Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
RVV

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door RVV » 01 apr 2014, 16:53

Luco schreef:
RVV schreef:Zo dat ruimt mooi op!

Nounou Rico, nog even en je laat ons minder, minder scanderen en wordt je uitgemaakt voor racist.
En geen rijbewijs en geen zwemdiploma.. tja dat is er om vragen natuurlijk :hungry:

PD power

Bericht door PD power » 01 apr 2014, 18:06

Bram schreef:
PD power schreef:
Bram schreef:Iedere crimineel lult zo Rene, huidskleur, geloof of afkomst heeft daar geen bal mee te maken. Of denk jij dat criminele Roma's, tokkies of Italianen echt anders zijn?
Ja en, toen Wilder wat zei, stond je vooraan hem te veroordelen, nu haal je je schouders op, terwijl het leven van een paar hardwerkende ondernemers kapot is gemaakt, en ja geloof en afkomst heeft er mee te maken cijfers spreken boekdelen, hoe blind wil je zijn, om de zgn politieke correctheid op deze manier hoog te houden, waardoor we in deze etterende situatie blijven rond draaien.
Je zit uit je nek te kletsen, met je schouderophaal aanname. What's next? Mij betichten van het supporten van de Marokkaanse overvallers?
Wat klopt er niet dan Bram?

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 01 apr 2014, 18:27

Jouw aanname dat die arme hardwerkende ondernemer die onrecht aangedaan is mij niet interesseert. Onzin natuurlijk.

Luco

Bericht door Luco » 01 apr 2014, 18:37

Nou Bram, je stond nog net niet mee te demonstreren met die lieve jongens om gerechtigheid :tooth:

Bram

Bericht door Bram » 01 apr 2014, 18:44

Nog zo'n domme opmerking. Of een 1 april grap?

Luco

Bericht door Luco » 01 apr 2014, 18:51

Lange tenen vandaag Bram, zie de :tooth:

Bram

Bericht door Bram » 01 apr 2014, 18:55

Enigszins :tooth: Terror tentamen volgende week.

GTRene

Bericht door GTRene » 01 apr 2014, 19:15

betere video in deze link waarin het mooi wordt weer gegeven>

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2245 ... om___.html" onclick="window.open(this.href);return false;

alt

Bericht door alt » 01 apr 2014, 19:41

Wilders heeft toch iets voor elkaar gekregen.
In Rotterdam heeft de politie de mensen die Wilders aangaven door de computer gehaald.
Resultaat 84 mensen die nog een gevangenisstraf hadden uitstaan zijn gearresteerd.

Militaire dienst zou een oplossing kunnen zijn voor misdaders.
Als ik de juwelier was, klaagde ik de ouders aan wegens aanzetten tot criminaliteit van de kinderen.

Dat alle Marokkanen crimineel zouden zijn is onzin, maar frapant is dat er wel veel van zijn die crimineel.
Het komt door de omstandigheden, is onzin.
Na de val van de Berlijnse muur zijn er veel onderzoeken te voorschijn gekomen, o.a. over de miljoenen Kozakken & Tartaren die 1.000den km's hebben moeten lopen naar andere delen van het Sovjet Rijk.
Mensen die niet mee konden komen (oudenvandagen, zieken & kinderen) werden ter plekke neergeschoten.
Maar er waren toen ook mensen die hen hielpen, wat levens gevaarlijk was als zij zelf ook achterop raakten.
Deze onderzoeken gaven aan dat mensen in moeilijke omstandigheden niet anders handelen als in normale omstandigheden.
Maar dat is not done om dat naar voren te brengen in NL.

Wilders is geen politicus, maar zpp'er in de politiek, die PVV'er inhuurt om zijn ideeën te spuien.

350 Z

Bericht door 350 Z » 01 apr 2014, 20:20

In Rotterdam heeft de politie de mensen die Wilders aangaven door de computer gehaald.
Resultaat 84 mensen die nog een gevangenisstraf hadden uitstaan zijn gearresteerd.
Ik had het ook al gelezen. Echt niet normaal dat dit kan hier in NL dat ze nog vrij rondliepen :shock:
Een boef die aangifte komt doen, gekker moet het niet worden :?
En een gevangenisstraf krijg je hier niet zomaar want dan heb je een behoorlijk strafblad opgebouwd.

Maar goed onze slinkse vinden dit niet zo erg schijnbaar anders werd er wel meer aan en tegen gedaan.

Luco

Bericht door Luco » 01 apr 2014, 20:24

Krijgt Wilders toch gelijk, minder, minder, minder.
Want ik neem aan dat het 84 lieve Marokkaanse jongetjes waren :zwijntje:

84+3=87, nog 13 en de eerste honderd zijn bereikt :goodnight:

PD power

Bericht door PD power » 01 apr 2014, 20:25

Bram schreef:Jouw aanname dat die arme hardwerkende ondernemer die onrecht aangedaan is mij niet interesseert. Onzin natuurlijk.
Die aanname trek ik omdat je toen Wilders keihard veroordeelt en nu een beetje stil bent en zelfs nog min of meer om de hete brei heen draait, en heb jou nog niet zulke keiharde woorden nu over deze Marokkaanse etters horen uiten, dan is die aanname toch niet zo raar.

En ja ik vind dat hypocriet.

Moet toegeven het zijn niet alleen Marokkaanse etters, ....

http://www.destentor.nl/regio/zwolle/ei ... -1.4295576

........ :kotsen:

Bram

Bericht door Bram » 01 apr 2014, 20:35

Ik ben niet voor en je hoort me er nauwelijks over en dus ben ik tegen?

Ik blijf niet herhalen hier dat ik erken dat er een Marokkanen probleem is, neem aan dat als ik dat één keer post het wel duidelijk is. Ik heb dat vaak genoeg gezegd maar blijkbaar lees jij selectief. Niet de moeite van het discussiëren waard.

PD power

Bericht door PD power » 01 apr 2014, 21:30

Bram schreef:Ik ben niet voor en je hoort me er nauwelijks over en dus ben ik tegen?

Ik blijf niet herhalen hier dat ik erken dat er een Marokkanen probleem is, neem aan dat als ik dat één keer post het wel duidelijk is. Ik heb dat vaak genoeg gezegd maar blijkbaar lees jij selectief. Niet de moeite van het discussiëren waard.
Kijk in de klas kun je dit doen, beetje uit de hoogte, hier helpt dat niet Bram, jij vind dat jij wel aannames (zonder onderbouwing) mag doen, maar als een ander dit doet en zelfs onderbouwd, dan haak je af, geeft niet jou keuze.

Daarnaast herhaal je wel meerdere malen je mening over Wilders, dus weer selectief gedrag.

Sterkte. :thumbup:

GTRene

Bericht door GTRene » 01 apr 2014, 22:13

2de overvaller is ook bekend>
Tweede overvaller Deurne is 29-jarige Marokkaan

De identiteit van de tweede overvaller die vrijdagavond werd doodgeschoten bij een juwelier in Deurne is bekend. Het gaat om een 29-jarige man uit Marokko. Dat meldt het Openbaar Ministerie maandagavond. Nabestaanden zijn op de hoogte gebracht.
Uit onderzoek is gebleken dat de man tijdelijk in Nederland verbleef en dat hij niet in de Nederlandse systemen voorkomt. Het OM onderzoekt waarom de man in Nederland was.
http://www.nieuws-prod.magneds.com/alge ... -Marokkaan" onclick="window.open(this.href);return false;

en een derde is eigenlijk ook bekend, wellicht wachte die in de auto/vlucht wagen. >
Een derde dader van de overval op juwelier Goldies in Deurne is bekend binnen de Marokkaanse gemeenschap in Eindhoven. Dat zeggen de zus en de vriendin van de 20-jarige Abdel H., een van de twee doodgeschoten overvallers.
Dat staat dinsdag in De Telegraaf. Het OM sloot zaterdag al niet uit dat er een derde of vierde overvaller was. De derde dader is volgens de 22-jarige zus Saïda en de 18-jarige vriendin Chanel niet in de juwelierszaak geweest.
Momenteel zou hij zich schuilhouden. "Wie hij is en wat zijn rol bij de overval was, is mij ook niet bekend. Binnen de Marokkaanse gemeenschap in Eindhoven houdt iedereen de kaken stijf op elkaar over zijn naam", zegt de zus in de krant.

Marokkanen bang
Niemand zou zijn naam willen noemen omdat hij een gevreesd en dominant figuur zou zijn. De zus en vriendin omschrijven de omgekomen H. als 'naïef, goedgelovig en beïnvloedbaar'. Zij zijn ervan overtuigd dat iemand op hem heeft ingepraat om de overval te plegen. "Wat hij heeft gedaan, kan hij nooit zelf hebben bedacht", stelt de vriendin in de krant.
http://www.nieuws.nl/algemeen/20140401/ ... Marokkanen" onclick="window.open(this.href);return false;

Luco

Bericht door Luco » 01 apr 2014, 22:17

Ja het was zon lieve jongen :please:

Zooooooooo voorspelbaar.

Bram

Bericht door Bram » 01 apr 2014, 22:24

Die derde wordt nog wel gepakt :thumbup:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 01 apr 2014, 22:25

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2245 ... en___.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Zie filmpje. Toch opvallend dat de politie alleen de Nederlanders durft tegen te houden...

GTRene

Bericht door GTRene » 01 apr 2014, 22:32

idd...onder vrienden en of eigen volk zekers ;-)
of ze vinden veel al heel gewoon zoals je ook in wat video's ziet/hoort en dus zien ze het niet zo (willen niet zien) uitzonderingen daargelaten of course.

net als sommige moordenaars, zo lief voor hun kids e.d. kom er niet aan want anders...enz enz, dus je denkt wat een super vader...
Maar op 'werk'pad killen ze iemand zonder te blinken bewijze van, dus voor de naasten is het vaak moeilijk inschatten en of vertonen ze daar een heel ander gedrag zeg maar.

@Bram, ja denk ik ook wel, of hij moet snel de benen nemen naar een buurland oid, denk niet dat zo'n iemand snel naar Marokko zou vluchten? neem aan dat een gevangenis daar minder leuk zal zijn.

@Wouter, dat viel mij ook op, probleem is een NL demonstrant kun je aanpakken, doe je dat bij bv eerst bij die anderen, dan ben je een racist en of discrimineer je...de omgekeerde wereld.

kan de woorden racist of discriminatie bijna niet meer horen en dan bedoel ik niet alleen in deze gevallen maar ook van mensen die werk zoeken e.d. die dat woord zo vaak misbruiken en of zo denken, die hebben dan weinig eigenwaarde en of niet genoeg doorzettings kracht of overtuigings- kracht en of willen te veel en of een ander zou beter in het team passen of wat ook.

Bram

Bericht door Bram » 01 apr 2014, 22:36

Mag hopen dat die niet naar Marokko vlucht, want voor zover ik weet levert dat land geen onderdanen uit, of ik ben in de war met Turkije, dat kan ook. Maar dat de bak daar geen lolletje is klopt absoluut :mrgreen:

Bram

Bericht door Bram » 01 apr 2014, 22:51

Robin schreef:
Bram schreef:
Robin schreef:What's next? Wilders betichten van racisme?

Mij betichten van Wilders aanhangen?

What goes around comes around.

:tooth:
Ik beticht Geertje van discriminatie, dat is al stukken minder erg volgens mij. Ik heb jou nooit een Wilders aanhanger genoemd. Wil je dat graag dan?

:tooth:
Mij om 't even:)
Ik weet wie ik ben en heb zelf 'n buitenlandse vrouw.(Die trouwens zich goed kan vinden in Wilders' verhalen in 't algemeen...)

Het is 'n feit dat men niks hoort en ziet als men z'n kop in 't zand gestoken heeft.
:P

Waarom staat 'n Marcouch ofzo of 'n Ali B niet op om als BNer het verhaal van die Deurnese criminelen als fout af te doen en die demonstraties tegen de juweliersvrouw te veroordelen?
Je wordt op je wenken bediend :wink: :

Ahmed Marcouch over Marokkanen

Misschien heeft u het gemist de afgelopen tijd (insert ironieteken), maar Wilders heeft nogal wat losgemaakt met zijn ‘minder, minder, minder Marokkanen’-uitspraken (om nog maar te zwijgen over de discussie naar aanleiding van het doodschieten van twee Nederlands-Marokkaanse overvallers in Deurne). Foei Geert Wilders, aldus ons hoofdredactionele commentaar (bij dezen), maar het neemt niet weg dat Wilders en zijn kiezers er van overtuigd zijn dát er sprake is van een ‘Marokkanen-probleem’.
En Wilders is niet de enige.

Ook Tweede Kamer-lid Ahmed Marcouch (PvdA, moslim, Marokkaan/Nederlander) vindt zomaar dingen over allochtonen, de multiculturele samenleving in het algemeen en Marokkanen in het bijzonder. Wat u natuurlijk al lang wist omdat u trouw ons feuilleton Ahmed Marcouch, een politieke biografie volgt.

Juist in dit hoofdstuk vertelt Marcouch dingen over de multiculturele samenleving en ‘het Marokkanenprobleem‘ waar ook de PVV-stemmer zich in zal kunnen herkennen.

