lightweight cars, talk and video's

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
GTRene

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 18 aug 2009, 14:01

klopt helemaal, maar die H1 V8 is heel duur, daarom ff voor de configurator de jaquar V8 gekozen...kijken wat het allemaal kost compleet :mrgreen:
dan komt er nog bpm over pfff maja dat zal ook nog een verhaal apart worden...

GTRene

Bericht door GTRene » 18 aug 2009, 21:14

net weer bericht gehad van die man, die overigens ook de Lotus Exige 300RR bouwde schreef ie... :love:

volgens mij deze...

Afbeelding

hebben ze ook nog prijzen mee gewonnen met racen met dat snelle ding...
I worked for Lotus Sport some years back and still have good contacts there, after managing the build of the Exige 300RR race car in 2004, which was based on the design of the stretched blue S2 car I did back in 2003.
nu gaat ie overal navragen at alles ongeveer gaat kosten wat hij weer uitbesteed zoals...
We work with Allon White Sportscars who are a Lotus Approved service agent and also have their own trim shop so that we can price up alcantara trim for you.
za wel wat kosten de komplete auto...maar dan heb je wel wat...wordt vervolgd :df:

en nee onderstaande dame krijg je er niet bij :mrgreen:

Afbeelding

Michel P

Bericht door Michel P » 18 aug 2009, 21:37

Verkoop eerst dat Hartge hok eens voor 40k en ga dan mensen lastig vallen, dat dag dromen is leuk maar brengt niets.

Michel

GTRene

Bericht door GTRene » 18 aug 2009, 21:57

Michel P schreef:Verkoop eerst dat Hartge hok eens voor 40k en ga dan mensen lastig vallen, dat dag dromen is leuk maar brengt niets.

Michel
dacht nou die rode rakker vind het wel een leuke kar die 300RR :mrgreen:

we blijven lekker graven en ons verdiepen in the lightweight materie, is het niet voor mij dan wel voor ons allen, ja ook die maar ook de anderen :mrgreen:

ik kreeg nog wel een goed bod en een vaag verhaal maar dat bod is weer weg en ik hoor die man ook niet meer, was vast een scammer, omdat ik vroeg wie hij was en waar e.d.... :mrgreen:

misschien dat die man uit Goes nog komt als ie tijd heeft, maar dat zie ik niet meer gebeuren..helaas dat moment terug geroepen toen het een kansje had.

wie weet...ondertussen is het leuk/goed alvast wat linkjes te leggen her en der...wie weet als de prijs goed is en ik zie het zitten (als de Hartge voldoende opbrengt) dat ik zeg van bouw me maar zo'n ultra Exige looker..., maar denk dat die te duur wordt, maar een "gewone" Exige/Elise en wat aangepast is ook al fun natuurlijk :df:

GTRene

Bericht door GTRene » 19 aug 2009, 00:05

mmm nwe Ford GT40 replica LHD erstzu 06-2009 net geen 60K

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Sportwagen/Coupé, Gebrauchtfahrzeug

Preis: 59.990 EUR Kilometerstand: 3.000 km Hubraum: 4172 cm³ Leistung: 234 kW / 318 PS Kraftstoffart: Benzin Getriebe: Schaltgetriebe Erstzulassung: 06/2009 Farbe: Weiß
Ausstattung
Fahrzeugbeschreibung
FORD GT40 MKI, Replica, Motor V8, Schaltgetriebev fuenfgang, Lederausstattung Schwarz mit blauer Alcatra, 15 Zoll Alufelgen mit Zentralmutter,

Emiel

Bericht door Emiel » 19 aug 2009, 08:17

Erg bruut zo'n ford, als ik ooit het geld heb om die als 3e auto neer te zetten.... Dan mag die ook direc tin de ontvangsthal bij de voordeur :lol:

Maar zo'n opgefokte en verlengde limo, sorry Exige, is wel vet maar het word wel erg erg bruut en geweldadig allemaal dan :mrgreen: Word bergje op en af op Zolder of op Spa nog spannender :df:

GTRene

Bericht door GTRene » 19 aug 2009, 09:31

:mrgreen: , denk ik ook wel, trouwens iemand die weet wat voor motor er in die Ford zit? audi ofzo? ik kan het zo niet zien....en persoonlijk liever zwart/grijs alcantara denk ik alhoewel bij wit? maar verder leuk ding :df:

GTRene

Bericht door GTRene » 19 aug 2009, 18:19

gooi er nog maar iets tegen aan wat ik tegen kwam toen ik naar wat anders keek....

http://www.pilbeamracing.co.uk/rsw_evo.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

De "Lotus" RSW EVO V6

Afbeelding
Based on the proven Lotus Exige, the RSW Evo features an extensive development and is an 'ultimate' GT car for use as a track car but also reasible for the road with in excess of 520bhp available from a small, light 2.4 litre V8.

This car will also shortly be available with the new lightweight V Master 2.3 litre V6 engine currently under development at RS Performance which will produce up to 600bhp, the extra power being achieved by running a higher boost.
Afbeelding
Pilbeam Racing is proud to have been involved very heavily in the re-engineering of the chassis and bodywork. Effectively removing the entire rear end of the original car and designing a bespoke tubular spaceframe to mount the incredible new RS Performance supercharged V6 (or V8 if preferred), this lengthens the wheelbase of the car by 230mm. New longer and wider bodywork was designed and fabricated, together with a new wider front "clamshell" to match. Our race-proven Elise/Exige suspension replacement upgrades were also incorporated.

Features of the RSW Evo:

The RS Performance supercharged V8 or V6 is mounted longitudinally mated to a Sadev 6-speed sequential racing transaxle gearbox with limited slip differential taking the 380lb ft torque giving ideal handling balance for racing or road use. Twinned with a Pectel full data logging SQ6 ECU, RS Performance are able to offer a pneumatic paddle shift system for instant gear changes, ensuring the engine is never over-revved, therefore prolonging the engine life.

Control of roll centre, camber change and bump steer are all carefully calculated and measured during production.

The car offers a substantial weight saving over the standard car giving an even greater power to weight ratio and has both launch and traction control to ensure power transference.
Afbeelding
Front Suspension:

Lightweight double wishbones are designed to give perfect handling in either race or road format with an option to set higher ground clearance if required.

Koni dampers are specified from previous test data to optimise handling and roadholding.

An adjustable hollow front anti-roll bar is fitted to give desired balance at minimum weight.
Afbeelding
Rear Suspension:

The wide track rear suspension is designed to cope with the high power output, increasing traction.

Long double wishbones are both light and stiff, and carry Koni dampers with valving optimised for the best possible handling.

Again there is the option of using a higher ground clearance if so required.

An adjustable hollow rear anti-roll bar is fitted to give desired balance at minimum weight.
Afbeelding
Chassis:

The chassis is a light, stiff combination of aluminium and steel structures designed by experts drawing on a long history of designing a wide range of race cars to result in good driver-friendly handling.

Dimensions:
Wheelbase = 2350mm (extended from standard by 230mm)
Overall Width = 1886mm
Front Track = 1444mm
Rear Track = 1570mm
:popcorn:

Afbeelding
Other Features:

The engine and gearbox are placed very low in the chassis to further improve handling. This ensures the tyres give their best possible performance during cornering, braking and accelerating.

Sadev SL90-20 six-speed sequential gearbox with LSD and hydraulic clutch.
Output: 108mm lobro joints with Sadev specific driveshafts.
Ratios fitted: 1st - 10/36, 2nd - 14/35, 3rd - 14/27, 4th - 16/25, 5th - 22/29, 6th - 22/25.
Final Drive - 10/31, geared for 207.5mph.

Race grade brake discs of 315mm front and 295mm rear, together with 4-pot AP Racing calipers, give incredible braking, essential with the power available from the supercharged V8 or V6. New CNC anodised aluminium uprights are used with a high capacity wheel bearing. Driveshafts and constant velocity joints use the best current racing technology.

Image wheels with centre wheel nut for fast pitstops.

Options Include:

Paddle Shift
Full Carbon Body
Air Jacks
Inboard Brake Adjustment
Ohlins or Nitron Suspension
Full Roll Cage to FIA specification
ATL FIA-approved bag fuel-tank

Every car is built individually for the owner and may be tailored to each customer's needs whether to add a full carbon body to compliment the carbon door trims, tunnel and instrument binnacle, to have the car with their own branding or paint scheme customised trim and cover.
mooi man :df:

nog wat info en een leuke video en wat fotos van de kar...schijnt 212mph te kunnen? :love:

http://www.lotus-central.com/index.php/ ... ution.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Michel P

Bericht door Michel P » 19 aug 2009, 19:22

Toch zijn de verhoudingen zoek, het gedrongen uiterlijk maakt de Exige juist zo mooi.

Michel

GTRene

Bericht door GTRene » 19 aug 2009, 19:49

Michel P schreef:Toch zijn de verhoudingen zoek, het gedrongen uiterlijk maakt de Exige juist zo mooi.

Michel
ze moeten wel Michel met zoveel extra vermogen en de wielbasis was ook wat te kort voor de goede balans waarschijnlijk met die motor e.d.

toch in het eggie wil ik het wel eens zien, een standaard Exige zoals die van jou naast zo'n apparaat of die 300RR die is/was ook rood zo kun je het mooi zien...de standaard Exige is mooi maar toch lijkt ie wel wat speels/klein/junior zeg maar. dus ben benieuwd naar zo'n dikke Exige .

GTRene

Bericht door GTRene » 19 aug 2009, 20:35

Nou...ik heb een overzicht gekregen van de Firma Caral over het bouwen van die speciale Exige op Elise basis en LHD...

wow leuke prijs, ka het kost wat maar dan heb je ook wat, en wat kost het? eigenlijk niet veel ja als een nwe Exige in de UK maar dan on steroids :mrgreen: nou dan wist ik het wel...doe mij mar een nieuw gebouwde Caral V8 voor dat geld...owja da waar ex 15% btw en uren...

maareuh vraagje, stel je laat zo'n ding bouwen, maar je wil geen aparte RDW keuring geouwehoer, hoe doe je dat dan? in the UK een type aproval ofzo laten doen en dat naar RDW meenemen en klaar? of moet die eerst daar op de weg staan dus met kenteken en dan pas NL...

om wat dingen te noemen, je kan met de nieuwe LS3 chevy das 430pk standaard en dikke motor en niet duur nieuw...gekoppeld aan een audi gearbox nieuw of gebruikt of een porsche G50 gebruikt...of een Jaquar AJV8 motor nieuw of gebruikt, maar die is met compressor echter bijna zelfde vermogen als de LS3 dus beter die chevy die is nieuw nog goedkoper ook...hm....

en
I have a low mileage used Jaguar engine available, along with a new Audi Getrag gearbox if required.
maar hoe sterk is zo'n bak...en zeg die nieuw LS3 en bak is maar 4.000 duurder dan de gebruikte Jaquar en gebruikte bak...denk dan beter 4K meer voor iets leuks?

Richard R.

Bericht door Richard R. » 19 aug 2009, 21:17

In GB op kenteken laten zetten en vervolgens importeren.

GTRene

Bericht door GTRene » 19 aug 2009, 21:30

Richard R. schreef:In GB op kenteken laten zetten en vervolgens importeren.
dus moet echt op kenteken daar en niet voldoende aan een type goedkeuring meteen LHD voor EU?

zeg maar daar je RDW Nederland keuring en dan met die papieren hier naar de RDW en klaar :mrgreen:
en dan og wat voor bpm ...soortgelijke auto das zeg Exige en V8 motor als extra geld dus 4k erbij op in extra's :wink: en als ze accepteren ist oke...maja of dat zo kan?
afijn...de werkuren zullen er waarschijnlijk ook niet om liegen...maar de rest valt me mee.

