DOWNFORCE MOTORSPORT

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Luco

Re: DOWNFORCE MOTORSPORT

Bericht door Luco » 30 jun 2009, 16:03

Rico schreef:Liep het dun weer eens door de broek ? :mrgreen:
Hij piste erin van angst :whistle:

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 30 jun 2009, 16:09

steve smith schreef:
Luuk schreef:Ik heb er maar eentje:

Afbeelding

:( :( :(
Leuke outfit. Doet het ook goed naar de sponsoren enzo! Free screentime: USE IT!
Helemaal gelijk. Hoort bij ons "jonge hondenteam" om af en toe iets minder professioneel te zijn.
Misschien wilde Jitse het imago Downforce wel beschermen door net te doen of hij een toevallige passant was. :wink:
In het algemeen staan we er de hele dag wel heel professioneel bij. :df:

Metchu

Bericht door Metchu » 30 jun 2009, 16:13

Rico schreef:Ja slimme opmerking.. neem dan Peter die loopt zelfs in zijn vrije tijd in een raceoverall, gaat er mee naar bed, staat er mee op :mrgreen:

zelfs als je op het terras in zandvoort zit met 30+ graden onder de zon! EN DAT PAK IS ZWART VAN PETER!!! :shock:

:mrgreen:

maar wtf was dat voor harde klap zeg, ik hoop dat je er niets aan hebt overgehouden of aan overhoudt jitse! Ik heb de beelden even mogen zien en ik schrok er zelfs van vanachter de computer :shock:

DownforceJitse

Bericht door DownforceJitse » 30 jun 2009, 16:17

@steve:

Je hebt gelijk, alleen waren wij al bezig met opruimen, toen kwam Jack Plooy ineens voorbij opweg naar zijn auto.. Hij schoot me aan voor een snel intervieuw, dus voor omkleden was helaas even geen tijd meer..

@luco:

Ik heb inderdaad last van spierpijn.... ik weet nu dat ik minstens 5 ribben aan de linkerkant heb, verder nek. en tal van blauwe plekken. Maar het valt gelukkig mee.

@Metchu:

Hoe kom jij dan aan die beelden? ik heb ze zelf nog niet eens gezien.....ja ok. een keer dan :bag:

Grtz.

DownforceJitse

Bericht door DownforceJitse » 30 jun 2009, 16:19

Peter Tunissen schreef:Hij ligt nu alleen bij de stomerij. :'( ;)
Dat werd tijd ook zeg...pff. lekker instappen is dat als jij eerst een half uur gereden hebt :wink:

Luco

Bericht door Luco » 30 jun 2009, 16:27

DownforceJitse schreef:
Peter Tunissen schreef:Hij ligt nu alleen bij de stomerij. :'( ;)
Dat werd tijd ook zeg...pff. lekker instappen is dat als jij eerst een half uur gereden hebt :wink:
Ja was gewoon Peter zijn schuld, je raakte gewoon bedwelmd van de lucht :shocking:

Doe maar rustig aan en laat je masseren, meestal helpt dat wel, zon klap is erg hard volgens mij.

Metchu

Bericht door Metchu » 30 jun 2009, 16:31

DownforceJitse schreef:
@Metchu:

Hoe kom jij dan aan die beelden? ik heb ze zelf nog niet eens gezien.....ja ok. een keer dan :bag:

Grtz.

Wij in de filmwereld hebben zo onze connecties :mrgreen: Maar serieus, ik schrok echt van de klap :shock:

steve smith

Bericht door steve smith » 30 jun 2009, 19:20

DownforceJitse schreef: alleen waren wij al bezig met opruimen.
Haha, ken dat. Kan na een weekendje cicruit ook altijd de helft van m'n meegenomen shirts weggooien. Je wil iets redelijk netjes hebben waarin je dan vervolgens wel met remblokken loopt te jongleren en auto's loopt te laden. Kansloos idd! Ket jullie zwarte polo's zou het al een stuk beter moeten zijn. Hier zijn ze wit!

