Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Bert ///M3

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Bert ///M3 » 22 mar 2014, 22:27

Dat is een leuke statement maar geen oplossing.

Dus ook precies mijn punt :)

PD power

Bericht door PD power » 22 mar 2014, 22:37

Bram schreef:Wat verwacht je dan voor een oplossing? Het is niet zo dat de regering ontkent dat dit probleem bestaat en er niets mee doet.
Bram, oplossing is gewoon keihard aanpakken dat tuig en geen grote bek meer tolereren, zoals nu weer met de Marokkaanse vlag gaan staan demonstreren, samen met thee drinkend en knuffelend hypocriet links, en het probleem wordt gewoon ontkend, anders had politiek nederland wel anders gereageerd op Wilders, voor de duidelijkheid ik stem niet op Wilders,

Vind het ook niet handig wat daar gebeurd is,

Tja zolang we deze groeperingen op deze manier blijft beschermen, zal het alleen maar erger worden en extremisme in de hand werken.

GTRene

Bericht door GTRene » 23 mar 2014, 11:22

idd...dat is ook het 'probleem'
maar via de huidige wetten? kunnen wij weinig en 'zij' vrij veel...ze zeggen zelfs wat ze willen, bv wilders dood en meer Islam enz enz, ze zeggen wat hun 'doel' is en schijt aan de rest en komen daar al tig jaar mee weg.

en de gewone burger moet maar bukken en nemen ala de bmw verhalen soms ;-)

er komt een punt waar dat stopt en hopelijk snel anders wordt het 'probleem' nog groter!
er moeten meer duidelijke harde regels komen waardoor je meer en harder kunt optreden en sneller ala Rusland in de Krim of Marokko of Turkije oid zelf ook doet met mensen en of rechten aldaar.

begin bv met die ernstige beledigingen die ze als maar misbruiken als k*nker dit en dat en ne*k dit of hoer e.d. enz enz en je dat e.d. harder aanpakken, dan is vast de helft al opgelost (just kidding)
maar daar wordt je toch ziek van wat ze zo vaak uitkramen,, maar weinigen die aangifte durven te doen van...
en dan nog je dochter in de prostitutie zetten en of verkrachten enz enz....

Keihard aanpakken dat soort figuren, waar ze ook van weg komen.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 23 mar 2014, 15:21

Serieus Rene? Jij wil dezelfde schending van mensenrechten (want dat gebeurt in die landen als er niet goed genoeg naar de overheid geluisterd wordt) ook in Nederland hebben om een klein deel maar aan te kunnen pakken omdat thee drinken niet werkt?

Of begrijp ik je nou verkeerd?

GTRene

Bericht door GTRene » 23 mar 2014, 18:14

Bram schreef:Serieus Rene? Jij wil dezelfde schending van mensenrechten (want dat gebeurt in die landen als er niet goed genoeg naar de overheid geluisterd wordt) ook in Nederland hebben om een klein deel maar aan te kunnen pakken omdat thee drinken niet werkt?

dat wat ik aanhaal over aanpakken van, gaat alleen over dat harder/sneller aanpakken/doorpakken :D
maar was meer met een :wink: bedoeld, ging mij over snelheid.

net als tig jaar over wat wegen zitten te dubben en elk jaar nieuw kabinet en weer 4 jaar verder oid omdat niemand iets durft door te pakken ivm angst wat kiezers oid te verliezen of minder te krijgen of wat ook.

das NL over het algemeen....pappen en nathouden en of met een kluitje in het riet sturende en weinig oplossingen en of daadkracht van...beloven willen ze nog wel eens doen, maja ook dat levert weinig op if you know what I mean.

Luco

Bericht door Luco » 23 mar 2014, 19:46

Bram schreef:Serieus Rene? Jij wil dezelfde schending van mensenrechten (want dat gebeurt in die landen als er niet goed genoeg naar de overheid geluisterd wordt) ook in Nederland hebben om een klein deel maar aan te kunnen pakken omdat thee drinken niet werkt?

Bram, de marokkaanse overheid trapt ook syriers de grens over omdat men ze daar niet wil hebben, dat is ook schending van de mensenrechten, maar daar hoor ik je dan weer niet over.

Bram

Bericht door Bram » 23 mar 2014, 19:49

Waarom zou ik daar over moeten beginnen dan? Wat heeft dat met deze discussie te maken? Zij doen het, dus wij mogen het dan ook doen?

Hielke

Bericht door Hielke » 23 mar 2014, 20:25

Bram schreef:Waarom zou ik daar over moeten beginnen dan? Wat heeft dat met deze discussie te maken? Zij doen het, dus wij mogen het dan ook doen?
Zolang de Marokkanen alhier niet actief hun best doen zich van hun Marokkaanse paspoort te ontdoen, zou ik daar minder moeite mee hebben Bram. Met zo'n paspoort draag je behalve een andere identiteit, ook de mores van een andere natie uit.

Zeg nou eerlijk, als die jongens zich tegen Nederland en de Nederlanders afzetten, zich crimineel gedragen, niet willen integreren, laat staan assimileren, zich op hun Marokkaan en islamiet zijn laten voorstaan, dan moet het welhaast een zegen zijn om ze naar het land van hun dromen terug te sturen. Er horen grenzen te zijn. Als we dit in de huidige vorm voort laten teren dan barst de bom op een manier waarbij ook de goeden er onder te lijden krijgen. Met de signalen die Wilders en anderen nu afgeven gebeurt dat eigenlijk al. Pik de rotte appels eruit, pak hun paspoorten af, en zet ze de grens over.

GTRene

Bericht door GTRene » 23 mar 2014, 20:34

zo is dat, huppethee weg er mee ;-)

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 23 mar 2014, 20:34

Wederom eens met Hielke. :thumbup: Goede post.

Fernando

Bericht door Fernando » 23 mar 2014, 20:40

Hielke for President.... :headbang:

PD power

Bericht door PD power » 23 mar 2014, 20:45

:thumbup:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 23 mar 2014, 20:49

Alle rotte appels aanpakken.............ongeacht ras, afkomst en achtergrond.........of het nu een Hoeness is die geld achteroverdrukt of een straatschoffie die oma tasjes pikt......what ever, aanpakken die zooi.

Dat het statistisch gezien een vergrootte kans oplevert om allochtonen aan te pakken kan ik niet anders zien dan collateral damage. (De statistieken zijn eenduidig vwb incidentie/prevalentie van criminaliteit)

Maar als iedereen gewoon simpelweg lineair wordt afgerekend op niet wenselijk / niet volgens het NBW bedoelde, gedrag, dan kan er ook nooit gedoe over zijn. Transparantie alom lijkt me, die door het gehele politieke spectrum met trots uitgedragen zou moeten worden.

Bram

Bericht door Bram » 23 mar 2014, 20:54

Hielke, ik neem aan dat jij ook op de hoogte bent van het feit dat een Marokkaan geen afstand kan doen van zijn paspoort, al wil die dat nog zo graag?

Wat doen we met criminele Antillianen? Ook maar wegsturen? Ik heb in mijn buurt last van kampers, van dat Roma volk, die ook regelmatig wat minder charmant in het nieuws komen. Ook maar eruit sturen? Hier in 's-Hertogenbosch ook genoeg blanke tokkies, wat doen we daarmee dan? En met enige regelmaat klappen er hier dronken Polen op bomen of andere weggebruikers, moeten die dan maar terug naar Polen? Er zijn in alle lagen van de samenleving wel onaangepaste figuren te vinden waar we last van hebben. En natuurlijk moeten die allemaal in de maat gaan lopen.

Dat er veel niet-westerse immigranten slecht geïntegreerd zijn reken ik onze overheid meer aan dan al die mensen. Dat slappe beleid uit de jaren 1960 tot 1980 heeft voor de huidige problemen gezorgd, ze zouden wel weer vertrekken etc., je kent het verhaal. Daar plukken we al jaren de zure vruchten van en is een groot en lastig probleem. Ik snap goed dat er mensen zijn die onder andere daarvan veel overlast ervaren, maar zou het een zwaktebod van onze overheid vinden als we de problemen maar op het vliegtuig zetten.

Het is begrijpelijk dat politieke partijen zoals de PVV dit onderkennen, maar de voorstellen en de manier van communiceren van Wilders dragen volgens mij niet bij aan een oplossing, het werkt eerder polariserend. De VVD weet dat allemaal wat subtieler te verwoorden, maar wijkt niet heel veel van de punten van Wilders af.

Hielke

Bericht door Hielke » 23 mar 2014, 21:06

Bram schreef:Hielke, ik neem aan dat jij ook op de hoogte bent van het feit dat een Marokkaan geen afstand kan doen van zijn paspoort, al wil die dat nog zo graag?
Hij kan er ook symbolisch afstand van doen Bram. Door 'm bijvoorbeeld in het bijzijn van een ambtenaar van de burgerlijke stand door een shredder te laten halen.

Bram

Bericht door Bram » 23 mar 2014, 21:08

Volgens mij verandert dat weinig aan het hele probleem en lijkt het me aardig beledigend voor de rest van de Marokkaanse gemeenschap die er wel wat van maken hier.

Peric

Bericht door Peric » 23 mar 2014, 21:11

Lijkt me dat een Marokkaan wel afstand kan doen van z'n paspoort/nationaliteit, maar dan kan 'ie dus ook nooit meer naar Marokko. Het kan dus wél, maar de gevolgen zijn niet wenselijk voor de meesten.
En dat van die Polen.. Ik zou er bijvoorbeeld helemaal niet op tegen zijn dat ze zoiets invoeren als 3-strikes-you're out. Hoop toch dat de meeste het zien als een kans om hier in Nederland te werken.

Ben het zeker met je eens dat het slappe beleid van toen de huidige problemen in de hand gewerkt heeft, maar er ligt ook een groot deel(zoniet het grootste) bij de opvoeding. En die verantwoording ligt bij de ouders.

Luco

Bericht door Luco » 23 mar 2014, 21:13

Bram schreef:Waarom zou ik daar over moeten beginnen dan? Wat heeft dat met deze discussie te maken? Zij doen het, dus wij mogen het dan ook doen?
Omdat dat ook schending van de mensenrechten zijn, maar blijkbaar mogen anderen dat wel doen, maar sta jij op je achterste poten als men crimineel uitschot hier in nederland aan wil pakken.

Hielke

Bericht door Hielke » 23 mar 2014, 21:16

Peric, je kunt toch ook met een nederlands paspoort naar Marokko.

Luco

Bericht door Luco » 23 mar 2014, 21:17

Hielke schreef:Peric, je kunt toch ook met een nederlands paspoort naar Marokko.

Ja dat kan en als je dan een grote bek hebt wordt je de grens overgezet :tooth:

Bram

Bericht door Bram » 23 mar 2014, 21:17

Zeker mee eens ja, voor wat betreft de opvoeding. Heb een boek gelezen (Het Marokkanendrama van Fleur Jurgens) en daar kwam dat ook duidelijk naar voren. Was trouwens geen positief en hoopgevend verhaal.

Eerste en de tweede generatie spreken de taal nauwelijks of niet, en dat heeft direct invloed op de opvoeding van latere generaties hier.
Laatst gewijzigd door Bram op 23 mar 2014, 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Peric

Bericht door Peric » 23 mar 2014, 21:20

Hielke schreef:Peric, je kunt toch ook met een nederlands paspoort naar Marokko.
Dat klopt, maar omdat ze hun Marokkaanse nationaliteit niet op mogen geven is het strafbaar. Dus als ze met hun Nederlandse paspoort daarheen gaan mogen ze er waarschijnlijk blijven. Maar dan niet vrijwillig.. :)

Riceaux

Bericht door Riceaux » 23 mar 2014, 21:23

Peric schreef:Lijkt me dat een Marokkaan wel afstand kan doen van z'n paspoort/nationaliteit, maar dan kan 'ie dus ook nooit meer naar Marokko. Het kan dus wél, maar de gevolgen zijn niet wenselijk voor de meesten.
En dat van die Polen.. Ik zou er bijvoorbeeld helemaal niet op tegen zijn dat ze zoiets invoeren als 3-strikes-you're out. Hoop toch dat de meeste het zien als een kans om hier in Nederland te werken.

Ben het zeker met je eens dat het slappe beleid van toen de huidige problemen in de hand gewerkt heeft, maar er ligt ook een groot deel(zoniet het grootste) bij de opvoeding. En die verantwoording ligt bij de ouders.
Marokkanen kunnen geen afstand doen van hun nationaliteit. Eens Marokkaan, altijd onderdaan. Is paar jaar terug nog over gesproken in de politiek. Maar de koning van Marokko heeft het voorstel van Nederland toen keihard afgewezen.

Wat wel belachelijk is zijn de faceboekgroepen van Ik ben Marokkaan en ik ben... Daar begint het probleem al. Je bent Nederlander. Als dat soort volk zichzelf niet eens Nederlander noemen waarom moeten wij het wel doen dan? Prima dat ze zich geen Nederlander noemen. Maar dan moet je niet hier gaan wonen. Het probleem zit 'm nog steeds in de integratie. En zolang de politiek het probleem blijft ontkennen zal er geen verandering in komen.

Bram

Bericht door Bram » 23 mar 2014, 21:24

Luco schreef:
Omdat dat ook schending van de mensenrechten zijn, maar blijkbaar mogen anderen dat wel doen, maar sta jij op je achterste poten als men crimineel uitschot hier in nederland aan wil pakken.
Dat zie je mij helemaal nergens zeggen Luco. Ik ben vanzelfsprekend tegen de schending van mensenrechten waar dan ook ter wereld en sta helemaal niet op mijn achterste poten als mensen aangepakt worden die bewust de boel verstieren. Dat maak jij ervan.

Luco

Bericht door Luco » 23 mar 2014, 21:26

Peric schreef:
Dat klopt, maar omdat ze hun Marokkaanse nationaliteit niet op mogen geven is het strafbaar. Dus als ze met hun Nederlandse paspoort daarheen gaan mogen ze er waarschijnlijk blijven. Maar dan niet vrijwillig.. :)
Dat is dan twee vliegen in een klap.
Ik stel wel een schredder ter beschikking :headbang:

@Bram, dat zijn allemaal slappe excuses, mijn vader sprak ook slecht Nederlands, en zo zijn er nog hele legio, mensen waarvan de eerste generatie slecht Nederlands sprak, dat is nog geen excuus om crimineel of asociaal gedrag maar goed te praten.
Lekker makkelijk weer, het is iedereens schuld behalve dat van die asociale criminele marokkaan :kotsen:

Plaats reactie