Gran Turismo 5

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Plaats reactie
Gijzer

Re: Gran Turismo 5

Bericht door Gijzer » 28 nov 2010, 16:10

Weet ik. Maar wil wel een beetje muziek hebben. Alleen niet steeds diezelfde nummers.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 28 nov 2010, 16:12

Gijzer schreef:Weet ik. Maar wil wel een beetje muziek hebben. Alleen niet steeds diezelfde nummers.
Muziek op je PS3 zetten en die afspelen... :)

WJ

Bericht door WJ » 28 nov 2010, 16:12

Aye, je kan ze aan of uit zetten en de volumes overal veranderen.
Ik had ook wat mp3's op me PS3 gedumpt in de hoop ze toe te kunnen voegen aan de playlist van GT, maar dat kan volgensmij niet. (of ik kijk er overheen)

Misschien dat je de playlist voor de menu's kan veranderen? Volgensmij kan je namelijk nummers toevoegen en verwijderen (van GT zelf) in de verschillende playlists.

Paul

Bericht door Paul » 28 nov 2010, 16:25

Ik kan best een leuk potje driften IRL, maar hier...bak ik er echt niets van.... vang hem op en BAM tankslapper en de groeten, bumper achter mijn oren :(

dvh

Bericht door dvh » 28 nov 2010, 18:22

Roy schreef:@Metin: Heb je Forza 3 nog? Wel leuk om eens samen te racen :)

@dvh: Warrior en Mage op 80 @ Alliance - Dragonmaw EU en was ook nog een DK horde aan het levelen ergens anders. Waar zit jij?
Ik heb een Kingslayer DK :mrgreen: ...
Een Human en zit op Sunstriders pvp.

Ook ik heb nog een lvl 80 mage, BE overigens, maar ik doe daar eigenlijk weinig mee.
DK bevalt me het beste en is daarom ook mijn main.

Moet zeggen dat ik een X maanden niet gespeelt heb ivm weinig motivatie, maar tegenwoordig weer aan de gang ivm Cata.

Macboy

Bericht door Macboy » 28 nov 2010, 19:15

TopGear met de Elise is inderdaad zeer moeilijk. De Lotus voelt totaal niet realistisch aan. Zoveel overstuur heeft dat ding niet. Kan nooit. Spelen met de banden lijkt me dus noodzakelijk om het overstuur eruit te halen maar kan dat wel met de specials ? Trouwens, in de A-spec onder beginners de eerste race met 64pk auto's kan ik ook niet de 1e plek halen. Wie lukt dit wel ? Ik neem aan dat dit niet te maken heeft met je inmiddels behaalde level ? Dus dat als nivo 16 hebt gehaald en je doet dan die beginners serie dat de AI dan beter is of zo ? Aan de andere kant ben ik er blij mee, anders is het gewoon op je dooie gemak die 3 rondes doen en 1e worden terwijl je de AI bijna een rondje inhaalt. Dat is ook niet leuk. Ook de Toyota Yaris is godsmoelijk. Met pijn en moeite wordt ik daar eerste omdat ik op de rechte stukken steeds wordt voorbij gehaald. Ook bij de start. Ik doe weinig fout lijkt mij. Dus blokkeren is daar de truc om te winnen.

Ik zie trouwens wel heel veel profielen van DF-ers met veel bronzen medailles. Stelletje losers, ga dan gewoon voor zilver.

Even snel nog 3 vraagjes:

1. Ik kon geen knop vinden om de muziek in-game uit te zetten. Kan alleen nummer voor nummer dus heb net 54 keer op UIT moeten klikken ... niet handig. Wie vertelt me wat ik over het hoofd heb gezien ?

2. Wel vervelend vind ik dat ik voor bepaalde challenges nu een auto moet hebben van voor 1979. Maar ik kan die nergens vinden, alleen bij de occassions eentje gevonden maar die is weer te langzaam vergeleken met de rest. Zie ik hier ook iets over het hoofd ?

3. Tot slot de Rally special: die kan ik alleen doen met terreinbanden, maar die kan ik nergens krijgen. Naar ik aanneem moet ik daar ook iets unlocken ? Heb alle licenties al gehaald met minstens zilver en alle specials tot nivo 16.

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 28 nov 2010, 19:19

@ Macboy:

1) Kun je in de opties/settings (daar waar je ook controllers ed. kunt instellen, maar dan dus de muziek/sound optie) gewoon instellen, daar kun je de muziek onder het rijden op volume 0 zetten. Gister ook gedaan, zwaar irri natuurlijk die muziek onder het sturen.

2) Vraag ik me ook af... geen idee.

