Huisdieren
- dvh
Re: Huisdieren
Nah, kun je niet zeggen. Ondanks dat wij heel ons leven al een hond hebben. Blijf ik het gewoon enge honden vinden. Het ligt grotendeels aan de opvoeding. Maar ook grotendeels aan het karakter van een hond.
Een grote hond is veelal rustiger. Een boerboel, mastino of whatever. Dat zijn rustige slome honden.
Maar een pitbull of een stafford.. Dat zijn gewoon meer nerveuze honden. Die reageren ook anders.
Ik heb het er niet op. En dat terwijl ik een groot (dieren/)hondenliefhebber ben.
Een Duitse Herder.. Schitterende honden. Maar ook daar moet je mee oppassen. Maar zo'n hond is voorspelbaar. Sommige honden hebben gewoon een maf gedrag. Net als mensen.
Het gedrag van de honden in dit filmpje is ook niet normaal. Als mijn hond los loopt op straat met een andere hond dan lopen ze niet zo dreigend rond. Ook al is het misschien speels gedrag. Het is wel opruiend gedrag voor een hond. In een groepje krijgen ze gewoon oerinstincten naar boven en daar hoort jachtgedrag ook bij.
Die agent is gewoon doodsbenauwd. En ook ik denk dan van.. Bel gewoon een hondenvanger.. En gebruik pepperspray.. Want mocht ie in je been hangen dan laat ie alsnog wel los als je heel z'n neus volspuit met dat spul.
Dus ik snap die vent op zich wel.. Maar schietend op je muil gaan in een woonwijk... Ook niet zo'n best idee.. Zoveel dreiging is er niet.
Als baasje ben je ook een droplul.. Hoe kunnen je honden nou uitbreken ? Dan ben je gewoon onverantwoordelijk bezig.
Het is sneu voor het beesje. Maar ik hoop ook dat ze de eigenaar een fikse boete geven...
Een grote hond is veelal rustiger. Een boerboel, mastino of whatever. Dat zijn rustige slome honden.
Maar een pitbull of een stafford.. Dat zijn gewoon meer nerveuze honden. Die reageren ook anders.
Ik heb het er niet op. En dat terwijl ik een groot (dieren/)hondenliefhebber ben.
Een Duitse Herder.. Schitterende honden. Maar ook daar moet je mee oppassen. Maar zo'n hond is voorspelbaar. Sommige honden hebben gewoon een maf gedrag. Net als mensen.
Het gedrag van de honden in dit filmpje is ook niet normaal. Als mijn hond los loopt op straat met een andere hond dan lopen ze niet zo dreigend rond. Ook al is het misschien speels gedrag. Het is wel opruiend gedrag voor een hond. In een groepje krijgen ze gewoon oerinstincten naar boven en daar hoort jachtgedrag ook bij.
Die agent is gewoon doodsbenauwd. En ook ik denk dan van.. Bel gewoon een hondenvanger.. En gebruik pepperspray.. Want mocht ie in je been hangen dan laat ie alsnog wel los als je heel z'n neus volspuit met dat spul.
Dus ik snap die vent op zich wel.. Maar schietend op je muil gaan in een woonwijk... Ook niet zo'n best idee.. Zoveel dreiging is er niet.
Als baasje ben je ook een droplul.. Hoe kunnen je honden nou uitbreken ? Dan ben je gewoon onverantwoordelijk bezig.
Het is sneu voor het beesje. Maar ik hoop ook dat ze de eigenaar een fikse boete geven...
- Fernando
Maar Luco kun je het die agent kwalijk nemen dat hij niet weet of die honden een aanvallende beweging maken of speels op hem af komen rennen. Ik heb zelf ook 0,0 verstand van honden en had precies hetzelfde gereageerd.
Helemaal eens wat dvh zegt...
Helemaal eens wat dvh zegt...
-
Ik weet niet, ik vind 't wel prima zo.
Ze lopen nou niet bepaald rustig hun rondje.
Afketsen van kogels is een ander verhaal.
Ze lopen nou niet bepaald rustig hun rondje.
Afketsen van kogels is een ander verhaal.
- Opa
- Auto: Ford Fiesta ST
Ben ik het dus geheel niet mee eens, wij hebben inmiddels onze 5e Duitse Herder en kon ze allemaal zo in een kindercrèche of kinderboerderij dumpen zonder dat er dan rare dingen gebeurden.dvh schreef: Een Duitse Herder.. Schitterende honden. Maar ook daar moet je mee oppassen. Maar zo'n hond is voorspelbaar. Sommige honden hebben gewoon een maf gedrag. Net als mensen.