Wat niet wegneemt dat ‘minder, minder, minder Marokkanen’ verder niets bijdraagt aan oplossingen of überhaupt het ‘benoemen van een probleem’. Maar mocht u van mening zijn dat alleen de PVV een probleem ziet (‘dat er niet is’), dan zult u na lezing van dit feuilleton bedrogen uitkomen.

‘We hebben op dit moment naast de economische crisis nog steeds te maken met een zeer ernstige maatschappelijke crisis: het multiculturele drama,’ zei Marcouch daarover. ‘Dat is nog lang niet opgelost. Het probleem is, dat we aan de ene kant een partij als de PVV hebben met hele ongenuanceerde generaliserende standpunten en aan de andere kant een hele groep politieke partijen die helemaal geen visie heeft en ook niet het lef heeft om de echte problemen aan te pakken. De vraag is wat erger is.’

‘Een uur geleden is hier een Hollandse bouwvakker door een Marokkaan op klaarlichte dag met een mes op zijn keel van zijn TomTom beroofd. Dat is de dialoog waar ik hier in de praktijk mee te maken heb.’

‘Ik vind het daarom fantastisch dat we Wilders hebben,’ zei Marcouch.
‘Daardoor worden de zaken nu heel duidelijk. De angst van de autochtonen wordt nu eindelijk serieus genomen. De Hollanders hebben heel wat te lijden gehad. Als jouw buurt binnen een paar jaar compleet verandert, je met de nieuwkomers helemaal geen contact hebt, die nieuwkomers ook nog eens vijandig zijn en de houding hebben dat jij dat allemaal maar moet pikken, dan begrijp ik wel dat je kwaad of bang wordt. Hun gevoelens kunnen niet meer afgedaan worden, als xenofobie of racisme, zoals heel lang gebeurde.’

‘Vergis je niet, het zijn altijd dezelfde mensen die bij dergelijke debatten en bijeenkomsten komen opdagen, die altijd dezelfde liedjes zingen: het relativeringsliedje, het ontkenningsliedje en het slachtofferliedje. Maar de echte slachtoffers, de buurtbewoners die elke dag met deze problemen worstelen, komen vrijwel nooit op die buurtbijeenkomsten.’

‘Er zit hier een heel grote groep die er gewoon niet bij wil horen en die de belangrijke Nederlandse kernwaarden niet onderschrijft. Er bestaat een grote groep allochtonen en vooral Marokkanen die daar niks mee heeft. Die Marokkanen zijn in die zin ook helemaal geen Nederlander. Ze zijn hier geboren en getogen, maar ze hebben echt heel weinig binding met dit land. Waarom? Omdat hun vaders en ooms hen wijsmaken dat je Marokkaan bent en Marokkaan blijft, wat er ook gebeurt. Dat gaat zo ver dat ze in staat zijn om de auto’s van hun medebewoners in de fik te steken en het politiebureau met veertig man te bestormen.’

‘Ze denken dat je door Nederlander te worden je Marokkaanse identiteit kwijtraakt en daar wordt dan vooral mee bedoelt dat je dan geen moslim meer kunt zijn. Maar je kunt heel goed een moslim en Nederlander zijn. Als je Marokkanen vraagt of ze naar Marokko gaan met vakantie, dan zeggen veel Marokkanen: “We gaan niet op vakantie naar Marokko we gaan naar huis.”’

‘Autochtone Nederlanders hebben over het algemeen niets tegen Marokkanen en andere allochtonen die het goed doen, ook de meeste PVV-aanhangers niet, constateerde Marcouch. ‘Zij zijn alleen de criminaliteit, haatdragendheid en overlast van een grote groep allochtone jongens enorm beu. Dat heeft helemaal niets met racisme te maken. Daardoor trekken veel Nederlanders en geslaagde allochtonen weg uit de slechte wijken waardoor die wijken nog slechter worden en de segregatie steeds verder gaat.’

‘Maar er bestaat nog steeds angst om het er over te hebben, ook in mijn partij. Die bewoners vertrekken niet alleen uit de stad, er zijn ook heel veel mensen die Nederland verlaten omdat ze zich onveilig voelen. Dat is juist de middenklasse en de elite. Je ziet ook de allochtone middenklasse naar plaatsen als Almere en Hoofddorp vertrekken. Daarom is het debat zo urgent.’

