Alles over de E90/E92/E93 M3 (part I)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gesloten

De nieuwe M3 vind ik:

Een fantastische wagen, een waardige M en echte opvolger van de e46 M3
93
62%
Een M maar niet meer mijn M. Styling is overdone, te zwaar en te groot
37
25%
Wat een lelijk rothok
19
13%
 
Totaal aantal stemmen: 149

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 10 apr 2007, 20:11

Robin schreef:Hij gaat 69k in Duitsland kosten toch? Da's met wat toetertjes en belletjes 80k denk ik.

Prima.Redelijk. OK, ik heb 't net niet in m'n portemonnee...

In de UK en in NL is alles te duur.

We worden trouwens overdonderd met topics over indirect de E46 M3 hiero.

Of ben ik de enige die dat opvalt??????

Duitsland; € 66K...................................GVD zeg ik dan :twisted:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 10 apr 2007, 20:16

Rico v Velzen schreef:Robin over het te duur voor het gebodene heb ik ook gepost. Een prijsverhoging van rond de 80K naar rond de 100K is substantieel.

Daarnaast schrijft die auto, elke M het eerste jaar ook nog eens 30K af. (M5 zelfs 50K) Een e46 M3 schrijft ongeveer 20K per jaar af. Dat is ook waar die Engelsen die ondertussen meerdere M's/Porsche's hebben gehad ook wel opgevallen.

Nieuwe M5 verkoopt goed, maar is toch een ander publiek die die auto koopt, publiek dat zich veel minder druk maakt om zaken als afschrijving ed.

Robin als je toch voor een e90 M3 gaat, wacht dan gewoon even een jaar voro een knappe okazie, dan vedien je gewoon 30K euro. Makkelijker gaat niet.
Dat is natuurlijk nonsens, met respect. Kijk afschrijven doet ie wel, mischien ook nog wel €30K eerste jaar bij een nieuwprijs van €120K. ( ongeveer 25% in het 1e jaar heb ik altijd begrepen).Maar als Robin die van mij overneemt heeft ie echt geen €30K verdiend hoor, bij de verkoop wordt ie heus wel duurder aangeboden.

Tom
Berichten: 22279
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 10 apr 2007, 20:21

Gemiddeld schrijft een auto toch 50% af na 3 jaar? Waarbij sommige merken (o.a. BMW/Porsche/Mercedes) iets gunstiger uitvallen meen ik. Hoge nieuwprijs is relatief meer afschrijving, maar is allemaal vooraf te berekenen. zou van afschrijving dan geen punt maken, als je een ton af kunt tikken voor een nieuwe auto, dan kun je ook die afschrijving wel nemen.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 10 apr 2007, 20:57

50% afschrijving na 3 jaar is idd een ruwe schatting, maar klopt in vele gevallen wel. En uiteindelijk draait het allemaal om: hoe graag wil ik die auto en wanneer. Wil je'm nu dan tik je een €100.000,- af wil je over een jaar of drie (als zogenaamd half NL er al mee rond rijdt) dan betaal je rond de €50.000,- tot €60.000,-. Ik zou het wel weten...: een HS exemplaar bij een dealer vandaan trekken dus.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 10 apr 2007, 21:10

Joop schreef:50% afschrijving na 3 jaar is idd een ruwe schatting, maar klopt in vele gevallen wel. En uiteindelijk draait het allemaal om: hoe graag wil ik die auto en wanneer. Wil je'm nu dan tik je een €100.000,- af wil je over een jaar of drie (als zogenaamd half NL er al mee rond rijdt) dan betaal je rond de €50.000,- tot €60.000,-. Ik zou het wel weten...: een HS exemplaar bij een dealer vandaan trekken dus.
In 3 jaar tijd 50 a 60K betalen voor een HS lijkt mij zeer mager. Mijn M3 kocht ik toen ie 2,5 jaar oud was, en die koste in toen nog 66K.
Met de nieuwe M3 kan je gerust er nog 10K bijtellen lijkt me (afhankelijk nieuwprijs c.q. opties)

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 10 apr 2007, 21:12

Het ligt er natuurlijk ook maar net aan hoeveel pegels je nou echt in je zak hebt, en hoeveel ze je boeien.

Al ben je de trotse bezitter van 20 miljoen klinkende euro's. Dan geef je geen ene drol om de nieuwwaarde van zo'n M3, om de afschrijving nog minder.

