Nissan GT-R

Voor alle koikarpers en andere rauwe auto's uit het land van de rijzende zon.
Plaats reactie
Stefan van Elst

Re: Nissan GT-R

Bericht door Stefan van Elst » 10 jun 2010, 13:45

GT-R vs. Veyron

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 10 jun 2010, 14:04

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: WTF?!

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 10 jun 2010, 18:23

:shock: :shock: Sick!

Dit is ook wel apart, zou het echt een werkende functie hebben?

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 10 jun 2010, 18:54

Ik zag het een half jaar geleden op het corvette forum en het is geen systeem wat alleen voor de gtr bestemd is.
Je kan het zo kopen dus als je pakweg 3000 dollar over hebt dan zit het over twee weken op die beemer van je......... :mrgreen:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 12 jun 2010, 14:28

:roll: Tsja....op zich geen onlogisch iets volgens mij maar ik denk altijd zo als het echt goed zou werken zouden het in de autosport ook hebben of juist daar ontwikkeld hebben en daarna na 'productie' auto's...

Jurjen
Auto: 987S / 955

Bericht door Jurjen » 12 jun 2010, 15:53

duifjes.com schreef::roll: Tsja....op zich geen onlogisch iets volgens mij maar ik denk altijd zo als het echt goed zou werken zouden het in de autosport ook hebben of juist daar ontwikkeld hebben en daarna na 'productie' auto's...

Ik heb ooit wel racers gezien dit dit systeem ook hadden.

En gevonden: De Nissan R381 uit 1968. Historisch correct dus ook nog!

Afbeelding
Afbeelding

Meer info over deze auto hier: http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_R381

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 12 jun 2010, 17:45

duifjes.com schreef::roll: Tsja....op zich geen onlogisch iets volgens mij maar ik denk altijd zo als het echt goed zou werken zouden het in de autosport ook hebben of juist daar ontwikkeld hebben en daarna na 'productie' auto's...
In de meeste zo niet alle raceklasses zijn beweegbare aerodynamische onderdelen niet toegestaan ;)

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 13 jun 2010, 09:55

Richardt. schreef:
In de meeste zo niet alle raceklasses zijn beweegbare aerodynamische onderdelen niet toegestaan ;)
Dat verklaard een hoop dus :mrgreen:

Ahmed

Bericht door Ahmed » 20 jun 2010, 22:55

Booooh schreef:De custom e-tune welke ik heb van GTC zou niet zo aggressief en redelijk linear moeten zijn (geen Dyno queen), de claims die Cobb maakt voor een standaard Stage II tuning zijn 12% tot 15% toename van het vermogen, de custom tune zal vergelijkbaar zijn denk ik...

Uitgaande van de opgegeven fabriekswaarden van 485 pk en 588 nm:

12% - 543 pk en 658 nm
15% - 557 pk en 676 nm

Van het koppel verwacht ik eigenlijk iets meer, dit omdat erg vaak de opgegeven fabriekswaarden ruim worden overschreden van standaard GT-R's die op de rollenbank hebben gestaan, 19 juni is er een dag georganiseerd bij Verhoeven in Harskamp door de EVO club, daar zijn Tom en ik bij met de GT-R, we zullen het dan weten...

Ben
Toch wel benieuwd wat daar uit kwam rollen :)

Booooh
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R

Bericht door Booooh » 21 jun 2010, 00:26

Ahmed schreef:Toch wel benieuwd wat daar uit kwam rollen :)
Nou dat viel niet tegen ;) ...

595 Pk en 787 Nm

Afbeelding

Moet nog wel wat fine-tuning plaatsvinden voor het gebied van 5500 naar 6500 toeren...

