Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Snipe

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Snipe » 24 mar 2014, 12:41

Luco schreef:Je opmerking over pluche is echt diep triest, natuurlijk blijft die met zijn hol op de pluche en geeft die al meer dan tien jaar lang zijn vrijheid op omdat die lieve theedrinkende marokkanen en linkse imbecielen hem met de dood bedreigen :please:
Ik had even over deze zin heen gelezen, Luco. Ik bedoel niet dat hij nu op moet stappen, maar hij heeft het altijd over Haagse baantjesjagers en dat soort dingen; je kent die retoriek wel. Wat ik bedoel is dat hij zelf niet anders is. Geert Wilders sjouwt zelf al vanaf 1990 op het Binnenhof rond.

Daar kun je wel die beveiliging bij halen, maar daar hoeven we niet over in discussie; ik veronderstel dat we dat hier allemaal schandalig vinden. Het enige wat ik zeg is dat Geert Wilders is waartegen hij hij zelf het hardst ageert: een beroepspoliticus die nooit iets anders heeft gedaan.

Luco

Bericht door Luco » 24 mar 2014, 12:56

Marokkaanse jongeren hebben een 'etnisch monopolie' op straatoverlast. Dat zei PvdA'er Diederik Samsom in september na een jaar te hebben gewerkt als straatcoach.
Ik zeg aanpakken die vuile racist.

Hielke

Bericht door Hielke » 24 mar 2014, 13:13

Snipe schreef:
Luco schreef:Je opmerking over pluche is echt diep triest, natuurlijk blijft die met zijn hol op de pluche en geeft die al meer dan tien jaar lang zijn vrijheid op omdat die lieve theedrinkende marokkanen en linkse imbecielen hem met de dood bedreigen :please:
Ik had even over deze zin heen gelezen, Luco. Ik bedoel niet dat hij nu op moet stappen, maar hij heeft het altijd over Haagse baantjesjagers en dat soort dingen; je kent die retoriek wel. Wat ik bedoel is dat hij zelf niet anders is. Geert Wilders sjouwt zelf al vanaf 1990 op het Binnenhof rond.

Daar kun je wel die beveiliging bij halen, maar daar hoeven we niet over in discussie; ik veronderstel dat we dat hier allemaal schandalig vinden. Het enige wat ik zeg is dat Geert Wilders is waartegen hij hij zelf het hardst ageert: een beroepspoliticus die nooit iets anders heeft gedaan.
Wilders een beroepspoliticus? Daar maakt ie het zichzelf veel te moeilijk voor.

Discriminatie, racisme, het zijn zulke beladen termen Perry. Maar besef je wel dat die termen, net als het geknuffel van minderheden, producten van de Tweede Wereldoorlog zijn.

Snipe

Bericht door Snipe » 24 mar 2014, 13:24

Hielke schreef:Wilders een beroepspoliticus? Daar maakt ie het zichzelf veel te moeilijk voor.

Discriminatie, racisme, het zijn zulke beladen termen Perry. Maar besef je wel dat die termen, net als het geknuffel van minderheden, producten van de Tweede Wereldoorlog zijn.
Nou ja, iemand van 50 die 24 jaar op het Binnenhof rondbanjert...

Ik ben wel met je eens dat het beladen termen zijn, zeker nu Wilders ook vaak vergeleken wordt met weet-ik-wie-allemaal. Maar dat die termen beladen zijn, wil niet zeggen dat je ze nooit meer kunt gebruiken natuurlijk.
Die vergelijkingen vind ik vaak nogal simplistisch, maar aan de andere kant kun je alleen van de geschiedenis leren als je vergelijkingen trekt. Alleen als je situaties met elkaar vergelijkt, kun je immers de overeenkomsten zien - maar ook de verschillen.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 24 mar 2014, 13:40

Riceaux schreef:@Bram: Ik heb maatschappijleer als enige vak op de middelbare school ervaren waar je ook sowieso iets aan hebt na de middelbare school. Het was bij mij het enige vak wat rechtstreeks correlatie had met de werkelijkheid. Alleen had ik het laatste jaar les van iemand die pro D66 was en dit er ook doorheen ramde. Zo werden die lessen dus ook zinloos. Dus goed bezig met je lessen, discussiëren zonder je eigen mening te laten zien!
Ik snap dat dat frustrerend is, dat is dus gewoon een slechte maatschappijleer docent. Daar wordt nu tijdens de studie ook veel aandacht aan besteed, hoe je je lessen waardevrij kunt geven. Wat mij betreft gooi je je geloofwaardigheid dan ook te grabbel als je dat niet doet.