En je hebt er ook bij die weigeren gebruikt te rijden, zéker bij een M3.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 10 apr 2007, 21:21

romo schreef:
Joop schreef:50% afschrijving na 3 jaar is idd een ruwe schatting, maar klopt in vele gevallen wel. En uiteindelijk draait het allemaal om: hoe graag wil ik die auto en wanneer. Wil je'm nu dan tik je een €100.000,- af wil je over een jaar of drie (als zogenaamd half NL er al mee rond rijdt) dan betaal je rond de €50.000,- tot €60.000,-. Ik zou het wel weten...: een HS exemplaar bij een dealer vandaan trekken dus.
In 3 jaar tijd 50 a 60K betalen voor een HS lijkt mij zeer mager. Mijn M3 kocht ik toen ie 2,5 jaar oud was, en die koste in toen nog 66K.
Met de nieuwe M3 kan je gerust er nog 10K bijtellen lijkt me (afhankelijk nieuwprijs c.q. opties)
Ten eerste is het de afschrijving van de auto hè... en zeker niet de uiteindelijke verkoopprijs bij de dealer/handelaar. Zal idd wel heel lastig worden ja..., zeker als je kijkt hoeveel M3's er daadwerkelijk in NL rondrijden/gaan rondrijden, 't is wat dat betreft net als met coupés (maar dan nog een slag erger) hier in NL; ofwel zeer schaars zeg maar.

@Sander: gebruikt een M3 is zeker een kat in de zak kopen ook al heb je een HS-exemplaar; je weet nooit hoe de vorige eigenaar er mee omgesprongen is met de toch redelijk gevoelige techniek (in vergelijking tot de rest van de reeks). Je mag misschien garantie hebben, maar je wilt natuurlijk ook weer niet iedere maand bij de dealer op de stoep staan (ik iig niet, zeer frustrerend).

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 10 apr 2007, 21:53

Wat me nu pas is opgevallen; er zit een normale binnenspiegel in...........................jammer, ik vind die ovale binnenspiegel van de E46 M3 lekker appart.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 10 apr 2007, 22:14