3) In de tuningshop (beginscherm, rechts) kun je toch gewoon terreinbanden kopen? Ook al paar keer gedaan, kosten 3000 credits geloof ik.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 28 nov 2010, 19:22

@Macboy
Je moet de occassion markt afstruinen, doe ik altijd, vooral om dit soort pareltjes tegen te komen :mrgreen:

Handle with care :df:
Afbeelding
:mrgreen:
Afbeelding
1 van m'n laatste aankopen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 28 nov 2010, 19:43

Geniaal! Die foto's hebben gewoon EXIF data. :D

Alfistroel

Bericht door Alfistroel » 28 nov 2010, 19:54

Macboy schreef:2. Wel vervelend vind ik dat ik voor bepaalde challenges nu een auto moet hebben van voor 1979. Maar ik kan die nergens vinden, alleen bij de occassions eentje gevonden maar die is weer te langzaam vergeleken met de rest. Zie ik hier ook iets over het hoofd ? .
Echt geen idee, ik irriteer me er groen en geel aan dat ik hierin niet verder kan

@ Macboy, met wat voor stuurtje rij je? in een eerdere reply omschrijf je precies wat ik zoek

Tom

Bericht door Tom » 28 nov 2010, 20:34

Macboy schreef: 1. Ik kon geen knop vinden om de muziek in-game uit te zetten. Kan alleen nummer voor nummer dus heb net 54 keer op UIT moeten klikken ... niet handig. Wie vertelt me wat ik over het hoofd heb gezien ?

2. Wel vervelend vind ik dat ik voor bepaalde challenges nu een auto moet hebben van voor 1979. Maar ik kan die nergens vinden, alleen bij de occassions eentje gevonden maar die is weer te langzaam vergeleken met de rest. Zie ik hier ook iets over het hoofd ?

3. Tot slot de Rally special: die kan ik alleen doen met terreinbanden, maar die kan ik nergens krijgen. Naar ik aanneem moet ik daar ook iets unlocken ? Heb alle licenties al gehaald met minstens zilver en alle specials tot nivo 16.
Sowieso zijn die menu's irritant... waarom moet dat zo lang duren? Dacht in het begin dat het aan de overbelaste servers lag maar hoort denk ik zo. Zomaar 16 auto's in 3D met hoog detail op het scherm toveren kan wel maar een simpel menutje moet 10 seconden duren. Ik bedoel dus als je een race in A spec wilt doen en je moet de juiste auto nog kopen... moet je terug (race-klasse -> klasses -> a-spec -> mijn huis -> dealer -> merk -> model -> kopen -> filmpje van auto -> vraag of je erin wilt rijden en dan dat rijtje weer terug)... ben je serieus 5 minuten verder omdat ie voor elk scherm aan het laden is met dat GT logo. Sowieso is het onduidelijk welke auto's nou voldoen.. zoals bij die rally-stage.. ik heb best wat auto's waar je niet die speciale banden op kunt zetten... hoe weet ik welke auto's dat wel kunnen?

roeland205

Bericht door roeland205 » 28 nov 2010, 20:48

Aja ik heb GT5 donderdag ook binnen gekregen, ik heb niet al die tijd erop zitten wachten dus dat scheelt ook weer in de verwachtingen :).

Heb er nu 2 uurtjes aandacht aan besteed en kan er de 2e keer maar moeilijk mee stoppen, moet dus gauw even tijd maken ;).

Zoals meerdere hier speel ik ook in stijl ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Inmiddels ook uitgerust met een g25 stuur, is allemaal even wennen maar rijdt erg fijn

oja mijn ps naam Pluis007.

grt
roeland

MartijnS

Bericht door MartijnS » 28 nov 2010, 20:54

Ook eens wat foto's gemaakt :)
Allemaal nog standaardauto's die ik niet gekocht heb ofzo ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 28 nov 2010, 20:57

Korte review van mijn kant over GT5. Speel nu sinds woensdag, zit op level 13 nu ofzo.

Om maar met de minpunten te beginnen:

- Zoals Tom al aangeeft, die menu's zijn bloedirritant. Duurt een eeuwigheid steeds om even snel een aanpassing te maken.

- De niet-premium auto's zien er vrij matig uit. Snap niet dat ze in 5 jaar tijd 'maar' 200 van de 1000 auto's tot premium-model hebben kunnen aanpassen.

- Graphics zijn soms verbluffend (replay met een premium car bijvoorbeeld) maar op andere momenten weer vrij matig. Neem nu eens die kartelige schaduwen. Beetje jammer. Mijn verwachtingen waren torenhoog (vooral omdat we 5 jaar hebben moeten wachten) en grotendeels wel ingevuld maar her en der had het nog wel iets fraaier gekund.

