BMW M2

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 30 dec 2015, 12:40

Arthur, bijzondere insteek, ik zat met m'n opgetrokken en fronsende wenkbrauwen heen en weer :)

Maar ja ieder het zijne qua beleving enzo :D

Joy

Bericht door Joy » 30 dec 2015, 12:46

Ik zou de 1M houden als ik in jouw schoenen stond. De 1M was echt iets anders binnen het gamma. De M2 is een voortborduursel op. Dus het is niet meer zo schokkend revolutionair als de 1M destijds was. Meer van hetzelfde zou je kunnen zeggen.
En er is nog zoveel meer op de markt. Zeker een Focus RS zou ik eerst eens willen rijden.
Om de 1M een 2e leven te geven kan er altijd een chipje op los gelaten worden.

Andre

Bericht door Andre » 30 dec 2015, 14:17

Handbak inderdaad:)

1M is een icoon en blijft dat ook. Nog een werkende handrem en 3 pedalen en hydraulische stuurbekrachtiging en te breed en te korte wielbasis dus maximale fun.

De M2 heeft al het formaat van een E46 te pakken. Het zal een fijne auto zijn. Beter in alle opzichten. Maar wij weten allemaal dat nieuwe verbeterde techniek je vaker niet meer Driving Fun geeft!

Tristan

Bericht door Tristan » 30 dec 2015, 14:53

Andre schreef:
De M2 heeft al het formaat van een E46 te pakken. Het zal een fijne auto zijn. Beter in alle opzichten. Maar wij weten allemaal dat nieuwe verbeterde techniek je vaker niet meer Driving Fun geeft!
Precies, dus wil je de M2 omdat die nieuw is met betere prestaties of gaat het puur om de fun. In het laatste geval is de 1M misschien wel beter.

Andre

Bericht door Andre » 30 dec 2015, 15:23

Tristan ik hou ook wel van nieuwe en moderne techniek.

Ik heb de 1M nu 4 jaar en een mens zou een mens niet zijn om ook weer eens wat nieuws te proberen. De 1M blijft eerst wordt mooi gepoetst. Dan kijk ik het even aan wat er met de waarde van de 1M gebeurt. Ik denk namelijk dat ze nog behoorlijk gaan stijgen en dan kan ik altijd nog overwegen om hem te verkopen.
Laatst gewijzigd door Andre op 31 dec 2015, 01:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 30 dec 2015, 16:12

Hoe bedoel je dit?
Ik bedoelde het zo dat ik de M2 niet nodig ben. Mij maakt het niet uit of ie lichter en agiler is dan een M3. Ik haal dat er niet uit, rijtechnisch. En ik dacht dat ik wat forser, qua bouw, ben dan jij en ik vond de 2-er coupe wat aan de krappe kant. Daarom liever een 3-er. Vind ik ook mooier. Dat begreep je wellicht maar ik jouw reactie dan weer niet :)
Robin schreef:Arthur, bijzondere insteek, ik zat met m'n opgetrokken en fronsende wenkbrauwen heen en weer :)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 30 dec 2015, 16:19

Een M3 is een pracht kar, maar met de afmeting van een 15 jaar jonge 7er, ik pas.

Dan een M2, die heeft, zoals Andre terecht meldt, de afmeting van een E46 M3, nou, das ook een beste kar qua afmeting, groter is niet nodig, ook niet wenselijk, iedereen groot of klein kan daar met gemak in in, incluis nog passagiers.

Der 2er ist der neue 3er..... :lol:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 30 dec 2015, 16:23

Ik denk dat de M2 idd niet die impact gaat maken en krijgen die de 1M wel had.

Dus een 1M houden kan dan, zeker als je niet te veel KM`s maakt, voor mij was dat geen optie, ik had de betamelijke stand reeds overschreden.
Tevens wil ik niet naar een auto kijken als stond ie in een museum, ik wil rijden!

Dus 1M, weg, maar zeer gewaardeerde kar, de Porker bracht mij wel de looks, maar niet het plezier wat ik de 1M wel had.

Wel nu, dan koop je een M2, logisch toch?

