M2CS

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27048
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: M2CS

Bericht door romo » 31 okt 2020, 13:28

sitechris schreef: 31 okt 2020, 13:27 Dus wentel je probleem maar af op de klant? Die een auto van 150k heeft gekocht? Wat een onzin. Als die dealer zoveel moeite heeft met de importeur dan moet ie het logo van het dak halen en als specialist verdergaan. Als je een officiële bmw dealer bent moet je ten alle tijden de merkwaarden en kwaliteit omarmen. Iedere bmw rijder is je klant. Daarover mag echt geen discussie zijn en zeker niet ten koste van de klant.

Ik zou zeker contact opnemen met bmw nederland en een klacht indienen.


^ Dat is net wat ik wil doen.

Ik laat het er niet bij zitten.

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4863
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Locatie: http://www.driveaholic.nl

Re: M2CS

Bericht door sitechris » 31 okt 2020, 13:29

Heel verstandig en volledig terecht. Ben benieuwd hoe importeur dit gaat oppakken!

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27048
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: M2CS

Bericht door romo » 31 okt 2020, 13:45

Via de BMW site een klacht ingediend.

Hoe dan ook gaat dit een staartje krijgen.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22495
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: M2CS

Bericht door Niels » 31 okt 2020, 13:45

Ik ook, maar ik weet het antwoord wel Chris :) Als de BMW importeur net als PON de garantie van de fabriek heeft afgekocht dan kun je helemaal je lol op.
sitechris schreef: 31 okt 2020, 13:27 Dus wentel je probleem maar af op de klant? Die een auto van 150k heeft gekocht? Wat een onzin. Als die dealer zoveel moeite heeft met de importeur dan moet ie het logo van het dak halen en als specialist verdergaan.
Dat is gemakkelijk gezegd maar in de praktijk zijn dealers financieel met handen en voeten gebonden aan de importeur en/of fabriek. Ga eens naar een bank en vraag om een financiering om het bedrijf los te koppelen van merk en importeur, ik wens je succes. De importeur is niet voor niets bank van lening naar de dealers toe, je denkt toch niet dat ze geld verdienen met de auto’s zelf? De financiële tak (lease, financiering etc.) scoort altijd het beste.

Als de dealer in Amsterdam financieel garant staat voor de kosten die een andere dealer maakt om de zaak op te lossen dan zou de lokale dealer het ook geen probleem vinden maar dat zal A’dam ook niet doen. Ze kijken wel uit :)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27048
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: M2CS

Bericht door romo » 31 okt 2020, 13:50

^ Allemaal mooi en aardig, maar het interesseert me geen lor, niets, nada , noppes.

Garantie probleem; daar staat de kar; los het het op.

Die dealer moet van zijn probleem niet mijn probleem maken.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 42820
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: M2CS

Bericht door Arthur » 31 okt 2020, 13:57

sitechris schreef: 31 okt 2020, 13:27 Dus wentel je probleem maar af op de klant? Die een auto van 150k heeft gekocht? Wat een onzin.
Dat is het hem net, hij was/is daar geen 150k betalende klant... Desalniettemin ben ik het met Romo eens.

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4863
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Locatie: http://www.driveaholic.nl

Re: M2CS

Bericht door sitechris » 31 okt 2020, 14:02

Tuurlijk wel. Je bent klant van bmw en daar staat dat je altijd bij een andere dealer terechtkan voor onderhoud en garantie. Zo simpel is het.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27048
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: M2CS

Bericht door romo » 31 okt 2020, 14:04

Intussen al bericht uit Den Haag

Ze gaan de klacht "doorzetten" wat dat ook mag betekenen.
Geachte heer Romo,

Hartelijk dank voor uw bericht waarin u een klacht kenbaar maakt over de service van de BMW dealer ...............

Wij vinden het erg vervelend om te vernemen dat u niet de service verlening heeft ontvangen die u zou mogen genieten. Uw bericht zal doorgezet worden naar de betreffende afdelingen binnen BMW Group.
Uiteraard gaan wij ervan uit dat BMW Amsterdam de euvels in orde maakt u weer vele plezierige kilometers kunt gaan maken met uw BMW M2 CS.

Graag willen wij u danken voor de genomen moeite dit te melden. Daarnaast bieden wij onze excuses aan voor het ongemak dat u heeft ervaren.