We hebben 2 dochters en beiden zijn geboren toen we 2 Duitse Herders hadden en m'n dochters konden toen ze klein waren ook gewoon alles met de honden uitspoken, nooit problemen gehad.

- Fernando
Maar over het algemeen kun je met hondeneigenaren negen van de tien keer geen rationele discussie voeren over het gedrag van (hun) honden. Het ligt altijd aan de ander en nooit aan de hond. Alles moet kunnen en alles en iedereen moet maar wijken...
- Luco
Datzelfde geld voor mensen met kinderen.Fernando schreef:Maar over het algemeen kun je met hondeneigenaren negen van de tien keer geen rationele discussie voeren over het gedrag van (hun) honden. Het ligt altijd aan de ander en nooit aan de hond. Alles moet kunnen en alles en iedereen moet maar wijken...
- dvh
Hoi Opa.Opa schreef:Ben ik het dus geheel niet mee eens, wij hebben inmiddels onze 5e Duitse Herder en kon ze allemaal zo in een kindercrèche of kinderboerderij dumpen zonder dat er dan rare dingen gebeurden.dvh schreef: Een Duitse Herder.. Schitterende honden. Maar ook daar moet je mee oppassen. Maar zo'n hond is voorspelbaar. Sommige honden hebben gewoon een maf gedrag. Net als mensen.![]()
We hebben 2 dochters en beiden zijn geboren toen we 2 Duitse Herders hadden en m'n dochters konden toen ze klein waren ook gewoon alles met de honden uitspoken, nooit problemen gehad.
Naar het gezin toe is het veelal wel goed. Bedoel het meer naar niet gezinsleden.
Heb zelf ook een Duitse Herder gehad. Schitterend beest. Maar met karakter. Ons accepteerde ie ( was ook nog jong , beest is 13 jaar geworden dus heel mijn jeugd was ie er ) maar die dulde geen shit van omstanders

Was voor een ander geen lieve hond. Maar voor ons poeslief. Was helemaal gek op dat beest.
Hond van mijn vader idemdito. Prachtige Duitse Herder. Ontzettend gehoorzaam (naar mijn vader). Maar als de hond in de auto zat kwam er niemand bij zolang mijn vader er niet bij zat. Ook niet mijn oma die hem elke dag te vreten gaf

