Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
-
- Berichten: 55199
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Topgear, E90 M3 laptime 1:25,3 da's snel tov een hoop sportievere auto's en Jeremy Clarkson is dit keer enthousiast. Eens 'n keertje....
http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=189939" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=189939" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 11407
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Ja machtig robin mooi stukje gisteren in top gear!!!!!
- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Je kunt merken dat het lastig uit z'n strot komt, maar diep van binnen heeft JC gewoon een zwak voor de M3 en M5.Robin schreef:Topgear, E90 M3 laptime 1:25,3 da's snel tov een hoop sportievere auto's en Jeremy Clarkson is dit keer enthousiast. Eens 'n keertje....
http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=189939" onclick="window.open(this.href);return false;
Neemt niet weg dat het een mooi stukje topgear-tv was gister.
-
- Berichten: 11407
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
haha een mooie qoute gevonden brillant.
Having a car with only 2 pedals is like having a scrotum with only one nut. Yeah you could get by, but wouldn't you rather have the full proper set. MT all the way.
Having a car with only 2 pedals is like having a scrotum with only one nut. Yeah you could get by, but wouldn't you rather have the full proper set. MT all the way.
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Heren M3-liefhebbers, even wat autosportnieuws tussendoor. Want de M3 gaat volgend jaar niet alleen als onbetaalbare GT2 de baan op.
Het Belgische G&A, de firma van Belcar-racer Guino Kenis, heeft van SRO (de GT-raceorganisator onder leiding van Stephane Ratel) een licentie gekregen om een GT4-versie van de E92 M3 te bouwen. G&A heeft al een GT4-versie van de Z4M op zijn naam staan en racete daar vorig jaar met succes mee in de GT4 European Cup, die nu al twee jaar lang in het voorprogramma van het Europese GT3-kampioenschap wordt verreden.
G&A gaat zelf vier M3 GT4's op de baan brengen in 2009, naast de Z4M GT4's, maar gaat ze ook verkopen aan klanten.
En omdat Nederland volgend jaar zijn eigen lokale GT4-kampioenschap krijgt, zullen we ongetwijfeld ook race-M3's aan het werk gaan zien op Zandvoort, Assen, Zolder en Spa.
Ehm, André? Belletje naar meneer Kenis misschien?
Dit is je kans om niet alleen van A naar B te rijden in je luxesloep, maar ook van A naar A - en dan zo hard mogelijk.
Linkje:
http://www.projectlemans.de/rennserien/ ... r-t-r.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Het Belgische G&A, de firma van Belcar-racer Guino Kenis, heeft van SRO (de GT-raceorganisator onder leiding van Stephane Ratel) een licentie gekregen om een GT4-versie van de E92 M3 te bouwen. G&A heeft al een GT4-versie van de Z4M op zijn naam staan en racete daar vorig jaar met succes mee in de GT4 European Cup, die nu al twee jaar lang in het voorprogramma van het Europese GT3-kampioenschap wordt verreden.
G&A gaat zelf vier M3 GT4's op de baan brengen in 2009, naast de Z4M GT4's, maar gaat ze ook verkopen aan klanten.
En omdat Nederland volgend jaar zijn eigen lokale GT4-kampioenschap krijgt, zullen we ongetwijfeld ook race-M3's aan het werk gaan zien op Zandvoort, Assen, Zolder en Spa.
Ehm, André? Belletje naar meneer Kenis misschien?

Dit is je kans om niet alleen van A naar B te rijden in je luxesloep, maar ook van A naar A - en dan zo hard mogelijk.

Linkje:
http://www.projectlemans.de/rennserien/ ... r-t-r.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Nog een linkje:
http://www.planetlemans.com/2008/12/01/ ... mw-m3-gt4/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.planetlemans.com/2008/12/01/ ... mw-m3-gt4/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 11407
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Haha ik wist dit al wat langer dutch. Zeer mooi initiatief. Ik zou graag GT4 willen rijden. Dan liefst europees. Zandvoort kent meestal weer hun eigen regels dan gaat het meestal de verkeerde kant uit.
Maar een belletje is sneller gepleegd dan ca. 140k euro bijelkaar rapen. Daar ligt nou net een klein minuskuul probleempje:) Das dan alleen nog maar de auto daar komen de running kosten nog bij.
Maar een belletje is sneller gepleegd dan ca. 140k euro bijelkaar rapen. Daar ligt nou net een klein minuskuul probleempje:) Das dan alleen nog maar de auto daar komen de running kosten nog bij.

-
- Berichten: 55199
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
We wachten af. Nog geen foto's?
Wel zie ik in de EVO dat op Bedford Autodrome(2,8km circuit) de Gumpert Apollo S in 1:19,4 rondgaat, gevolgd door 'n Caterham R500, 1:20 nogwat , Ariel Atom 3 1:21 nogwat en 430 Sud 2 tienden na de Atom, Lambo Gallardo 560-4, Carrera GT, en 997GT2 doen het in +/- 1:22,5 tot 1: 23,5 de NISSAN GT-R in 1:23,6 LOL
KTM X Bow: 1:25 rond
DAARNA (snelste sedan) , M3 sedan 1:26,2
gevolgd door R8 1:26,5 Audi RS6(!) 1: 27,9
Boxster S 1:28,1 C63 1:28,8
Daarna een EVO FQ300:1:29 nogwat STI 1:30 nogwat en daarna nog wat geinig spul.
M3 sedan doet 't weer lekker, zoals gewoonlijk :banaan:
Wel zie ik in de EVO dat op Bedford Autodrome(2,8km circuit) de Gumpert Apollo S in 1:19,4 rondgaat, gevolgd door 'n Caterham R500, 1:20 nogwat , Ariel Atom 3 1:21 nogwat en 430 Sud 2 tienden na de Atom, Lambo Gallardo 560-4, Carrera GT, en 997GT2 doen het in +/- 1:22,5 tot 1: 23,5 de NISSAN GT-R in 1:23,6 LOL
KTM X Bow: 1:25 rond
DAARNA (snelste sedan) , M3 sedan 1:26,2
gevolgd door R8 1:26,5 Audi RS6(!) 1: 27,9
Boxster S 1:28,1 C63 1:28,8
Daarna een EVO FQ300:1:29 nogwat STI 1:30 nogwat en daarna nog wat geinig spul.
M3 sedan doet 't weer lekker, zoals gewoonlijk :banaan:
Laatst gewijzigd door Robin op 02 dec 2008, 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Wist je 't al? Ik kwam 't met de zoekfunctie nog niet tegen, dus ik dacht 't hier maar eens te melden... Was je bang dat er honderden DF'ers 'Waar wacht je nou nog op?' zouden roepen als je 't zelf het nieuws zou brengen?Andre schreef:Haha ik wist dit al wat langer dutch. Zeer mooi initiatief. Ik zou graag GT4 willen rijden. Dan liefst europees. Zandvoort kent meestal weer hun eigen regels dan gaat het meestal de verkeerde kant uit.
Maar een belletje is sneller gepleegd dan ca. 140k euro bijelkaar rapen. Daar ligt nou net een klein minuskuul probleempje:) Das dan alleen nog maar de auto daar komen de running kosten nog bij.

Maarre... toch geen Dutch GT4? Alleen in Nederland en België racen moet het budget toch weer iets behapbaarder maken? Ik las goede berichten over een zero-tolerance-beleid, dus geen 130i Cup-beuktoestanden. In eerste instantie zou het kampioenschap om die reden zelfs niet onder KNAF-auspiciën worden verreden. Nou is dat laatst weer teruggedraaid, dus maak je je daar zorgen om?
Of iemand anders de rekening laten betalen die jou vervolgens vraagt om achter het stuur plaats te nemen...

Het Belgische GT-kampioenschap (voorheen Belcar) heeft trouwens ook een GT4-categorie, dus daar zou je ook eens kunnen kijken. Alleen maar vaker op Spa rijden...
-
- Berichten: 11407
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Ja ik wist dat ze met een m3 bezig waren niet via internet dutch:)
Ik wacht af dutch wat er met GT4 gebeurt misschien komt er nog wat op me pad. Men weet waar ik tot in staat in ben. (http://www.youtube.com/watch?v=_OIo1BjouPU" onclick="window.open(this.href);return false;). Verder staan er nog leuke dingen te gebeuren we gaan met aantal rijders naar norwegen op sneeuw en ijs rijden.
Ik heb helaas niet dat kapitaal om GT4 zelf te doen.
Ik wacht af dutch wat er met GT4 gebeurt misschien komt er nog wat op me pad. Men weet waar ik tot in staat in ben. (http://www.youtube.com/watch?v=_OIo1BjouPU" onclick="window.open(this.href);return false;). Verder staan er nog leuke dingen te gebeuren we gaan met aantal rijders naar norwegen op sneeuw en ijs rijden.
Ik heb helaas niet dat kapitaal om GT4 zelf te doen.

- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Y1R3uNhg2XQ&eurl=[/youtube]
M-DCT in actie, klink lekker hoor....................................
Plaats hem hier maar even ipv in het 335i DCT draadje
M-DCT in actie, klink lekker hoor....................................
Plaats hem hier maar even ipv in het 335i DCT draadje
-
- Berichten: 55199
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=191550" onclick="window.open(this.href);return false;
Uitlaatsysteem van titanium. 24pk erbij/35Nm erbij, 23kg eraf.
Zij noemen 't hard facts, ik geloof 't nog niet zo(behalve de massa)
Bij zo'n opgefokt motortje 24pk/35Nm erbij prutsen? Iemand ideeën hierover?
Uitlaatsysteem van titanium. 24pk erbij/35Nm erbij, 23kg eraf.
Zij noemen 't hard facts, ik geloof 't nog niet zo(behalve de massa)
Bij zo'n opgefokt motortje 24pk/35Nm erbij prutsen? Iemand ideeën hierover?
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Weet niet hoe ik dat moet inschatten........................testen zullen er wel snel zijn, en dan horen we het wel ( het lijkt me wel een beetje veel PK winst eerlijk gezegd)
Andere kant; al dat aftermarket gepruts, wat heb je er nu eigenlijk aan? Mooi laten voor wat het is IMHO........................
Andere kant; al dat aftermarket gepruts, wat heb je er nu eigenlijk aan? Mooi laten voor wat het is IMHO........................
- Knot
- Berichten: 40199
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Robin,
Voor motorfietsen doen ze al jaren goede zaken, dan moet je echter wel een uitlaat van voor tot achter hebben incusief aanpassingen aan de inlaat/injectie (een powercommander aansturing). Dit zal bij de E92 M3 toch ook wel nodig zijn, een aangepast motormanagement en/of vervangen van delen van het inlaattraject. Dan lijkt het me best haalbaar.
Inlaat/uitlaat tuning + schijt aan het milieu dan kom je een heel eind in de richting
Voor motorfietsen doen ze al jaren goede zaken, dan moet je echter wel een uitlaat van voor tot achter hebben incusief aanpassingen aan de inlaat/injectie (een powercommander aansturing). Dit zal bij de E92 M3 toch ook wel nodig zijn, een aangepast motormanagement en/of vervangen van delen van het inlaattraject. Dan lijkt het me best haalbaar.
Inlaat/uitlaat tuning + schijt aan het milieu dan kom je een heel eind in de richting

-
- Berichten: 55199
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Bedankt voor de info Rody e.a. was maar 'n vraag. Ben geen aftermarketshopper.
Behalve déze aftermarket(..) uitlaat :banaan:
Behalve déze aftermarket(..) uitlaat :banaan:

Robin schreef:filmpje:
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
GAAF !!!!!!!!!!romo schreef:[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Y1R3uNhg2XQ&eurl=[/youtube]
M-DCT in actie, klink lekker hoor....................................
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Produktie M3
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Om je vingers bij af te likken
Deel 1 tm 5.......................kijken !!!

Deel 1 tm 5.......................kijken !!!
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Ondanks de wat minder goede tijden, doet ///M het in de verkopen meer dan uitstekend;
http://www.drivers-republic.com/first_l ... 9c8a68c52b" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.drivers-republic.com/first_l ... 9c8a68c52b" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 55199
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Girard Perregaux timing zie ik.
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Ik zat er op te wachten................................Robin schreef:Girard Perregaux timing zie ik.

- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Wij hebben recentelijk nog 3 M3's verkocht, waarvan 1 e93 cabrio en 2 e90 sedansromo schreef:Ondanks de wat minder goede tijden, doet ///M het in de verkopen meer dan uitstekend;
http://www.drivers-republic.com/first_l ... 9c8a68c52b" onclick="window.open(this.href);return false;

O ja ook nog een nieuwe 750iL

- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Hier de eerste dynoes van de compressorkit van ESS voor de E9x M3:
7 PSI:

8 PSI:

Vermogen en koppel aan de wielen. Met 15 procent aandrijfverliezen is het standaardvermogen 415pk. Met de 7PSI kit gaat dit naar 660pk en de 8 PSI kit zit op 708pk.
7 PSI:
8 PSI:
Vermogen en koppel aan de wielen. Met 15 procent aandrijfverliezen is het standaardvermogen 415pk. Met de 7PSI kit gaat dit naar 660pk en de 8 PSI kit zit op 708pk.
-
- Berichten: 22279
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
- Fernando
- Berichten: 5082
- Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Robin, Andre of Romo doe is gek..... 

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, Semrush [Bot] en 7 gasten