Haha jaaa ik klik zo nu en dan op dit topic en dan denk ik.. Ik wil dit soort topics allemaal niet lezen, niet goed voor m'n bloeddruk. Volgens mij kun je ook instellen dat je de posts van bepaalde users niet ziet. Zou het top vinden om dat ook bij bepaalde topics te hebben.Elise schreef: 22 nov 2023, 19:21 Ik vermoed dat Dimitri geen topics als "Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt..." voorbij wil zien komen.
Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...
- Dimitri
- Auto: BMW 130i, BMW Z3 Coupe
Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...
-
Zelfbeheersing... 

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Kreeg zojuist een berichtje dat hier in 't centrum morgenmiddag 14:00-15:00 een Pro Palestina demonstratie wordt gehouden, van vlakbij het stadhuis naar een groot plein hier verderop.
Zal mij benieuwen. Ik zeg niks, maar denk er nu wel even wat anders over....
Koffie!
Koffie!
-
Haal je keffiyeh maar van zolder Robin 

-
Genoeg keus:
https://www.hema.nl/koken-tafelen/keuke ... lsrc=aw.ds
Voetzoekers, Gillende keukenmeiden, Vuurpijlen, zijn die al in de aanbieding. Even voor de sfeer.

- Hielke
Moet kunnen in onze rooie knuffelgemeente.Robin schreef: 02 dec 2023, 09:48 Kreeg zojuist een berichtje dat hier in 't centrum morgenmiddag 14:00-15:00 een Pro Palestina demonstratie wordt gehouden, van vlakbij het stadhuis naar een groot plein hier verderop.
Koffie!
-
Het zou wel handig zijn.. het voordeel van zelfbeheersing is dat het ook buiten DF werktDimitri schreef: 22 nov 2023, 19:30 Haha jaaa ik klik zo nu en dan op dit topic en dan denk ik.. Ik wil dit soort topics allemaal niet lezen, niet goed voor m'n bloeddruk. Volgens mij kun je ook instellen dat je de posts van bepaalde users niet ziet. Zou het top vinden om dat ook bij bepaalde topics te hebben.

-
Nu ben ik niet meer zo'n fan van de USA als vroeger, naar hun geschiedenis kijkend etc.
https://nos.nl/nieuwsuur/collectie/1395 ... -neemt-toe
Maar deze, mmm, weet je wat het is...en dat zal die Duitse toerist in Parijs je ook (niet) vertellen:
1.8 miljard moslims, <15 miljoen Joden. Reken maar uit hoe lang Israel dan door 'mag' gaan....
(en die António Guterres is een vette engnek, alles VN, WHO riekt naar controle...maar daar over een volgende keer)
Maar! Van die 1.8 miljard moslims heeft gelukkig 'maar' 5 % extremistische sympathieën las ik ergens.
Bij de Palestijnen heeft helaas maar 5% een normale beleving bij 'de Joden'.
Welterusten ofzo.

Ik heb die hersenlozen gefilmd
https://nos.nl/nieuwsuur/collectie/1395 ... -neemt-toe
Maar deze, mmm, weet je wat het is...en dat zal die Duitse toerist in Parijs je ook (niet) vertellen:
1.8 miljard moslims, <15 miljoen Joden. Reken maar uit hoe lang Israel dan door 'mag' gaan....
(en die António Guterres is een vette engnek, alles VN, WHO riekt naar controle...maar daar over een volgende keer)
Maar! Van die 1.8 miljard moslims heeft gelukkig 'maar' 5 % extremistische sympathieën las ik ergens.
Bij de Palestijnen heeft helaas maar 5% een normale beleving bij 'de Joden'.
Welterusten ofzo.

Ongeveer 60-70 personen, veelal hoofddoeken , kinderen stuk of 15. En een schreeuwende Nederlandse dame met zo'n megafoon.Hielke schreef: 02 dec 2023, 23:28Moet kunnen in onze rooie knuffelgemeente.Robin schreef: 02 dec 2023, 09:48 Kreeg zojuist een berichtje dat hier in 't centrum morgenmiddag 14:00-15:00 een Pro Palestina demonstratie wordt gehouden, van vlakbij het stadhuis naar een groot plein hier verderop.
Koffie!
Ik heb die hersenlozen gefilmd