Ben

PS Tom draaide met dezelfde mods 604 Pk en 769 Nm...
Laatst gewijzigd door Booooh op 21 jun 2010, 00:43, 2 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 21 jun 2010, 00:27

:shock: :thumbup:

(zou hem er graag bijzien)

Peter van den Berg

Bericht door Peter van den Berg » 21 jun 2010, 00:52

Heerlijke waardes Ben! :thumbup:

Ahmed

Bericht door Ahmed » 21 jun 2010, 01:52

Zo hé, dat zijn hele nette waardes :clap:

alt

Bericht door alt » 21 jun 2010, 06:57

Heb afgelopen zaterdag 2 Nissan GT-r's zien rijden.
Leuke auto's met grotere radiators, grotere interkoelers, aangepaste software en nog een hoop opvoeronderdelen.
1 Nissan meer dan 700 pk, nu de clou, een Ford Sierra Cosworth stationcar standaard met achterbank en straatbanden reed de Nissan er finaal uit op Zandvoort.
Zal wel, zoals altijd aan de bestuurder liggen.
Ik vraag mij af hoe die Nissan op Nuernburg was opgebouwd?
Heb in het verleden een Selles Nissan kingcap gehad, jongens, jongens wat @#@$%^%# auto.
Mijn oudste dochter is helemaal gek van Honda, leuk maar liever een degelijke Duitser.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 21 jun 2010, 07:48

alt schreef:Heb afgelopen zaterdag 2 Nissan GT-r's zien rijden.
Leuke auto's met grotere radiators, grotere interkoelers, aangepaste software en nog een hoop opvoeronderdelen.
1 Nissan meer dan 700 pk, nu de clou, een Ford Sierra Cosworth stationcar standaard met achterbank en straatbanden reed de Nissan er finaal uit op Zandvoort.
Zal wel, zoals altijd aan de bestuurder liggen.
Ik vraag mij af hoe die Nissan op Nuernburg was opgebouwd?
Heb in het verleden een Selles Nissan kingcap gehad, jongens, jongens wat @#@$%^%# auto.
Mijn oudste dochter is helemaal gek van Honda, leuk maar liever een degelijke Duitser.
Ik zie niet zo wat jou post met die waardes van Ben zijn gtr te maken heeft, maar gelukkig geef je zelf al antwoord op je vraag.
Als het trouwens de Ford is die ik vorig jaar op zolder heb zien rijden dan was die verre van standaard.
Andere remmen,slicks en heel veel neg. camber waren maar een paar dingen die aan de Ford veranderd waren..........

FrankS

Bericht door FrankS » 21 jun 2010, 08:02

Donders wat een vermogen! Gaaf hoor!

MartijnS

Bericht door MartijnS » 21 jun 2010, 08:26

Zag dit filmpje op Autogespot staan. Dat waren schijnbaar de twee Nissan's die op CPZ waren :shock: :thumbup:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 21 jun 2010, 08:56

Zo, daar komt een beetje bende uit die uitlaten :hmmm:

alt

Bericht door alt » 21 jun 2010, 11:40

sorry, het was niet om zijn auto af te kakken.
Ik gun ieder zijn auto.
Het is voor een Japaner een mooie auto, dat is zeker.
Ik dacht dat dit algemeen over de Nissan GT-R ging.
Ik ken een 2 mannen, die bijden er 1 gekocht hadden en de GT-R binnen enkele maanden weer hebben verkocht, denk dat zij er meer voor gevangen hebben dan zij er nieuw voor gegeven hebben.
Veel plezier, mijn oudste dochter en haar man vinden de mooiste auto, ik wordt (ben) te oud om dat nog te zien.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 21 jun 2010, 12:11

Pfoe, dat zijn geen misselijke cijfers zeg! :shock:

Filmpje van het stoplichtsprintje is ook onvoorstelbaar, wat een snelheid. Maar idd. het lijken wel diesels :bag:

Booooh

Bericht door Booooh » 21 jun 2010, 19:33

No offence hoor Alt, over smaak valt niet te twisten en ieder zijn/haar ding...

Hans, de rokende Japanner is iets wat algemeen bekend is, die turbo gedreven auto's uit het land van de rijzende zon lopen altijd erg rijk, ook mijn GT-R walmt wel wat als ik op het gas ga, moet zeggen dat het er erg meevalt wat dat betreft op het filmpje bij beide auto's ;) ...

De resultaten zijn boven verwachting moet ik zeggen en erg goed als je de minimale aanpassingen in ogenschouw neemt, normaal zou ik er zelfs aan twijfelen want ik ging uit van 550/700, de bank bij Verhoeven is tot nu toe erg betrouwbaar gebleken, ook nu weer waren er standaard auto's die nagenoeg de fabriekswaarden draaiden (een paar er zelfs wat onder), jammer dat ik de auto niet compleet standaard op de bank gezet heb want dan had ik beter het effect van de upgrades geweten...

Ben

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 21 jun 2010, 20:28

Booooh schreef:No offence hoor Alt, over smaak valt niet te twisten en ieder zijn/haar ding...

Hans, de rokende Japanner is iets wat algemeen bekend is, die turbo gedreven auto's uit het land van de rijzende zon lopen altijd erg rijk, ook mijn GT-R walmt wel wat als ik op het gas ga, moet zeggen dat het er erg meevalt wat dat betreft op het filmpje bij beide auto's ;) ...

De resultaten zijn boven verwachting moet ik zeggen en erg goed als je de minimale aanpassingen in ogenschouw neemt, normaal zou ik er zelfs aan twijfelen want ik ging uit van 550/700, de bank bij Verhoeven is tot nu toe erg betrouwbaar gebleken, ook nu weer waren er standaard auto's die nagenoeg de fabriekswaarden draaiden (een paar er zelfs wat onder), jammer dat ik de auto niet compleet standaard op de bank gezet heb want dan had ik beter het effect van de upgrades geweten...

Ben
Zou die niet wat armer kunnen dan of is dat een beetje een veiligheid die ze inbouwen?
Een pk of 50 er bij met ron85 zou mischien ook tot de mogenlijkheden behoren.
Een vriend van me met zijn datsun 370 heeft dat ook gedaan en die had (zonder turbo) een minimaal 10% aan vermogen bij.......
Mocht je info willen over waar hij dat heeft laten doen dan moet je maar een seintje geven.
In Frankrijk kost een litertje 80 eurocent dus als je op vakantie ben goedkoop rijden.

Nou, we zien je zeker op zandvoort wel in augustus :mrgreen: :thumbup:

Grtz,Hans

Snipe

Bericht door Snipe » 21 jun 2010, 23:15

Nou, mijn voorkeur ligt niet direct bij Japanse auto's maar als ik dit zo zie..... moet ik dat misschien toch eens gaan herzien.

Booooh

Bericht door Booooh » 22 jun 2010, 00:21

Downforce Hans schreef:Zou die niet wat armer kunnen dan of is dat een beetje een veiligheid die ze inbouwen?
Een pk of 50 er bij met ron85 zou mischien ook tot de mogenlijkheden behoren.
Een vriend van me met zijn datsun 370 heeft dat ook gedaan en die had (zonder turbo) een minimaal 10% aan vermogen bij.......
Mocht je info willen over waar hij dat heeft laten doen dan moet je maar een seintje geven.
In Frankrijk kost een litertje 80 eurocent dus als je op vakantie ben goedkoop rijden.

Nou, we zien je zeker op zandvoort wel in augustus :mrgreen: :thumbup:

Grtz,Hans
Het is een beetje veiligheid inderdaad, men gebruikt een beetje de koelende werking van de brandstof. E85 is interessant zodra het hier op grote schaal verkrijgbaar is, op dit moment zijn er veel te weinig pompstations die het beschikbaar hebben, maar er zitten voor ons allemaal behoorlijk wat voordelen aan, je moet in ieder geval wel je injectoren en brandstofpomp er voor aanpassen, heb begrepen dat er zo'n 30% meer brandstof wordt verbruikt maar de vermogenstoename is behoorlijk...

Zandvoort is een optie in Augustus ;) ...

Ben

Gijs.

Bericht door Gijs. » 24 jun 2010, 18:36

Zelfde GT-R als hierboven op de rollerbank of niet? Absurd snel ding zeg!! Was dit nou plankgas?

Plaats reactie