Ik vind het ontzettend lastig om met mijn doelgroep effectieve discussies te houden. Heel veel studenten roepen maar wat, vaak kwetsend of beledigend voor andere studenten in de klas, een beetje zoals het er af en toe op Twitter aan toe gaat. Ik heb veel boeren jongens, maar ook Turkse, Marokkaanse en andere nationaliteiten in de klas zitten. Die hebben dus echt last van studenten die ongenuanceerd en vaak op discriminerende en generaliserende wijze hun mening geven. Daar heb ik dus wel problemen mee en dat maak ik bespreekbaar. Dat neem ik Wilders kwalijk, ik zie het effect ervan terug in de klassen.

Soms komt, omdat ik mijn mening niet geef een discussie daardoor niet uit de verf, maar dat is dan jammer.
Laatst gewijzigd door Bram op 24 mar 2014, 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.

GTRene

Bericht door GTRene » 24 mar 2014, 13:52

als ze een beetje eigenwaarde hebben en inzicht hoeven de goeien :ongeveer als: zich er niet zo van aan te trekken of zich aangesproken te voelen toch?

ik bedoel, als iemand roept die domme hollanders of kut hollanders of dikke hollanders or whatever, dan voel ik mij niet persoonlijk aan gesproken, beetje kunnen relativeren, dat kan je ook mensen leren.

Bram

Bericht door Bram » 24 mar 2014, 14:11

Hoe moet ik dat dan uit gaan leggen aan een Marokkaanse/Turkse/homoseksuele student die wel zijn best doet?

Eén van de leerdoelen van maatschappijleer is nou juist dat er fatsoenlijk en met respect voor elkaars mening en achtergrond wordt gediscussieerd. Ik zou me er ongemakkelijk bij voelen als ik dan een beetje generaliseren, discriminatie of grofheid accepteer in de klas.

Luco

Bericht door Luco » 24 mar 2014, 14:24

Bram schreef: Eén van de leerdoelen van maatschappijleer is nou juist dat er fatsoenlijk en met respect voor elkaars mening en achtergrond wordt gediscussieerd..
Met alle respect hoor, maar wij moeten naar iedereen maar respectvol handelen, terwijl de groep waar we het over hebben de meest onrespectvolle groep is die er bestaat.
En ze komen er mee weg door dit soort gedrag van "ons".

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 24 mar 2014, 14:25

Klopt Bram, overigens is het interessant om soms een standpunt in te nemen waar je totaal niet kunt vinden maar wel moet proberen te verdedigen. Zo wil ik weleens in een gezelschap die ik totaal niet ken en merk dat het VVD aardappeleters zijn en zij verwachten dat ik dat ook stem doen alsof ik GL of PvdD aanhang. Diertjes hebben ook gevoel zeg maar... geeft een beetje kleur in de discussie. :)

Bram

Bericht door Bram » 24 mar 2014, 14:27

Lekker argument om het dan maar te laten gaan in de klas Luco :?

Als we in de klas al niet het goede voorbeeld geven is het einde volgens mij helemaal zoek.

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 24 mar 2014, 14:27

Luco schreef:
Bram schreef: Eén van de leerdoelen van maatschappijleer is nou juist dat er fatsoenlijk en met respect voor elkaars mening en achtergrond wordt gediscussieerd..
Met alle respect hoor, maar wij moeten naar iedereen maar respectvol handelen, terwijl de groep waar we het over hebben de meest onrespectvolle groep is die er bestaat.
Heel generaliserend, maar +1
Terwijl ik vorige week nog een prettig gesprek had met een Marokkaanse jongen, die er net een nachtdienst erop had zitten. Deze jongeman werkt gewoon voor z'n centen.

