Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
- bartb
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
ah daar heb ik geen problemen mee gelukkig:)
-
OnlineMParallel
- Auto: BMW
Was extreem druk vandaag voor een doordeweekse donderdag. Zal wel komen omdat het supermooi weer was en de baan de afgelopen 2 dagen geen TF seasie had.
Zelf laatste ronde van me kaart gereden. Volle bak op de baan, dus mak aan gedaan.
Nog een ronde meegelift met een stel Ieren in opgefokte Supra's.
Zegt die dat die een "slow lap, because brakes and engine temps". Nou als dat ze slow lap was, dan wil ik ze fast lap niet weten. Man man, Ring°Taxi is er niks bij.
Wel leukste ronde van deze vakantie, leuker dan zelf sturen
Zelf laatste ronde van me kaart gereden. Volle bak op de baan, dus mak aan gedaan.
Nog een ronde meegelift met een stel Ieren in opgefokte Supra's.
Zegt die dat die een "slow lap, because brakes and engine temps". Nou als dat ze slow lap was, dan wil ik ze fast lap niet weten. Man man, Ring°Taxi is er niks bij.
Wel leukste ronde van deze vakantie, leuker dan zelf sturen

- Macboy
-
Ik neem aan dat de mensen die wel de ring opgaan een wa dekking hebben?
Welke ned maatschappij dekt het nurburgring risico nog?
Welke ned maatschappij dekt het nurburgring risico nog?
-
OnlineMParallel
WA is verplicht.
Ik rijd verder met de wetenheid dat je er gewoon alles aan moet doen om geen vangrails te kussen.
Ik rijd verder met de wetenheid dat je er gewoon alles aan moet doen om geen vangrails te kussen.
-
Precies dit.MParallel schreef: 22 sep 2017, 00:14 WA is verplicht.
- frankie
WA moet tussenkomen als je schade aan anderen toe brengt, maar dat betekent niet dat de verzekeringsmij niet kan verhalen op je.
- Fabian
Precies, als er 2 motorrijders op jou koelvloeistof onderuit gaan, 1dood de ander verlamd, dan is je leven ook voorbij. En dat heb je niet in de hand, hod goed je ook oplet.
De vangrails is je laatste zorg....
-
OnlineMParallel
Uiteraard. Maar ja, dat zijn van die zaken waarvan je weet het kàn gebeuren.Fabian schreef: 22 sep 2017, 09:08 Precies, als er 2 motorrijders op jou koelvloeistof onderuit gaan, 1dood de ander verlamd, dan is je leven ook voorbij. En dat heb je niet in de hand, hod goed je ook oplet.
Oftewel risicocalculatie.
Er kan ook morgen een meteroriet van km doorsnee op aarde neerstorten en dan is alles niet meer relevant.
- Fabian
Ok, hoe vaak gebeurd dat met de meteoor?
Het scenario van koelvloeistof/olie verliezen is dagelijkse business. Het gebeurd de best onderhouden auto's. Het gaat erom dat dat een risico is dat je, mijns inziens, niet moet willen nemen. Je kunt je huis verkopen, en de rest van je leven op een houtje bijten.
Geloof mij, het gebeurd. Ik heb zo'n beetje alles al wel meegemaakt daar in mn duizenden rondjes, en vaak isnhet allemaal pure pech. Kun je opletten wat je wil, maar pech overkomt je.
Ik vind het risico op een vangrailtje betalen of je auto afschrijven tot daar aan toe, maar het wa-risico? Nee dat nooit.
Het scenario van koelvloeistof/olie verliezen is dagelijkse business. Het gebeurd de best onderhouden auto's. Het gaat erom dat dat een risico is dat je, mijns inziens, niet moet willen nemen. Je kunt je huis verkopen, en de rest van je leven op een houtje bijten.
Geloof mij, het gebeurd. Ik heb zo'n beetje alles al wel meegemaakt daar in mn duizenden rondjes, en vaak isnhet allemaal pure pech. Kun je opletten wat je wil, maar pech overkomt je.
Ik vind het risico op een vangrailtje betalen of je auto afschrijven tot daar aan toe, maar het wa-risico? Nee dat nooit.
-
OnlineKasteel
Check, jij reed met de witte e36 M3 cabrio?MParallel schreef: 22 sep 2017, 09:47Uiteraard. Maar ja, dat zijn van die zaken waarvan je weet het kàn gebeuren.Fabian schreef: 22 sep 2017, 09:08 Precies, als er 2 motorrijders op jou koelvloeistof onderuit gaan, 1dood de ander verlamd, dan is je leven ook voorbij. En dat heb je niet in de hand, hod goed je ook oplet.
Oftewel risicocalculatie.
Er kan ook morgen een meteroriet van km doorsnee op aarde neerstorten en dan is alles niet meer relevant.