-
Ik ben benieuwd naar de oprechtheid van Quatar in dit alles. Hoop het zeker maar zijn ze eerlijke mediator, geen idee.
- tomgtr
Natuurlijk niet. Qatar is super pro Iran. Was zelfs tijdje de arabische liga uitgeflikkerd. De enige reden waarom landen als Saudi, Bahrain en UAE de laatste jaren toenadering hebben gezocht is de angst/haat jegens Iran. Iran ziet zichzelf als leidende partij in de Perzische golf ( or so called Arab gulf. Het is dus een beetje Iran, Syrië, Libanon en Qatar vs de rest
-
Even wat anders:
https://www.nu.nl/entertainment/6293314 ... html#nujij
Bijzonder (denk ik?) dat die letters 'nooit' ten prooi zijn gevallen aan vandalisme/brandstichting/graffiti(?)
Maar toen las ik dit:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Peg_Entwistle
Daaruit:
Bijzonder (denk ik?) dat die letters 'nooit' ten prooi zijn gevallen aan vandalisme/brandstichting/graffiti(?)
Maar toen las ik dit:
Daaruit:
Wat een dieptriest verhaal zeg!Zelfmoord
Entwistle pleegde op 24-jarige leeftijd zelfmoord; ze sprong van de letter 'H' die deel uitmaakt van de bekende 'Hollywood'-letters in de bergen bij Hollywood.[2] Haar lichaam werd pas twee dagen later gevonden in het onder de letters gelegen ravijn.
De oom van Entwistle gaf daags nadat ze was gevonden een verklaring aan de pers. Op de dag van haar zelfverkozen dood had Entwistle tegen hem gezegd dat ze even naar de apotheek ging omdat ze zich niet goed voelde en dat ze daarna een vriendin zou bezoeken. In werkelijkheid liep ze naar de Hollywoodletters, waar ze achter de letter 'H' haar jas, schoenen en haar handtas met daarin een zelfmoordbriefje achterliet. Vervolgens is ze met een ladder van een bouwvakker die aan de letters reparaties moest uitvoeren boven op de 'H' geklauterd en is ze haar dood tegemoet gesprongen. Vreemd genoeg stond de ladder daar onbeheerd en heeft niemand het incident zien gebeuren.
In het zelfmoordbriefje stond: "Ik ben bang, ik ben een lafaard, ik heb spijt van alles. Als ik dit eerder had gedaan had ik mezelf een hoop ellende bespaard. P.E."
Volgens haar oom had ze bewust ervoor gekozen om van de Hollywoodletters te springen als symbolische daad, omdat ze zich door de filmindustrie verraden voelde.
Op de dag dat Entwistle dood werd gevonden kreeg de oom een brief onder ogen die bij de post zat en aan haar geadresseerd was. Ze had een grote rol gekregen in een toneelstuk, waarbij haar personage aan het eind van het stuk zelfmoord zou plegen.[bron?]
Uit het rapport van de lijkschouwer bleek dat Entwistle is overleden door "een zelfmoordactie, waarbij ze meerdere fracturen in haar lichaam heeft opgelopen, evenals een verbrijzeld bekken. Het staat vast dat ze ondanks haar zware verwondingen nog geruime tijd heeft geleefd."[bron?]
Peg Entwistle werd gecremeerd in Hollywood. In 1933 is de urn met haar as naar Glendale in Ohio overgebracht, waar deze is bijgezet in het familiegraf, naast haar vader.
-
Deze vond ik wel treffend:

-
Het gebied rondom de Hollywood letters is nu off limits Wordt ook bewaakt en er is volgens mij maar 1 toegangs weg voor auto met een hek ervoor.Robin schreef: 09 dec 2023, 12:05 Even wat anders:
Maar toen las ik dit:
Daaruit:Wat een dieptriest verhaal zeg!Zelfmoord
Entwistle pleegde op 24-jarige leeftijd zelfmoord; ze sprong van de letter 'H' die deel uitmaakt van de bekende 'Hollywood'-letters in de bergen bij Hollywood.[2] Haar lichaam werd pas twee dagen later gevonden in het onder de letters gelegen ravijn.
De oom van Entwistle gaf daags nadat ze was gevonden een verklaring aan de pers. Op de dag van haar zelfverkozen dood had Entwistle tegen hem gezegd dat ze even naar de apotheek ging omdat ze zich niet goed voelde en dat ze daarna een vriendin zou bezoeken. In werkelijkheid liep ze naar de Hollywoodletters, waar ze achter de letter 'H' haar jas, schoenen en haar handtas met daarin een zelfmoordbriefje achterliet. Vervolgens is ze met een ladder van een bouwvakker die aan de letters reparaties moest uitvoeren boven op de 'H' geklauterd en is ze haar dood tegemoet gesprongen. Vreemd genoeg stond de ladder daar onbeheerd en heeft niemand het incident zien gebeuren.
In het zelfmoordbriefje stond: "Ik ben bang, ik ben een lafaard, ik heb spijt van alles. Als ik dit eerder had gedaan had ik mezelf een hoop ellende bespaard. P.E."
Volgens haar oom had ze bewust ervoor gekozen om van de Hollywoodletters te springen als symbolische daad, omdat ze zich door de filmindustrie verraden voelde.
Op de dag dat Entwistle dood werd gevonden kreeg de oom een brief onder ogen die bij de post zat en aan haar geadresseerd was. Ze had een grote rol gekregen in een toneelstuk, waarbij haar personage aan het eind van het stuk zelfmoord zou plegen.[bron?]
Uit het rapport van de lijkschouwer bleek dat Entwistle is overleden door "een zelfmoordactie, waarbij ze meerdere fracturen in haar lichaam heeft opgelopen, evenals een verbrijzeld bekken. Het staat vast dat ze ondanks haar zware verwondingen nog geruime tijd heeft geleefd."[bron?]
Peg Entwistle werd gecremeerd in Hollywood. In 1933 is de urn met haar as naar Glendale in Ohio overgebracht, waar deze is bijgezet in het familiegraf, naast haar vader.
Lopend zou je er nog dichtbij kunnend komen via wandelpad maar das een beste klim.
-
Nog uren leven nadat je de sprong hebt gemaakt naar het hiernamaals. Dan sla je vagevuur over en zit direct een paar uur in de hel.
Wat een gezeur om iets toe te eigenen.
In Afrika geloven ze dat het ontstaan is in Nambia en de rest van de wereld denkt aan Vikingen of de oude grieken of Egyptenaren.
Wat een gezeur om iets toe te eigenen.
-
PVV, VVD, NSC en BBB leggen bom onder dwangwet
De VVD heeft tijdens het debat over de verkiezingsuitslag een bommetje laten ontploffen. De partij dient een motie in waarin ze het demissionaire kabinet en de Eerste Kamer oproept om een ’pas op de plaats te maken’ met de omstreden dwangwet, waarin is bepaald dat gemeenten verplicht asielzoekers moeten opvangen als Den Haag dat wil. Andere partijen zijn woest op de VVD, spreken over ’sabotage’ en willen dat de VVD de motie terugtrekt.
-
De instroom is het echte probleem. Maar dat kost Rutte z'n baantje. Dus dan die dwangwet in de ring gooien nu Dilan onder vuur ligt vanuit de achterban. Dat je er hooguit een paar gemeenten waar de VVD hoog scoort (mogelijk) mee helpt is een detail. Allemaal voor de bühne dit.
- JP
-
Briefje van Jan – aan Tom van der Lee
Het kan toch niet anders dan dat Martin Bosma met grote meerderheid verkozen wordt.
Die Tom van der Lee deugt van geen kanten
Het kan toch niet anders dan dat Martin Bosma met grote meerderheid verkozen wordt.
Die Tom van der Lee deugt van geen kanten

- Arthur
- Auto: Nr.51
Verbaas u niet, verwonder u slechts.
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Zit nu te kijken naar de tweede ronde.
- Knot
Ook mooi dat TimmerFrans even met tekenfilms gaat vergelijken richting Wilders... de grote witte "vegan" haai.... wat een vent joh... afvoeren.
Enige wat men aan het doen is is elkaar nog harder affakkelen ipv het land weer in banen zien te krijgen.
Enige wat men aan het doen is is elkaar nog harder affakkelen ipv het land weer in banen zien te krijgen.
-
-
Surinaamse ex-president Bouterse krijgt in hoger beroep 20 jaar cel voor Decembermoorden
Desi Bouterse is ook in hoger beroep door het Hof van Justitie veroordeeld tot twintig jaar cel voor zijn aandeel in de Decembermoorden van 1982, waarbij vijftien criticasters van het toenmalige militaire regime werden gemarteld en vermoord. De onmiddellijke gevangenneming van Bouterse is verworpen. Bouterse zelf was niet in de rechtszaal aanwezig. Het is onbekend waar hij verblijft.
- Philipoo
Waarschijnlijk komt die er dus gewoon weer mee weg en wordt die niet opgepakt..
- JP
Desi zit ergens op een warm eiland naast 2Pac, Michael Jackson, Madonna en Michael Schumacher