We are pleased to announce the introduction of the new BMW E92 M3 Coupé to be launched on
Saturday 8 September 2007. The car follows the "M3 Concept Car" which was previewed at the
International Motorshow in Geneva at the beginning of March. The World premier is scheduled for
the IAA Frankfurt Motorshow in September.
The production car closely follows the design of the M3 Concept Car and is powered by a new 4.0-
litre V8 naturally aspirated high-revving engine. The new BMW M3 Coupé will set the benchmark
for the market segment and continue the BMW M3 success story.
Launch Date
The new BMW M3 Coupé is to be launch in the UK on Saturday 8 September 2007.
Model Code and Pricing
Model Code Description Basic Price VAT Retail Price OTR Price
WD92 M3 Coupé £42,680.85 £7,399.15 £49,680.00 £50,625.00
Technical Data
Engine S65
Configuration V8
Capacity 3999cc
Torque 400 / 3900rpm
Power Output 420hp @ 8300rpm
Maximum rpm 8400rpm
Transmission
Manual 6-speed
Dimensions
Length 4615mm
Height 1804mm
Width 1424mm
Fuel Tank Capacity 63 ltr
Boot Capacity (DIN Method) 430 ltr
Performance
0-62 mph 4.8
Maximum Speed 155*
Fuel Consumption
Urban mpg / ltr/100km 15.8 (17.9)
Extra-Urban mpg / ltr/100km 30.7 (9.2)
Combined mpg / ltr/100km 22.8 (12.4)
C02 Emissions (g/km) 295
Emissions Management EU4
Technical
• Compound disc brakes
• Electric Power Steering (EPS)
• Four exhaust tailpipes
• M Double-VANOS
• M Dynamic mode
• M Mobility system
• M Variable differential lock
• MDrive Manager
• M-specific suspension setup
Exterior
• 18" light alloy M Double-spoke style 260M with mixed tyres
• Carbon fibre reinforced plastic (CFRP) roof
• M Exterior body styling comprising:
o M Aerodynamic front spoiler with oversized brake cooling ducts in place of front
fog lights
o M Aerodynamic rear spoiler with diffuser
o M Exterior mirrors
o Powerdome with air intakes
o Rear spoiler
o Side gills with integrated indicators and M3 logo
• Xenon headlights for low and high beam
Interior
• Door sill finishers with M3 designation
• M Gear stick
• M Instrument panel comprising
o 200mph speedometer
o M-specific instruments
o Oil temperature display
o Red needles
o Variable preliminary warning lights on rev counter
• M Sport seats with backrest width adjustment and lumbar support
• M multi-function three-spoke leather steering wheel
• Navigation system - Professional
Exterior Paint
The new BMW M3 Coupé comes with metallic or non-metallic paint as standard and has four
exclusive metallic paint colours, not available on the rest of the E92 range. These are in addition to
the four Series colours: Alpine White (300), Jet Black (668), Sparkling Graphite (A22) and Space
Grey (A52)
• Jerez Black (A73)
• Melbourne Red (A75)
• Interlagos Blue (A30)
• Silverstone II (A29)
Upholstery
The standard upholstery on the new BMW M3 Coupé is Novillo leather in the following colours:
• Black (NCSW)
• Palladium Silver (NCH1)
• Fox Red (NCH2)
• Bamboo Beige (NCH3)
Extended Novillo leather is available as an upgrade and available in all four colours.
Interior Trim
The following trims are available exclusively on the new BMW M3 Coupé:
• Titanium Shadow (771) - Standard
• Aluminium Shadow (4MX)
• Black Carbon-structure Leather trim (4MY)
• Anthracite mirror finish Wood (4MZ)
Samples of the paint, upholstery and trims will be sent to Dealerships shortly.
Optional Equipment
Largely the same range of optional equipment is available for the new BMW M3 Coupé as for the
full E92 range. Please see the on-line product library for full details.
Exclusive BMW M3 Coupé Options
• 7-speed M Double Clutch Transmission with Drive logic (M DCT Drivelogic) - anticipated to
start production in March 2008
• 2MT, M double spoke 19” forged and polished style 220M with mixed tyres
• 223, Electronic Damper Control (EDC) offers the choice of three suspension settings;
Comfort, Normal & Sport
• 326, Rear spoiler, deletion
• 752, BMW Individual Audio HiFi system. Features a nine-channel amplifier with Digital
Sound Processing (DSP). Sixteen high-end loudspeakers (Neodym magnetic drives,
hexacone diaphragm), at a total of 825W. DIRAC signal processing enables perfectly timed
sound experience in all seats.
On-line Product Library
The On-line product library has been updated and includes of the information outlined above. This
is available under the Product Knowledge section of the Dealer InfoNet.
Insurance Group Rating
The new BMW M3 Coupé has been submitted to the ABI for rating. Results are expected in the
next couple of months.
Product Support Information:
Dealer Launch Briefing Pack
Three copies of the Dealer Launch Briefing Pack will be sent to all dealers during the week
commencing 23 April, marked for the attention of the Dealer Principal, the Marketing Manager and
the Sales Manager.
The packs feature the new BMW M3 Coupé and the new BMW M5 Touring. Each pack includes:
• Press releases
• Press photographs, for internal use only
• Showroom postcards
• Dealer Launch Briefing document, featuring product overviews
Product Brochures
A flyer is being produced and is due to arrive at Dealerships by the end of April. More details will be
published nearer the time. In line with product communication, the full brochure and price list will
be available one month prior to launch.
Product Profile
A Product Profile detailing further product information on the new BMW M3 Coupé will be available
on-line from the end of April.
Dealer Launch Cars
Each dealer has been allocated a launch car. Each vehicle has a high level of specification
determined through careful analysis and taking E46 M3 option uptake rates into account. These
cars are non-spec amendable. More information regarding these cars will be presented in next
week's Sales bulletin.
Vehicle Ordering
IVS and SA3 and Kerridge are being updated to include the new BMW M3 Coupé and will be
available from Tuesday 10 April. FAMOS will be updated by mid-April.
Further details regarding M3 quota will be communicated closer to launch.
If you have any queries relating to this Product News bulletin, please email
product.marketing@bmw.co.uk
Back to Bulletin Open in new Window
Vines Limited is an Authorised Firm regulatd by the Financial Services Authority and as such are
permitted to give advice on and arrange general products

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 10 apr 2007, 22:20

dat je dat allemaal weet !

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 10 apr 2007, 22:22

Belangerijkste; bevestiging van;


7-speed M Double Clutch Transmission with Drive logic (M DCT Drivelogic) - anticipated to
start production in March 2008


Kan iemand mij uitleggen of er verschil zit in rijden met een SMG i.v.m bovenstaande nieuwe systeem?

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 10 apr 2007, 22:26

Macboy schreef:dat je dat allemaal weet !
Wist ik al :wink:
Nog even voor de volledigheid (mede dankzij links Rico):

Alle technische gegevens (EN):
http://www.bmwusa.com/NR/rdonlyres/E2DF ... BMW_M3.pdf

folder (DE):
http://www.connectxt.co.uk/m3_coupe_catalogue.pdf

prijslijst (DE):
http://www.bmw.de/_common/shared/jsp/do ... celist.pdf

Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 1030
Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
Locatie: Hilversum

Bericht door Daniel » 11 apr 2007, 09:59

Ok, ff rekenen:
De kale prijs excl. btw van een 335i coupe is in DE 37.521,01 euro. In NL is dezelfde kale prijs 36.075,01. Verschil 1446 euro oftewel 3,85%.
De kale prijs excl. btw van een M3 is in DE 56.008,40 euro. Uitgaande van hetzelfde prijsverschil zou de kale prijs in NL dus 53.852,09 euro worden. Dat komt incl. btw en BPM uit op 86.885 euro...en de prijs van de M3 wordt 99.500. Lijkt me dat BMW Nederland aardig wat marge maakt op deze auto
:shock:

Gebruikersavatar
Fasteddie
Berichten: 684
Lid geworden op: 01 dec 2006, 21:44

Bericht door Fasteddie » 11 apr 2007, 10:04

Prachtig geluid in die nieuwe M3....is gewoon de e39 M5, maar dan een stukkie moderner.....
Hopelijk is dat ding wel echt SNEL....dus 0-200 in minder dan 14/15 sec...anders rijd je nog voor joker...

