RutgerK schreef:Ik snap je vraag niet helemaal. Maar als ondernemer heb je het verschil tussen de inkoopwaarde en verkoopwaarde als waarde 'toegevoegd'. Je draagt dus Belasting af over de Toegevoegde Waarde. Is de verkoopprijs aan de consument € 300,-. Hierover draag je 19% BTW af (ongeveer € 60,-). Over de inkoopwaarde vorder je de betaalde BTW weer terug. Bij een inkoopwaarde van € 240,- vorder je dus ongeveer € 48,- terug. In totaal houd je dus € 48,- (60-12) over aan deze ene transactie. De verplichte verzekeringen en vakantiegeld zijn rond de 23%. Er blijft dus een brutoloon over van ongeveer 37 euro. Er zijn mensen die daar toch wel twee uur voor moeten werken.dvh schreef:romo schreef:Ik betaaal me blauw aan belasting............................nou, dan snap je het wel.........................
Het bedrag is ex sociale premies en ziektekosten......
Wat ik zelf niet zo goed begrijp is welke belastingvorm ze bedoelen.
Als ik een product verkoop, zeg 300,-
dan gaat daar eerst al 19% btw vanaf.
Dan hou ik 240,- over , inkoop eraf dan zit ik op 200,-
stel dot is mijn winst, dit geld komt dan op mijn holding bv.
Wanneer ik het wil gebruiken als loon dan hou ik hier 90-100 euro netto aan over.
Er verdamt dus weer een hoop. Nu bestaat dit niet enkel uit belasting maar van 240,- harde verdienste er maar 100 daadwerkelijk kunnen gebruiken is gewoon niet leuk.
En dan willen die linkse rakkers dat ik nog meer ga afgeven?
Ze doen net alsof "bovenmodaal" verdieners zo'n zorgeloos stresvrij leven leiden en het allemaal vanzelf aangeleverd krijgen..
Lusters
Via de Holding BV heb je € 48,- winst. Je betaalt jezelf een salaris uit waarmee je inclusief alle aftrekposten net onder de 52% belastingschijf uitkomt. De overige winst in de Holding BV is onderworpen aan de VB die tot € 200.000,- 20% bedraagt.
Voor veel ondernemers komt de 52% schaal niet in zicht volgens mij.
En je pensioenopbouw doe je natuurlijk via je net wat duurdere huis. Stukje vastgoed speculatie met HRA. En was er niet ook nog een mogelijkheid om vanuit de Holding 'jezelf' een lening te verstrekken voor de aankoop van een huis?
Dat is mogelijk idd..
Je betaald jezelf rente en zo behoud je toch je hyphotheekrenteaftrek.