Met vriendelijke groet,

Kadett
Berichten: 5090
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: M2CS

Bericht door Kadett » 31 okt 2020, 14:26

Gewoon dom om een langlopende klant die bij je komt voor onderhoud en initieel contact voor aankoop nieuwe BMW's zo af te schuiven. Dan heb je echt korte termijn visie.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22495
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: M2CS

Bericht door Niels » 31 okt 2020, 17:02

romo schreef: 31 okt 2020, 13:50
Die dealer moet van zijn probleem niet mijn probleem maken.
Nee de dealer maakt van jouw probleem niet zijn probleem :wink:

ErikS
Berichten: 18925
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: M2CS

Bericht door ErikS » 31 okt 2020, 17:04

https://www.broekhuis.nl/bmw/auto/bmw-m ... 741843963/

Romoooo, snel, voordat je er over nadenkt om een nieuwe te kopen.... ;-)

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 29303
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: M2CS

Bericht door Luco » 31 okt 2020, 17:10

Niels schreef: 31 okt 2020, 17:02
romo schreef: 31 okt 2020, 13:50
Die dealer moet van zijn probleem niet mijn probleem maken.
Nee de dealer maakt van jouw probleem niet zijn probleem :wink:
Ik snap het wel, als het je eigen auto is zou ik ook zoals Romo reageren.
Maar als ik langs de zijlijn sta, snap ik ook de dealer wel, twee keer (minimaal) geen auto verkocht, maar dan bij de tweede keer wel de garantieproblemen op moeten lossen waar waarschijnlijk geld achteraan moet, zou ik ook niet doen.

Dan kan BMW wel zeggen dat je overal terecht kan, dan moeten ze ook niet zeuren over de rekening van zon dealer, maar die knijpen ze dan helemaal uit, dus eigenlijk moet je dan bij bmw klagen over de garantieprijzen, niet over de dealer.

Al had de dealer natuurlijk dit ook op een nette manier kunnen communiceren met Romo en evt een samen naar een oplossing zoeken door bv contact op te nemen met Amsterdam en de auto daar bv naartoe kunnen brengen.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27048
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: M2CS

Bericht door romo » 31 okt 2020, 17:16

^ Dat laatste dus.

Als klant boeit het me niet waar de dealer zijn geld vandaan haal als ik 3 jaar "BMW" garantie op de kar heb en binnen 3 maanden daar gebruik van moet maken.


Ik had het liever ook niet gedaan, de aanspraak op garantie, maar als er een aantal dingen stuk zijn, c.q. niet kloppen, dan wil ik simpelweg gebruik maken van dat recht.

De verdere ruis er omheen zal mij boeien.

OPLOSSEN EN VERHELPEN, ook al zat ik in Verweggistan of weet ik waar.

Hoe meer ik er over denk, hoe gefrustreerder ik word, en ik wordt het niet snel zal ik u zeggen.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22495
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: M2CS

Bericht door Niels » 31 okt 2020, 17:51

Helemaal waar Luco :thumbup: Uiteindelijk is het de toon die de muziek maakt en de frustratie was waarschijnlijk niet zo hoog als er meer welwillendheid was geweest.

Gebruikersavatar
SanderZ
Berichten: 475
Lid geworden op: 20 mar 2011, 17:17
Auto: Leon FR
Locatie: Vld

Re: M2CS

Bericht door SanderZ » 31 okt 2020, 18:50

Welke dealer je ook komt, je hebt gewoon recht op garantie. Ja er staan vaste vergoedingen voor reparaties dus diagnosetijd kost ze vaak geld maar klant is klant en zeker als je daar al 10 jaar komt. En of de auto nou 1,5 ton kost of je hebt van je zuurverdiende centjes een dacia gekocht dat moet niet uit maken. Succes met afwikkeling en geniet aub van je dikke cs.

Robin
Berichten: 54852
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: M2CS

Bericht door Robin » 31 okt 2020, 19:25

romo schreef: 31 okt 2020, 17:16

Hoe meer ik er over denk, hoe gefrustreerder ik word, en ik wordt het niet snel zal ik u zeggen.

Jonge, neem even 'n glaasje wijn/bier ofzo.

Of 'n joint:)

Elise
Berichten: 8577
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: M2CS

Bericht door Elise » 31 okt 2020, 19:30

Luco schreef: 31 okt 2020, 17:10 twee keer (minimaal) geen auto verkocht, maar dan bij de tweede keer wel de garantieproblemen op moeten lossen waar waarschijnlijk geld achteraan moet, zou ik ook niet doen.
En hoe vaak wel een auto verkocht?

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: M2CS

Bericht door Shakes » 31 okt 2020, 21:13

Ik ben benieuwd wat de M2 nog opbrengt als inhuiler op een M3. Zal pijn doen denk ik.

Is Amsterdam niet gewoon BMW NL en je "eigen" dealer franchise?

Andre
Berichten: 11389
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: M2CS

Bericht door Andre » 31 okt 2020, 22:12

Tja ik lees dit even met een andere kijk. .

In tijden van Corona ellende de dealer de duimschroeven aandraaien voor absurde kortingen. Tja dan staan ze nu ook niet voorraan om je te helpen. Of vind je dat vreemd?

