"Waarschijnlijk was er bij de start al iets kapot", zegt Verstappen, die de auto voelde trillen en schudden toen hij wilde starten. "Ik had de finish nooit gehaald. Die crash was pech, maar ik had de race sowieso niet uitgereden. Want het team tegen me gezegd heeft? Sorry, sorry, sorrry. Dat het niet mag gebeuren. Zeker niet zo vaak. En dat ze nog nooit zo veel uitvalbeurten in korte tijd gehad hebben. Maar ik koop daar allemaal niets voor."
F1 seizoen 2017
- daNpy
Re: F1 seizoen 2017
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Ja, de RB13 stond toch weer op t podium.
Zeer frustrerend als je weet dat je x-tiende per rondje sneller bent dan Daniel. Als je kunt rekenen wordt je stront chagerijnig, denk ik.
Toch blijft t belangrijk je te focussen op hoe je met het team (!) wel resultaat gaat behalen. Of wijs aan aan wie t ligt. Je ongenoegen uiten kan iedereen.
Zeer frustrerend als je weet dat je x-tiende per rondje sneller bent dan Daniel. Als je kunt rekenen wordt je stront chagerijnig, denk ik.
Toch blijft t belangrijk je te focussen op hoe je met het team (!) wel resultaat gaat behalen. Of wijs aan aan wie t ligt. Je ongenoegen uiten kan iedereen.
- Knot
Tsja, een koppeling kan je ook verkrachten, weet ik alles van. Drukgroep in 5 stukken etc.romo schreef: 09 jul 2017, 15:07Knot schreef: 09 jul 2017, 15:01 Toch heb ik het idee dat hij niet voorzichtig genoeg met de spullen omgaat.
Terwijl hij geroemd wordt over het feit dat ie wel zuinig met banden kan omgaan, daarmee meer km`s kan afleggen dan elke ander F1 coureur, dan lijkt je stelling mogelijk voorbarig.
- Mari Oh Oh!
Niet lullig bedoeld maar ik denk niet dat Max een Knotje met zijn auto doet of überhaupt kan doen. Ja, met drie keer teveel proefstarts bij een verkeerde koppelingstemperatuur, maar dat hadden ze hem dan inmiddels ook wel verteld(oh en Ricciardo's drukgroep was ook echt net vervangen, dus bij de andere auto was er al eerder een probleem in that general area).
Als je toch ergens vraagtekens bij moet stellen dan is het bij de kundigheid van zijn monteurs en/of engineer. Net als bij Hamilton vorig jaar.
Als je toch ergens vraagtekens bij moet stellen dan is het bij de kundigheid van zijn monteurs en/of engineer. Net als bij Hamilton vorig jaar.
-
Ricciardo had 'n bemoedigende pace trouwens.
Met het oog op penalties voor Vettel ivm turbo's ed maakt hij nog best kans op het kampioenschap!
Met het oog op penalties voor Vettel ivm turbo's ed maakt hij nog best kans op het kampioenschap!
- Mari Oh Oh!
Mwah, dat mag ik voor de geestelijke stabiliteit van Max (en ook Hamilton) toch niet hopen. Zoveel ongeluk kan je niet meer wegrationaliseren.ErikS schreef: 09 jul 2017, 21:48 Ricciardo had 'n bemoedigende pace trouwens.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Laat ik het anders formuleren;
Als het Verstappen zijn schuld was dat ie de kar technisch gemold had, niet 1 keer maar repeterend...........wat denk je? Zouden ze hem dan nog credits geven bij RB ? Of zou d`r een gesprekje komen??
Niets van dat alles, althans voor zo ver wij allen hier weten.
Als het Verstappen zijn schuld was dat ie de kar technisch gemold had, niet 1 keer maar repeterend...........wat denk je? Zouden ze hem dan nog credits geven bij RB ? Of zou d`r een gesprekje komen??
Niets van dat alles, althans voor zo ver wij allen hier weten.