Metchu

Bericht door Metchu » 30 jun 2009, 20:35

Net nog ff met Dennis gesproken die was aan het testen voor Laurens op cpz! TERING wat klinkt die wagen lekker! Good job team downforce! HEERLIJK Iedereen stond erbij en keek ernaar 8) 8) :hosanna:

DownforceNico

Bericht door DownforceNico » 30 jun 2009, 20:36

jan hier wat foto's van de 1 :?
Bijlagen
IMG_0852.JPG
IMG_0852.JPG (211.24 KiB) 1418 keer bekeken
IMG_0848.JPG
IMG_0848.JPG (204.11 KiB) 1419 keer bekeken
IMG_0846.JPG
IMG_0846.JPG (187.76 KiB) 1417 keer bekeken

DownforceNico

Bericht door DownforceNico » 30 jun 2009, 20:38

en nog
Bijlagen
IMG_0864.JPG
IMG_0864.JPG (192.1 KiB) 1413 keer bekeken
IMG_0857.JPG
IMG_0857.JPG (191.63 KiB) 1413 keer bekeken
IMG_0866.JPG
IMG_0866.JPG (176.08 KiB) 1411 keer bekeken

RJay

Bericht door RJay » 30 jun 2009, 20:43

Recht zijwaards de banden in? Zal jij een spierpijn hebben gehad gister man :sealed: Daar zitten wel weer wat uurtjes werk in.

Valt me trouwens op, is de DSC in belgie gefuseerd met de nextel-cup ofzo?

Atte Hibma

Bericht door Atte Hibma » 30 jun 2009, 20:58

Hoe kwam het nu eigenlijk Jitse? Te snel willen? :wink:

Laurens

Bericht door Laurens » 30 jun 2009, 22:30

Scheivlak.nl was tijdelijk verhuisd naar Eau Rouge dus ook een aantal foto's
http://www.flickr.com/photos/35244234@N ... 582740049/

DownforceJitse

Bericht door DownforceJitse » 30 jun 2009, 22:34

@atte:

Ik wilde zeker niet te snel, rondentijden waren heel vlak en ik zat pefect in mn ritme. Voelde me ook totaal niet opgejaagd door de JR auto ong. 17sec achter me. Kwam ook door goede coaching uit de pits door het team (ik stond in contact met Bjorn)

Ik kwam vlak voor de klap uit La Source, nadat ik halverwege was tussen La Source en Eau Rouge, zag ik in mn spiegel een oranje V8star aankomen, aangezien het snelheidsverschil met zo'n auto heel groot is(ong. 600 PK) is de eerste vraag die reist waar gaan we elkaar tegenkomen.... dat was dus pal in Eua Rouge, ikets wat natuurlijk niet te zien is op mijn onboardcamera, maar vanaf het moment dat je hem gezien hebt kijk je vaak in je spiegel voordat je instuurt. Omdat je iemand anders er ook niet wil afknallen natuurlijk.

Ik denk dat ik afgeleid was door de V8star en daardoor het insturen naar rechts iets te laat deedt. waardoor ik bovenaan met mijn linkerkant op het vuile kwam. hierdoor brak de auto uit, die kon ik nog opvangen, de 2e keer ook, maar de 3e keer kom je op het hoogste punt en heb je te weinig grip om dat ook nog op te vangen. Het rare is dat ik tijdens het naarboven rijden en insturen naar rechts nooit het idee heb gehad dat ik te hard ging of de bocht niet zou halen.

Ik hoop dat ik ervan geleerd heb om maling te hebben(tot op zekere hoogte) aan wat er achter me gebeurd, en gewoon met mijn eigen bocht bezig te zijn. Hetzelfde wat Jan al aanhaalde, dat heeft waarschijnlijk met wedstrijd ervaring te maken. Iets wat Laurens bijvoorbeeld veel meer heeft.

Een uitgebreid weekend verlag komt vd week, want er waren gelukkig veel meer positieve dan negatieve :thumbup:

Grtz.

Laurens

Bericht door Laurens » 30 jun 2009, 22:38

Je bent nu iig ook op scheivlak.nl bekend, ze deelde op Spa geen punten uit anders had je denk ik voor de 3 punten kunnen gaan.

