De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Rupie » 20 mar 2013, 07:29

Kwestie van wennen. De boyracers kunnen een Cayman of M135i nemen :tong:

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Shakes » 20 mar 2013, 07:59

Exact. In dit geval is er weinig mis met evolutie.

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Rupie » 22 mar 2013, 13:13

In the 911, one issues orders and observes their inevitable fulfillment; in the Evora, there’s a conversation going on, one in which both participants are expected to understand subtlety.
http://www.roadandtrack.com/car-reviews ... comparison" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Maar wel een mooi plaatje :mrgreen:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 34328
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Boomer Life Matters

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door JP » 28 mar 2013, 20:14

991 Turbo testwerk.....

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Rupie » 21 apr 2013, 07:27

Daarom C4(S).

Afbeelding

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 6223
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F11 520d & E86 3.0si
Locatie: VAM-berg

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door matthyssie » 21 apr 2013, 18:25

Heerlijk dikke kont. Alhoewel misschien wel iets te dik voor een echte sportwagen.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 34328
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Boomer Life Matters

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door JP » 28 apr 2013, 10:52

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12608
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Downforce Hans » 28 apr 2013, 11:11

Ruben schreef:Daarom C4(S).

Afbeelding
En dan gelijk die adv.1 velgen er onder...........ipv die Johnny tuning velgen...........

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Rupie » 03 mei 2013, 10:27

http://imp.porsche.com/netherlands/nl/m ... 1-turbo-s/#" onclick="window.open(this.href);return false;

Koopje! :)

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Rupie » 03 mei 2013, 10:34

http://imp.porsche.com/netherlands/nl/m ... 911-turbo/" onclick="window.open(this.href);return false;

Turbo, 520 pk, 186.000 euro
Turbo S, 560 pk en 220.000 euro.

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Robin Hartog » 03 mei 2013, 10:38

Respectievelijk 3,2 en 3,1 seconden naar de 100. Best rap. :tooth:

Gaaf ding! Nu wachten op de Nordschleife tijden. :)

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Petrolhead Tom » 03 mei 2013, 10:57

Die verwacht ik vanmiddag. :mrgreen: gaaf ding! Eerste 991 die me wel wat doet.

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Rupie » 03 mei 2013, 11:10

Nee hoor :tong:

U vraagt, wij draaien :)
Robin Hartog schreef:Respectievelijk 3,2 en 3,1 seconden naar de 100. Best rap. :tooth:

Gaaf ding! Nu wachten op de Nordschleife tijden. :)
Porsche heeft de 911 Turbo voor het eerst voorzien van actieve aerodynamica. Dit omvat een uit drie delen opgebouwde voorspoiler, waarvan de delen pneumatisch verstelbaar zijn, en een achterspoiler die drie standen kent.
De bestuurder heeft de keuze uit instellingen die variëren van optimale efficiency (minder weerstand, meer snelheid) tot uiterst sportief. Kiest de bestuurder voor het laatste, dan is de voorspoiler volledig ‘uitgeschoven’ voor maximale neerwaartse druk op de vooras. De achterspoiler staat dan in de ‘hoogste’ stand voor optimale neerwaartse druk op de achterwielen. Alleen al déze voorziening zorgt voor een tijdwinst van twee seconden op de Nordschleife van de Nürburgring. Voorzien van Porsche Dynamic Chassis Control, voor het eerst optioneel leverbaar in de Turbo en standaard in de Turbo S-versie, legt de 911 Turbo S een ronde van het 20,8 km lange circuit af in minder dan 7 minuten en 30 seconden.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door GTRene » 03 mei 2013, 11:23

0 naar 200 in slechts 10.3sec is ook wel lekker.

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Robin Hartog » 03 mei 2013, 11:44

Nou, een GT-R deed de Ring in 7:24.22 de vorige 911 Turbo deed het in 7:41.23. Een tijd onder de 7:30 is dus best wel netjes. :)

GT2 RS deed het in 7:24, ben benieuwd of deze nieuwe Turbo (S) daar eventueel nog onder gaat komen. :)

Anyway, begeerlijke auto, do want, do want. :D

Robin
Berichten: 55201
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Robin » 03 mei 2013, 11:57

Leuk. Turbo. Lekker:)

Ja Stefan Bellof deed 'n rondje ook (ruim) onder de 7:30 toendertijd.LOL(ja en ik weet z'n laptime)

7:29.9 of 7:14 id ook wel 'n verschil.