Sommigen ruilen constant hun vrouwen in, ik houd het dan maar bij auto`s :tooth: :lol:

Robin

Bericht door Robin » 30 dec 2015, 16:28

Arthur schreef:Hoe bedoel je dit?
Ik bedoelde het zo dat ik de M2 niet nodig ben. Mij maakt het niet uit of ie lichter en agiler is dan een M3. Ik haal dat er niet uit, rijtechnisch. En ik dacht dat ik wat forser, qua bouw, ben dan jij en ik vond de 2-er coupe wat aan de krappe kant. Daarom liever een 3-er. Vind ik ook mooier. Dat begreep je wellicht maar ik jouw reactie dan weer niet :)
Robin schreef:Arthur, bijzondere insteek, ik zat met m'n opgetrokken en fronsende wenkbrauwen heen en weer :)

OK:)

Claustrofobie snap ik niet echt in 'n auto, ja in 'n originele Mini, of Fiat 500 uit de 60s ofzo. Maar ok.
André en Wouter zijn ook 1.90m, hoor ik hun nooit over de krapheid van de 1M..
En je hebt zelf 'n Boxster, die met de kap dicht, hoe voelt dat dan?:)

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 30 dec 2015, 16:35

:lol:
Die is met de kap dicht ook krapjes. Nu bedoelde ik het met claustrofobische klachten niet letterlijk. Mij, persoonlijk, is het karretje gewoon wat te klein. Vind ik niet prettig. Wat Romo er ook van mag vinden :) Doe mij dan maar de 3-er. Ik heb dan nu zelfs een 5-er maar wellicht dat ik volgend jaar, ofzo, weer een stapje terug ga. Een 4-er GC of weer een 3-er touring. Een 5 is idd wel groot en zwaar maar het reist heerlijk. We zien wel maar een 2-er iig niet :wink:

romo

Bericht door romo » 30 dec 2015, 16:36

Het krappe, het claustrofobische, de compactheid achter het stuur is wat BMW BMW maakt, zeer merk onderscheidend, ook Porsche heeft dat niet !!

Het werkt versterkend op het 1 worden met de auto, een ander punt waar dit merk excelleert !!

Arthur, let`s agree to disagree :lol:

Leen

Bericht door Leen » 30 dec 2015, 17:12

Ik wacht nog op antwoord op de leverdatum , maar omdat hij reeds lang geleden besteld is zal dit wel levering april/mei betekenen . krijg maandag bericht.

De 1M gaat eerst nog mee naar zweden eind januari straks met de spikes , daarna zal hij m'n "museum" ingaan .

idd verwacht geen mega vooruitgang met de m2 tov. 1M ( als die er uberhaupt al zou zijn ) , maar het is weer een nieuwe kar , en misschien wel de laatste non hybride M met handbak , zou me niet verbazen dat alle volgende M's alleen nog met hybride techniek , vol met stumperhulpjes ,en alleen nog met dct/automaat leverbaar worden .

Marc R

Bericht door Marc R » 30 dec 2015, 20:43

Anders kan je altijd nog n Audi kopen Leen ... :hungry:

:peace: :gek: :tong: :lollerdelol: :ongeveer als: :blackeye: :df: :D :devil: :crazy: :tong uitsteken: :verveeld:

romo

Bericht door romo » 30 dec 2015, 20:49

Volgens SCOTT26 gaan idd de komende generaties ///M richting hybride technologie.........

Ook 4 wheel drive is geopperd, om het groeiende vermogen op de weg te krijgen.

Niets is nog heilig.........

Nou, nog maar genieten van deze kar, dan zien we het allemaal wel weer.............

Marc R

Bericht door Marc R » 30 dec 2015, 21:01

T is toch allang bekend dat de nieuwe generatie M5 ook 4wd krijgt omdat het gewoon niet meer te doen is om het vermogen op de weg te krijgen.

Macboy

Bericht door Macboy » 31 dec 2015, 02:11

Als de 1M wat te krap is Arthur, dan is een M2 een prachtig opstapje zou je denken. Net even wat nieuwer, net even wat betere stoelen, net een wat mooier dashboard. Kortom gewoon dezelfde auto maar dan beter.

Natuurlijk was de besturing van de 1M veel puurder. Maar goed tijden veranderen. De 911 stuurt ook elektronisch en nu standaard met turbo. We gaan ook niet allemaal aan de E30 maar groeien met BMW mee.

Die M2 gaat het dan ook helemaal worden. In álle opzichten. Mark my words.

Mooi ook om te lezen dat de meeste echte liefhebbers hier voor de handbak zijn gegaan. Ondanks het prijsverschil. Romo maakt ook amper kilometers dus zoveel voordeel zal een DCT hem ook niet bieden.