- WJ
Het is F1 inderdaad, niet een trackday tournamentje waar iemand de koppeling laat klappen. Als je in een F1 auto de boel verziekt zijn er 33854 sensoren die dat een leger engineers vertellen, en die trekken hem dan echt wel aan z'n haren.
- Luco
Ook de RBs staan vlak voor penalty's ivm de mghu ofzo, hebben er al vier gebruikt, en hamilton heeft van alles pas twee gebruikt maar heeft wel eens een kapotte bak, dus ja dan zal het ook weer om het even zijn.Mari Oh Oh! schreef: 09 jul 2017, 21:53Mwah, dat mag ik voor de geestelijke stabiliteit van Max (en ook Hamilton) toch niet hopen. Zoveel ongeluk kan je niet meer wegrationaliseren.ErikS schreef: 09 jul 2017, 21:48 Ricciardo had 'n bemoedigende pace trouwens.
- Luco
Hier het overzicht, toch raar dat ze bij RB toch ook over straffen spreken in Monza??
9 juni 2017 – We zijn zes Grands Prix onderweg in het seizoen 2017 en de eerste gridstraffen zijn al uitgedeeld geweest: Stoffel Vandoorne en Jenson Button, beiden in dienst van McLaren-Honda, werden voor respectievelijk de Russische en Monegaskische wedstrijd achteruit geplaatst op de startgrid. Kampioenschapsleider Sebastian Vettel zit in de gevarenzone wat betreft zijn turbo's, Sérgio Pérez en Lance Stroll zijn bijzonder zuinig. GPUpdate.net brengt het aantal gebruikte motoronderdelen, voorafgaand aan de Grand Prix van Canada, in getal.
Let wel: het gebruik van elk vijfde component levert een straf op. Elke rijder heeft zijn beschikking over een poule van vier stuks per onderdeel, waar gedurende het gehele seizoen gebruik van gemaakt kan worden. Het team kan er dus bijvoorbeeld voor kiezen om motor nummer één, die in Australië is gebruikt, bijvoorbeeld wederom in te zetten tijdens de Grand Prix van Azerbeidzjan. Een zesde, zevende of achtste vernieuwing van een component levert logischerwijs eveneens een straf op.
Mercedes
Lewis Hamilton
Verbrandingsmotoren: twee
Turboladers: twee
MGU-H's (hitte): twee
MGU-K's (kinetisch): twee
Energieopslag: twee
Elektronicacontrole: twee
Valtteri Bottas
Red Bull Racing - TAG Heuer (Renault)
Daniel Ricciardo
Energieopslag: één
Max Verstappen
Ferrari
Sebastian Vettel
Turboladers: vier
MGU-H's (hitte): drie
Kimi Räikkönen
Turboladers: drie
Force India - Mercedes
Sérgio Pérez
Verbrandingsmotoren: één
Turboladers: één
MGU-H's (hitte): één
MGU-K's (kinetisch): één
Elektronicacontrole: één
Esteban Ocon
Williams - Mercedes
Felipe Massa
Lance Stroll
McLaren - Honda
Fernando Alonso (en Jenson Button)
Verbrandingsmotoren: drie
Turboladers: vijf
MGU-H's (hitte): vijf
MGU-K's (kinetisch): drie
Stoffel Vandoorne
Energieopslag: vijf
Elektronicacontrole: vijf
Toro Rosso - Renault
Carlos Sainz
Daniil Kvyat
Haas - Ferrari
Romain Grosjean
Kevin Magnussen
Renault
Nico Hülkenberg
Jolyon Palmer
Sauber - Ferrari
Pascal Wehrlein (en Antonio Giovinazzi)
Elektronicacontrole: drie
Marcus Ericsson
9 juni 2017 – We zijn zes Grands Prix onderweg in het seizoen 2017 en de eerste gridstraffen zijn al uitgedeeld geweest: Stoffel Vandoorne en Jenson Button, beiden in dienst van McLaren-Honda, werden voor respectievelijk de Russische en Monegaskische wedstrijd achteruit geplaatst op de startgrid. Kampioenschapsleider Sebastian Vettel zit in de gevarenzone wat betreft zijn turbo's, Sérgio Pérez en Lance Stroll zijn bijzonder zuinig. GPUpdate.net brengt het aantal gebruikte motoronderdelen, voorafgaand aan de Grand Prix van Canada, in getal.