Ligt ook deels aan de opvoeding natuurlijk. Maar wil maar zeggen. Die honden hadden regels. En die waren duidelijk.
We hebben nu een (ontzettend lieve) labrador. Dat is de sufste hond van de wereld.. Daar zit 0.0 kwaad in.. Gewoon het karakter. Een Duitse Herder is gewoon pittiger. Een Staffort is nog pittiger.
Als ik 2 labradors op me af zie rennen krijg ik het niet benauwd. 2 herders wordt al een ander verhaal. 2 staffords.. U get the point.
- Opa
- Auto: Ford Fiesta ST
Zoals ik al zei, al de Duitse Herders die wij gehad hebben[hebben er nu nog steeds 1] kunnen zo gedropt worden in een kindercrèche, of kinderboerderij.
Hij vindt en ze vonden altijd iedereen leuk en zijn naar alle mensen en andere dieren[zelfs katten] toe vriendelijk en speels geweest.
Zelfs in de auto mag iedereen gewoon erbij of erin komen en dat was bij onze vorige Duitse Herders ook zo.
Ik heb 12 jaar in de africhting gezeten met 2 van onze honden en ben in dat wereldje ook weinig echt valse Duitse Herders tegen gekomen en heb er toch heel wat meegemaakt.
Heb een maat gehad met een Golden Retriever en als die in de auto zat kon ie 'm zelf nog niet eens eruit halen, zo lelijk als dat beest dan deed.
Wil maar zeggen: "De ene Duitse Herder is de andere niet en ook Golden Retrievers en Labradors kunnen lelijk doen".
Heeft te maken met verschillende dingen natuurlijk....o.a. de fokker en de opvoeder.
Daarom ben ik ook meest niet zo weg van Pitbulls en Staffords en dat soort rassen, het is toch een bepaald soort mensen die zulke rassen aanschaft en fokt en VAAK komt dat de hond niet ten goede.....'vaak' in 't groot, want uitzonderingen bevestigen de regel.
Kleine hondjes bijten over 't algemeen veel sneller dan een grote hond, maar daar hoor je meest niet zoveel van, omdat kleine hondjes lang niet zoveel schade aan kunnen richten als een flinke hond.
Hij vindt en ze vonden altijd iedereen leuk en zijn naar alle mensen en andere dieren[zelfs katten] toe vriendelijk en speels geweest.
Zelfs in de auto mag iedereen gewoon erbij of erin komen en dat was bij onze vorige Duitse Herders ook zo.
Ik heb 12 jaar in de africhting gezeten met 2 van onze honden en ben in dat wereldje ook weinig echt valse Duitse Herders tegen gekomen en heb er toch heel wat meegemaakt.
Heb een maat gehad met een Golden Retriever en als die in de auto zat kon ie 'm zelf nog niet eens eruit halen, zo lelijk als dat beest dan deed.
Wil maar zeggen: "De ene Duitse Herder is de andere niet en ook Golden Retrievers en Labradors kunnen lelijk doen".

Heeft te maken met verschillende dingen natuurlijk....o.a. de fokker en de opvoeder.
Daarom ben ik ook meest niet zo weg van Pitbulls en Staffords en dat soort rassen, het is toch een bepaald soort mensen die zulke rassen aanschaft en fokt en VAAK komt dat de hond niet ten goede.....'vaak' in 't groot, want uitzonderingen bevestigen de regel.