Richard R.

Bericht door Richard R. » 19 aug 2009, 21:42

Moet wel in GB op kenteken. Om het kenteken te krijgen in geval van een niet seriegebouwde auto moet de auto een SVA (single vehicle approval) test ondergaan en krijgt vervolgens een engels kenteken. Daarna gewoon importeren in Nederland (niet meer dan een schouwing) en BPM aftikken.

Bij dergelijke unieke/eenmalige auto's weten ze bij de douane niet goed wat ze aan bpm moeten hanteren. Hier ligt dus voor jezelf de schone taak om zoveel mogelijk vergelijkingsmateriaal/bewijsstukken/voorbeelden aan te dragen zodat ze op basis van jouw documenten de bpm vaststellen.

GTRene

Bericht door GTRene » 19 aug 2009, 21:50

thnx Richard voor die info, maar op wiens naam doen ze zoiets dan...of kan dat bv even op zijn naam en dan weer uitschrijven en naar NL met dat ding?

denk bij de RDW dat je omdat hij daar ook op lijkt, gewoon de Lotus exige aan kan houden met V8 conversie en adn de prijs van die motor erbij en klaar...
Ze bouwen hem op een S1 Elise dus dat kunnen ze als bj gebruiken? dus 10% rest bpm? :mrgreen: dat zou mooi zijn...

Richard R.

Bericht door Richard R. » 19 aug 2009, 21:55

Voor de bpm gebruiken ze gewoon je datum eerste toelating. BPM kun je inderdaad aantonen door de basisauto te pakken een factuurtje erbij van een dergelijke motor. Inbouwen heb je dan zelf gedaan zeg je bij de douane, hoef je daar al niet over af te rekenen.

In GB moet de auto wel op naam van een engelsman/bedrijf komen te staan. Wellicht kun je het tzt op een akkoordje gooien met 1 of andere Lotus-dealer daar.

GTRene

Bericht door GTRene » 19 aug 2009, 22:52

goede bevestigende info...thanks... :df:

Emiel

Bericht door Emiel » 19 aug 2009, 23:06

Mijn evo heb ik ook eerst in de UK op kenteken laten zetten, (kwam rechtstreeks uit japen) doen ze vaak gewoon op eigenaar van de zaak. Nu had deze geen SVA keuring nodig maar idee is het zelfde. Was stuk voordeliger als Japanse auto keuren bij de rdw ;)

Ik zou ze dan wel een oudere exige laten gebruiken ipv een nieuwe, dat scheelt veel bpm. Of het nou 2007 is of 2004 boeit ook niet, tenzij je airco wil en dergelijke.

GTRene

Bericht door GTRene » 19 aug 2009, 23:45

Capo_Miel schreef:Mijn evo heb ik ook eerst in de UK op kenteken laten zetten, (kwam rechtstreeks uit japen) doen ze vaak gewoon op eigenaar van de zaak. Nu had deze geen SVA keuring nodig maar idee is het zelfde. Was stuk voordeliger als Japanse auto keuren bij de rdw ;)

Ik zou ze dan wel een oudere exige laten gebruiken ipv een nieuwe, dat scheelt veel bpm. Of het nou 2007 is of 2004 boeit ook niet, tenzij je airco wil en dergelijke.
ah oke, dus dat gaat dus wel ongeveer zo...

weet je wat het leuke is, van Caral (die ook die 300RR maakte) die bouwt ze op basis van de Elise S1 en tja die gaan tot 2000? dus altijd goed :mrgreen: ze gebruiken alleen het alu gedeelte en de rest is allemaal nieuw zeg maar...

eneuh wat zouden jullie liever hebben...

Jaquar AJV8 dus met compressor en 450pk

Corvette LS3 nieuw NA 430pk en nog goedkoper dan een nwe Jaq motor...en wat is het een 6.3 geloof ik? en de jaq een 4.2 ofzo?

Michel P

Bericht door Michel P » 24 aug 2009, 15:43

@GTRene, let op er zit een boodschap in de video :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 24 aug 2009, 19:03

:mrgreen: boodschap is duidelijk Michel :lol: mooi filmpje :thumbup:

power to weight...euhm ff denken, 430pk op 900kg...ach das genoeg, en die man zei al das genoeg, echter mocht je meer kan je op de LS3 tot 1.000pk bv gaan :lol:
maar 430 is genoeg zij die :mrgreen: geloof ik graag.

hij stuurde me laatst dit nog en een mooi overzicht van 5 pakketten opties als motor en bak enz...tuurlijk heb ik veel meer mails maar dit was op de vraag hoe op het kenteken..simpel dus :mrgreen:
ik dacht wielen 2.500,- euro voor mezelf tuurlijk kun je ze goedkoper en doe ik ook maargoed, het leuke was staat ook in de mail dat hij zij van oow kan goedkoper, dus niet afzetten maar meedenken met de prijs laag houden :thumbup: dat kan ik erg waarderen aan die man.
Hi Rene,

Many thanks for your email and feedback, the LS3 is a good engine to go for in my opinion.

The papers for the car will still say that it is still a Lotus Elise MK1, which I hope will help.

We have had another enquiry for an opening rear clamshell for engine access so may look to incorporate it into the design, along the lines of the Autobytel one make race cars.

The image you sent of the interior is for a S2 car which is a lot different to a S1, would you like us to try and fit a S2 interior into the car, otherwise you will not have the glovebox tray that you mention?

The Audi Getrag is a good box, the Porcshe G50 box is also made by Getrag but has a stronger CWP as it is a 2WD application, most of the powerful Audi engines are 4wd so the CWP does not take all of the torque.

If you want to do track days then the G50 is a safe bet, but you can get 4 almost new 6 speed Audi boxes for the price of 1 old G50 gearbox. I would favour the Audi box especially in a light car such as this, as long as you don’t want to run slick tyres on the car.

Your numbers look about right, I think that you could get the wheels and tyres for £1200, which would leave some budget free for a 70l bag tank which would be a good addition to the car, especially for track days.

Hope that the above is of interest and look forward to hearing from you.

Best Regards

Simon Scleater
Caral Automotive
leuk man...een iets langere Elise/Exige look. :df:

GTRene

Bericht door GTRene » 25 aug 2009, 23:35

Ook leuk deze mat zwarte bijna 300pk sterke Lotus Elise S2 Honda SC

http://www.pistonheads.com/sales/1207822.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
2002 51 plate Elise S2 originally in quartz (silver). IE a nice lightweight early Rover S2.
2 owners, 8200 miles, full docs, 2 keys, alarm and immob still fitted
full Link Up / Hofmanns Honda VTEC conversion, with JR supercharger (approx 290bhp) see http://hondaelise.com/" onclick="window.open(this.href);return false; for more
NB the conversion was completed in July 09 so still has 10 months Hofmanns warranty. Also MOT till May 2010

Full spec:
2 litre Honda VTEC
Jackson racing Supercharger
JDM hondata ecu (wide band lambda)
Hofmanns / Tullets sports exhaust &
sports cat
additional nimbus heat protection
mocal laminova water to oil cooler
all alloy triple pass radiator
bosch hi-flow fuel pump, fuel reg and swirl pot
eliseparts double shear rear toelinks
wishbones refurbed and replaced where necessary
Lotus Sport carbon fibre seats in black cloth
Schroth profi ASM harnesses 2014 expiry, 4pt pax, 6pt driver
Hot Lap half cage with integral harness bar
poly rear screen
FEV gas plumbed in and electrically actuated fire extinguisher
stereo and speakers removed
Race Technology digital Dash 2 and DL1 logger
Nitron 1 way dampers
Lotus Exige Y spoke wheels
Yoko AO48s
ali belled grooved front discs
braided hoses all round
Pagid blues
Short tail roof conversion
full wrap by Back on Track in matt black with carbon wrap on engine cover, mirrors, inside of doors and front access panels
eliseparts carbon centre console
black and silver exterior badges
Momo wheel with quick release boss
multivex mirrors
HIDs
uprated tow eyes front and rear
hofmanns fast road geo

