Dus ook precies mijn punt

Bram, oplossing is gewoon keihard aanpakken dat tuig en geen grote bek meer tolereren, zoals nu weer met de Marokkaanse vlag gaan staan demonstreren, samen met thee drinkend en knuffelend hypocriet links, en het probleem wordt gewoon ontkend, anders had politiek nederland wel anders gereageerd op Wilders, voor de duidelijkheid ik stem niet op Wilders,Bram schreef:Wat verwacht je dan voor een oplossing? Het is niet zo dat de regering ontkent dat dit probleem bestaat en er niets mee doet.
dat wat ik aanhaal over aanpakken van, gaat alleen over dat harder/sneller aanpakken/doorpakkenBram schreef:Serieus Rene? Jij wil dezelfde schending van mensenrechten (want dat gebeurt in die landen als er niet goed genoeg naar de overheid geluisterd wordt) ook in Nederland hebben om een klein deel maar aan te kunnen pakken omdat thee drinken niet werkt?
Of begrijp ik je nou verkeerd?
Bram schreef:Serieus Rene? Jij wil dezelfde schending van mensenrechten (want dat gebeurt in die landen als er niet goed genoeg naar de overheid geluisterd wordt) ook in Nederland hebben om een klein deel maar aan te kunnen pakken omdat thee drinken niet werkt?
Of begrijp ik je nou verkeerd?
Zolang de Marokkanen alhier niet actief hun best doen zich van hun Marokkaanse paspoort te ontdoen, zou ik daar minder moeite mee hebben Bram. Met zo'n paspoort draag je behalve een andere identiteit, ook de mores van een andere natie uit.Bram schreef:Waarom zou ik daar over moeten beginnen dan? Wat heeft dat met deze discussie te maken? Zij doen het, dus wij mogen het dan ook doen?
Hij kan er ook symbolisch afstand van doen Bram. Door 'm bijvoorbeeld in het bijzijn van een ambtenaar van de burgerlijke stand door een shredder te laten halen.Bram schreef:Hielke, ik neem aan dat jij ook op de hoogte bent van het feit dat een Marokkaan geen afstand kan doen van zijn paspoort, al wil die dat nog zo graag?
Omdat dat ook schending van de mensenrechten zijn, maar blijkbaar mogen anderen dat wel doen, maar sta jij op je achterste poten als men crimineel uitschot hier in nederland aan wil pakken.Bram schreef:Waarom zou ik daar over moeten beginnen dan? Wat heeft dat met deze discussie te maken? Zij doen het, dus wij mogen het dan ook doen?
Hielke schreef:Peric, je kunt toch ook met een nederlands paspoort naar Marokko.
Dat klopt, maar omdat ze hun Marokkaanse nationaliteit niet op mogen geven is het strafbaar. Dus als ze met hun Nederlandse paspoort daarheen gaan mogen ze er waarschijnlijk blijven. Maar dan niet vrijwillig..Hielke schreef:Peric, je kunt toch ook met een nederlands paspoort naar Marokko.
Marokkanen kunnen geen afstand doen van hun nationaliteit. Eens Marokkaan, altijd onderdaan. Is paar jaar terug nog over gesproken in de politiek. Maar de koning van Marokko heeft het voorstel van Nederland toen keihard afgewezen.Peric schreef:Lijkt me dat een Marokkaan wel afstand kan doen van z'n paspoort/nationaliteit, maar dan kan 'ie dus ook nooit meer naar Marokko. Het kan dus wél, maar de gevolgen zijn niet wenselijk voor de meesten.
En dat van die Polen.. Ik zou er bijvoorbeeld helemaal niet op tegen zijn dat ze zoiets invoeren als 3-strikes-you're out. Hoop toch dat de meeste het zien als een kans om hier in Nederland te werken.
Ben het zeker met je eens dat het slappe beleid van toen de huidige problemen in de hand gewerkt heeft, maar er ligt ook een groot deel(zoniet het grootste) bij de opvoeding. En die verantwoording ligt bij de ouders.
Dat zie je mij helemaal nergens zeggen Luco. Ik ben vanzelfsprekend tegen de schending van mensenrechten waar dan ook ter wereld en sta helemaal niet op mijn achterste poten als mensen aangepakt worden die bewust de boel verstieren. Dat maak jij ervan.Luco schreef:Omdat dat ook schending van de mensenrechten zijn, maar blijkbaar mogen anderen dat wel doen, maar sta jij op je achterste poten als men crimineel uitschot hier in nederland aan wil pakken.Bram schreef:Waarom zou ik daar over moeten beginnen dan? Wat heeft dat met deze discussie te maken? Zij doen het, dus wij mogen het dan ook doen?
Dat is dan twee vliegen in een klap.Peric schreef:Dat klopt, maar omdat ze hun Marokkaanse nationaliteit niet op mogen geven is het strafbaar. Dus als ze met hun Nederlandse paspoort daarheen gaan mogen ze er waarschijnlijk blijven. Maar dan niet vrijwillig..Hielke schreef:Peric, je kunt toch ook met een nederlands paspoort naar Marokko.