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4969
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: M2CS

Bericht door Eeuwe » 31 okt 2020, 22:19

romo schreef: 31 okt 2020, 11:27 Als, de auto niet dat vertrouwen geeft wat ik er van verwacht , dan gaat ie weg, ik laat in Amsterdam een offerte maken op een nieuwe M3, die is leverbaar van maart 21 dacht ik.
Dat is nobel, maar ik had echt een hele dikke middelvinger naar BMW opgestoken als ze het zo proberen af te wimpelen. Dan kocht ik wel een ander merk.

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4863
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Locatie: http://www.driveaholic.nl

Re: M2CS

Bericht door sitechris » 01 nov 2020, 08:37

Hoezo? BMW Adam werkt wel netjes mee. Ik heb zelf ook positieve ervaringen met een dealer waar ik auto in onderhoud had die ik daar niet had gekocht (Maassche Venlo). Het kan dus wel. Het is in het geval van Romo één dealer die niet meewerkt. Daar zit het probleem.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10887
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: M2CS

Bericht door tomgtr » 01 nov 2020, 08:42

Ik heb ooit een X5 en M4 gekocht bij BMW Amsterdam en wat dingen laten oplossen bij Kalfsbeek. Geen enkel probleem en volgens mij konden die gewoon uurtje factuurtje naar de importeur doorbelasten. De marges op verkoop zijn zo laag dat onderhoud maar ook garantiewerk meer loont dan de verkoop an sich?

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27048
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: M2CS

Bericht door romo » 01 nov 2020, 08:46

Andre schreef: 31 okt 2020, 22:12 Tja ik lees dit even met een andere kijk. .

In tijden van Corona ellende de dealer de duimschroeven aandraaien voor absurde kortingen. Tja dan staan ze nu ook niet voorraan om je te helpen. Of vind je dat vreemd?

Help me even, want ik kan dit niet snappen, of wellicht interpreteer ik het verkeerd.

Wie heeft wie de duimschroeven aangedraaid?

Korting werd mij aangeboden, niet meer niet minder
De dealer die dat deed, helpt mij meer dan uitstekend, dus die staan zeker wel vooraan.

De dealer die het, gezien "BMW garantie" ook zou moeten doen, stuurt miij het bos in.

Dus; Is BMW garantie een theoretisch ding, wat we voor de bühne even roepen, of mag ik er, als het er op aan komt, ook praktisch gebruik van maken als de situatie daar om vraagt? En dat bij een dealer waar ik 10 jaar kom.


Wellicht bedoel je dat de korting van hogerhand aan dealers wordt opgedrongen?

Daar weet ik als consument natuurlijk niks van, sta daar geheel buiten.
Dan nog; je koopt een product, daar zit 3 jaar garantie op, geldig in geheel de EU.
En de dealer waar ik altijd KWAM, die geeft niet thuis.

OK dan :shock:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 29303
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: M2CS

Bericht door Luco » 01 nov 2020, 09:05

@Romo

Vanuit consumentenoogpunt heb je helemaal gelijk.

Maar probeer je eens te verplaatsen in jouw plaatselijke dealer.

Je komt daar al 10 jaar, alleen voor onderhoud, want een nieuwe auto koop je ergens anders, al meerdere malen blijkt uit je verhaal.
Hij doet de beurtjes en reparaties, prima, kan die gewoon zijn normale tarief voor rekenen, niks aan de hand.
Nu kom je met niet gebruikelijke garantieproblemen, waarvan maar de vraag is hoeveel uren die vergoed krijgt van BMW, dus een groot risico dat er voor die dealer geld achter een auto aan moet die hij niet heeft geleverd.

Wat zou jij dan doen?
Ik zou passen.

Gebruikersavatar
BamiesGTA
Berichten: 772
Lid geworden op: 07 dec 2009, 08:32
Auto: Cupra Leon 300

Re: M2CS

Bericht door BamiesGTA » 01 nov 2020, 09:06

Andre schreef: 31 okt 2020, 22:12 Tja ik lees dit even met een andere kijk. .

In tijden van Corona ellende de dealer de duimschroeven aandraaien voor absurde kortingen. Tja dan staan ze nu ook niet voorraan om je te helpen. Of vind je dat vreemd?
Haha compleet omgekeerde wereld dit. Hier heeft de consument natuurlijk niks mee te maken.

Een M2CS heeft in de basis natuurlijk een absurde meerprijs t.o.v. M2/M2C.. Ding is absurd duur op de markt gezet, dus dan kan er ook wel een flinke korting af zonder dat de dealers daar voor hoeven te bukken. Dit blijft de klant gewoon doen natuurlijk.

Verder kan het niet de bedoeling zijn dat de klant bij zichzelf moet gaan afvragen of hij/zij nog wel welkom is bij een bepaalde dealer omdat de auto daar niet gekocht is als het BMW garantie betreft. Daar moet je gewoon terecht kunnen met al je garantie problemen, groot of klein, zonder gezeik!
Laatst gewijzigd door BamiesGTA op 01 nov 2020, 09:11, 3 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ///MarcelRvB, Majestic-12 [Bot], MvdE, Rogerb, S-RS en 17 gasten