F1 Seizoen 2021 MAX VERSTAPPEN WDC 2021
- Mark 320iS
Re: F1 Seizoen 2021 MAX VERSTAPPEN WDC 2021
Mercedes zou een goede juridische basis hebben om de uitslag van zondag aan te vechten:https://www.racefans.net/2021/12/14/mer ... gp-lawyer/
We zullen zien, laten we hopen van niet!
- daNpy
Mercedes is niet bij de fotoshoot in Parijs....
https://racingnews365.nl/mercedes-komt- ... t-fia-gala
Wat een kleuters
https://racingnews365.nl/mercedes-komt- ... t-fia-gala
Wat een kleuters
- daNpy
Mark 320iS schreef: 15 dec 2021, 12:18 Mercedes zou een goede juridische basis hebben om de uitslag van zondag aan te vechten:https://www.racefans.net/2021/12/14/mer ... gp-lawyer/
Dan kan RBR wel een heel blik opentrekken over dit seizoen.Part of sporting fairness revolves around consistency of application of the rules of the sport.
- Hielke
Ik heb zondag met totale verbazing naar de gebeurtenissen rondom de herstart van de race zitten kijken. Als je F1 de laatste tijd een beetje gevolgd hebt, dan moet de verbazing bij iedereen zo'n beetje hetzelfde zijn geweest. Die claim van Mercedes dat de besluiten van de FIA en Masi op willekeur berusten vind ik daarom ook erg sterk.
Toch hoop ik dat Mercedes het erbij laat. Als ik al zie hoe idioot Corona Wappies tekeer gaan, dan hou ik mijn hart vast voor de idioterie die we van het Oranje brillen legioen kunnen verwachten
Toch hoop ik dat Mercedes het erbij laat. Als ik al zie hoe idioot Corona Wappies tekeer gaan, dan hou ik mijn hart vast voor de idioterie die we van het Oranje brillen legioen kunnen verwachten

- Knot
Zag dat er een grote stijging in aanbod van gebruikte Mercedes-Benzen was afgelopen dagen, prijzen storten compleet in, iedereen wil er zsm vanaf.
- daNpy
Ja dan kan Red Bull nog wel een blikje openmaken.Die claim van Mercedes dat de besluiten van de FIA en Masi op willekeur berusten vind ik daarom ook erg sterk.
Het is een ongelofelijke partij kleuters die alleen concurrentie willen waar ze van kunnen winnen. Als dat niet lukt, gaan ze huilen.
Achtervleugels, pitstops, andere banden, hell zelfs de baan van Abu Dhabi is aangepast door de langzame bochten te verwijderen.
Een Lewis die klaagt over "gevaarlijk racen" als hij Perez de muur indrukt. Masi had Toto moeten vragen of hij de zwarte vlag wilde zien. Dat had pas écht lachen geweest.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
-
Haha nou prima, worden ze misschien toch winnaar.Mark 320iS schreef: 15 dec 2021, 12:18 Mercedes zou een goede juridische basis hebben om de uitslag van zondag aan te vechten:https://www.racefans.net/2021/12/14/mer ... gp-lawyer/
Als het op zo'n manier moet is je imago schade toch gigantisch? Zowel van Mercedes als de F1/FIA.
En ja, in die laatste race gebeurde ook weer wat vreemde dingen dus dat ze iets vinden in het reglement geloof ik wel. Maar er waren dit seizoen vaker beslissingen genomen die discutabel waren, echter vooral in het nadeel van Max.
- JP
Hielke’s Mercedes-hoop is gewoon dat de Louis stopt en Nyck zijn plek inneemt. Ze zoeken alleen nog sponsoren, Friese Vlag, de Beier, een juwelier, Kartbaan Heerenveen, Campina…
- Knot
Het feit dat je een advocaat meeneemt naar een GP zou al voor diskwalificatie moeten zorgen.
- JP
Waarom moeten autos met een ronde achterstand de safetycar inhalen? Geef ze ook onder geel, een blauwe vlag. Even op hun plek zetten voor einde safetycar zonder dat iemand deze in moet halen.
- Knot
Dat zo een onoverzichtelijk zooitje worden ben ik bang.
- Hielke
Och, wat een prettig scenario als Lewis toch mocht stoppenJP schreef: 15 dec 2021, 12:56 Hielke’s Mercedes-hoop is gewoon dat de Louis stopt en Nyck zijn plek inneemt. Ze zoeken alleen nog sponsoren, Friese Vlag, de Beier, een juwelier, Kartbaan Heerenveen, Campina…

Maar verwacht dat ie in 2022 gewoon nr. 8 binnen hengelt.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
- Opa
- Auto: Ford Fiesta ST
Die lui bij Mercedes verdienen geen enkel WK meer, dus ik hoop het niet!!!
- Hielke
Zoiets verwacht je toch niet van Marko.
-
Oud Benz baas Haug, Berger(mede Oostenrijker) , Ecclestone, Eddie Jordan....
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Niet de minsten zeg maar. Feit dat Mercedes die foto overslaat geeft mij geen goed gevoel…
-
https://www.ad.nl/formule-1/max-verstap ... ~a327fcd3/
Ik kan dit niet lezen, want premium. Iemand het hele verhaal?:)
Ik zag wel deze comment:
Ik zag wel deze comment:
Wie is dan wel een echte topsporter als Max dat niet is?:)Jaap Bakels
36 minuten geleden
Heeft niets met topsport te maken, geld en een team met techneuten bepaald het eindresultaat.
Het is voor echte topsporters een vernedering Max Verstappen een topsporter te noemen.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Verstappen is al eens van een podium gehaald…Bram schreef: 15 dec 2021, 13:25 Niet de minsten zeg maar. Feit dat Mercedes die foto overslaat geeft mij geen goed gevoel…
-
- ADV
Robin schreef: 15 dec 2021, 13:30 https://www.ad.nl/formule-1/max-verstap ... ~a327fcd3/
Ik zag wel deze comment:Wie is dan wel een echte topsporter als Max dat niet is?:)Jaap Bakels
36 minuten geleden
Heeft niets met topsport te maken, geld en een team met techneuten bepaald het eindresultaat.
Het is voor echte topsporters een vernedering Max Verstappen een topsporter te noemen.
Max Verstappen is een fenomenale topsporter, maar met Nederland heeft zijn succes werkelijk niets te maken
Columnist Sjoerd Mossou verbaast zich over de volksvreugde na de wereldtitel voor Max Verstappen. ‘De kans dat er een Nederlander bestaat met nóg meer aangeboren racetalent, een jongen die nu bij pakweg de taartafdeling van de HEMA werkt, is best wel groot.’
Sjoerd Mossou 15-12-21, 11:06 Laatste update: 12:41
15 REACTIES
Op de voorpagina van deze krant stond gisteren een schilderij afgedrukt, althans een Photoshop-versie daarvan, met Max Verstappen als een soort zeventiende-eeuwse vaandeldrager. De beeldspraak was meteen helder. Verstappen is vermoedelijk de bekendste Nederlander ter wereld – en sowieso de bekendste sporter. Over zijn schouder was daarom een rood-wit-blauwe vlag gedrapeerd.
Cruijff of Gullit werden ook in Nederland geboren, maar ze kwamen óók bovendrijven omdat voetbal al honderd jaar een vanzelfsprekendheid is op onze pleintjes en velden
Verstappen, zo luidde de begeleidende tekst, kan voortaan in één adem worden genoemd met Rembrandt of Johan Cruijff, twee andere typisch ‘Hollandse Helden’. Qua beroemdheid valt daar weinig tegenin te brengen. Persoonlijk heb ik niets met autosport, maar de prestatie van Max Verstappen is historisch gezien inderdaad uniek, en Formule 1 heeft onmiskenbaar mondiale impact.