Kleine hondjes bijten over 't algemeen veel sneller dan een grote hond, maar daar hoor je meest niet zoveel van, omdat kleine hondjes lang niet zoveel schade aan kunnen richten als een flinke hond.
- Bert ///M3
Die agent is ook doodsbenauwd. Dat zie je aan het gedrag en zijn geklungel.Luco schreef:Erik, deze honden maken geen aanvallende beweging, dus de actie van de agent was compleet overtrokken.
Zoek maar eens filmpjes van honden die echt aanvallen, die komen drie a vier keer zo snel op je af als deze honden deden.
Verder denk ik (al kan je dat niet uit het filmpje afleiden) dat het een agent is die doodsbang is voor honden en daarom zo reageert.
Vraag iedereen die pistool schiet, weet jij zelf ook het is vreselijk moeilijk om een klein snel bewegend doelwit te raken, vooral onder spanning. Daarom mist hij ook in eerste instantie. De politie schiet met een speciaal soort kogels, soort van semi hollow point, welke zo veel mogelijk energie in het doelwit over moeten brengen en door hun expansie niet door een doelwit heen gaan als het ware. Als hij zich schrap gezet had, even had gewacht totdat die hond desnoods in zijn broek hangt dan had 1 schot point blank genoeg geweest.
Verder hebben kennissen van mij ook altijd Duitse herders gehad. Vreselijk lieve honden, deden ook geen vlieg kwaad. Maar ze kunnen wel indrukwekkend zijn. 1 van de laatste die ze hadden sprong gewoon bij mij op schoot als ik er was en het zijn qua formaat gewoon grote honden. Of ze zijn wild bij bezoek, maar omdat ze gewoon enthousiast zijn. Ik heb zelf ook 16 jaar lang een hond gehad en je ziet aan honden of ze het kwaad bedoelen of niet. Maar ik kan me ook heel goed voorstellen, dat als mensen bang zijn van honden ze het onderscheid niet maken. Mijn hond was een Friese Stabij, de enige manier om die aan het blaffen te krijgen was als ik hem wat zat te jennen bij wijze van spreken. Maar ik heb bijvoorbeeld een vriendin gehad die bang was van honden, en het heeft toch heel lang geduurd voordat zij zich op haar gemak voelde bij die hond.
- Luco
@DVH
De meeste bijtincidenten zijn van? Juist, Labradors en Golden retrievers..
Ook omdat er daar meer van zijn, maar alleen al dat je een Boerboel en Mastino onder een noemer schaart blijkt dat je je er niet in verdiept hebt, zijn echt heel verschillende honden qua karakter, raseigenschappen en achtergrond.
Verder is een pitbull helemaal geen nerveuze hond, maar heb je wel eens gekeken naar de gemiddelde eigenaar van een pitbull? Dan weet je gelijk waarom ze zo nerveus zijn, door het gedrag van de Baas, ze kunnen eigenlijk de hond niet aan maar het staat zo stoer, en dus voeden ze het beest met zoveel verschillende signalen op dat het beest nerveus wordt.
90% is gewoon opvoeding, en ja uitzonderingen heb je altijd, heb je zo'n uitzondering moet je daar de opvoeding en je overige dingen op aanpassen zodat er geen incident kan gebeuren.
Ook omdat er daar meer van zijn, maar alleen al dat je een Boerboel en Mastino onder een noemer schaart blijkt dat je je er niet in verdiept hebt, zijn echt heel verschillende honden qua karakter, raseigenschappen en achtergrond.
Verder is een pitbull helemaal geen nerveuze hond, maar heb je wel eens gekeken naar de gemiddelde eigenaar van een pitbull? Dan weet je gelijk waarom ze zo nerveus zijn, door het gedrag van de Baas, ze kunnen eigenlijk de hond niet aan maar het staat zo stoer, en dus voeden ze het beest met zoveel verschillende signalen op dat het beest nerveus wordt.
90% is gewoon opvoeding, en ja uitzonderingen heb je altijd, heb je zo'n uitzondering moet je daar de opvoeding en je overige dingen op aanpassen zodat er geen incident kan gebeuren.
- Sjoerd MP BMW
Er is zoveel onwetendheid over gedrag van honden. Er zouden IMO meer SIRE spotjes mogen komen hoe om te gaan met verschillende beesten i.p.v. "Nix 18".Erik dB schreef:Dat weet jij misschien, maar die agent niet zo te zien. Wat moet je dan? Wachten tot hij bijt? En bij mensen eerst wachten tot ze jou neerschieten (aanvallende beweging) en daarna pas terugschieten?
Lastig, lastig. Gelukkig zit ik voor mijn werk achter een buro. Stuk overzichtelijker
Hoeveel kinderen onze honden op de kop willen aaien, terwijl dat in de ogen van de honden dominant gedrag is. Onze honden laten het gebeuren en met name de oudste lijkt aan te geven het niet erg te vonden en te begrijpen dat 't "mensen welpen" zijn. Maar mensen zouden beter moeten weten...
Leuk die foto's met arm om de nek van een guitige Labrador, ook dominant gedrag.
Helemaal mee eens. Vaak lopen die gasten te schreeuwen en te trekken aan zo'n beest.Luco schreef:@DVH