Let wel: het gebruik van elk vijfde component levert een straf op. Elke rijder heeft zijn beschikking over een poule van vier stuks per onderdeel, waar gedurende het gehele seizoen gebruik van gemaakt kan worden. Het team kan er dus bijvoorbeeld voor kiezen om motor nummer één, die in Australië is gebruikt, bijvoorbeeld wederom in te zetten tijdens de Grand Prix van Azerbeidzjan. Een zesde, zevende of achtste vernieuwing van een component levert logischerwijs eveneens een straf op.
Mercedes
Lewis Hamilton
Valtteri Bottas
Red Bull Racing - TAG Heuer (Renault)
Daniel Ricciardo
Max Verstappen
Ferrari
Sebastian Vettel
Turboladers: vier
Kimi Räikkönen
Force India - Mercedes
Sérgio Pérez
Esteban Ocon
Williams - Mercedes
Felipe Massa
Lance Stroll
McLaren - Honda
Fernando Alonso (en Jenson Button)
Verbrandingsmotoren: drie
Stoffel Vandoorne
Energieopslag: vijf
Elektronicacontrole: vijf
Toro Rosso - Renault
Carlos Sainz
Daniil Kvyat
Haas - Ferrari
Romain Grosjean
Kevin Magnussen
Renault
Nico Hülkenberg
Jolyon Palmer
Sauber - Ferrari
Pascal Wehrlein (en Antonio Giovinazzi)
Elektronicacontrole: drie
Marcus Ericsson
- Knot
Waarom moet het altijd aan anderen liggen?Mari Oh Oh! schreef: 09 jul 2017, 21:32 Niet lullig bedoeld...
Vooropgesteld ik zie Max ook graag de finish halen en liefst bovenaan het podium staan maar al dat onnodige gedoe, nog ff onder geel de grindbak in enz, negatief doen over de auto en het team... als ie zo doorgaat ben ik wel een beetje klaar met onze oranje superheld.
Waarom blijft de auto van de kangoeroe wel heel dan? 100% toeval? Denk het niet, het helpt mijn inziens ook mee dat hij net wat voorzichtiger met de spullen omspringt en iets terughoudender rijdt, niet 101% ervan vragen.
Laatst gewijzigd door Knot op 10 jul 2017, 00:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Die grindbak in was inderdaad compleet onnodig, wellicht heeft dat ook (indirect) voor de schade gezorgd waar die vandaag last van heeft gehad, wie zal het zeggen. Ik hoop wel dat voor hem (en ons) de pechduivel even een ander slachtoffer zoekt, want het is inmiddels wel een beetje te veel van het goede aan het worden.
-
En in Baku de muur.Booooh schreef: 10 jul 2017, 00:33 Die grindbak in was inderdaad compleet onnodig, wellicht heeft dat ook (indirect) voor de schade gezorgd waar die vandaag last van heeft gehad, wie zal het zeggen. Ik hoop wel dat voor hem (en ons) de pechduivel even een ander slachtoffer zoekt, want het is inmiddels wel een beetje te veel van het goede aan het worden.
Het is een feit dat het allemaal fragiel spul is & dat Max zijn wagen net even vaker van de baan af ligt.
- alt
In 2016 is op aandringen van Rosberg de monteurs van Hamilton naar Rosberg verhuisd , v.w. de vele problemen in 2015.
Hamilton had in 2016 veel problemen.
In 2016 werd Rosberg wereldkampioen.
Hamilton had in 2016 veel problemen.
In 2016 werd Rosberg wereldkampioen.
- Luco
Vorig jaar had Riccardo meer pech dus dat verhaal gaat hier niet op
- Mari Oh Oh!
