BMW M135i
- Dennis Cavallino
Re: BMW M135i
André voor jou is de 1M absoluut de beste keus. De M135i met sper zou leuker zijn voor velen, maar voor jou absoluut niet hooligan genoeg. Met de 1M heb je de auto die je niet meer weg moet doen.
Voor mij zou dagelijkse bruikbaarheid belangrijker zijn, maar als ik in jouw schoenen stond, stond er hier ook een 1M voor de fun. Een M135i zou er na gisteren niet meer in mijn gedachten opkomen. Ook niet met sper.
Voor mij zou dagelijkse bruikbaarheid belangrijker zijn, maar als ik in jouw schoenen stond, stond er hier ook een 1M voor de fun. Een M135i zou er na gisteren niet meer in mijn gedachten opkomen. Ook niet met sper.
- Petrolhead Tom
Wat ik er zo van lees is de nieuwe generatie weer afstandelijker geworden en ben je als rijder weer minder bij het rijden betrokken. Ik begrijp hoe langer hoe meer waarom mensen een lotus kopen voor in het weekend of lekker in een hot hatch plaats nemen.
Als je van puur autorijden houdt kom je op dit moment volgens mij alleen bij Porsche aan je trekken. De rest is een verzameling auto's die prima zijn als daily maar nooit ingezet kunnen worden als pure fun auto. (lees dus: de nieuwe generatie 1-serie etc etc.)
Voor mij zou de keuze altijd de 1M zijn daarna de 130i. Uberdikke coupe versus fijne hot hatch.
Als je van puur autorijden houdt kom je op dit moment volgens mij alleen bij Porsche aan je trekken. De rest is een verzameling auto's die prima zijn als daily maar nooit ingezet kunnen worden als pure fun auto. (lees dus: de nieuwe generatie 1-serie etc etc.)
Voor mij zou de keuze altijd de 1M zijn daarna de 130i. Uberdikke coupe versus fijne hot hatch.
-
LOL@objectieve testpiloot Macboy
Ik ben blij dat Robin zo vaak van mening en auto veranderd. Zo valt er wel iets te lachen.
Ik ben blij dat Robin zo vaak van mening en auto veranderd. Zo valt er wel iets te lachen.
- Macboy
Prachtig verslag Dennis. Duidelijk verwoord en juiste conclusies waarbij je het objectieve en subjectieve goed weet te scheiden. Vind het nu ik weet dat het sturen standaard is wel extra jammer dat Andre er niet mee gereden heeft.
Wat betreft de gasrespons: ik had het alleen over accelereren want gas los heb ik niet eens geprobeerd maar het accelereren doet hij echt veel beter dan de 1M vanwege het volledig ontbreken van een turbogat. Ook hier jammer dat ik de mening van Andre niet kan weten.
Nu moet ik toch wel weer gaan nadenken hoor over dat sturen. Binnenkort toch maar even uitgebreid lenen van de BMW dealer denk ik. En gewoon een paar uur in rijden.
En Tom: ook de nieuwe 911 heeft ditzelfde probleem ! Alleen daarover hoor ik wel journalisten klagen maar waarom heb ik geen enkele journalist over de M135i horen klagen ? Dan had ik er natuurlijk op gelet. Of heb ik het over het hoofd gezien ?
Ach, we wisten het eigenlíjk allemaal al: het wordt dus gewoon een Golf VII GTD voor mij.
Wat betreft de gasrespons: ik had het alleen over accelereren want gas los heb ik niet eens geprobeerd maar het accelereren doet hij echt veel beter dan de 1M vanwege het volledig ontbreken van een turbogat. Ook hier jammer dat ik de mening van Andre niet kan weten.
Nu moet ik toch wel weer gaan nadenken hoor over dat sturen. Binnenkort toch maar even uitgebreid lenen van de BMW dealer denk ik. En gewoon een paar uur in rijden.
En Tom: ook de nieuwe 911 heeft ditzelfde probleem ! Alleen daarover hoor ik wel journalisten klagen maar waarom heb ik geen enkele journalist over de M135i horen klagen ? Dan had ik er natuurlijk op gelet. Of heb ik het over het hoofd gezien ?
Ach, we wisten het eigenlíjk allemaal al: het wordt dus gewoon een Golf VII GTD voor mij.
- Petrolhead Tom
Klagen doen ze niet maar ze geven wel allemaal aan dat het stuurgevoel in de 997 beter was.Macboy schreef:

- dvh
Ik zeg: Op naar de 400 pagina's ! We've got a record to beat !
- Luco
Kijk, dat is praat, gewoon er eerlijk voor uitkomen dat zon fwd hok veel beter stuurt dan zon overprijsde propellorMacboy schreef:

- Petrolhead Tom
Nou de nieuwe troll is wel wakker hoor.Luco schreef:Kijk, dat is praat, gewoon er eerlijk voor uitkomen dat zon fwd hok veel beter stuurt dan zon overprijsde propellorMacboy schreef:

- Luco
Ja, ik heb hioer nog een paar vaatjes olie staan waar ik vanaf moet, dus gooi ik hier wat neer 

-
- Auto: Fun Damn Mentally
@rebel ik verander wel veel van BMW maar van mening niet hoor.
Verder is t zo dat als ikzelf ga rijden ik t hier meld natuurlijk.
Verder is t zo dat als ikzelf ga rijden ik t hier meld natuurlijk.
- Luco
Heb jij niet nog wat olieRuben schreef:Go Luco!

Allemaal roepen dat BMW een rijdersauto is, is er een toertocht met als grote afwezigen bijna alle zogenaamde rijdersautos van DF.
En die er waren gingen kapot of konden het tempo niet volgen

-
De 130i is inderdaad een parel. Zelfs een goede basis voor een race auto. Op dit moment echt de auto om te kopen in de 2e hands markt.
In mijn ogen had de 130i een ///M badge mogen hebben. Alleen de brede spatborden misten nog.
Een kennis van mij heeft een 116d en het eerste wat mij opviel was dat ie op de vooras te zacht is. Daarom voelt ie zwaar aan op de neus. Hoe was dat met de m135i?
In mijn ogen had de 130i een ///M badge mogen hebben. Alleen de brede spatborden misten nog.
Een kennis van mij heeft een 116d en het eerste wat mij opviel was dat ie op de vooras te zacht is. Daarom voelt ie zwaar aan op de neus. Hoe was dat met de m135i?
- Tristan
Een 130i met een S54 erin en Drexler sper is ideaal. Misschien ooit een optie voor mijn Cup auto?
- Petrolhead Tom
Is de S54 niet veel zwaarder dan de motor die er nu in ligt? Paar ITB's erop!Tristan schreef:Een 130i met een S54 erin en Drexler sper is ideaal. Misschien ooit een optie voor mijn Cup auto?

- Dennis Cavallino
De M135i heb ik dus niet echt getest als ik normaal doe, maar ik vond hem op 't stuk dat ik hem reed alles behalve zwaar op de neus. Wel is 'ie een stuk comfortabeler geveerd dan de eerste generatie 1 serie, ook achterin krijg je geen hernia als er over drempels of richels wordt gereden. Bij de 1e Eins was dat IMHO wél het geval.
Je kunt er het beste zelf even in gaan rijden, want we kunnen idd nog 500 pagina's vullen (ik heb heel deze draad nooit gevolgd), maar je moet het zelf ervaren. En ieder mens is anders, iedere rijden heeft zijn eigen op en aanmerkingen. Volgens mij luistert dat bij BMW doorgaans niet zo nauw als bij deze M135i.
Je kunt er het beste zelf even in gaan rijden, want we kunnen idd nog 500 pagina's vullen (ik heb heel deze draad nooit gevolgd), maar je moet het zelf ervaren. En ieder mens is anders, iedere rijden heeft zijn eigen op en aanmerkingen. Volgens mij luistert dat bij BMW doorgaans niet zo nauw als bij deze M135i.
-
OnlineHielke
Hé Andre, heeft De Beier niet zo'n M135i als demo staan?
Ik wil ook eens proberen!
Tis weer tijd voor wat expertise merk ik
- Petrolhead Tom
Je wordt wel mild hoor Hielke. Ik krijg helemaal niet het idee dat je de M135i af wil zeiken.Hielke schreef:Hé Andre, heeft De Beier niet zo'n M135i als demo staan?
-
OnlineHielke
Het is simpel. Als het 4 wielen en een stuur heeft dan kan ik het afzeiken.
Wat zeg ik? Ik kan alles alles afzeiken als het afzeikwaardig is
Wat zeg ik? Ik kan alles alles afzeiken als het afzeikwaardig is

-
Ik ben er letterlijk nu mee bezig. Want Jij, Andre of ik of alledrire moeten wel even rijden natuurlijk om de boel hier 'n beetje recht(maar vooral skeef) te trekken.Hielke schreef:Hé Andre, heeft De Beier niet zo'n M135i als demo staan?

-
OnlineHielke
Het skeve gedeelte laat ik aan Andre over. Ik trek de zaken graag recht.
-
@Hielke
Als Robin voor de M3 GTS gaat staat er in februari wel een demo:)
-
OnlineHielke
Oh, ik dacht dat ie die witte 1M nog overwoog.Andre schreef:@Hielke
- RVV
Robin nu moet je echt even ophouden.. ik ben gvd op dit hele forum nog geen seconde negatief over de M135i geweest. En ik heb GEEN LEES GEEN mening over het sturen/rijden/wegligging/onderstel/insturen/uitsturen/WHATEVER. Zolang ik er zelf niet in heb gereden.. verhalen van anderen neem ik ter kennisgeving aan.. MIJN reactie was op de mening op het sturen van Macboy. Ik kan niet rijmen dat zijn post overloopt van superlatieven, hemel op aarde etc... (snap ik ook wel als je er een wil hebben) maar dan zo makkelijk over het sturen heen stapt.. daar zal wel een stukje platheid van het internet in zitten snap ik.. Maar daardoor is Macboy zijn verslag wel heel erg gezien door een roze bril. Daar reageer ik op.. Dat lees jij ook wel.. Maar eigenlijk ook weer niet want eigenlijk wil jij lezen dat ik jouw keuze zit af te zeiken... nou dat valt me dan vies van je tegen want als ik wel iets niet doe/heb gedaan of wil doen is jouw keuze voor de M135i af zeiken. Man vat toch niet altijd alles zo persoonlijk op zeg. Jou keuze wees er blij mee..
-
GTS, neh veel te groot. 
@Rico: rustig aan. Lees 't zelf even. Rustig broeder.

@Rico: rustig aan. Lees 't zelf even. Rustig broeder.