schijnen ze wel vaker te doen in Marokko zoals bv ook met wat 'lastige Sierie gangers.
http://www.bladna.nl/marokko-syrische-v ... 08050.html" onclick="window.open(this.href);return false;Marokko gaat lastige Syrische vluchtelingen uit zetten
http://www.bladna.nl/marokko-syrische-v ... 08050.html" onclick="window.open(this.href);return false;Marokko gaat lastige Syrische vluchtelingen uit zetten
Vraag het aan Marokkanen in Marokko zelf, die zeggen ook dat wij het uitschot gekregen hebben.alt schreef:Nederland heeft het verdrag van Helsinki getekend.
Het westen dacht daarmee de dissidenten recht van spreken te geven in het oostblok.
Dat houd in dat er vrijheid van spreken is.
Dus ook voor Wilders en van Riessen.
Ik veronderstel dat men toch wel weet dat de Marokkanen die naar Nederland zijn gekomen bijna allemaal uit het Rif gebergte kwamen.
Dit werd door de koning van Marokko bevolen, andere Marokkanen mochten Marokko niet verlaten.
Wat ik in de media heb gelezen zijn deze Marokkanen niet erg geliefd in Marokko.
Waarom, dat mogen jullie zelf uitvinden.
Hielke schreef:Dus daarom willen ze die gasten niet terugnemen. Lekker.
Dat is nou het hele trieste Bram, iedereen maakt zich wel druk om, wat Wilders nou wel of niet roept, maar het echte probleem, "nee daar gaat het nu niet over" , .............................Bram schreef:Ja dus Rene? Dat we overlast hebben van niet/slecht opgevoede en geïntegreerde Marokkaanse jeugd was al langer bekend, dat is ook niet de discussie hier volgens mij.
Onder welke steen leef jij, het wordt nog net niet ontkent, maar ze doen er niks mee want dat kost stemmen.Bram schreef:Het is niet zo dat de regering ontkent dat dit probleem bestaat en er niets mee doet.
Niet openlijk neeBram schreef:Wat verwacht je dan voor een oplossing? Het is niet zo dat de regering ontkent dat dit probleem bestaat en er niets mee doet.
Met als resultaat dat er nu wel daadwerkelijk gesproken word over "het Marokkanenprobleem" wat pas geleden in een discussieprogramma op tv te zien was. En dan wel Wilders aan blijven vallen he want we moeten toch een pispaal kunnen hebben om overal de schuld van te geven.Bert ///M3 schreef:De uitspraken van Wilders leveren hem dan wel de naam racist op, maar hebben wel de discussie over problemen met Marokkanen weer aangezwengeld, zie ook dit topic.
En daar zit het hem nou net in. Wilders heeft wat zetels in de 2e kamer nodig om zijn mening te ventileren maar hij wil toch niet de grootste partij worden. Als je gaat regeren dan moet je ook oplossingen verzinnen, dat laat hij aan iemand anders over, hij stelt alleen problemen aan de kaak. Het is gewoon een spelletje. Hij trekt kiezers weg bij de gevestigde orde in de hoop dat die als resultaat daarvan hun beleid bijstellen, maar zelf de grootste worden is niet de bedoeling.
+1Luco schreef:Onder welke steen leef jij, het wordt nog net niet ontkent, maar ze doen er niks mee want dat kost stemmen.Bram schreef:Het is niet zo dat de regering ontkent dat dit probleem bestaat en er niets mee doet.
Ik zag daarna het politieke commentaar van Kees Boonman (1 Vandaag) die zijn bewondering voor deze speech niet onder stoelen en banken stak (min of meer in de woorden als hierboven door Hielke aangehaald), zeer tegen het zere been van Pieter Jan Hagens, die snel van onderwerp wisselde en daarmee onbewust het linkse publieke karakter nog eens onderstreepte.Hielke schreef:Ik heb Wilders vanavond op het nieuws een verklaring horen geven. Briljante monoloog. Linksige NOS en rechtsige Opstelten worden in één haal als ophitsers weggezet.
Tussen z'n uitleg van "minder" was ook geen speld te krijgen. Als je de criminele Marokkanen wilt uitzetten en de influx van moslims een halt wilt toeroepen, dan is het resultaat altijd minder Marokkanen. Bert, dat mag toch gerust als een mogelijke oplossing van een probleem gekwalificeerd worden.
Inmiddels is ie weer een aantal dwaallichten kwijtgeraakt, en kweekt ie met de uitleg van vanavond veel sympathie bij de kiezers. Bedoeld of niet bedoeld "minder", windeieren legt die uitspraak 'm niet.
Volgens de PVV is de islam een ideologie met als doelstelling de onderdrukking en overheersing van andersdenkenden.Bert ///M3 schreef:Hielke, oplossingen bedenken en uitvoeren bedoel ik iets gedetailleerder.
Op welke wettelijke grond wil je moslims gaan weren, in een staat welke een vrijheid van godsdienst zegt te hebben? Los van de ethische kant, praktisch haast onuitvoerbaar.