The car is road legal and in immaculate condition. It has just had a new windscreen on insurance. There are 3 points of note 1)the softtop is slightly faded on one side. 2) it does not currently have a working fuel gauge (easily fixed by wiring in a sensor) and the dash needs a couple of hours of setup to get the best out of it (lap times, predictive lap timing, setting alarms, prog shift lights etc) 3) drivers side main beam bulb has gone

The car is phenomenal to drive on road and track. It has done 6 trackdays in my ownership and been thoroughly checked after each. The car has been designed and built to be a fast but safe road and track machine. About the only bit that isnt brand new is the chassis! Invoices for well over £25k. various photos of the car in its original state and through build. In essence it would cost you close to £40k to build this car incl. donor vehicle. Reason for sale is I am going to Geneva with work
Advert Age: 2 days
Phone: 07071670557
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door GTRene op 26 aug 2009, 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.

GTRene

Bericht door GTRene » 25 aug 2009, 23:41

maar deze is ook leuk, en veel goedkoper...en 230NA pk...

Honda K20a 230BHP 111s (2002) 18.995gbp

http://www.pistonheads.com/sales/1205824.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
It's time to move on so my S2 Honda converted car is up for sale .
It's had 2 owners from new full S/H up to the point of the conversion which took place June 2008.
It's a 2002 52 plate 111s (cheapest elise to tax)
Arctic silver in very good condition .
The photos of the front are not the best as it looks like its plastered with stone chips . There are a few but the majority of marks on the front are dead fly's ( yes I should have washed it a little better)

It has the following
Phoenix converted K20a Type R conversion
Mapped at Omex 230 BHP
Exige Probax motorsport seats
Factory Hardtop + Softtop
Revieri Carbon side scoops
2Bular Exige S custom back box .
Stainless Decat
Link-Up manifold.
Uprated Toe links
Exige wheels with A048 Yokohamas
Momo removable steering wheel
Schroth harnesses
Aluminium Belled Discs
Brand new AP front calipers
Led Rear Lights
Braided hoses
New Radiator
Ohlins 2 Way adjustable suspension
and the list goes on .

If your reading this then you more than likely know about this conversion so no need to harp on , They are a very quick car .The engine has covered approx 37000 miles
The car has 72000 on the clock with full SH up until 67000.
I am the second owner and have covered approx 10000 miles since I bought it from a leasing company who had the car registered to a lady , the lease deal included servicing so Nick Whale Sports cars spared no expense and threw lots of new parts at the car.

The car is HPi Clear

Part Exchange: 350 TVR Exige Noble try me !!

Advert Age: 3 days
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ErikS

Bericht door ErikS » 27 aug 2009, 13:55

Laatste is wel wat voor Ruben... 8)

Rupie

Bericht door Rupie » 27 aug 2009, 14:13

Ben er mee bezig (geweest). Ik heb twijfels bij de betrouwbaarheid, sommige ( :mrgreen: ) mensen raden het af. Maar het is wel een interessante auto. Jammer dat je zo'n auto niet hier in Nederland kan laten beoordelen op zijn merites. Eigenaar heeft overigens aangegeven dat ie zaterdag een viewing heeft, dus wie weet heeft ie 'm verkocht. Keuring is waarschijnlijk ook een probleem in Nederland als ze onder de motorkap gaan kijken.

Plaats reactie