Huisdieren
- Arthur
- Auto: Nr.51
Re: Huisdieren
Wat ook goed te zien is, is dat niet alleen de karakters van (huis) dieren hier naar boven komen 

-
Ik heb een peuter van bijna 3. Die kan ik rustig alles uitleggen en dat snapt hij. Soms zit er een kink in de kabel en doet hij even iets onvoorspelbaars.
Ik kan niet meer dan doen dan m'n zoontje proberen te vertellen dat hij niet zomaar andermans tuin in mag lopen, maar dat wil niet zeggen dat hij in het heetst van de strijd niet denkt dat hij even de bal terug pakt.
Als m'n honden thuis zijn slaan ze aan als iemand de oprit betreedt of de tuin in komt. Bijten doen ze niet en dat leer ik ze liever niet om bovengenoemde reden. Ze zijn er om te waken, niet om mensen om te leggen. Voor je het weet leggen ze de postbode om, daar zit ik niet op te wachten.
Verder weet ik niet welke hond Luco bedoeld, maar van de honden die ik gezien heb bij hem is de gemiddelde chiwawa is nog dreigender.
Ik kan niet meer dan doen dan m'n zoontje proberen te vertellen dat hij niet zomaar andermans tuin in mag lopen, maar dat wil niet zeggen dat hij in het heetst van de strijd niet denkt dat hij even de bal terug pakt.
Als m'n honden thuis zijn slaan ze aan als iemand de oprit betreedt of de tuin in komt. Bijten doen ze niet en dat leer ik ze liever niet om bovengenoemde reden. Ze zijn er om te waken, niet om mensen om te leggen. Voor je het weet leggen ze de postbode om, daar zit ik niet op te wachten.
Verder weet ik niet welke hond Luco bedoeld, maar van de honden die ik gezien heb bij hem is de gemiddelde chiwawa is nog dreigender.

- Luco

Allen, dat was de boerboel umi, toch kan je je daarin vergissen, die hebben we in moeten laten slapen omdat die uit het niets Jolanda tot twee keer toe aanviel, uit sectie bleek dat die een hersentumor had.
Daarna hadden we drako die we in hebben moeten laten slapen vanwege epilepsie, maar die was zo enthousiast dat die tegen iedereen opsprong en dus ook over het hek sprong, vandaar het schrikdraad aan de binnenkant, toen we drako hadden hebben we een hond bij mensen weggehaald en dat is dus de hond die we nu hebben, en die is dus niet lief tegen vreemden, hij blaft ook bijna niet.
Het is al een keer voorgekomen dat een volwassen iemand gewoon het bordje en schrikdraad negeerde en de dam op kwam lopen terwijl die buiten liep, we waren erbij, maar je bent gewoon te laat, gelukkig heeft die niet gebeten, hij stond voor der met zijn tandjes bloot.
Maar natuurlijk gaat dan al snel het verhaal dat die wel heeft gebeten, nou ik kan je vertellen dat als die echt bijt je met een arm minder door het leven zult moeten.
Dus we hebben nu ook al een extra schutting, dat als we achter zitten de hond niet aan de voorkant kan komen.
Meer kunnen we niet doen, en als ik aan de voorkant (getegelde gedeelte) bezig ben dan loopt die er ook wel, maar als iemand dan ook toch de poort doorkomt vind ik niet dat je dit mij (of welke eigenaar dan ook) aan kunt rekenen, het terrein is niet voor niks afgezet, en een kind van drie of vier krijgt echt de poort niet open vanwege het schrikdraad, dat moet je bovenlangs weghalen, dan moet je toch minimaal een jaar of tien zijn.
Een kind van tien moet je toch wel bij hebben gebracht dat je niet zomaar andermans terrein op mag lopen?
PS, Voordat bepaalde mensen weer wat gaan roepen, nee wij hebben hem geen bijten geleerd, hebben er alles aan gedaan om het hem af te leren, maar het is een hond met een verleden en wij vertrouwen hem niet met vreemden, vandaar de maatregelen.
Als wij visite hebben krijgt die uit voorzorg een muilkorf om en als ze er echt bang voor zijn zorgen we dat die ergens anders in huis verblijft.
Laatst gewijzigd door Luco op 14 sep 2014, 22:31, 2 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Kwam dat omdat die naast Luco stond en daardoor bijna even groot leek?allen schreef:Ik heb een peuter van bijna 3. Die kan ik rustig alles uitleggen en dat snapt hij. Soms zit er een kink in de kabel en doet hij even iets onvoorspelbaars.

- Luco
Binnenkort maar eens een tentje huren bij Bram en dan het bordje weghalen 

-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Bezorgen kost extra, weet je wel zeker dat je dat kunt missen 

- Luco
Dat afrekenen hoeft dan toch niet meer 

- tomgtr
Ook stoute of slecht opgevoede kinderen zouden niet erstig verwond moeten worden als ze op iemands terein komen. Maakt weinig uit wie er n z'n recht staat in dat geval denk ik. In USA mag je een inbreker neerschieten. Mag je dan ook een kind die een bal pakt neerschieten? Nee natuurlijk niet.
- Luco
Het verschil is dat wij mensen kunnen beoordelen of het een ongewenst persoon is, een hond kan dat niet.
Is het dan de schuld van de hondeneigenaar als die alle voorzorgsmaatregelen heeft getroffen?
Volgens de wet dus niet.
Hopenlijk gebeurd het natuurlijk nooit.
Is het dan de schuld van de hondeneigenaar als die alle voorzorgsmaatregelen heeft getroffen?
Volgens de wet dus niet.
Hopenlijk gebeurd het natuurlijk nooit.
- tomgtr
Nogmaals, of het wettelijk mag of niet, ik zou niet graag het bloed van een kind zien vloeien door mijn hond.
- InjectTheVenom
Meneer heeft vandeweek een eigen Coca Cola flesje gekregen. Kun je nagaan hoe hij verwend word.

- 350 Z
Hmm Felix .... hij lijkt meer op Hitler 

- InjectTheVenom
Dacht het niet, compleet andere vorm van de snor en bovendien heeft Felix ook nog een klein sikje.
- RutgerK
- Godspeed
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Een bolletje wol! Wat is het voor een merk?
- RutgerK
Het is een Suomenlapinkoira (Finse Lappenhond). Hij wordt ongeveer 45-50 en rond de 19-24 kilo. Op de foto nu 6 weken oud.Godspeed schreef:Een bolletje wol! Wat is het voor een merk?
- Godspeed
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Mooie honden zijn dat! Geniet ervan zolang het nog een pup is, hondjes groeien als kool! Daarna krijgen ze praatjes en een bijdehand gezicht. Oh en ik denk dat je net als bij onze hond gek wordt van de haren in huis!

- tomgtr
RutgerK schreef:Het is een Suomenlapinkoira (Finse Lappenhond). Hij wordt ongeveer 45-50 en rond de 19-24 kilo. Op de foto nu 6 weken oud.Godspeed schreef:Een bolletje wol! Wat is het voor een merk?
Lapin verwijst naar Lapland, niet lapjes

Een van populairste biermerken daar is Lapin Kulta (laplands goud, niet lapjes goud)

Prachtig beestje zeg!
Laatst gewijzigd door tomgtr op 08 sep 2015, 18:19, 2 keer totaal gewijzigd.
- Luco
Wat is het voor merk
Het is geen auto

Het is geen auto

- RutgerK
Idd Lappen in de zin van bewoners van Lapland. Hoewel deze bewoners Saamen willen worden genoemd volgens mij.tomgtr schreef:RutgerK schreef:Het is een Suomenlapinkoira (Finse Lappenhond). Hij wordt ongeveer 45-50 en rond de 19-24 kilo. Op de foto nu 6 weken oud.Godspeed schreef:Een bolletje wol! Wat is het voor een merk?
Lapin verwijst naar Lapland, niet lapjes
Een van populairste biermerken daar is Lapin Kulta (laplands goud, niet lapjes goud)![]()
Prachtig beestje zeg!
Het bestand van dit ras in Nederland is vrij klein. Iets meer dan 500 geregistreerd sinds de jaren tachtig.
Ongeveer een jaar gedaan over de keuze. Van Husky-Greyhounds naar Huskies naar dit ras. Een stuk beter in de hand te houden maar wel een energieke hond. Leeftijd van 14-15 is niet ongewoon en tot op late leeftijd blijven ze actief.
Vanwege de beperkte bloedlijn in NL willen we kijken of we over twee jaar kunnen helpen met een nest.
Stofzuigen zal het idd wel worden en geregeld een kam erdoor als hij in de rui is. De komende periode dus gebroken nachten om hem zo snel mogelijk zindelijk te krijgen.
- RutgerK
Prachtige hond Godspeed!
- Luco
Is het een reutje?RutgerK schreef:
Idd Lappen in de zin van bewoners van Lapland. Hoewel deze bewoners Saamen willen worden genoemd volgens mij.
Het bestand van dit ras in Nederland is vrij klein. Iets meer dan 500 geregistreerd sinds de jaren tachtig.
Ongeveer een jaar gedaan over de keuze. Van Husky-Greyhounds naar Huskies naar dit ras. Een stuk beter in de hand te houden maar wel een energieke hond. Leeftijd van 14-15 is niet ongewoon en tot op late leeftijd blijven ze actief.
Vanwege de beperkte bloedlijn in NL willen we kijken of we over twee jaar kunnen helpen met een nest.
Stofzuigen zal het idd wel worden en geregeld een kam erdoor als hij in de rui is. De komende periode dus gebroken nachten om hem zo snel mogelijk zindelijk te krijgen.
- RutgerK
Ja.Luco schreef: Is het een reutje?
Pin mij niet vast op de leeftijd dat je met een reu mag fokken. Daar zijn nauwe voorschriften voor die ik nog niet helemaal ken.
Ben benieuwd wat de katten ervan vinden. De kater is met 5,5 kilo nog net wat groter dan de pup als hij hier komt.