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door indobesar » 03 mei 2013, 12:06

Robin Hartog schreef:Nou, een GT-R deed de Ring in 7:24.22 de vorige 911 Turbo deed het in 7:41.23. Een tijd onder de 7:30 is dus best wel netjes. :)

GT2 RS deed het in 7:24, ben benieuwd of deze nieuwe Turbo (S) daar eventueel nog onder gaat komen. :)

Anyway, begeerlijke auto, do want, do want. :D
Nissan GT-R’s 7:19.1

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door indobesar » 03 mei 2013, 12:08

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Robin Hartog » 03 mei 2013, 12:14

indobesar schreef:
Robin Hartog schreef:Nou, een GT-R deed de Ring in 7:24.22 de vorige 911 Turbo deed het in 7:41.23. Een tijd onder de 7:30 is dus best wel netjes. :)

GT2 RS deed het in 7:24, ben benieuwd of deze nieuwe Turbo (S) daar eventueel nog onder gaat komen. :)

Anyway, begeerlijke auto, do want, do want. :D
Nissan GT-R’s 7:19.1
Ik gebruikte deze lijst, daar was het snelste een 7:24.22. Maar zal vast niet helemaal up to date zijn dan.

Robin
Berichten: 55201
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Robin » 03 mei 2013, 12:15

Het begint er echt op te lijken nu. De basis 991/S vind ik qua looks te lief/rond, niet stoer genoeg.

Dit is prima. Ik vind 'm 'mooier' dan de GT3 eigenlijk.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Shakes » 03 mei 2013, 14:45

Robin, 6:11 om precies te zijn.

Gebruikersavatar
martll
Berichten: 1413
Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door martll » 09 mei 2013, 17:28

Afbeelding

:)

jacobt
Berichten: 1166
Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
Locatie: 997.2 Gt3

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door jacobt » 09 mei 2013, 21:21

romo schreef:
Godspeed schreef:
Andre schreef:Godspeed ik had dat zelfde gevoel. Heb me toen een 997 gt3 mk2 clubsport gekocht. En na 1.5 jaar onderstuur weer verkocht:)

Hij reed het beste als je de 90 liter tank tot aan de rand vol had.

build quality was wel uber. Ding voelde aan alsof je zo de race er mee kon rijden. Maar ik irriteerde me toch echt aan het onderstuur op de grens. 997 GT3 Cup is een stuk beter.
Verdomme, dit zijn geen goeie berichten, de 997 GT3 MK2 is denk ik toch wel mijn favoriet... :)

Ik heb inderdaad vaker vernomen dat jouw GT3 voor jou niet je van het was. Ik heb werkelijk geen idee wat voor een chauffeur/coureur je bent, hoeveel ervaring ed. Maar geldt het niet voor de 911 in het algemeen, dat je die iets anders moet rijden dan andere sportauto's met de motor wel op de 'goede' plek? Ik bedoel, als ik Chris Harris on cars kijk met een GT3 of willekeurige andere 911, hoor ik hem niet zeggen dat het onderstuurde rothokken zijn :P

Wat betreft onderstuur, daar ben ik wel bekend mee, mijn Impreza (1.8 GL '94) doet het liefst ook niks anders haha :tooth:

Nu, met >180 per uur alle klaverbladen in het Heerenveense dwarser dan dwars is mij stuurman genoeg :D

De mening van André is leuk om te lezen, maar totaal niet representatief voor normale bestuurders zonder racelicentie. Mijn 996 gt3 mk1 clubsport geeft precies het gevoel zoals godspeed het zich voorstelt totdat de suggestie wordt gewekt dat een gt3 een onderstuurd rothok zou kunnen zijn. Er zijn ook genoeg YouTube recensies waarin de gt3 de hemel in wordt geprezen.
Als je op het Porscheforum gaat lezen zul je iets slechtere verhalen lezen over de BMW.
Ik denk dat 90% van de bevolking (net als ikzelf) te slecht kan rijden om de eventuele zwakke plekken van een gt3 te ondervinden.

En voor godspeed, een gt3 is echt super gaaf, precies zoals jij je het graag voorstelt.
Als je het wilt ervaren als bijrijder ben je welkom hoor.
Maar ik ben niet zo blind om te denken dat het het beste is, het is een aparte beleving. Een e46 m3 csl zou waarschijnlijk dezelfde beleving kunnen geven.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Macboy » 12 mei 2013, 22:11

Die nieuwe Turbo vind ik toch wel erg fraai. De oude Turbo vond ik vooral van achter erg lelijk. Heb er nooit aan kunnen wennen maar deze nieuwe kan mij nu al bekoren. Prachtig ook grijs met blauw leer. Top combo.

En de Turbo is flink goedkoper geworden door CO2 tax ?

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Rupie » 13 mei 2013, 08:45

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

http://www.autogespot.nl/te-koop/porsch ... era-4s/143" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fabian, HarryC, Kocheler, Majestic-12 [Bot], markk, Mikezuid, smiley en 6 gasten