De Volkswagen Up! -- GTI p.47
-
Re: De Volkswagen Up!
Nu ik hem niet meer heb blijf ik 't zeggen;
Geniale auto voor zijn geld.
Geniale auto voor zijn geld.
- JP
Al stijgen de nieuwprijzen ook alleen maar.......
- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Zit sinds dit jaar ongeveer 1k aan BPM op. Dus niet zo gek.
-
1k extra BPM t.o.v. vorig jaar ja. Er zat al wat BPM op.Joël D. schreef:Zit sinds dit jaar ongeveer 1k aan BPM op. Dus niet zo gek.

- MarkS
Valt misschien erg mee. Je kon er namelijk ook al een sportonderstel op bestellen.RutgerK schreef:Leuk actiemodel! Ik vrees dat er wel wat gephotoshopt is met de rijhoogte.
-
Dat is prima, is goed voor de restwaarde.JP schreef:Al stijgen de nieuwprijzen ook alleen maar.......

(De Up! is er natuurlijk nog wel, staat alleen niet meer bij mij tuus!

- RutgerK
Dat had ik er ook onder zitten. Nu rijd ik met -30 mm en dan nog staat deze up in de folder wat lager op de wielen.MarkS schreef:Valt misschien erg mee. Je kon er namelijk ook al een sportonderstel op bestellen.RutgerK schreef:Leuk actiemodel! Ik vrees dat er wel wat gephotoshopt is met de rijhoogte.

- Petrolhead Tom
We gaan met het vwupforum.com een elfstedentocht rijden!
http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=11&t=4323
Mochten mensen van hier zich op willen geven maar niet willen registreren op het upforum kun je me zo even een pb sturen.

http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=11&t=4323
Mochten mensen van hier zich op willen geven maar niet willen registreren op het upforum kun je me zo even een pb sturen.

- Tim N
net te vroeg in het jaar...
- WJ
Iemand ervaring met de Cross Up? Ik ben benieuwd of deze ook comfortabeler rijd dan de gewone UP?
- RutgerK
Geen ervaring mee, maar wat bedoel je met 'comfortabeler rijden'? In het onderstel zit volgens mij niet meer comfort en de auto is verder zo goed als gelijk aan een reguliere up!WJ schreef:Iemand ervaring met de Cross Up? Ik ben benieuwd of deze ook comfortabeler rijd dan de gewone UP?
- WJ
Dat ding staat 2cm hoger, lijkt me dat er een ander onderstel onder zit? Of hebben ze alleen wat andere veren er onder gepropt?
- Reind
Ik rij de laatste tijd best vaak met UPjes. Aangezien in met mijn eigen auto dreig over mijn jaarlijkse lease kilometers te gaan neem ik weleens een UPje mee naar huis.
Het zijn leuke karretjes, maar het vermogen doet echt afbreuk aan een grappig sturende autootje. Als je een beetje wil doorrijden moet je constant veel toeren maken en dan heb je meteen te maken met een verbruik van 6.5l op 100km of nog slechter. Overigens heb ik ook eens 4.4l op 100km gehaald.
Het zijn leuke karretjes, maar het vermogen doet echt afbreuk aan een grappig sturende autootje. Als je een beetje wil doorrijden moet je constant veel toeren maken en dan heb je meteen te maken met een verbruik van 6.5l op 100km of nog slechter. Overigens heb ik ook eens 4.4l op 100km gehaald.
- MartijnGizmo
Dat is iig wel hoe ze het bij de Cross Polo doen...WJ schreef:Dat ding staat 2cm hoger, lijkt me dat er een ander onderstel onder zit? Of hebben ze alleen wat andere veren er onder gepropt?
- Joy
+1, het is gewoon een beetje een amechtige motor. Er zit weinig trekkracht in en er lijkt ook een zwaar vliegwiel en/of balansassen mee te draaien wat telkens op gang geholpen dient te worden.Reind schreef:Ik rij de laatste tijd best vaak met UPjes. Aangezien in met mijn eigen auto dreig over mijn jaarlijkse lease kilometers te gaan neem ik weleens een UPje mee naar huis.
In het begin vond ik het best een aardige auto, inmiddels ben ik er wel een beetje klaar mee.
- Fedmas
- Auto: A3 45 TFSIe
Haha, ik ken het Joy. Heb hetzelfde probleem, (wel de 75pk versie overigens). Ik heb nu over de afgelopen 6k km's een verbruik van 6.4L/100km. niet echt leuk.. (al mis ik wel echt CC). Maarja, rijdt wel lekker goedkoop opzich.Joy schreef:+1, het is gewoon een beetje een amechtige motor. Er zit weinig trekkracht in en er lijkt ook een zwaar vliegwiel en/of balansassen mee te draaien wat telkens op gang geholpen dient te worden.Reind schreef:Ik rij de laatste tijd best vaak met UPjes. Aangezien in met mijn eigen auto dreig over mijn jaarlijkse lease kilometers te gaan neem ik weleens een UPje mee naar huis.
In het begin vond ik het best een aardige auto, inmiddels ben ik er wel een beetje klaar mee.
- Petrolhead Tom
Fantastische auto's. Ik heb hem zelf ook. 

- WJ
Tja, ze hadden gewoon die UP GT uit moeten brengen... 

- JoostSchouten
Donderdag met een 1.0 High Up! Bluemotion (60pk) op en neer naar de AutoRAI geweest.
Terug was het erg druk, heen gelukkig een stukje rustiger.
Over de A59 en A2 met kilometertje of 140/150 gereden, duurt wat langer voor je op die snelheid zit maar eenmaal op snelheid houdt hij zich echt goed! Toert lekker door zonder al te veel lawaai.
Deze uitvoering vond ik van binnen erg kaal, mis je toch al snel dingen als middenarmsteun, cruise control en een zachte deurbekleding links van je waardoor je geen zere elleboog krijgt.
Radio was ook niet je van het, maar buiten dat alles rijdt het echt prima!
Terug was het erg druk, heen gelukkig een stukje rustiger.
Over de A59 en A2 met kilometertje of 140/150 gereden, duurt wat langer voor je op die snelheid zit maar eenmaal op snelheid houdt hij zich echt goed! Toert lekker door zonder al te veel lawaai.
Deze uitvoering vond ik van binnen erg kaal, mis je toch al snel dingen als middenarmsteun, cruise control en een zachte deurbekleding links van je waardoor je geen zere elleboog krijgt.

Radio was ook niet je van het, maar buiten dat alles rijdt het echt prima!
- Reind
Voor het geld zijn het prima karretjes. Een UP is binnen zijn segment gewoon heel volwassen. Daarin is hij zeker de beste (maar ook duurste) in het segment.
Grappig is dat we op de zaak een hele kale en een hele volle hebben staan. Dus een dikke wielen, panorama, leer, 75pk, cc, 5 deurs versie en een 60pk witte wieldop versie. Gekke is dat ik het liefst met de kale rij. En dit omdat die door het lagere gewicht in het midden toeren gebied veel sneller (=minder sloom) optrekt. De 60pk en 75 pk hebben namelijk beide 95Nm koppel. En dan is het verschil tussen stalen wieltje t.o.v. dikke 15inch en panoramadak ineens heel merkbaar. Die laatste 15pk poept hij pas op de laatste toeren eruit. En daar zit je gewoon niet veel. Het verschil in verbruik tussen de twee is ook aanzienlijk groot.
Kortom, de vermogensafgaven van een dik aangeklede UP is ronduit slecht.
Grappig is dat we op de zaak een hele kale en een hele volle hebben staan. Dus een dikke wielen, panorama, leer, 75pk, cc, 5 deurs versie en een 60pk witte wieldop versie. Gekke is dat ik het liefst met de kale rij. En dit omdat die door het lagere gewicht in het midden toeren gebied veel sneller (=minder sloom) optrekt. De 60pk en 75 pk hebben namelijk beide 95Nm koppel. En dan is het verschil tussen stalen wieltje t.o.v. dikke 15inch en panoramadak ineens heel merkbaar. Die laatste 15pk poept hij pas op de laatste toeren eruit. En daar zit je gewoon niet veel. Het verschil in verbruik tussen de twee is ook aanzienlijk groot.
Kortom, de vermogensafgaven van een dik aangeklede UP is ronduit slecht.
- WJ
Inderdaad, dus kom maar op met die TSI. 

-
@Reind:
Mijn ervaring was hetzelfde na een proefrit in een 60pk en daarna direct in een 75pk. Deze waren echter vergelijkbaar uitgerust. Zou het te maken kunnen hebben met een andere eindoverbrenging?
Ik merk ook dat de 16" en het panoramadak wel wat meer vragen van de motor. Maar ze zijn het beide waard.
Mijn ervaring was hetzelfde na een proefrit in een 60pk en daarna direct in een 75pk. Deze waren echter vergelijkbaar uitgerust. Zou het te maken kunnen hebben met een andere eindoverbrenging?
Ik merk ook dat de 16" en het panoramadak wel wat meer vragen van de motor. Maar ze zijn het beide waard.

- Reind
Nee, overbrenging is hetzelfde. Bedoel je nou dat de 60pk in het middengebied sneller aanvoelde? Zou feitelijk niet kunnen als hetzelfde zijn uitgerust. Misschien vlot ingereden?flieger schreef:@Reind:
-
De eindoverbrenging verschilt bij een 60pk t.o.v. een 75pk: 3,895 (60pk) vs 4,167 (75pk). Ik weet niet of dit een verklaring kan zijn voor het merkbare verschil. Ik vond inderdaad de 60pk sneller aanvoelen en beter oppakken, in het middengebied.Reind schreef: Nee, overbrenging is hetzelfde. Bedoel je nou dat de 60pk in het middengebied sneller aanvoelde? Zou feitelijk niet kunnen als hetzelfde zijn uitgerust. Misschien vlot ingereden?
- JP
Voor €150 (ik noem geen namen/ reclame) kun je je 60pk Up laten opschroeven naar 75 pk. Geen chiptuning (koppel blijft hetzelfde) maar gewoon de auto naar de 75pk versie brengen. Die 15pk merk je alleen bij hogere toerentallen.