Robin

Bericht door Robin » 31 dec 2015, 11:34

Macboy schreef:Als de 1M wat te krap is Arthur, dan is een M2 een prachtig opstapje zou je denken. Net even wat nieuwer, net even wat betere stoelen, net een wat mooier dashboard. Kortom gewoon dezelfde auto maar dan beter.
Beter als in nieuwer? Lijkt me qua stoelen vooral nogal subjectief vind je niet?

Ik reed 2,5 jaar terug in 'n allerlaatste E90 auto 320d sportpakket want 1M bij dealer.
Buiten de looks, subjectief, vond ik in weggedrag/besturing/stilte windegeruis motor /beleving de auto NIET onderdoen voor ook prima nieuwe F30 320d 8AT waar ik daarvoor wel mee gereden had.

Beter is dus in mijn ogen 'n wat dubbel woord in autoland.

Is de hele BMW (M) lineup nu 'beter' dan 10-15 jaar terug? Da's voor mij 'n retorische vraag.:)

:coffee:

Robin

Bericht door Robin » 31 dec 2015, 11:37

En dan niet zozeer de M2, want geweldig ding, GEWELDIG DING @ Ilija, maar de auto's worden steeds groter en zwaarder in 't algemeen.

Tristan

Bericht door Tristan » 31 dec 2015, 11:37

Macboy schreef:
Natuurlijk was de besturing van de 1M veel puurder. Maar goed tijden veranderen. De 911 stuurt ook elektronisch en nu standaard met turbo. We gaan ook niet allemaal aan de E30 maar groeien met BMW mee.

Mocht de advocatuur je niet meer bevallen kan je altijd nog autoverkoper worden. :)

Robin

Bericht door Robin » 31 dec 2015, 11:41

Ik noem even 'n zijstraat: F40, misschien wel 't grootste icoon in autoland ooit? Belabberd inmekaar gescheten relatief, totall trackfahig eigenlijk, een racer met kenteken. Ferrari heeft nog nooit zoveel aan 'n kar verdiend..totnutoe. En alles daarna was beter qua bouwkwaliteit etc.

Nu gaat vergelijking F40/M2 mank, maar DF/rijbeleving valt niet te vatten in 'beter' naar mijn idee...

Robin

Bericht door Robin » 31 dec 2015, 11:51

Tristan schreef:
Macboy schreef:

Mocht de advocatuur je niet meer bevallen kan je altijd nog autoverkoper worden. :)
LOL, ja die weten vaak ook 'heel veel' van auto's(de goeden niet te na gesproken) :wink:

romo

Bericht door romo » 31 dec 2015, 12:13

Laten we even wachten wat er komt met de M2, niet dat ik er geen vertrouwen in heb.

Voorzichtig kan je wel wat zeggen, met nadruk op voorzichtig dus;

1M vs M2

-HPS vs EPS, hoe dat gaat voelen is afwachten dus
->wielbasis M2, minder giftig en speels, meer road compliance, stabieler op high speed ( das reeds feit en ook door BMW aangegeven)
-Moderner in- en exterieur (of ie daar beter van rijdt valt te bezien :lol: )
-Gewicht nagenoeg gelijk, maar IMHO geldt dat ook voor het vermogen (1M deed ook 370PK, tenzij een M2 nu 400 er uit perst, underrated kan natuurlijk)

Evolutionaire fijnslijperij dunkt me.............

Mocht het niet wat zijn, hup weer verder, gewoon met de fiets voor echt max rijbeleving dan :tooth:

GTRene

Bericht door GTRene » 31 dec 2015, 12:29

was net nog ff bij de dealer wat rubber pluggen ophalen,

buiten stond een oranje 1M, toch best dik en later vrijwel zeker een auto voor verzamelaars/liefhebbers ala e30 M3

stond trouwens ook een vrij nwe grijze M3 buiten, ook best imposant, ook welw at groot, maar wel een dikke bak opzich.

op den duur zullen ze ook wel de M2 hebben staan, Broekhuis is dacht ik M dealer, zal zo'n ding tegen die tijd eens bekijken daar.

Robin

Bericht door Robin » 31 dec 2015, 12:51

GTRene schreef:was net nog ff bij de dealer wat rubber pluggen ophalen,
Happy Ending van 2015 René?

:tooth:

GTRene

Bericht door GTRene » 31 dec 2015, 12:51

Robin schreef:
GTRene schreef:was net nog ff bij de dealer wat rubber pluggen ophalen,