Wij zelf fluisteren of praten zachtjes, harder kan altijd nog. Die beesten hebben een beter gehoor dan ons!
Kleine hondjes zijn vaak niet opgevoed met vaak ook nog een te grote ego. Zo'n kleintje kan immers opgepakt worden en behoeft geen opvoeding. Wij hebben er twee jaar hondenschool per beest in zitten!
-
Misschien klinkt dit raar, maar is dominant gedrag van een persoon niet gewoon goed?
Lijkt mij dat de persoon het overwicht moet hebben, en niet dat de hond dominant kan- en mag zijn.
Lijkt mij dat de persoon het overwicht moet hebben, en niet dat de hond dominant kan- en mag zijn.
- Luco
Dominantie is ook al iets waar ze vanaf stappen, maar recht op een hond aflopen of een mand in de loop van het huis leggen zodat je er elke keer recht op af loopt of op zijn kop aaien is niet echt dominantie, maar in de natuur een bedreiging en dus voor de hond onnatuurlijk, een onzekere hond kan dan daarop reageren en een hond kan dat maar op twee manieren, wegwezen of aanvallen.
Ook een erg zelfverzekerde hond kan erop reageren, maar die trekt dan gewoon zijn lip op, maar ja als je als mens zulke signalen niet opvangt, en dat is meestal het geval.
signalen kunnen zijn
tongelen
trillen
zweetplekken onder zijn poten
hoofd wegdraaien
staart omlaag
zo zijn er veel meer signalen die iets aangeven.
in eerste instantie wil een hond eigenlijk geen confrontatie (uitzonderingen daargelaten) maar recht op een hond aflopen is eigenlijk een soort oorlogsverklaring.
Eigenlijk zou een cursus verplicht moeten zijn
Ook een erg zelfverzekerde hond kan erop reageren, maar die trekt dan gewoon zijn lip op, maar ja als je als mens zulke signalen niet opvangt, en dat is meestal het geval.
signalen kunnen zijn
tongelen
trillen
zweetplekken onder zijn poten
hoofd wegdraaien
staart omlaag
zo zijn er veel meer signalen die iets aangeven.
in eerste instantie wil een hond eigenlijk geen confrontatie (uitzonderingen daargelaten) maar recht op een hond aflopen is eigenlijk een soort oorlogsverklaring.
Eigenlijk zou een cursus verplicht moeten zijn
- Joy
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2307 ... aan__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit zijn de gevallen waardoor men een slecht beeld van dit soort honden krijgt. Er is waarschijnlijk nooit eerder zoiets voorgevallen maar toch gebeurt er dit.
Dit zijn de gevallen waardoor men een slecht beeld van dit soort honden krijgt. Er is waarschijnlijk nooit eerder zoiets voorgevallen maar toch gebeurt er dit.
- dvh
Ondanks dat labradors vaker bijten doordat er meer van zijn. Lees ik geen berichtgeving dat een of twee labradors een kind dermate toetakelen dat het zwaargewond naar het ziekenhuis moet.
Als ik dan even google op de term 'staffordt valt kind aan' krijg ik heel veel sluitende vindingen.
Vervang ik staffordt met labrador , dan vind ik vrijwel helemaal niks.
Met andere woorden. Ik blijf bij mijn verhaal welke ik onlangs hier poste.
Als ik dan even google op de term 'staffordt valt kind aan' krijg ik heel veel sluitende vindingen.
Vervang ik staffordt met labrador , dan vind ik vrijwel helemaal niks.
Met andere woorden. Ik blijf bij mijn verhaal welke ik onlangs hier poste.
- Luco
Het verschil is de schade, daar wordt naar gekeken, niet naar het gedrag, daarom lees je er bijna niks over.
Dit geval ook, je kan er niet over oordelen als je niet weet wat er gebeurd is.
Onze hond is absoluut niet vriendelijk tegen vreemden, wij doen er alles aan om te voorkomen dat er wat gebeurd, tot bordjes en schrikdraad voor het hek en de looppoort.
Als er dan toch debielen ijn die het schrikdraad weghalen en de poort opendoen als de hond buiten loopt, en de hond bijt, komt dat ook in de krant en is de hond de schuldige, yeah right.
Dit geval ook, je kan er niet over oordelen als je niet weet wat er gebeurd is.
Onze hond is absoluut niet vriendelijk tegen vreemden, wij doen er alles aan om te voorkomen dat er wat gebeurd, tot bordjes en schrikdraad voor het hek en de looppoort.
Als er dan toch debielen ijn die het schrikdraad weghalen en de poort opendoen als de hond buiten loopt, en de hond bijt, komt dat ook in de krant en is de hond de schuldige, yeah right.
- dvh
Nee de eigenaar is schuldig
Die is verantwoordelijk voor z'n hond en daar waar mensen kunnen lopen dient de eigenaar daar rekening en toezicht op te houden.
Je leeft in een wereld vol met mensen. En prima dat het is toegestaan een gevaarlijk beest ( want dat is het voor een ander ) te houden bij je thuis. Maar dan dien je er ook dermate voorzichtig mee te zijn dat het eigenlijk nooit een gevaar voor een ander mag zijn.

Die is verantwoordelijk voor z'n hond en daar waar mensen kunnen lopen dient de eigenaar daar rekening en toezicht op te houden.
Je leeft in een wereld vol met mensen. En prima dat het is toegestaan een gevaarlijk beest ( want dat is het voor een ander ) te houden bij je thuis. Maar dan dien je er ook dermate voorzichtig mee te zijn dat het eigenlijk nooit een gevaar voor een ander mag zijn.
- Luco
Nee, degene die met zijn klauwen aan de poort komt en niet eerst netjes belt is de schuldige, ik loop bij jouw toch ook niet zomaar je terrein op?
Maar jouw reactie is typisch, een ander de schuld geven, lekker makkelijk.
Dit bijtincident ook, de hond en eigenaar worden gelijk aangewezen als schuldige, misschien heeft dat meisje wel met een vinger of stok in zijn oog zitten prikken (weet jij veel) dan is de ouder van het kind de schuldige, die moet ook toezicht houden op zijn kinderen.
Hier zijn ook een paar van die kutkinderen, de hond pesten als die achter het hek zit, gaat het dan fout is het de schuld van de hond of zijn eigenaar.
Maar jouw reactie is typisch, een ander de schuld geven, lekker makkelijk.

Dit bijtincident ook, de hond en eigenaar worden gelijk aangewezen als schuldige, misschien heeft dat meisje wel met een vinger of stok in zijn oog zitten prikken (weet jij veel) dan is de ouder van het kind de schuldige, die moet ook toezicht houden op zijn kinderen.
Hier zijn ook een paar van die kutkinderen, de hond pesten als die achter het hek zit, gaat het dan fout is het de schuld van de hond of zijn eigenaar.
- dvh
Nu reageer je zelf als de gebeten hond.Maar jouw reactie is typisch, een ander de schuld geven, lekker makkelijk.
Ook typisch.
- Luco
Nee ik veroordeel hier niemand, jij hebt je oordeel al klaar, schuld van de eigenaar, punt, hoe kortzichtig kan je zijn.
Je kent de situatie niet en toch weet je de schuldige al
Je kent de situatie niet en toch weet je de schuldige al

- dvh
Huh ? Schreef ik dit.maar de hond is hierin wederom de dupe van hoe die wordt opgevoed door de eigenaar, eigenlijk zou je die voor zijn flikker moeten schieten.
Ownee dat was jij.. ouwe vechthond

- Luco
ja vooral niet ingaan op argumenten 

- dvh
Hoeft ook niet.
Ik heb daar idd een oordeel over.
Goed dat dat typisch ik is. Dan kom ik duidelijk over
Ik heb daar idd een oordeel over.
Goed dat dat typisch ik is. Dan kom ik duidelijk over

- Fernando
Het is bij dat soort honden per definitie de schuld van die wandelende schijtfabrieken dan wel de eigenaar en zeker niet van een 5-jarige meisje....
- Luco
Fernando schreef:Het is bij dat soort honden per definitie de schuld van die wandelende schijtfabrieken dan wel de eigenaar en zeker niet van een 5-jarige meisje....
Begrijp me niet verkeerd fernando, vaak is dat ook het geval, alleen met deze info (van dit geval) kan je daar naar mijn mening niet over oordelen.
Overigens zou ik mijn hond dan ook in laten slapen.
een voorbeeldje.
Wij hebben al 30 jaar honden, onze eerste grote hond was een Bandog (kruising pitbull/mastino) staan bekend als zeer agressief en gevaarlijk, die van ons heeft 1 keer naar een kind gegromd, verder niks, en hoe kwam dat?
Visite, hond lag lief te slapen en het kind van de visite (5 jaar) vond het leuk om aan de staart te gaan trekken, moeder en kind lachen want dat is toch leuk?
hond laat het toe, wij zeggen er wat van (zou eigenlijk die kutmoeder moeten doen) maar die lacht alleen.
Kind blijft aan de staart trekken en moeder blijft lachen.
Na 20 keer trekken gromt de hond, stel dat die had gebeten?
Is het dan de schuld van de eigenaar of de hond?
Naar mijn mening niet, verschillende keren gewaarschuwd en moeder doet niks om het kind te corrigeren.