Fabian schreef: 25 mei 2022, 06:26
Die tijd is echt voorbij, niet meer mogelijk als er ooit tuning geweest is (en dat wordt nu gewoon digitaal geconstateerd aan de testkast).
Ook met 1x meer dan 10% overschrijding van beurt is einde garantie en geen toegang meer tot PS.
Volgens mij is die tijd alles behalve voorbij. Hoewel een beetje off-topic, zal ik het wat concreter maken:
- Vorig jaar stond er een blauwe M140i bij Martinistad met PS garantie, die aantoonbaar daarvoor (zwaar) getuned was. Diverse berichten op social media met hetzelfde kenteken van vorige eigenaar met PK uitdraaien erbij, doel was 500PK. Was bij de dealer weer voorzien van nette velgen en stickers waren weer verwijderd, aangeboden met PS-garantie.
- Een nieuw bestelde BMW X5 van een kennis bleek na aflevering 'krom'. Of iets misgegaan in het productieproces, of van transport gevallen. Resulterend in een schuifdak dat niet goed sloot, of de achterklep die niet sloot. BMW kreeg het niet goed, en hebben na wekenlang proberen en gesteggel de auto teruggenomen (jn samenspraak met BMW Nederland) en de auto zou terug naar fabriek gaan. Stond enkele dagen later gewoon te koop in de showroom bij ander filliaal.
- Staat nu een groene Alpina B8 bij Dusseldorp, dat is volgens berichten dezelfde auto als is gecrashed op Goodwood. Hoewel dit geen verhaal uit eerste hand is, is het aannemelijk omdat Alpina's redelijk makkelijk herkenbaar zijn (dit is nummer 004). Wordt aangeboden zonder PS-garantie, dus hier gaat het wel 'goed' wat dat betreft, maar heeft wel flink in de kreukels gezeten.