Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Peric

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Peric » 23 mar 2014, 21:31

Dat zie je verkeerd Luco, dat zijn juist de welwillenden.. :)
Die willen hun nationaliteit opgeven omdat ze zich Nederlander voelen. Wél bij de les blijven hèh.. :P

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 23 mar 2014, 21:35

Luco schreef:
Peric schreef:
Hielke schreef:Peric, je kunt toch ook met een nederlands paspoort naar Marokko.
Dat klopt, maar omdat ze hun Marokkaanse nationaliteit niet op mogen geven is het strafbaar. Dus als ze met hun Nederlandse paspoort daarheen gaan mogen ze er waarschijnlijk blijven. Maar dan niet vrijwillig.. :)
Dat is dan twee vliegen in een klap.
Ik stel wel een schredder ter beschikking :headbang:

@Bram, dat zijn allemaal slappe excuses, mijn vader sprak ook slecht Nederlands, en zo zijn er nog hele legio, mensen waarvan de eerste generatie slecht Nederlands sprak, dat is nog geen excuus om crimineel of asociaal gedrag maar goed te praten.
Lekker makkelijk weer, het is iedereens schuld behalve dat van die asociale criminele marokkaan :kotsen:
Ik neem aan dat je doelt op wat ik schreef over opvoeding? Dat zijn helemaal geen excuses, maar feiten, bleek volgens die auteur uit onderzoek.
Laatst gewijzigd door Bram op 23 mar 2014, 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Luco

Bericht door Luco » 23 mar 2014, 21:41

Ja natuurlijk de overheid had natuurlijk die kinderen op moeten voeden :lollerdelol:

PD power

Bericht door PD power » 23 mar 2014, 21:49

Bram, hou toch eens op, als je het verschil tussen feiten en een mening/aannames niet weet, ..........

Dat noemt zich maatschappij leraar......, nou had ik daar toch een geweldig beeld van...........

Ohja vroeger had dit land deze problemen niet, ......oh en ook geen maatschappijleer...........he een verband, het is de schuld van jou Bram :tooth:

Bram

Bericht door Bram » 23 mar 2014, 21:53

Ow, we gaan nu op de man spelen? Pfff, kansloos.

Luco

Bericht door Luco » 23 mar 2014, 22:06

Bram schreef:Ow, we gaan nu op de man spelen? Pfff, kansloos.

Bram, je geeft ontwijkende antwoorden en iedereen heeft schuld, behalve de criminele marokkaan.
Men maakt zelf keuzes in het leven, bewust of onbewust, maar je bent zelf verantwoordelijk voor de keuzes die je maakt en niemand anders.
Dus niemand anders dan die criminele marokkaan is schuldig aan zijn gedrag en niemand anders.

Dat bepaalde dingen invloed hebben op je leven is helemaal waar, maar uiteindelijk ben je oud en wijs genoeg om de juiste keuzes te maken, maak je die niet moet je niet een ander de schuld geven.

PD power

Bericht door PD power » 23 mar 2014, 22:09

Volgens mij ben jij degene die zich hier duidelijk profileert als maatschappijleraar, schijnbaar om je discussie kunsten kracht bij te zetten, dan moet je niet janken, als dit ook tegen je gebruikt wordt.

Bram

Bericht door Bram » 23 mar 2014, 22:10

Ik zeg een paar posts terug dat dat soort lui, net als ieder ander die onaangepast gedrag vertoont, in de maat moeten gaan lopen. De zaken die er later bijkwamen (opvoeding, ouders die de taal niet machtig zijn) verklaren het één en ander, maar praten het zeker niet goed.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 23 mar 2014, 23:03

Ik zie niet zo goed waarom een Marokkaanse jongen niet goed opgevoed zou kunnen worden omdat zijn ouders geen Nederlands spreken.
De ouders zouden meer kans maken op de arbeids markt hier maar met het opvoeden van een kind heeft het weinig te maken volgens mij, of begrijp ik het verkeerd?
Respect en goede manieren krijg je er in het Marokkaans ook wel in
Bij die filmpjes over grenscontrole`s zie je vaak dat mensen met een strafblad, te weinig geld, of zonder werkvergunning het land niet inkomen.
Amerika, Canada, Zwitserland en nog zat andere landen doen dat ook, waarom wij niet?
Laatst nog iemand die Canada in wilde maar ooit bezopen achter het stuur had gezeten in de VS, kon het mooi vergeten.
Je maakt een misstap hier, weg er mee, lekker terug naar je thuisland...........ik begrijp dat probleem niet zo.
Die Wilders zal er wel spijt van hebben dat hij geen "criminele" Marokkanen heeft gezegd........
Dan had hij er nu beter voor gestaan.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 23 mar 2014, 23:14

Ik denk niet dat het wilders kwaad gedaan heeft.
Zijn electoraat denkt er ook zo over.
Alles wat nu op de achterste poten staat stemde toch al niet op hem.

Die uittocht van leden momenteel lijkt erg georchestreerd.
Dat minder buitenlanders staat al sinds 2012 op de site als partijprogramma, en nu ineens is dit de druppel?

Snipe

Bericht door Snipe » 23 mar 2014, 23:54

Luco schreef:je geeft ontwijkende antwoorden en iedereen heeft schuld, behalve de criminele marokkaan.
Dat komt misschien omdat die Marokkaan, crimineel of niet, er niks aan kan doen dat Geert Wilders met Henk en Ingrid racistische prietpraat in camera's staat te brullen in een Haags café. Het discussiepunt is niet dat er Marokkanen bestaan die de wet overtreden, maar dat Wilders alle Marokkanen over één kam scheert.

350 Z

Bericht door 350 Z » 24 mar 2014, 01:09

Afbeelding

PD power

Bericht door PD power » 24 mar 2014, 08:04

Snipe schreef:
Luco schreef:je geeft ontwijkende antwoorden en iedereen heeft schuld, behalve de criminele marokkaan.
Dat komt misschien omdat die Marokkaan, crimineel of niet, er niks aan kan doen dat Geert Wilders met Henk en Ingrid racistische prietpraat in camera's staat te brullen in een Haags café. Het discussiepunt is niet dat er Marokkanen bestaan die de wet overtreden, maar dat Wilders alle Marokkanen over één kam scheert.
Daar wil links het graag over hebben, maar de discussie zou dus eigenlijk over het probleem moeten gaan, waaronder de Marokkanen, maar dat wil men liever niet, want dan zou men toe moeten geven dat de uitspraak nog niet zo raar was, alleen de toon was wat onhandig en vervelend, (zie ook quotes hierboven van spekman en samsom )

Dat noemt men Hypocrisie, zeker als men zich gaat verschuilen als het echt om het probleem gaat.

Ditzelfde doet Bram ook, wat jij nu ook bevestigd Perry.

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 24 mar 2014, 09:31

Allemaal leuk en aardig, ik sta er heel dubbel in:
60 jaar geleden kreeg een bepaalde groep ook overal de schuld van en werd er naar ze gewezen, maar het valt niet te ontkennen dat de huidige groep Marokkanen voor veel overlast zorgen in Nederland maar laten we niet vergeten dat er ook nog goede personen tussen zit en die iets van hun leven willen maken.

Dan wordt er vaak nog de godsdienst erbij gehaald, maar dit is volgens mij irrelevant aangezien er niet tot veel minder crimineel gedrag bij zit van Turken. Waarom hoor je nooit wat van Turken, Chinesen en andere bevolkingsgroepen? Wat doen zij anders. Iedere klootzak dient gewoon aangepakt te worden, van welke afkomst dan ook. Blank, negroïde, paars, geel, groen of blauw... Doe gewoon normaal, werk voor je centen en laat een ander met rust.

Ik mis overigens in dit topic de reacties van onze DF leden met een buitenlandse achtergrond, ik lees graag hoe zij hier tegenaan kijken.

PD power schreef:
Volgens mij ben jij degene die zich hier duidelijk profileert als maatschappijleraar, schijnbaar om je discussie kunsten kracht bij te zetten, dan moet je niet janken, als dit ook tegen je gebruikt wordt.
Had hij dat nu maar niet geschreven. Ondanks dat ik helemaal niet met 'm eens ben, kon ik wel sympathie opwekken voor hetgeen hij schreef. Tot hij schreef dat hij maatschappijleraar was...

Uitvinding van het linksche electoraat om de kindertjes op de middelbare scholen te brainwashen. Wat je als nuchter logisch en weldenkend ouder twaalf jaar je kinderen probeert bij te brengen, wordt door die personen getracht binnen drie jaar je kinderen tot links oneerlijk sociaal verantwoord klapvee te brainwashen.

Snipe

Bericht door Snipe » 24 mar 2014, 10:34

PD power schreef:
Snipe schreef:
Daar wil links het graag over hebben, maar de discussie zou dus eigenlijk over het probleem moeten gaan, waaronder de Marokkanen, maar dat wil men liever niet, want dan zou men toe moeten geven dat de uitspraak nog niet zo raar was, alleen de toon was wat onhandig en vervelend, (zie ook quotes hierboven van spekman en samsom )

Dat noemt men Hypocrisie, zeker als men zich gaat verschuilen als het echt om het probleem gaat.

Nee, dat ben ik niet met je eens. Waar Bram het over heeft, vermoed ik, is het racisme van Wilders. Dat is een probleem en daar kun je het dus over hebben.

Dat er criminelen zijn en dat een aanzienlijk deel daarvan kennelijk een Marokkaanse achtergrond heeft, is een ander probleem.

Ik snap wel dat die twee problemen raakvlakken met elkaar hebben, maar dat wil nog niet zeggen dat je het ene probleem tegen het andere weg kunt strepen. "Oh, er bestaan criminele Marokkanen dus dan is het wel oké dat Wilders alle Marokkanen over één kam scheert en dat in een café in Den Haag staat te brullen." Zo werkt het natuurlijk niet.

Luco

Bericht door Luco » 24 mar 2014, 10:39

Sjoerd

Ik ben van buitenlandse afkomst :lol:

Daarom zeg ik ook dat de taal niet spreken niks met opvoeden te maken heeft.

Perry, volgens mij bedoelt Wilders ook de criminele marokkanen,(luister naar het intervieuw) maar links verdraait de boel naar alle marokkanen zodat ze weer lekker kunnen hakken en zeiken over iemand terwijl ze het "probleem" al 20 jaar ontwijken.

Peric

Bericht door Peric » 24 mar 2014, 10:50

Wilders heeft dit (volgens mij) expres zo gezegd om maar weer de knuppel in het hoenderhok te gooien. Dat is aardig gelukt dacht ik zo. De discussie is er weer.
En Perry.. 'raakvlakken'? Vind ik wel erg voorzichtig uitgedrukt..

Snipe

Bericht door Snipe » 24 mar 2014, 11:06

Luco schreef:Perry, volgens mij bedoelt Wilders ook de criminele marokkanen,(luister naar het intervieuw) maar links verdraait de boel naar alle marokkanen zodat ze weer lekker kunnen hakken en zeiken over iemand terwijl ze het "probleem" al 20 jaar ontwijken.
Nee, Wilders bedoelt niet alleen de criminele Marokkanen. Dat is niet wat hij stond te brullen in dat café in Den Haag ("Willen we meer of minder Marokkanen?"), maar in zijn persconferentie van zaterdag heeft hij dat nog eens toegelicht. Hij is ook voor "remigratie" van Marokkanen in het algemeen, en daarmee bedoelt hij dat hij er voorstander is dat mensen met een Marokkaans paspoort naar Marokko verhuizen (dus ook als ze hier geboren zijn).

Wilders kraamt altijd uit dat hij Nederland wil teruggeven aan de Nederlanders. Nederland is altijd een tolerant land geweest met veel internationale samenwerking. Het zou hem dus sieren als hij bij wijze van eerste stap stopt met zijn racistische partij die tegen internationale samenwerking is. Maar dat doet hij niet, omdat Wilders precies datgene is waartegen hij al jaren ageert; iemand die met z'n hol aan het pluche plakt en nog nooit een baan buiten Den Haag heeft gehad.

Snipe

Bericht door Snipe » 24 mar 2014, 11:15

Peric schreef:En Perry.. 'raakvlakken'? Vind ik wel erg voorzichtig uitgedrukt..
Er bestaan criminele Marokkanen en Wilders discrimineert Marokkanen. De raakvlakken zijn dat het allebei over Marokkanen gaat en dat je het allebei keihard aan moet pakken.

GTRene

Bericht door GTRene » 24 mar 2014, 11:16

ze hebben het ook wel wat uit het verband gerukt in vele media door bv elke keer alleen dat stukje uit de opname's te halen, dat van "willen jullie meer of minder Marokkanen".
alles wat daarvoor erover gezegd werd of wat verteld werd toen het uitgelegd werd wat er precies werd bedoeld daarmee, dat lieten ze niet meer zien, dat was heel fout, dus stel je hebt dat andere niet gezien
en werd doodgegooid met alleen dat korte stukje, tja dan kan ik me voorstellen hoe sommigen 'denken' :ongeveer als:
Wilders vertelde bv ook dat de 'gewone' Marokkaan oid niks te vrezen heeft en welkom is enz enz, het ging uitdrukkelijk om die kleine :ongeveer als: groep terroristen/crimineeltjes e.d.

vele worden zo op het verkeerde been gezet via die media die dat ook bewust vaak zo doet, wat dat betreft zijn dat bijna oorlogs spelletjes die via de media gespeeld worden zoals ze dat vroeger veel deden (manipulatie e.d.) en nog steeds doen.

waarom zeggen ze niks van die spandoeken die sommige meenamen tijdens die demonstratie waar bv Joden werden 'beklad'vernederd? en of er een Jihad vlag werd meegedragen en of dood aan...enz enz.

Bram

Bericht door Bram » 24 mar 2014, 11:19

Snipe schreef:
PD power schreef:
Snipe schreef: Dat komt misschien omdat die Marokkaan, crimineel of niet, er niks aan kan doen dat Geert Wilders met Henk en Ingrid racistische prietpraat in camera's staat te brullen in een Haags café. Het discussiepunt is niet dat er Marokkanen bestaan die de wet overtreden, maar dat Wilders alle Marokkanen over één kam scheert.

Nee, dat ben ik niet met je eens. Waar Bram het over heeft, vermoed ik, is het racisme van Wilders. Dat is een probleem en daar kun je het dus over hebben.

Dat er criminelen zijn en dat een aanzienlijk deel daarvan kennelijk een Marokkaanse achtergrond heeft, is een ander probleem.

Ik snap wel dat die twee problemen raakvlakken met elkaar hebben, maar dat wil nog niet zeggen dat je het ene probleem tegen het andere weg kunt strepen. "Oh, er bestaan criminele Marokkanen dus dan is het wel oké dat Wilders alle Marokkanen over één kam scheert en dat in een café in Den Haag staat te brullen." Zo werkt het natuurlijk niet.
Exact.

Voor wat betreft het vak maatschappijleer: vroeger kwam het inderdaad (helaas) voor dat een docent daarbij heel erg zijn eigen linkse ideeën aan het doordrukken was en dat heeft ervoor gezorgd dat mensen nu een bepaald beeld hebben van het vak én de mensen die het vak geven. Iets waar ik dagelijks last van heb. Daarnaast was er toen geen eis voor wat betreft je opleiding, nu moet er gewoon 3 tot 4 jaar gestudeerd worden.

Mijn mening hier, die geef ik als Bram en niet als docent. Ik ga zeker niet mijn gedachten en mening in een klas doordrukken, als iedereen PVV wil stemmen en dat goed kan onderbouwen, soit, dan is dat zo. Mijn mening houd ik voor me, net als mijn politieke kleur. De studenten maken de discussie, ik begeleid deze. Ik behandel met de klas de voor- en nadelen van de keuze die ze maken, daar discussiëren we over en dat is het.

Als er hier gedacht wordt dat het vak dient om mensen te brainwashen en het voornamelijk gebruikt wordt om het linkse gedachtegoed bekend te stellen, doe je het vak echt te kort. Tijden en de samenleving veranderen en het onderwijs gelukkig ook.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 24 mar 2014, 11:26

@Bram: Ik heb maatschappijleer als enige vak op de middelbare school ervaren waar je ook sowieso iets aan hebt na de middelbare school. Het was bij mij het enige vak wat rechtstreeks correlatie had met de werkelijkheid. Alleen had ik het laatste jaar les van iemand die pro D66 was en dit er ook doorheen ramde. Zo werden die lessen dus ook zinloos. Dus goed bezig met je lessen, discussiëren zonder je eigen mening te laten zien!

Luco

Bericht door Luco » 24 mar 2014, 11:51

Snipe schreef:
Luco schreef:Perry, volgens mij bedoelt Wilders ook de criminele marokkanen,(luister naar het intervieuw) maar links verdraait de boel naar alle marokkanen zodat ze weer lekker kunnen hakken en zeiken over iemand terwijl ze het "probleem" al 20 jaar ontwijken.
Nee, Wilders bedoelt niet alleen de criminele Marokkanen. Dat is niet wat hij stond te brullen in dat café in Den Haag ("Willen we meer of minder Marokkanen?"), maar in zijn persconferentie van zaterdag heeft hij dat nog eens toegelicht. Hij is ook voor "remigratie" van Marokkanen in het algemeen, en daarmee bedoelt hij dat hij er voorstander is dat mensen met een Marokkaans paspoort naar Marokko verhuizen (dus ook als ze hier geboren zijn).

Wilders kraamt altijd uit dat hij Nederland wil teruggeven aan de Nederlanders. Nederland is altijd een tolerant land geweest met veel internationale samenwerking. Het zou hem dus sieren als hij bij wijze van eerste stap stopt met zijn racistische partij die tegen internationale samenwerking is. Maar dat doet hij niet, omdat Wilders precies datgene is waartegen hij al jaren ageert; iemand die met z'n hol aan het pluche plakt en nog nooit een baan buiten Den Haag heeft gehad.

In zijn persconferentie zegt die ook dat die de criminele marokkanen bedoelt en niet allemaal, maar het is maar net wat je wilt horen natuurlijk :thumbup:
Logisch gevolg is dat er dan minder marokkanen komen ja.

Hij is ook voor remigratie ja, die is vrijwillig en die regeling is er nu ook al onder de huidige coalitie.
Dus niks nieuws.

Verder is die niet tegen internationale samenwerking, hij is alleen tegen lid blijven van de eu, dat is iets heel anders.

Je opmerking over pluche is echt diep triest, natuurlijk blijft die met zijn hol op de pluche en geeft die al meer dan tien jaar lang zijn vrijheid op omdat die lieve theedrinkende marokkanen en linkse imbecielen hem met de dood bedreigen :please:

Snipe

Bericht door Snipe » 24 mar 2014, 11:56

Sommigen hier zouden een stuk meer begrip voor de PvdA moeten hebben. Wat de PvdA voor problemen met allochtonen doet, doen jullie voor het racisme van Wilders: goedpraten, ontkennen en met de mantel der liefde bedekken.

Ik zeg: keihard aanpakken.

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 24 mar 2014, 12:30

Nu doe je juist precies wat de PvdA doet; zij bedekken juist alles met de mantel der liefde en spelen de geboren onschuld en wegkijken. Zielig en tegelijkertijd sociaal in één zin noemen. Altijd die verrekte alleenstaande moeder erbij halen. Socialisme zoals de PvdA en SP het zien, is oneerlijk: weghalen bij de "rijke" en verdelen onder de "armen". Nooit bedenken hoe men rijk is geworden, nee jaloezie kweken.

Ik ken er genoeg die belasting willen betalen, maar willen dit dan wel op een nuttige manier besteden. Niet om de logge overhead van bestuurlijk Nederland (overheid) en diverse uitkeringen te subsidiëren.

Never bite the hand that feeds you! Bekijk 't eens op micro niveau: als ik een half jaar bij jullie thuis aanschuif en iedere avond een lekker gevuld bordje eten krijg. Dan verwacht je ook dat ik er iets voor terug doe, d.m.v. geld of arbeid. Ik help mee de aardappels te rooien, de koeien te melken en na een storm de dakpannen recht te leggen. Het zal je snel gaan irriteren als ik de hele dag op de bank zou liggen en vervolgens nog een grote bek op zet tegen je moeder of vrouw. Moet je eens zien hoe snel je mij op straat gezet hebt!
Dat is wat er nu in Nederland gebeurd!

Overigens verdedig ik Wilders NIET, heb nooit op 'm gestemd en zal ik ook NIET doen.
Ik heb altijd op een liberale partij gestemd, maar ben daarin al een tijdje de weg kwijt. Ik begin langzaam steeds serieuzer over de Piraten Partij de denken.

Plaats reactie