- Aanpasbaarheid auto's vrij matig. Heb geen xbox of Forza 3 maar daar is het veel uitgebreider. Zelfs in GT4 was het een stuk uitgebreider als ik het me goed herinner. Zou leuk geweest zijn als je je auto's verder kunt customizen / personaliseren.

- Schademodel slaat tot nu toe nergens op. Althans, wat ik ervan gezien heb. Maar ik begreep dat hiervoor nog een patch komt? Da's mooi, al snap ik dan weer niet dat dat niet in die 5 jaar er goed in is geprogrammeerd.

Maar ik wil niet te negatief zijn verder. Ik vermaak me er uitstekend mee. Het is een topgame wat mij betreft, genoeg voor heel veel speelplezier. Rijdt erg lekker, geluid is ook een heel stuk beter dan de vorige edities van GT. Nu nog even een Wheelstand Pro aanschaffen zodat ik m'n G25 ook kan gebruiken. Met controller is niet erg ideaal. Sommige levels (Top Gear track met die Lotussen) zijn nu amper te doen, althans niet met mijn beperkte skills. :)

Mijn cijfer: 9/10

Roy

Bericht door Roy » 28 nov 2010, 21:57

@Macboy:

Als je met je geselecteerde auto in het menu naar Tuningshop gaat kan je toch gewoon terreinbanden kopen?

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 28 nov 2010, 22:21

Vandaag heb ik mij ook heel de dag beziggehouden met licentie- , special- en wedstrijdrijden.
Ondanks de verzoeken om online te komen rijden.

Het enige waar ik tegen aanliep is inderdaad dat ik geen auto kon vinden om sommige wedstrijden te kunnen rijden . En de Top Gear Lotus Elise special is echt behoorlijk irritant om te rijden. Ik heb 'm nog niet voor elkaar. Ik ga zo op voor de superlicentie zodra dat kan, zit op niveau 15.

I just love taking pictures.
Afbeelding

Afbeelding
deze foto staat ook op de frontpage
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Paul

Bericht door Paul » 28 nov 2010, 22:32

Hmm het zal wel aan mij liggen...

Een beetje knap een bocht door driften... forcefeedback staat hiero op 10 (G27) , heb RWD met dikke 500/600 pk dus dat moet wel te doen zijn, en man o man...kwak ik zon gehaktbal in de drift,vang ik hem gewoon op en BAM TANKSLAPPER van heb ik jou daar...

Welke opties hebben jullie dan nog aan staan? enige wat ik nu af en toe wat hoger heb gezet is de TC, rest staat uit
Ik kan ook vol oversturend uit een bocht echt niet opvangen, terwijl ik daar IRL geen probleem mee heb......

HELP

vet trouwens!
Afbeelding

MartijnS

Bericht door MartijnS » 28 nov 2010, 22:37

Ik heb alle hulpjes uitstaan en speel met controller.
Koop de Z4M eens, kan je imo echt mee doen wat je wilt, krijg je bijna niet om ;)

Paul

Bericht door Paul » 28 nov 2010, 23:01

Ja ze moeten ook niet om... ze moeten de hele bocht DWARS!!!!!!!

Ik tankslapper er iedere keer als een noob uit.. en ook niet zo zuinig ook.

Hunter

Bericht door Hunter » 28 nov 2010, 23:09

Omdat het gewoon geinig is nog maar een fotootje:
Afbeelding

MartijnS

Bericht door MartijnS » 28 nov 2010, 23:20

Hehe cool.
Dat bedoel ik Paul, heel de bocht dwars en met om bedoelde ik rondgaan/tankslapper krijgen, die je dus niet krijgt met die BMW ;)

Paul

Bericht door Paul » 28 nov 2010, 23:31

Hmmz,, zal het eens proberen.

Trouwens ik heb al op mijn dak gelegen met de C63 AMG en voila...kreeg er een trophy voor ;)

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 28 nov 2010, 23:58

Mijn Z4M die gaat heel makkelijk om, helaas. Maar dat ligt meer aan de upgrades. :mrgreen: Het geeft weer wat spanning, laten we het daar op houden. :D

Paul

Bericht door Paul » 29 nov 2010, 00:26

Uhmm mijn bijna 700 pk sterke GT40, die heeft wheelspin tot je er flauw van wordt.. alles onder 9 Traction control is strepen trekken en dwars de grindbak in.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 29 nov 2010, 08:16

Driften met een controller is zo moeilijk niet. Sowieso lijkt het me maar lastig om echt hard te gaan met een stuurtje.

Ik heb overigens het eind filmpje al te pakken :?
Alle licenties gehaald, Specials aardig wat gedaan, en een of twee races bij A-spec. Beetje jammer vond ik :(

Plaats reactie