- Marius
Toch niet die witte bmw cabrio die gisteren voor mijn neus ipv opzij te gaan, om niets vol in de ankers ging uitkomen boven Pflantzgarten 1?
Het was idd erg druk en chaotisch gisteren. Ik had er geen goed gevoel bij en ben na 3 rondjes gestopt.
Het was idd erg druk en chaotisch gisteren. Ik had er geen goed gevoel bij en ben na 3 rondjes gestopt.
-
OnlineMParallel
Was erg druk ja.
Weet niet hoeveel witte M3 cabrio's er rijden, gezien er maar 15 van gemaakt zijn,
maar ik ga nooit zonder reden in de ankers en geef zelfs netjes richting naar rechts aan, voordat een klootviool denkt er rechts voorbij te moeten gaan.
Maar jij klink me als een haantje waar iedereen voor opzij moet gaan, because racecar.
Weet niet hoeveel witte M3 cabrio's er rijden, gezien er maar 15 van gemaakt zijn,
maar ik ga nooit zonder reden in de ankers en geef zelfs netjes richting naar rechts aan, voordat een klootviool denkt er rechts voorbij te moeten gaan.
Maar jij klink me als een haantje waar iedereen voor opzij moet gaan, because racecar.
- JP
Meteoriet? Zou vanavond nog als een gek rondjes gaan draaien op de NS
https://m.metronieuws.nl/nieuws/buitenl ... ember-2017
- Mark W. Scholten
HahaJP schreef: 22 sep 2017, 14:29 Meteoriet? Zou vanavond nog als een gek rondjes gaan draaien op de NS

-
OnlineMParallel
Dat was ik ja. Heb nog gekeken of ik een blauwe Z4 coupe zag staan, maar nee.
-
OnlineMParallel
Uiteraard. Ook kwestie van kansberekening.Fabian schreef: 22 sep 2017, 10:35
Zeker als je al duizenden rondjes hebt genmaakt, ik geloof je volledig dat je dan alles wel een keer hebt meegemaakt.
- Peter-Paul
-
OnlineKasteel
Marius behoort denk ik tot de beheerstere gentleman-like rijders op de NordschleifeMParallel schreef: 22 sep 2017, 14:27 Maar jij klink me als een haantje waar iedereen voor opzij moet gaan, because racecar.

- Marius
Geeft niet joh, hebben we allemaal wel eens. Laten we de volgende keer als we elkaar zien samen wat rondjes doen :thumb:MParallel schreef: 22 sep 2017, 14:27 Was erg druk ja.
"Zou ik best wel eens geweest kunnen zijn, aangezien er maar weinig M3 cabrio's met NL kenteken rondrijden. Ik wist op dat moment echt ff niet waar ik heen moest."
-
Nou inderdaad, het haantje is hij zelf denk ik.... Kanonnen wat een reactie!
- wouterbo
- Auto: 1995 mazda rx7 + 2013 audi S6
Hoi mannen, ben nieuw hier!
Heb me net even voorgesteld in het voorstel topic, maar hier wil ik mijn mede nurburgringvrienden alvast trakteren op een leuk filmpje!
Wat vinden jullie ervan?
Ga regelmatig meer filmpjes posten, feel free to subscribe met andere woorden!
[YouTube]https://www.youtube.com/watch?v=q89djgAMSAQ&t[/YouTube]
Edit: hoe moet ik hier een YouTube filmpje zetten?

Wat vinden jullie ervan?
Ga regelmatig meer filmpjes posten, feel free to subscribe met andere woorden!
[YouTube]https://www.youtube.com/watch?v=q89djgAMSAQ&t[/YouTube]
Edit: hoe moet ik hier een YouTube filmpje zetten?
-
OnlineMParallel
Nou pfff overdrijven is jou ook niet onbekend zeg. We zijn hier geen kleuters of wat?ErikS schreef: 23 sep 2017, 12:05 Nou inderdaad, het haantje is hij zelf denk ik.... Kanonnen wat een reactie!
Lees je wel alles? Ik geef nota bena aan hoe netjes ik rijd, altijd richting aangeef en dan kom jij met dat ik het haantje zou zijn?
Goeie grap man.
Marius: als ik het was die remde, dan is daar aanleiding voor geweest. Ik zou me niet eens kunnen bedenken waarom ik zonder enige aanleiding zou remmen.
Mogelijk remde ik om iemand (jou) voorbij te kùnnen laten gaan.
Soms heb ik het idee dat snellere rijders denken dat iemand die ook snelheid heeft, maar minder, op elk moment op die snelheid van zijn lijn kan gaan. Tegen alle krachten in. Dat gaat niet en dan lig ik zelf in de vangrail, omdat iemand niet het geduld heeft tot degene aan de kant kàn gaan.
-
Met jouw reactie ben je behoorlijk kleuter.
Kijk eerst eens tegen wie je wat zegt. Marius is een van de meest ervaren Ring rijders hier, en ook nog een van de meest grote gentlemen rijders. Als jij dan schrikt van hem, en daardoor remt omdat je van je lijn af moet of wat dan ook, roep dan niet gelijk wat je nu roept. 'haantje, because racecar' bla bla. Als je niet kan rijden blijf er dan weg.
Je nieuwe reactie op Marius is een stuk genuanceerder, zo kan het ook. Ik zou zeggen, stap de volgende keer eens in de GT4 van Marius voor een écht rondje.
Kijk eerst eens tegen wie je wat zegt. Marius is een van de meest ervaren Ring rijders hier, en ook nog een van de meest grote gentlemen rijders. Als jij dan schrikt van hem, en daardoor remt omdat je van je lijn af moet of wat dan ook, roep dan niet gelijk wat je nu roept. 'haantje, because racecar' bla bla. Als je niet kan rijden blijf er dan weg.
Je nieuwe reactie op Marius is een stuk genuanceerder, zo kan het ook. Ik zou zeggen, stap de volgende keer eens in de GT4 van Marius voor een écht rondje.

- Marius
We beginnen allemaal ergens. MParallel ik PB je mijn 06 nr ff dan rijden we een keer samen. Of in 1 auto en/of (op touri tempo) treintje. Altijd leuk!