Soms wordt het hem even te veel ja, vind je het vreemd? Het is al frustrerend om naar te kijken... Hij heeft meer pech dan Alonso. Enige verschil is dat Alonso's auto trager is. Aan de andere kant zit die in de herfst van zijn carrière en huilt ie met 40 miljoen dollar per jaar naar de bank. En Alonso mag wel klagen?Knot schreef: 10 jul 2017, 00:23Waarom moet het altijd aan anderen liggen?Mari Oh Oh! schreef: 09 jul 2017, 21:32 Niet lullig bedoeld...
Vooropgesteld ik zie Max ook graag de finish halen en liefst bovenaan het podium staan maar al dat onnodige gedoe, nog ff onder geel de grindbak in enz, negatief doen over de auto en het team... als ie zo doorgaat ben ik wel een beetje klaar met onze oranje superheld.
Waarom blijft de auto van de kangoeroe wel heel dan? 100% toeval? Denk het niet, het helpt mijn inziens ook mee dat hij net wat voorzichtiger met de spullen omspringt en iets terughoudender rijdt, niet 101% ervan vragen.
En grappig, ik geef je meerdere redenen(overigens is ongeluk ook nog steeds een optie) en jij legt het toch bij de persoon. Dan weet je het waarschijnlijk ook beter dan het team, want de auto zit zo vol met sensoren dat ze er inmiddels wel achter waren dat Max zelf de Gremlin was. En dan lieten ze hem ook niet zeggen wat hij zegt.
Wat nog wél mee kan spelen is dat hij door zijn hogere snelheid meer van zijn wagen vraagt(en dan bedoel ik vooral net wat langer hogere toeren kunnen rijden). Zoals Alonso want die is ook vaker tijdens de race de Sjaak dan Stoffel. Maar dan is het nog steeds een materiaalprobleem. Of ga je nou zeggen dat hij langzamer moet gaan rijden? Oh ja, dat zeg je ook.

- Knot
Al die sensoren die vorige keer de olietemperatuur aan het meten waren toen de koeling verstopt zat... en toch door blijven rijden, dat is het team... of keuze van Max om niet te willen stoppen.
Maar als jij het zo goed weet, ontsla je toch ff zijn monteurs en/of engineer's waar je vraagtekens bij hebt... ook die de hele nacht doorgewerkt hebben om al het grind weer uit de auto te pielen
Maar als jij het zo goed weet, ontsla je toch ff zijn monteurs en/of engineer's waar je vraagtekens bij hebt... ook die de hele nacht doorgewerkt hebben om al het grind weer uit de auto te pielen

-
En als het aan Max ligt bonjouren ze hem snel genoeg weer naar TR. Dat doen ze niet.
Dus conclusie: Het ligt niet aan Max.
Je hoort het Horner ook telkens zeggen. Pech, pech en nog eens pech.
Ik ben wel benieuwd waar Max negatief doet over zijn eigen team? Heb ik namelijk nog nergens gehoord of gelezen.
Dus conclusie: Het ligt niet aan Max.
Je hoort het Horner ook telkens zeggen. Pech, pech en nog eens pech.
Ik ben wel benieuwd waar Max negatief doet over zijn eigen team? Heb ik namelijk nog nergens gehoord of gelezen.
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Koeling verstopt + onder de vleugel van Perez? De techniek die t niet aan kan en Max die de keuzes maakt. (Er achter blijven is geen optie.) Bij Daniel wel de koel blokkade verwijderd.
Zoals altijd is het een mengeling van keuzes. Achteraf kun je een koe in de k..t kijken. Er is iemand nodig die andere keuzes maakt. Chef engineer?
Zoals altijd is het een mengeling van keuzes. Achteraf kun je een koe in de k..t kijken. Er is iemand nodig die andere keuzes maakt. Chef engineer?
-
OnlineWout309t
- Auto: A4 40TFSI
Ik erger me ook aan zijn gejank, maar begrijp wel dat hij ontzettend gefrustreerd is. Als ikzelf gefrustreerd ben komt er ook weleens wat uit, maar gelukkig hoort (bijna) niemand dat dan en bij Max wel... Daar moet hij zich meer bewust van worden. En dan eraf gaan onder geel.. Tsja, niet nodig, hij had dat rondje gewoon moeten laten lopen, jammer dan.
Qua slopen van de techniek: Daar geloof ik echt helemaal niks van. Alles is afgetimmerd met beveiligingen. Als een onderdeel kritisch is merken ze dat vaak in de pits eerder dan de rijder op de baan en zullen ze hem dat ook vertellen. Reken maar dat hij dan luistert, dat hoeft hij maar 1 keer te weigeren en dan fileren ze hem.
En, zoals door anderen al gezegd: als je in staat ben om lief voor je banden te zijn, dan ben je dat ook voor je auto, want dat hangt aardig met elkaar samen.
Het is echt allemaal pure pech, monteurs die misschien nét niet helemaal scherp zijn, het kan allemaal.
Maar het gaat vanzelf voorbij en dan verwacht ik hem toch wel op 3/4 van de wedstrijden vóór Ricciardo, de snelheid is er ruimschoots.
Qua slopen van de techniek: Daar geloof ik echt helemaal niks van. Alles is afgetimmerd met beveiligingen. Als een onderdeel kritisch is merken ze dat vaak in de pits eerder dan de rijder op de baan en zullen ze hem dat ook vertellen. Reken maar dat hij dan luistert, dat hoeft hij maar 1 keer te weigeren en dan fileren ze hem.
En, zoals door anderen al gezegd: als je in staat ben om lief voor je banden te zijn, dan ben je dat ook voor je auto, want dat hangt aardig met elkaar samen.
Het is echt allemaal pure pech, monteurs die misschien nét niet helemaal scherp zijn, het kan allemaal.
Maar het gaat vanzelf voorbij en dan verwacht ik hem toch wel op 3/4 van de wedstrijden vóór Ricciardo, de snelheid is er ruimschoots.
- Luco
Juist, na regen komt zonneschijn.
-
OnlineEvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Maar is het motregen of een moesson?
-
- Auto: M3P, 130i
Wout309t schreef: 10 jul 2017, 11:19 Ik erger me ook aan zijn gejank, maar begrijp wel dat hij ontzettend gefrustreerd is. Als ikzelf gefrustreerd ben komt er ook weleens wat uit, maar gelukkig hoort (bijna) niemand dat dan en bij Max wel... Daar moet hij zich meer bewust van worden....

Natuurlijk niet. Sport = emotie. Juist goed dat hij open en eerlijk ZIJN verhaal, ZIJN emoties uit.
Dat sommige "fans" dat arrogant, vervevelend, wat dan ook vinden is geen verwijt naar Max. Hij is wie hij is, en daarom rijdt hij F1.
- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
Dat onder geel er af gaan is niet helemaal juist geloof ik. Hij was dat punt al voorbij maar omdat hij geen drs kreeg maar wel goed qua tijd zat probeer hij dat kleine verlies aan het einde van de rondje weer goed te maken. Daardoor net over de grens en er af.
- Mari Oh Oh!
Klopt, hij kreeg vanwege het geel geen DRS(ook al was hij het punt voorbij) en hij probeerde die twee tiende(o.i.d) goed te maken. Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat als je dat lukt je de rest van de ronden te langzaam reed, maar soit.Nutkees schreef: 10 jul 2017, 12:35 Dat onder geel er af gaan is niet helemaal juist geloof ik. Hij was dat punt al voorbij maar omdat hij geen drs kreeg maar wel goed qua tijd zat probeer hij dat kleine verlies aan het einde van de rondje weer goed te maken. Daardoor net over de grens en er af.
En ik hoop vooral niet dat hij zijn mond houdt en luistert naar de azijnzeikers die vinden dat ie dankbaar mag zijn voor zijn plekkie. Jullie hebben zeker ook een baas ipv een werkgever?