Bram

Bericht door Bram » 24 mar 2014, 14:29

Sjoerd MP BMW schreef:Klopt Bram, overigens is het interessant om soms een standpunt in te nemen waar je totaal niet kunt vinden maar wel moet proberen te verdedigen. Zo wil ik weleens in een gezelschap die ik totaal niet ken en merk dat het VVD aardappeleters zijn en zij verwachten dat ik dat ook stem doen alsof ik GL of PvdD aanhang. Diertjes hebben ook gevoel zeg maar... geeft een beetje kleur in de discussie. :)
Dat kan in de klas ook ja, een zeer scherpe stelling wegzetten, dat staat garant voor een heftige discussie.

GTRene

Bericht door GTRene » 24 mar 2014, 14:30

@Bram, je hoeft asociaal gedrag nergens te accepteren, maar als het toch is gebeurt kun je het erover hebben, als het bij jou in de klas gebeurt kun je dat aanpakken.
Als het elders gebeurt kun je het voor die mensen die zich onnodig aangesproken voelen en of worden opgehitst om zich aangesproken te voelen, het uitleggen en of zeggen dat het niet zo gezien hoeft te worden en dus relativerende gesprekken voeren als je er niet meteen de hand op kan leggen.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 24 mar 2014, 18:26

Luco schreef:
Reageer hier nou eens op Bram want ik word een beetje moe van de retoriek waar je iedere keer mee aan komt :? We blijven iedere keer weer respect hebben voor een groep die dat duidelijk niet van plan is naar anderen toe te hebben en waar de discussie iedere keer weer op uit loopt is dat we er door die opstelling geen f*ck aan doen, dit terwijl bekend is dat het een groep Marokkanen betreft die zelfs in eigen land niet gewenst is.
Generalisatie is derhalve in ieder geval gedeeltelijk terecht want gebaseerd op feiten, wanneer geeft iedereen dit verdomme nou eens een keer gewoon toe in plaats van de beleefde hork uit te hangen en wanneer gaan we de maatregelen nemen die dat gebrek aan respect vereisen ookal schoppen we dan tegen zere buitenlandse benen?

NSXRS

Bericht door NSXRS » 24 mar 2014, 19:13

InjectTheVenom schreef:
Luco schreef:
Reageer hier nou eens op Bram want ik word een beetje moe van de retoriek waar je iedere keer mee aan komt :? We blijven iedere keer weer respect hebben voor een groep die dat duidelijk niet van plan is naar anderen toe te hebben en waar de discussie iedere keer weer op uit loopt is dat we er door die opstelling geen f*ck aan doen, dit terwijl bekend is dat het een groep Marokkanen betreft die zelfs in eigen land niet gewenst is.
Generalisatie is derhalve in ieder geval gedeeltelijk terecht want gebaseerd op feiten, wanneer geeft iedereen dit verdomme nou eens een keer gewoon toe in plaats van de beleefde hork uit te hangen en wanneer gaan we de maatregelen nemen die dat gebrek aan respect vereisen ookal schoppen we dan tegen zere buitenlandse benen?

Helemaal mee eens.
En de betreffende respectloze maroc groep lacht zich helemaal rot over die laffe en in hun ogen slappe/zwakke/minderwaardige nederlandse fatsoensridders die zich in alle mogelijke bochten wringen om maar netjes tegen ze zijn...Voelen ze zich extra sterk door..door die slappe hollanders...

Snipe

Bericht door Snipe » 24 mar 2014, 19:38

Ik weet niet hoor, maar volgens mij zegt Bram dat hij zijn leerlingen met respect voor elkáár wil laten discussiëren. Ik heb hem nog nergens zien schrijven dat hij ze wil laten discussiëren met respect, bewondering en een knuffel voor criminele Marokkanen.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 25 mar 2014, 08:52

Ik vraag me af: Welk 'probleem' was er eerder, het criminele Marokkanen vraagstuk, of Wilders/PVV?

Terugkijkend, zouden de moorden op Pim en Theo er iets mee te maken hebben?(Jamaar zij begonnen met dingen waar ik/wij 't niet mee eens zijn, schelden, treiteren, dus dan is er maar één manier, elimineren die hap....?)

Ik vind 't namelijk nogal hypocriet als ik twee tuthola's (van die foto die ik hierboven ergens heb op 't museumplein) met 'n bord staan dat de PVV mag oprotten uit NL naar Mongolië...

Je pakt Wilders aan zoals hij zelf deed met de Marokkanen(al noemde hij geen Mongolië lol)
Dat vind ik niet getuigen van nadenken, verdraagzaamheid, maar eerder 'n milde vorm van wat er met Pim en Theo is gebeurd. Dat zijn dus óók de tegenstanders van Wilders. Ik hoef ze niet in huis. Neh.

#laatikderollenmaareensomdraaien

:coffee:

GTRene

Bericht door GTRene » 25 mar 2014, 10:49

en ze hebben er weer 1...
althans dat dachten ze tot die....(waar ik al op zat te wachten)
maar later schijnbaar...afijn, welkom in NL
Dit boefje vecht TERUG tegen de mobiele boevenval van PowLitie . Trek een biertje open en geniet van het tegenstribbelende steeldiefje.
en let op bij 1.08 hoe die Marokaan? discrimineert tegen die 'neger' die zijn al erger dan de vraag die Wilders vroeg aan wat mensen over criminele medelanders.

https://www.facebook.com/photo.php?v=790853450925670" onclick="window.open(this.href);return false;

Bram

Bericht door Bram » 25 mar 2014, 11:07

InjectTheVenom schreef:
Luco schreef:
Generalisatie is derhalve in ieder geval gedeeltelijk terecht want gebaseerd op feiten, wanneer geeft iedereen dit verdomme nou eens een keer gewoon toe in plaats van de beleefde hork uit te hangen en wanneer gaan we de maatregelen nemen die dat gebrek aan respect vereisen ook al schoppen we dan tegen zere buitenlandse benen?
Waarom zou ik nog tijd en energie gaan steken in reacties hier als die afgedaan worden als retoriek, er op de man gespeeld wordt, mensen afhaken als mijn vak ter sprake komt en jullie de zaken anders lezen/interpreteren dan ik ze hier neerpen? Daar word ik een beetje moe van.

Dit terwijl ik gewoon toegeef dat er inderdaad een probleem is als we het hebben over een deel van de categorie jeugdige mannelijke Marokkanen. En ik net als jullie van mening ben dat daar iets aan gedaan moet worden en geen flauw idee heb wat daar de beste oplossing voor is.

GTRene

Bericht door GTRene » 25 mar 2014, 11:10

Ondertussen in Marokko>
In Marokko is de overheid bezig met een grootscheepse deportatie van Westerse christenen. Bij Marokkaanse christenen groeit ondertussen de angst dat hun toekomst inktzwart is.
http://www.dagelijksestandaard.nl/2014/ ... der-minder" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin

Bericht door Robin » 25 mar 2014, 11:25

Bram schreef:Waarom zou ik nog tijd en energie gaan steken in reacties hier als die afgedaan worden als retoriek, er op de man gespeeld wordt, mensen afhaken als mijn vak ter sprake komt en jullie de zaken anders lezen/interpreteren dan ik ze hier neerpen? Daar word ik een beetje moe van.

Dit terwijl ik gewoon toegeef dat er inderdaad een probleem is als we het hebben over een deel van de categorie jeugdige mannelijke Marokkanen. En ik net als jullie van mening ben dat daar iets aan gedaan moet worden en geen flauw idee heb wat daar de beste oplossing voor is.
Duidelijk en goed verhaal Bram.