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 11 apr 2007, 10:12

Daniel schreef:Ok, ff rekenen:
De kale prijs excl. btw van een 335i coupe is in DE 37.521,01 euro. In NL is dezelfde kale prijs 36.075,01. Verschil 1446 euro oftewel 3,85%.
De kale prijs excl. btw van een M3 is in DE 56.008,40 euro. Uitgaande van hetzelfde prijsverschil zou de kale prijs in NL dus 53.852,09 euro worden. Dat komt incl. btw en BPM uit op 86.885 euro...en de prijs van de M3 wordt 99.500. Lijkt me dat BMW Nederland aardig wat marge maakt op deze auto
:shock:
Daniel zo kun je niet rekenen, Alleen de M van eMotie is al 13000 euro waard. Dat heeft BMW NL goed in de gaten. Gelukkig is ie in de states lekker goedkoop. Het is daarom natuurlijk harstikke onterecht dat we kritiek hebben op de NL prijs. USA dat is de M3 markt. Wat zeuren we hier nou ?

Robin
Berichten: 55197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 11 apr 2007, 10:26

Ja maar Rico en Daniel, de M3 hiero wordt wat meer loaded toch dan de US en D versies?

Robin
Berichten: 55197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 11 apr 2007, 10:26

Fasteddie schreef:Prachtig geluid in die nieuwe M3....is gewoon de e39 M5, maar dan een stukkie moderner.....
Hopelijk is dat ding wel echt SNEL....dus 0-200 in minder dan 14/15 sec...anders rijd je nog voor joker...
patrick, inderdaad. Seconde of 14,5 naar de 200. 10 rond naar de 160.

MOET GEWOON!

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 11 apr 2007, 10:46

Robin schreef:Ja maar Rico en Daniel, de M3 hiero wordt wat meer loaded toch dan de US en D versies?
Nog zwaarder :shock:


(geintje)

Inderdaad vaak wel wat luxer, maar zaken als satnav, leer, bluethooth, hifi extra, 19 inch, metallic, eigenlijk must have's op een M3 (in het algemeen dan) moet je toch extra aftikken.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 11 apr 2007, 11:01

Rico v Velzen schreef:
Robin schreef:Ja maar Rico en Daniel, de M3 hiero wordt wat meer loaded toch dan de US en D versies?
Nog zwaarder :shock:


(geintje)

Inderdaad vaak wel wat luxer, maar zaken als satnav, leer, bluethooth, hifi extra, 19 inch, metallic, eigenlijk must have's op een M3 (in het algemeen dan) moet je toch extra aftikken.
Dat zal dan wel zo zijn, maar dit is toch geen 13 mille als je afgaat op de berekening van Daniël??

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 11 apr 2007, 11:14

Ik bedoel dat je die boven op die 13 mille extra moet aftikken.

99500
2500 leer
3000 satnav
1000 blauwe tand
2500 hifi deluxe
1300 metallic
2000 19 inch

111800
ex afleverkosten

Tom
Berichten: 22279
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 11 apr 2007, 11:32

mag hopen dat leer standaard is!!??

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 11 apr 2007, 11:35

E46 had standaard stof/leer. Ook prima hoor. Maar leer hoort eigenlijk standaard te zijn gezien de klasse. Z4 M coupe heeft ook standaard leer. Zou BMW NL wel sieren als er standaard leer in zit.

Tom
Berichten: 22279
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 11 apr 2007, 11:40

Ja maar dat is al even geleden en deze M moet weer een aantal jaartjes mee.

Alle M modellen hebben nu standaard leer en de concurrentie heeft het ook.
Ik ga hard lachen als BMW nu met stof aan komt zetten. Of het moet een mooie stoel met o.a. alcantara zijn.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 11 apr 2007, 12:44

Weegt stof niet minder dan leer?? In het kader van gewichtsbesparing zou je dan eigenlijk voor een stoffen bekleding moeten gaan. :)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 11 apr 2007, 19:22

leer is standaard ! klikken jullie nooit op de links die gepost worden??

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten