Zijn volgens mij van de E60 530i met bepaald pakketjeMartijn Koevoets schreef:Zijn het geen 7-wielen? Ik vind ze geweldig staan trouwens, auto smoelt meteen 5 jaar jonger in mijn beleving... 8)
Het grote E39 M5 (occasion) draadje
- Knot
- Berichten: 40177
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
-
- Berichten: 327
- Lid geworden op: 26 aug 2008, 22:13
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
kennis van me had deze standaard onder een 745d zitten als wintervelgen(swinters alpina) is 19´´ toch?
- Paskal
- Berichten: 3797
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
Zijn velgen die normaal onder de 7 zitten inderdaad. Kijk voor de aardigheid maar eens op een verkoopsite naar bv een 745.... daar zie je ze veel onder zitten. Maar hoe dan ook vind ik ze onder de M5 zeker niet misstaan!
- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
Styling 95 komt idd onder de e65 vandaan. Breedtesetje in 9j voor en 10j achter. Originele styling 65 is kleiner (18", 8j voor, 9,5j achter), lichter en stuurt mooier. Een gebruikt setje doet tussen de 500 en 800 piek.
- Knot
- Berichten: 40177
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
Toch vind ik dat zulk soort auto's op originele velgen moeten staan.
Over driftbandjes gesproken, had begrepen dat de auto standaard op 245/45/18 voor en 275/35/18 achter zit. Laat Wanli etc nou niet tot 275 gaan...
Wat voor wielen en banden (breedte/hoogte) had jij Tijs?
Over driftbandjes gesproken, had begrepen dat de auto standaard op 245/45/18 voor en 275/35/18 achter zit. Laat Wanli etc nou niet tot 275 gaan...

Wat voor wielen en banden (breedte/hoogte) had jij Tijs?
- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
225 45 17 op een 8j 17" ET 20 velg. Had voor mij 235 45 mogen zijn maar dit kwam zo uit. Ook prima. Let vooral op het naafgat: dat is bij een e39 groter dan op de meeste andere BMWs.
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
Alle.FreudeamFahren schreef:Let vooral op het naafgat: dat is bij een e39 groter dan op de meeste andere BMWs.
Zelfs e38 en e52 (qua techniek de meeste overeenkomsten met e39) hebben gewoon klein asgat, enkel en alleen e39 heeft het grote asgat.
- Ar
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
- Auto: Prius
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
De X6 ook dacht ik.steve smith schreef:Alle.FreudeamFahren schreef:Let vooral op het naafgat: dat is bij een e39 groter dan op de meeste andere BMWs.
Zelfs e38 en e52 (qua techniek de meeste overeenkomsten met e39) hebben gewoon klein asgat, enkel en alleen e39 heeft het grote asgat.
- Knot
- Berichten: 40177
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
Oke, zoeken naar iets van een 8J velg inderdaad, dat is 225-245 zoiets breed toch wat netjes past?
Vind het altijd wel mooi als het er nog standaard uit ziet, ook voor fototjes op een driftdag.
Doet de M5 standaard 10J met 275 dan? Zo ja, wat zou de smalste band zijn die daarop gaat? Meen dat er in 265/35/18 wel meer keuze is onder de B merken. Scheelt voor ps3's of re050a's ook gewoon 70 a 80 euro voor verschil 265 / 275...
Vind het altijd wel mooi als het er nog standaard uit ziet, ook voor fototjes op een driftdag.
Doet de M5 standaard 10J met 275 dan? Zo ja, wat zou de smalste band zijn die daarop gaat? Meen dat er in 265/35/18 wel meer keuze is onder de B merken. Scheelt voor ps3's of re050a's ook gewoon 70 a 80 euro voor verschil 265 / 275...

-
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 16 aug 2006, 09:16
- Locatie: kop NH
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
Misschien begrijp ik het verkeerd maar je bent nog in de markt voor een ////M5 en je begint nu al te kijken waar je op kunt besparen....
M5 hoort gewoon op standaard bandenmaat te staan, als je daar al op moet beknibbelen dan zou ik er nieteens aan beginnen als ik jou was...

M5 hoort gewoon op standaard bandenmaat te staan, als je daar al op moet beknibbelen dan zou ik er nieteens aan beginnen als ik jou was...
- Eric H
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
- Locatie: Zoetermeer
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
////Maikel schreef:Misschien begrijp ik het verkeerd maar je bent nog in de markt voor een ////M5 en je begint nu al te kijken waar je op kunt besparen....![]()
M5 hoort gewoon op standaard bandenmaat te staan, als je daar al op moet beknibbelen dan zou ik er nieteens aan beginnen als ik jou was...
gaat om driftbanden en velgen.....

-
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 16 aug 2006, 09:16
- Locatie: kop NH
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
Ah, dat stuk heb ik even gemist... excuses.
- Knot
- Berichten: 40177
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
Als ik Sunny of Wanli in 275/35/18 kan krijgen prima, maar dat blijkt er niet eens te zijn.... al moet 265/35/18 ook wel op de standaard wielen passen lijkt me.
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
Zou goed kunnen, die heb ik uit m´n beeld ge-banned.Ar schreef:De X6 ook dacht ik.steve smith schreef:Alle.FreudeamFahren schreef:Let vooral op het naafgat: dat is bij een e39 groter dan op de meeste andere BMWs.
Zelfs e38 en e52 (qua techniek de meeste overeenkomsten met e39) hebben gewoon klein asgat, enkel en alleen e39 heeft het grote asgat.
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
Lees nou eens een keer de info die je krijgt!Knot schreef:Oke, zoeken naar iets van een 8J velg inderdaad, dat is 225-245 zoiets breed toch wat netjes past?
Vind het altijd wel mooi als het er nog standaard uit ziet, ook voor fototjes op een driftdag.
Doet de M5 standaard 10J met 275 dan? blabla
Zoals een paar posts hierboven aangegeven is de standaard wielmaat achter 9,5Jx18 ET22. De bandenmaat voorzijde die je post klopt ook niet, het is 245/40 18 95Y
En op een 9,5Jx18 kun je prima een 245/40 18 draaien om te driften. En die maakt Wanli wel, die liggen hier nl. op e46 M3 achterwielen met hetzelfde doel.
- Knot
- Berichten: 40177
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
Sorry, overheengelezen, omdat het deels over de 7serie wielen verderging.
Duidelijk inderdaad nu. 245/40/18 had de M5 van Leonard inderdaad ook dus die staat op standaard wielen , 45 was een tikfoutje van me (teveel info te verwerken soms).
Als een 245 achter past, waarom dan een 275 band erop standaard. Dan komt de 275 erg breed erover (velgrandbescherming noemen ze dat ook wel) of de 245 is erg naar binnen, al zie ik op jou foto dat dat wel mee lijkt te vallen.
Gewoon zo breed nemen als een wanli gaat lijkt me, dan zou 265/35/18 voldoen, zo breed mogelijk, toch meukrubber en het kost niks.
Duidelijk inderdaad nu. 245/40/18 had de M5 van Leonard inderdaad ook dus die staat op standaard wielen , 45 was een tikfoutje van me (teveel info te verwerken soms).
Als een 245 achter past, waarom dan een 275 band erop standaard. Dan komt de 275 erg breed erover (velgrandbescherming noemen ze dat ook wel) of de 245 is erg naar binnen, al zie ik op jou foto dat dat wel mee lijkt te vallen.
Gewoon zo breed nemen als een wanli gaat lijkt me, dan zou 265/35/18 voldoen, zo breed mogelijk, toch meukrubber en het kost niks.
- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
Er zit 275 op de achteras voor de grip en de looks. En aan de foto van Steve kun je qua looks voor een 245 op een 9,5j niks concluderen: da's een foto van een 8j voorwiel...
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
FreudeamFahren schreef:Er zit 275 op de achteras voor de grip en de looks. En aan de foto van Steve kun je qua looks voor een 245 op een 9,5j niks concluderen: da's een foto van een 8j voorwiel...

We hebben het hier toch over een drift-toepassing? LB die stoeprandbescherming! Heb een paar jaar geleden op een Lotus Omega 235/45 Pirelli Sottozero winterbanden op 9,5J achterwielen moeten draaien. Dacht dat het spannend zou worden en lelijk (getrokken) zou staan, maar als je het niet wist zag je het niet eens.
- Knot
- Berichten: 40177
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
Ik rij ook gewoon op straat met die meuk vaak he, dan liefst zo breed mogelijk wat in de buurt komt, maar fijn om te horen dat ook nog smaller erom te draaien is.
Om het plaatje compleet te maken, facelift auto, lage kmstand, geen super advertentie, staat er al even, geen eisenmann uitlaat, maar wellicht wel het bekijken waard:
http://link.marktplaats.nl/307833833
Om het plaatje compleet te maken, facelift auto, lage kmstand, geen super advertentie, staat er al even, geen eisenmann uitlaat, maar wellicht wel het bekijken waard:
http://link.marktplaats.nl/307833833
- Arthur
- Berichten: 43054
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
Lijkt mij ook. Ad deed mij niet gelijk verder klikken. Op de foto en aan de hand van de info een nette kar?
- Knot
- Berichten: 40177
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
Kijken waarmee de verkopende partij komt, heb om een verkoopverhaaltje met service en achtergrond gevraagd.
- Arthur
- Berichten: 43054
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
Hij heeft hem bijna 2 jaar.
- Knot
- Berichten: 40177
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
Zag ik staan inderdaad, juli 2008 op naam gezet. Ben benieuwd naar de reactie. Wordt het of die van Leonard of deze denik. Die uit 1999 van axxi is eenzelfde prijs als deze uit 2002, dat schiet niet op (en kon ook niet veel vanaf zei de verkoper).
Verzekering viel me nog reuze mee, 24 euro WA en 67 voor WA+ (voor wat je dan ook terug mag krijgen bij diefstal bij zuk soort auto's/dagwaardes).
Verzekering viel me nog reuze mee, 24 euro WA en 67 voor WA+ (voor wat je dan ook terug mag krijgen bij diefstal bij zuk soort auto's/dagwaardes).
- Arthur
- Berichten: 43054
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
Ben benieuwd 

- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
Het enige dat financieel aan de M5 tegenvalt is zijn dorst. Zelfs als je in cruise modus met maximaal 25% gas, overal je aan de snelheid houdend, op de cruise control, door Nederland zoeft haal ik 1op9 niet. Bij normaal "genieten" (dus stevig door kachelen) koers je op 1op7 en als je het pedaal goed op de vloer houdt kan hij zelfs richting 1op5. Papenburg is weer een ander verhaal met 1op3... Dat was bij de M3 echt wel anders. Keerzijde: hij is elke druppel euro98 meer dan waard 

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Joost H., Ti-Tourist (Erik) en 16 gasten