Verbaasd me dat het nieuws telkens een bepaald deel van de discussie weet aan te wakkeren.
Er zijn echt genoeg andere maatschappelijke vraagstukken.. met moeilijk te duiden oorzaken en gevolgen.
Misschien tijd voor een discussie over bekostigen van essentiële maatschappelijke zaken. Gezien de verdeeldheid en frustratie in de maatschappij.. en de luxe en decadentie.. ga ik even kort door de bocht door te stellen dat onze expressie van welvaart meer kost dan het oplevert. Dat de luxe ons niet dusdanig tevreden stelt, dat we de ellende lekker kunnen negeren.
En als dat zo is, moeten we ons dan afvragen of we gelukkiger zouden zijn met een beter functionerende maatschappij. Waarbij alle essentiële zaken beter geregeld zijn.. waarbij we meer over hebben om dat te kunnen bekostigen.
Eric Z schreef: 18 jan 2021, 14:18
Ja, maar ze heeft het toch over de invloed van de werkgever en de inzichten die hij krijgt? Dan maakt digitaal of ter plaatse niets uit. Ter plaatse kunnen ze dat ook zien. Alle vergadereuimtes zijn glazen wanden hier.
Ze zien het daar nog beter zelfs want ik heb m’n laptop naast m’n normale scherm staan. Dus zo nu en dan zitten er mensen te zeuren dat ik maar half in beeld ben.
Overigens snap ik sowieso niet waarom je bang zou moeten zijn dat je werkgever iets over je te weten komt, of zijn we een soort van schizofreen zodra we op kantoor zitten? En mag je werkgever absoluut niets van je (prive) weten?
Digitale communicatie kun je laten interpreteren door software. Dat is efficiënter en waarschijnlijk een stuk accurater.
Denk dat de motieven hiervoor ook eigenlijk niet bij de bedrijven zelf ligt.