Die willen hun nationaliteit opgeven omdat ze zich Nederlander voelen. Wél bij de les blijven hèh..

Ik neem aan dat je doelt op wat ik schreef over opvoeding? Dat zijn helemaal geen excuses, maar feiten, bleek volgens die auteur uit onderzoek.Luco schreef:Dat is dan twee vliegen in een klap.Peric schreef:Dat klopt, maar omdat ze hun Marokkaanse nationaliteit niet op mogen geven is het strafbaar. Dus als ze met hun Nederlandse paspoort daarheen gaan mogen ze er waarschijnlijk blijven. Maar dan niet vrijwillig..Hielke schreef:Peric, je kunt toch ook met een nederlands paspoort naar Marokko.
Ik stel wel een schredder ter beschikking![]()
@Bram, dat zijn allemaal slappe excuses, mijn vader sprak ook slecht Nederlands, en zo zijn er nog hele legio, mensen waarvan de eerste generatie slecht Nederlands sprak, dat is nog geen excuus om crimineel of asociaal gedrag maar goed te praten.
Lekker makkelijk weer, het is iedereens schuld behalve dat van die asociale criminele marokkaan
Bram schreef:Ow, we gaan nu op de man spelen? Pfff, kansloos.
Volgens mij ben jij degene die zich hier duidelijk profileert als maatschappijleraar, schijnbaar om je discussie kunsten kracht bij te zetten, dan moet je niet janken, als dit ook tegen je gebruikt wordt.Bram schreef:Ow, we gaan nu op de man spelen? Pfff, kansloos.
Dat komt misschien omdat die Marokkaan, crimineel of niet, er niks aan kan doen dat Geert Wilders met Henk en Ingrid racistische prietpraat in camera's staat te brullen in een Haags café. Het discussiepunt is niet dat er Marokkanen bestaan die de wet overtreden, maar dat Wilders alle Marokkanen over één kam scheert.Luco schreef:je geeft ontwijkende antwoorden en iedereen heeft schuld, behalve de criminele marokkaan.
Daar wil links het graag over hebben, maar de discussie zou dus eigenlijk over het probleem moeten gaan, waaronder de Marokkanen, maar dat wil men liever niet, want dan zou men toe moeten geven dat de uitspraak nog niet zo raar was, alleen de toon was wat onhandig en vervelend, (zie ook quotes hierboven van spekman en samsom )Snipe schreef:Dat komt misschien omdat die Marokkaan, crimineel of niet, er niks aan kan doen dat Geert Wilders met Henk en Ingrid racistische prietpraat in camera's staat te brullen in een Haags café. Het discussiepunt is niet dat er Marokkanen bestaan die de wet overtreden, maar dat Wilders alle Marokkanen over één kam scheert.Luco schreef:je geeft ontwijkende antwoorden en iedereen heeft schuld, behalve de criminele marokkaan.
Had hij dat nu maar niet geschreven. Ondanks dat ik helemaal niet met 'm eens ben, kon ik wel sympathie opwekken voor hetgeen hij schreef. Tot hij schreef dat hij maatschappijleraar was...PD power schreef:Volgens mij ben jij degene die zich hier duidelijk profileert als maatschappijleraar, schijnbaar om je discussie kunsten kracht bij te zetten, dan moet je niet janken, als dit ook tegen je gebruikt wordt.Bram schreef:Ow, we gaan nu op de man spelen? Pfff, kansloos.
Nee, dat ben ik niet met je eens. Waar Bram het over heeft, vermoed ik, is het racisme van Wilders. Dat is een probleem en daar kun je het dus over hebben.PD power schreef:Daar wil links het graag over hebben, maar de discussie zou dus eigenlijk over het probleem moeten gaan, waaronder de Marokkanen, maar dat wil men liever niet, want dan zou men toe moeten geven dat de uitspraak nog niet zo raar was, alleen de toon was wat onhandig en vervelend, (zie ook quotes hierboven van spekman en samsom )Snipe schreef:Dat komt misschien omdat die Marokkaan, crimineel of niet, er niks aan kan doen dat Geert Wilders met Henk en Ingrid racistische prietpraat in camera's staat te brullen in een Haags café. Het discussiepunt is niet dat er Marokkanen bestaan die de wet overtreden, maar dat Wilders alle Marokkanen over één kam scheert.Luco schreef:je geeft ontwijkende antwoorden en iedereen heeft schuld, behalve de criminele marokkaan.
Dat noemt men Hypocrisie, zeker als men zich gaat verschuilen als het echt om het probleem gaat.
Ditzelfde doet Bram ook, wat jij nu ook bevestigd Perry.
Nee, Wilders bedoelt niet alleen de criminele Marokkanen. Dat is niet wat hij stond te brullen in dat café in Den Haag ("Willen we meer of minder Marokkanen?"), maar in zijn persconferentie van zaterdag heeft hij dat nog eens toegelicht. Hij is ook voor "remigratie" van Marokkanen in het algemeen, en daarmee bedoelt hij dat hij er voorstander is dat mensen met een Marokkaans paspoort naar Marokko verhuizen (dus ook als ze hier geboren zijn).Luco schreef:Perry, volgens mij bedoelt Wilders ook de criminele marokkanen,(luister naar het intervieuw) maar links verdraait de boel naar alle marokkanen zodat ze weer lekker kunnen hakken en zeiken over iemand terwijl ze het "probleem" al 20 jaar ontwijken.
Er bestaan criminele Marokkanen en Wilders discrimineert Marokkanen. De raakvlakken zijn dat het allebei over Marokkanen gaat en dat je het allebei keihard aan moet pakken.Peric schreef:En Perry.. 'raakvlakken'? Vind ik wel erg voorzichtig uitgedrukt..
Exact.Snipe schreef:Nee, dat ben ik niet met je eens. Waar Bram het over heeft, vermoed ik, is het racisme van Wilders. Dat is een probleem en daar kun je het dus over hebben.PD power schreef:Daar wil links het graag over hebben, maar de discussie zou dus eigenlijk over het probleem moeten gaan, waaronder de Marokkanen, maar dat wil men liever niet, want dan zou men toe moeten geven dat de uitspraak nog niet zo raar was, alleen de toon was wat onhandig en vervelend, (zie ook quotes hierboven van spekman en samsom )Snipe schreef: Dat komt misschien omdat die Marokkaan, crimineel of niet, er niks aan kan doen dat Geert Wilders met Henk en Ingrid racistische prietpraat in camera's staat te brullen in een Haags café. Het discussiepunt is niet dat er Marokkanen bestaan die de wet overtreden, maar dat Wilders alle Marokkanen over één kam scheert.
Dat noemt men Hypocrisie, zeker als men zich gaat verschuilen als het echt om het probleem gaat.
Ditzelfde doet Bram ook, wat jij nu ook bevestigd Perry.
Dat er criminelen zijn en dat een aanzienlijk deel daarvan kennelijk een Marokkaanse achtergrond heeft, is een ander probleem.
Ik snap wel dat die twee problemen raakvlakken met elkaar hebben, maar dat wil nog niet zeggen dat je het ene probleem tegen het andere weg kunt strepen. "Oh, er bestaan criminele Marokkanen dus dan is het wel oké dat Wilders alle Marokkanen over één kam scheert en dat in een café in Den Haag staat te brullen." Zo werkt het natuurlijk niet.
Snipe schreef:Nee, Wilders bedoelt niet alleen de criminele Marokkanen. Dat is niet wat hij stond te brullen in dat café in Den Haag ("Willen we meer of minder Marokkanen?"), maar in zijn persconferentie van zaterdag heeft hij dat nog eens toegelicht. Hij is ook voor "remigratie" van Marokkanen in het algemeen, en daarmee bedoelt hij dat hij er voorstander is dat mensen met een Marokkaans paspoort naar Marokko verhuizen (dus ook als ze hier geboren zijn).Luco schreef:Perry, volgens mij bedoelt Wilders ook de criminele marokkanen,(luister naar het intervieuw) maar links verdraait de boel naar alle marokkanen zodat ze weer lekker kunnen hakken en zeiken over iemand terwijl ze het "probleem" al 20 jaar ontwijken.
Wilders kraamt altijd uit dat hij Nederland wil teruggeven aan de Nederlanders. Nederland is altijd een tolerant land geweest met veel internationale samenwerking. Het zou hem dus sieren als hij bij wijze van eerste stap stopt met zijn racistische partij die tegen internationale samenwerking is. Maar dat doet hij niet, omdat Wilders precies datgene is waartegen hij al jaren ageert; iemand die met z'n hol aan het pluche plakt en nog nooit een baan buiten Den Haag heeft gehad.