Toch is er met de volksvreugde rond Verstappen iets merkwaardigs aan de hand. Blijkbaar roept het succes van Max ook veel chauvinistische gevoelens op, een soort vaderlandse trots, alsof wij allemaal een beetje onderdeel zijn van het succes. De ene na de andere BN’er claimde de glorie van Verstappen nota bene hoogstpersoonlijk, het ene selfie-filmpje nog weerzinwekkender dan het andere.
In Abu Dhabi zag je steeds een volledig oranje uitgedost tribunevak, zwaaiend met de nationale driekleur. In cafés van Zandvoort tot Limburg hadden mensen oranje pruiken op hun hoofd gezet.
Nu moet je met overdreven vaderlandsliefde toch al uitkijken, maar deze vorm van chauvinisme raakt kant noch wal. Heus: Max Verstappen is een uniek individu en een fenomenale topsporter. Maar met ‘Nederland’, oneindig laagland of de Nederlandse sportcultuur heeft zijn succes werkelijk niets te maken, nog niet in de verste verte. Hij heeft een Nederlands paspoort, zeker, en zijn vader ook. Maar net zo min als u zich verbonden zult voelen met Willem Holleeder, Sywert van Lienden of Diederik-Jan Patat uit Spijkenisse, is er aanleiding om Max te omarmen als ‘één van ons’.
Van voetballers, schaatsers, wielrenners of atleten kun je tot op zekere hoogte zeggen dat ze voortkomen uit onze nationale moederschoot. Half Nederland voetbalt. Half Nederland schaatst. Heel Nederland fietst. Sporten die onmiskenbaar tot ons culturele erfgoed behoren.
De instapprijs voor een Formule 1-coureur ligt ergens rond de vijftig miljoen euro
Als Dafne Schippers successen viert, komt dat mede doordat er een fijne Utrechtse atletiekclub bestaat waar ze als 9-jarige lekker kon rennen, voor een paar tientjes contributie, en het helpt dat we op Papendal van die geweldige faciliteiten hebben.
Cruijff of Gullit werden ook maar toevallig in Nederland geboren, maar ze kwamen óók bovendrijven omdat voetbal al honderd jaar een vanzelfsprekendheid is op onze pleintjes en velden. Het Nederlands elftal? Ergens weerspiegelt dat de miljoenen Nederlanders die ooit voetbalden.
Voor Max Verstappen geldt dat in geen enkel opzicht. De instapprijs voor een Formule 1-coureur ligt ergens rond de vijftig miljoen euro. Een minder toegankelijke sport bestaat niet.
De kans dat er een Nederlander bestaat met nóg meer aangeboren racetalent, een jongen die nu bij pakweg de taartafdeling van de HEMA werkt, is best wel groot. (Dat Verstappen in België werd geboren, voor een Oostenrijks team uitkomt en al jaren in Monaco woont, laat ik hier voor de lieve vrede even buiten beschouwing.)
Het is heus begrijpelijk dat we Verstappen een fenomeen vinden – want dat is-ie ook. Niks mis met een feestje bovendien, hoera, hoezee, zeker in donkere tijden. Maar als u oprechte trots voelt omdat u stomtoevallig ook een Nederlander bent, dan moet u zich misschien toch eens laten nakijken.
-
Dank Arjan!
En vandaar dat aan de hand van Sjoerd's betoog hierboven we er vanuit kunnen gaan dat Nikita Mazepin de volgende wereldkampioen is.

En vandaar dat aan de hand van Sjoerd's betoog hierboven we er vanuit kunnen gaan dat Nikita Mazepin de volgende wereldkampioen is.

-
Vooral dit en dan niet zomaar 1, met voorbedachte raden gewoon allerlei scenarios uitgewerkt om maar (juridisch) de strijd te kunnen winnen.Knot schreef: 15 dec 2021, 12:56 Het feit dat je een advocaat meeneemt naar een GP zou al voor diskwalificatie moeten zorgen.
- daNpy
Een voetbaljournalist die bang is dat hij even uit het nieuws blijft. Dus dan maar een bak onzin publiceren over een sport waar je toch geen interesse in hebt.