‘Of ik daar kwaad over ben? Ja natuurlijk. Waar ik me kwaad over maak is dat we het allemaal weten, maar niks durven. Ik zag de PvdA een beetje bijdraaien, maar vervolgens is het weer een hele tijd stil. Het wordt de PvdA verweten dat ze heel lang het multiculturele drama doodgezwegen hebben. Dat klopt en ze doen het nog steeds. Daar ben ik inderdaad kwaad over.’

‘Ik ben ook kwaad op een deel van de Marokkaanse gemeenschap. Wel een moskee kunnen bouwen, maar niet de moeite nemen om naar een ouderavond van hun kinderen te gaan en hun eigen kinderen op te voeden. De foute etnische loyaliteit, de hypocrisie en de profiteursmentaliteit die in de Marokkaanse gemeenschap heersen…ja, daar word ik kwaad over.’

Hij vond dat de Marokkaanse gemeenschap de agressiviteit en het wangedrag van een grote groep Marokkanen van geboortefeest tot begrafenis ter sprake moest brengen. ‘Deze kwelgeesten roepen niet alleen “Ik maak je dood” tegen ambulancebroeders, ze gooien ook stenen naar deze hulpverleners, versperren de weg en roven zelfs ambulances leeg terwijl de broeders zich ontfermen over een gewonde of dode. Dit zijn vaak dezelfde Marokkaanse jongens die mensen op straat beroven en auto-inbraken plegen. Het zijn juist deze Marokkanen die de Marokkaanse gemeenschap stigmatiseren.’

Hij riep de Marokkaanse gemeenschap op tot een ‘beschavingsoffensief’ in plaats van de bekende afweerreflex, de ontkenningen en de stuitende beschuldigingen van stigmatisering en discriminatie. ‘Bij de oplossing is de cultuur wel degelijk relevant, want het gedrag van deze kwelgeesten is in hun Marokkaanse cultuur geworteld. Het gaat om gedrag dat gedreven wordt door angst, wantrouwen, achterdocht, slachtofferschap en gekrenkte trots. Een deel van de Marokkaanse ouders voedt hun kinderen hier met het aanjagen van angst op. Veel Marokkaanse ouders zeggen dagelijks tegen hun kinderen: “Niet doen, anders maak ik je dood”. De Nederlandse gezagsdragers hebben domweg geen antwoord op deze agressie, omdat ze in hun eigen wereld en opvoeding vrijwel nooit aanraking komen met geweld of agressie en bang zijn.’

‘Ik heb in de tijd dat ik bij de politie werkte ook veel Hollanders en Surinamers mogen aanhouden,’ zei Marcouch.
‘Maar echt nooit de grimmigheid, de valsheid en de gemene streken meegemaakt waar ik in Marokkaanse kring mee geconfronteerd werd. Dat was toch echt uniek. Ik werd door snotapen die nog geen twaalf waren uitgescholden voor hoerenzoon en verrader. Het zijn deze jongens, de onbeschaafden in onze samenleving, waar we boos op moeten zijn. Het zijn deze jongens waar de maatschappij verontwaardigd over zou moeten zijn. Waar hebben we een club als SMN voor nodig als zij een gemeenschap vertegenwoordigen die dit soort zaken niet aan de kaak stelt?’

http://politiek.thepostonline.nl/2014/0 ... arokkanen/

Luco

Bericht door Luco » 01 apr 2014, 22:58

Het is te hopen dat door dit stuk bij meer mensen de ogen open gaan.

Bram

Bericht door Bram » 01 apr 2014, 23:01

Hij heeft zich hier al vaker over opgewonden, dus ik ben er bang voor :? Je zou toch denken dat hij binnen de Marokkaanse gemeenschap iemand is met autoriteit.

RVV

Bericht door RVV » 01 apr 2014, 23:09

Ieder land krijgt de Marokkaan die hij verdient.

GTRene

Bericht door GTRene » 01 apr 2014, 23:14

dat heeft die man goed/mooi omschreven.

maar hoe krijg je dat in godesnaam gedaan, weer in het gareel...
ouders/opvoeders e.d. hebben voor een deel schuld en dus daar ook ingrijpen en dan natuurlijk de moskee figuren of wat ook, wat ouders in de opvoeding en heel wat jeugd en zorgen dat ze dat beeld wat ze hebben en denken te kunnen omslaat in wat anders, een voorbeeldig NL burger :mrgreen:

magoed dat zie ik bij velen niet snel gebeuren, veel zit in het karakter en of de lieden om hen heen, magoed daar heeft veel jeugd mee te maken.

Plaats reactie