F1 Seizoen 2021 MAX VERSTAPPEN WDC 2021
-
Re: F1 Seizoen 2021 MAX VERSTAPPEN WDC 2021
Als zelfs Jack Plooij daar al op kan komen kan ik me niet voorstellen dat iemand daar echt diep over hoeft na te denken….
-
Haha. Had hem niet gehoord.......allen schreef: 13 dec 2021, 08:52 Als zelfs Jack Plooij daar al op kan komen kan ik me niet voorstellen dat iemand daar echt diep over hoeft na te denken….
* Gaat weer terug onder zijn steen liggen.*
- Martijn M
2 records.Gijzert schreef: 13 dec 2021, 08:45Als je diep nadenkt heeft Nick in zijn gevecht met Latifi het record van zijn vader gered.
5 consecutive titles blijft nu alleen op naam van Schumacher staan

- Enrico
- Knot
Had ik van Norris serieus niet verwacht deze reactie, hij stond er nog zo open bij met zijn interviews voor de start.
- SanderZ
- Auto: Leon FR
Op zn insta account zegt hij ook dat hij max gewoon steunt, beetje vreemd dus.Knot schreef: 13 dec 2021, 09:13 Had ik van Norris serieus niet verwacht deze reactie, hij stond er nog zo open bij met zijn interviews voor de start.
- Knot
Toto is al een beetje bijgetrokken...
We blijven protesteren.... oh nee.. heeft geen zin....
Lala lala la la la.....
We blijven protesteren.... oh nee.. heeft geen zin....
Lala lala la la la.....
-
Ik denk dat het ze weinig brengt op deze manier, ze hebben zoveel om te claimen - beste F1 auto ever?Wout309t schreef: 13 dec 2021, 06:59 Dat verwacht ik eigenlijk wel. Voor het merk Mercedes levert het niets op. Eerder imagoschade.
Wat was die Mercedes weer geweldig goed gisteren zeg. Ze gooien dat momentum nu helemaal weg! Maar of Mercedes Toto kan terugfluiten weet ik niet, want ze hebben immers een minderheidsaandeel tegenwoordig. Misschien mooie aanleiding voor Mercedes om uit het team ver terug te stappen, daar was al eerder sprake van immers.
Foutje Max bij start heeft hij weer goed gemaakt met z'n racecraft in de laatste ronde. Louis in mijn ogen weer laten zien dat hij absoluut het racen niet (meer?) kan, de gemakzucht in de laatste ronde straalde er ook weer vanaf. Jammer want laat ook goed zien dat een hoop van zijn verdiensten vooral bij de auto en niet bij de racer zaten. Als chauffeur doet hij natuurlijk nog altijd een paar knappe dingen in termen van informatieverwerking en handelingssnelheid, maar even zelf bedenken wat een verdedigende lijn is, dat je niet rustig lift and coast-end je laatste ronde kan afwerken... Snurker ben je dan, de media is echt veel te mild voor die man.
Qua FIA beslissingen is het best een vervelend jaar geweest, maar toch denk ik dat als liefhebber van de autosport je moet Masi moet prijzen voor het zoeken naar een balans tussen racen en regels. Gisteren een goede intentie om een race racend te willen afsluiten, maar net als met wat meer dingen moeten ze dit beter in het reglement verankeren. Dat het wat "gestolen" voelt aan de kant van Merc/Louis snap ik, maar streep 'm rustig weg tegen alle voordeeltjes die dit jaar die kant op kwamen en de balans slaat nog steeds uit naar #blessed lijkt me. Leaving the track and gaining an advantage in ronde #1 was daar weer een mooi voorbeeld van.
Denk echt terecht dat het kampioenschap zo verdeeld is. Mercedes heeft 100% de beste auto gemaakt van dit tijdperk en dit jaar, en Max de beste racer is, die de lat duidelijk neerlegt voor alle anderen. En volgend seizoen? Strijd tussen Alonso en Sainz voor kampioenschap, who knows!
Hoop dat FIA & F1 voor volgend seizoen wat maatregelen neemt om wat discussies over inhaal acties in bochten kan verbeteren (denk aan lijntjes trekken door de VAR in voetbal) en wat meer consistentie in toepassen regels kan afdwingen. En "let them race" wat minder een opinie van Masi lijkt, maar gewoon duidelijk is hoe het moet. Bezwaar proces moet ook anders, nu hangt potentieel het kampioenschap ook te lang nog in het midden (afhankelijk of Toto blijft drammen).
Maar jeetje wat een bijzonder feit, een Nederlander die Wereldkampioen F1 is. Mijn kinderen karten, en kwamen Max nog eens tegen jaar of 6-7 geleden. Hij met z'n moeder, super vriendelijk en Max leuke gast, tips voor m'n oudste z'n start-stress. Bijzonder wat fam. Verstappen heeft bereikt. Tranen hier bij ons allemaal, zo mooi voor autosport.
Laatst gewijzigd door zegmaarboris op 13 dec 2021, 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Ongeveer alle F1 coureurs waren blij voor Max en feliciteerden hem. Behalve dit enorme F1 talent heeft er wat moeite mee….
https://www.formule1.nl/nieuws/russell- ... cceptabel/
https://www.formule1.nl/nieuws/russell- ... cceptabel/
- Knot
Ach, zoals ik al eerder zei, hij probeert vast in zn (Mercedes) element te komen....
- Hielke
En wat zei Norris nou? Dat heb ik even gemist.
- MParallel
- Auto: BMW
Benieuwd waarom ze Pereze binnen haalde. Bang dat zijn auto een andere (V)SC zou veroorzaken en alles daarmee te niet zou doen.
Lees ook 'geruchten' dat die minder fuel aan boord zou hebben dan voor een volledige race, om zo sneller te zijn. Als je de auto dan retired, hoef je ook geen min. hoeveelheid brandstof aan te tonen.
Lees ook 'geruchten' dat die minder fuel aan boord zou hebben dan voor een volledige race, om zo sneller te zijn. Als je de auto dan retired, hoef je ook geen min. hoeveelheid brandstof aan te tonen.
- frankie
Dit zei Norris:
Maar volgens mij was daarover op het moment dat Lewis kon pitten helemaal nog geen beslissing genomen of informatie gegeven door de wedstrijdleiding. Dus is niet van invloed geweest op het wel of niet pitten van Lewis.Als die beslissing (om de vijf auto's tussen Verstappen en Hamilton te laten) Mercedes ertoe heeft bewogen om Hamilton geen pitstop te laten maken, dan denk ik dat dit niet acceptabel is. Ik weet niet precies wat er gezegd en gedaan is, maar het was een controversieel einde, dat is alles wat ik kan zeggen
- HarryC
Zou RB ook de constructeurs titel hebben gewonnen als Perez derde was geworden? Dan misschien onderonsje Masi en RB? Haal Perez binnen en de achterliggers gaan er tussenuit......
- frankie
Nee, dat gat was te groot.
- Knot
Als je de auto uit de race haalt hoeft hij dan ook niet voor onderzoek (motorstanden etc) afgegeven te worden? Daar dacht ik namelijk aan.
- Hielke
Er stond anders met koeienletters boven in beeld dat er was besloten de gelapte auto's er niet voorbij te laten. Lijkt me, zoals Norris dan zegt, dat je als Mercedes ook daar je bandenstrategie op kunt afstemmen. Dat dan net voor het ingaan van de laatste ronde dat besluit teruggedraaid wordt is vreemd. Dat moet een ieder met Norris eens zijn.frankie schreef: 13 dec 2021, 10:20Dit zei Norris:
Maar volgens mij was daarover op het moment dat Lewis kon pitten helemaal nog geen beslissing genomen of informatie gegeven door de wedstrijdleiding. Dus is niet van invloed geweest op het wel of niet pitten van Lewis.Als die beslissing (om de vijf auto's tussen Verstappen en Hamilton te laten) Mercedes ertoe heeft bewogen om Hamilton geen pitstop te laten maken, dan denk ik dat dit niet acceptabel is. Ik weet niet precies wat er gezegd en gedaan is, maar het was een controversieel einde, dat is alles wat ik kan zeggen
- Knot
Hamilton had direct de keuze te pitten, hij was in gesprek met het team toen hij een paar seconden tijd had om naar binnen te komen, daarna had het geen zin meer en volgens mij kwam toen die melding ook pas toen hij pit entry voorbij was.
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Het was sowieso al vreemd dat lapped cars niet er voorbij mochten. Dat dat vervolgens teruggedraaid wordt is, zonder de regelementen uit m'n hoofd te kennen, niet raar toch?
- ADV
Sterker nog, op de boorradio zeiden ze, er zitten nu nog 5 auto's tussen, die moeten er straks eerst nog voorbij, het is maar de vraag of ze dat redden binnen het aantal ronden en of de race herstart zal worden of afgevlagd achter de safetycar..frankie schreef: 13 dec 2021, 10:20Dit zei Norris:
Luister maar:
- daNpy
Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.
Dit.MParallel schreef: 12 dec 2021, 22:05 48.12 does not apply to this situation (since “lapped cars may now overtake” was never sent), check 48.8a instead which says specific drivers can be signaled to pass.
Dus die discussie van wel of niet alle lapped cars voor laten gaan is daarmee ook teniet gedaan.
-
Fia is deze race net zo bezig geweest als het hele jaar.Hielke schreef: 13 dec 2021, 10:31Er stond anders met koeienletters boven in beeld dat er was besloten de gelapte auto's er niet voorbij te laten. Lijkt me, zoals Norris dan zegt, dat je als Mercedes ook daar je bandenstrategie op kunt afstemmen. Dat dan net voor het ingaan van de laatste ronde dat besluit teruggedraaid wordt is vreemd. Dat moet een ieder met Norris eens zijn.frankie schreef: 13 dec 2021, 10:20Dit zei Norris:
- Hielke
Denk dat je het verkeerde geluidsfile post. Hier wordt niks over auto's gezegd die er nog wel of niet voorbij moeten.ADV schreef: 13 dec 2021, 10:41
Sterker nog, op de boorradio zeiden ze, er zitten nu nog 5 auto's tussen, die moeten er straks eerst nog voorbij, het is maar de vraag of ze dat redden binnen het aantal ronden en of de race herstart zal worden of afgevlagd achter de safetycar..
Luister maar:
Edit: nu heb je de goeie.
Laatst gewijzigd door Hielke op 13 dec 2021, 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martijn_bmw
Wat eigenlijk in zijn algemeenheid raar is vind ik dat de ronden achter SC doortellen.
Ik zou zeggen pas weer rondjes gaan tellen als SC er weer af is.
Ik zou zeggen pas weer rondjes gaan tellen als SC er weer af is.
- JoostSchouten
Dan hadden ze in Spa geen punten uit kunnen delen.