Dikgedrukt: Wilders noemt Marokkanen, dat is een 'groep'. Maar de tegenstanders zijn tegen 'Wilders', dat is een 'man'.

Over 'op de man' gesproken. Dat lijkt me hier meer dan duidelijk lol. :lollerdelol:

Bram

Bericht door Bram » 25 mar 2014, 11:35

Kritisch stuk van de Correspondent:

Het leek afgelopen week wel Nietzsches ‘Ewige Wiederkehr des Gleichen.’ Wilders doet een bezopen bierkelder-act en de hele babbelende kaste – inclusief de baas van dit onvolprezen tempeltje van reflectie en bezinning - overschreeuwt zichzelf weer eens: de maat was vol, de grens bereikt, tot hier en niet verder, en meer van dat soort oorlogstaal.

Er was letterlijk geen houden aan: sloeg je de krant dicht dan kraaide de tv je toe, zette je de tv uit dan jankte de radio, en als je je dan van lieverlee terugtrok op laptop of smartphone kolkte de collectieve verontwaardiging via Facebook en Twitter alsnog schuimend over je sloffen.

Ik heb het met groeiende bezorgdheid gadegeslagen. Allereerst vanwege de naar hypocrisie riekende valsheid die een deel van de verontwaardiging had aankleven. Als ik politici strijdvaardig zo’n golf van hysterische fijnzinnigheid zie berijden, dan klinken bij mij onherroepelijk de schrille echo’s van hun eerdere boertigheid mee.

Mark Rutte op 23 mei 2010 in Buitenhof: ‘… en dan krijgt de Marokkaan een cursus kickboksen zodat hij je nog beter in elkaar kan trappen.’

Diederik Samsom op 15 september 2011 in NRC Handelsblad: ‘Het klopt dat het vooral Marokkanen zijn. Deze jongens hebben door een samenloop van omstandigheden een etnisch monopolie op dit soort overlast gekregen.’

Hans Spekman op 14 oktober 2008 in Vrij Nederland: ‘We moeten Marokkaanse jongeren vernederen.’

Om over het CDA van Maxime Verhagen maar te zwijgen.

Oftewel: de middenpartijen hebben deze politieke Tamagotchi toch echt zelf gecreëerd; hebben het beest zelf gevoed en hebben het zelf groot gemaakt. En dus klinkt het tamboereren op eigen morele superioriteit meer dan vals. Rutte, Samsom, Spekman zijn geen haar beter: opportunisten die politieke principes zonder te knipperen inruilen voor wat electoraal gewin en een stukje gepolsterd pluche.

Zo massaal was de blijdschap over deze afrekening dat werkelijk niemand op het idee kwam om Rutte, Spekman of Samsom even met hun minder welriekende uitspraken te confronteren
Al even tenenkrommend was het optreden van het journaille. Zo massaal was kennelijk de blijdschap over deze afrekening dat werkelijk niemand op het briljante idee kwam om Rutte, Spekman of Samsom even met hun minder welriekende uitspraken te confronteren. En ik weet zeker dat je met een beetje zoeken ook bij de rest van het spul het nodige moet kunnen vinden. Alsof het feestje van goedkope zelffelicitaties belangrijker was dan het uitoefenen van de eigen professie – met de open brief aan Wilders van de adjunct-hoofdredacteur van RTL als larmoyant dieptepunt.

Daar komt bij dat kranten als Trouw en de Volkskrant (en een weekblad als HP/De Tijd) sinds het verscheiden van Pim Fortuyn en Theo van Gogh wellustig voor revanchisme hebben gekozen. Multiculturalisme is een links complot, de islam is onverenigbaar met onze christelijke waarden, de jihad staat voor de deur, Arabië aan de Amstel, Nederland wordt overspoeld met migranten – die riedel.

Met name de opinieredacties van Trouw en de Volkskrant zijn het afgelopen decennium uitgegroeid tot bolwerken van spijtoptanten die genotzuchtig hun zelfhaat bepotelen om elkaar op te zwepen tot steeds plattere vormen van biologisch reductionisme en etnisch essentialisme.

En ja hoor, ook die gingen afgelopen week voor de bijl: dit kon zelfs niet door de verder heel ruime beugel van de opperbaas van de anti-jihadisten, Chris Rutenfrans. Zoals Bas Heijne afgelopen zaterdag in NRC Handelsblad terecht schreef: in Nederland blijken we na een oorlog allemaal lid van het verzet te zijn geweest.

Mijn voornaamste bron van zorg is echter een andere. In Nederland wordt iedere luwte in het grotemensennieuws ogenblikkelijk opgevuld met die vermaledijde integratieklucht. Mario Draghi brengt de obligatiemarkten tot rust en, hop, het zwartepietendebat laait op. Het CPB voorspelt groei en, hopsakee, we struikelen met zijn allen over die malle Wilders.

Geen wonder: Nederlandse opiniemakers (journo's, columnisten, Kamerleden, commentatoren) hebben allemaal ongeveer dezelfde disciplinaire achtergrond: wat sociologie, wat antropologie, een beetje politicologie, een snufje wijsbegeerte, wat rechten - zijn allemaal door de postmoderne molen gegaan, en zijn daar ofwel als relativist ofwel als agressief anti-relativist uitgekomen.

In beide gevallen weten ze dus alles van cultuur en identiteit en niets van markten en economie – laat staan van geopolitiek en internationale politieke economie. Dat heeft ons voor de crisis flink opgebroken: we lulden ons suf over vrouwenbesnijdenis en ritueel slachten, maar wisten niks van bankiers en de ‘collateralized debt obligations’ en ‘credit default swaps’ waarmee ze in het geniep bezig waren de wereld op te blazen.

Die fout maken we, vijf jaar na de grootste financiële crisis sinds de jaren dertig, toch niet nog een keer?

Ik ben er na deze generale repetitie allesbehalve gerust op.

Disclaimer: ik sta al jaren op een lijst van landverraders die bij een rechtse coup moeten worden opgepakt - samen met de baas van deze toko overigens.

https://decorrespondent.nl/903/de-babbe ... 4-bdeb9f90

Robin

Bericht door Robin » 25 mar 2014, 11:52

Bram schreef:
In beide gevallen weten ze dus alles van cultuur en identiteit en niets van markten en economie – laat staan van geopolitiek en internationale politieke economie. Dat heeft ons voor de crisis flink opgebroken: we lulden ons suf over vrouwenbesnijdenis en ritueel slachten, maar wisten niks van bankiers en de ‘collateralized debt obligations’ en ‘credit default swaps’ waarmee ze in het geniep bezig waren de wereld op te blazen.

Die fout maken we, vijf jaar na de grootste financiële crisis sinds de jaren dertig, toch niet nog een keer?

Dit. We moeten verder en er weer bovenop komen. Meer niks en niks minder. De prioriteiten van de media liggen inderdaad bij iets wat niet opschiet in 't grote verhaal....

Ik ben trouwens 'n groot Nietzsche fan, zijn begrip van Übermensch(de 'groei' qua intelligentie/alles van de 'mens' door generaties/in de toekomst kortweg) is TOTAAL verkeerd geinterpreteerd en MISBRUIKT door AH cs. Nietzsche was 'n groot ziener. Punt.

PD power

Bericht door PD power » 25 mar 2014, 22:43

http://www.hartvannederland.nl/nederlan ... aafplaats/

Zouden hier ook kamer vragen over komen........gaat hier de media ook volledig een week achteraan.......

Daar wordt ik pas moe en verdrietig van Bram, mensen die zich druk maken over iemand die iets benoemd, handig of niet, maar als er voor de zoveelste keer weer een oudere berooft wordt, dan wordt ik pislink, en mag ik al die zgn "linkse correcte" hypocriete prietpraat niet meer horen, wake up.

Luco

Bericht door Luco » 25 mar 2014, 23:02

Ja het zal eens geen getinte zijn.

Ow nee dat mag ik niet zeggen want dan ben je een racist.

Plaats reactie