"Alweer gave races, en de crash van de dag is die van onze DSC-held Jitse Villerius: hij verliest de BMW origineel opkomen Eau Rouge, en maakt vervolgens een hele gave drift de verkeerde kant op....Helaas voor Jitse hield daar de baan dan op! Het resultaat was een hele mooi afdruk van de BMW in de hagelwitte bandenmuur. Pak schade, maar goed, je hebt verder je hele leven nog wat te vertellen...."
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Laurens op 30 jun 2009, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Luco

Bericht door Luco » 30 jun 2009, 22:40

Jitse, ik kijk ook veel in mijn spiegels hoor en is inderdaad niet altijd de goede keus, maar altijd maar je lijn volgen en nergens naar kijken krijg je ook een keer op je bordje, het blijven moeilijke beslissingen en discussies, wel zonde van je goede klassering natuurlijk.

RJay

Bericht door RJay » 30 jun 2009, 22:47

luco hornsveld schreef:Jitse, ik kijk ook veel in mijn spiegels hoor en is inderdaad niet altijd de goede keus, maar altijd maar je lijn volgen en nergens naar kijken krijg je ook een keer op je bordje, het blijven moeilijke beslissingen en discussies, wel zonde van je goede klassering natuurlijk.
Merk dit van mezelf ook, heb her en der ook een paar keer maar nét met wat geluk een bocht gered :bag:
Jitse, you are not alone :thumbup:

DownforceJitse

Bericht door DownforceJitse » 30 jun 2009, 22:51

precies Luco zo is het maar net, ik denk dat elke goede coureur op een gegeven moment elke situatie snel en op intuitie kan inschatten, hopelijk leer ik dat ook nog :mrgreen:

Postitie was zeker zonde :hammer: volgende keer beter, we zijn iidgv wel onze strafseconden kwijt :bag:

Grtz

Laurens

Bericht door Laurens » 30 jun 2009, 23:10

GTRene

Bericht door GTRene » 30 jun 2009, 23:18

:shocking: zow, dat ging knap hard daar...met zo'n dwars versnelling is er geen houdn meer aan...sterkte Jitse.

Vandaag op CPZ Dennis nog gezien die in de wagen van laurens? rond reed...ding maakte een gaaf geluid en nog snel ook :mrgreen: :thumbup: mooi ding.

Laurens

Bericht door Laurens » 30 jun 2009, 23:23

En dan houd ie nog in ook :beer:

Altijd hetzelfde met die Bmw's :sealed: :bignews:

GTRene

Bericht door GTRene » 30 jun 2009, 23:27

Laurens schreef:En dan houd ie nog in ook :beer:

Altijd hetzelfde met die Bmw's :sealed: :bignews:
lol, ja iets tussen 80 en 100km/u geloof ik? gewoon harder rijden :beer: maareuh, serieus apparaat :clap:

RVV

Bericht door RVV » 30 jun 2009, 23:30

Als ik het goed begrijp was je de controle over de auto al kwijt bij de start van het filmpje ?

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 30 jun 2009, 23:40

[quote="DownforceJitse"]@atte:

Ik wilde zeker niet te snel, rondentijden waren heel vlak en ik zat pefect in mn ritme. Voelde me ook totaal niet opgejaagd door de JR auto ong. 17sec achter me. Kwam ook door goede coaching uit de pits door het team (ik stond in contact met Bjorn)

Ik kwam vlak voor de klap uit La Source, nadat ik halverwege was tussen La Source en Eau Rouge, zag ik in mn spiegel een oranje V8star aankomen, aangezien het snelheidsverschil met zo'n auto heel groot is(ong. 600 PK) is de eerste vraag die reist waar gaan we elkaar tegenkomen.... dat was dus pal in Eua Rouge, ikets wat natuurlijk niet te zien is op mijn onboardcamera, maar vanaf het moment dat je hem gezien hebt kijk je vaak in je spiegel voordat je instuurt. Omdat je iemand anders er ook niet wil afknallen natuurlijk.

Jitse, Meindert heeft ook wel een reputatie. :wink: :cry:
Dat je schrikt als je oom met zijn V8-Star met 80-100 km/uur hogere snelheid achterop komt is niet zo gek.
Laatst gewijzigd door DownforceJan op 01 jul 2009, 18:47, 2 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie