russel bril heb ik er sinds een paar dagen bij gekregen na z’n twitterbericht.
Hopelijk knakt Lewis hem volgend seizoen binnen 6 races.
-
Ik zeg ook niet dat mensen met veel emotie de schoonheidsprijs verdienen. Emotie haalt het beste en het lelijkste in mensen naar boven. Toto is daar een goed voorbeeld van.
Zelf kan ik me er aan storen, maar ik kan het ook enorm waarderen. Dit zijn de mensen die sport kleur geven. Op een positieve en negatieve manier.
Sta echt niet achter het niet accepteren van het verlies, maar vind de momenten tijdens de race waar hij zijn emoties laat gaan prachtig.
Zelf kan ik me er aan storen, maar ik kan het ook enorm waarderen. Dit zijn de mensen die sport kleur geven. Op een positieve en negatieve manier.
Sta echt niet achter het niet accepteren van het verlies, maar vind de momenten tijdens de race waar hij zijn emoties laat gaan prachtig.
-
Russell is 'n etterbakje in z'n hele houding. Ik hoop aan de andere kant dat die chupa culo van Lewis hem toch het leven zuur maakt, of dat ze mekaar 't leven zuur maken. Beter:)