Pagina 36 van 57
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 27 jan 2020, 18:02
door sitechris
Tesla rules the EV world. Die hebben rijbereik en imago (bij doelgroep) mee.
In geval van Mercedes en Audi: waarom zou je een EV van 100.000 euro kopen met een rijbereik van max 400 km? In NL snap ik dat vanwege bijtelling, maar als Duitser, Belg, Spanjaard, Amerikaan etc is dat toch een waardeloze businesscase? Als je een ton kunt uitgeven aan een dikke SUV kun je ook wel de benzine betalen.
Ik denk dat een auto als de VW ID meer kans maakt. Die heeft aardig bereik (400 - 500 km) en is betaalbaar(der). Dat kan een 'gamechanger(tje)' worden.
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 29 jan 2020, 17:06
door Wouter81
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 29 jan 2020, 18:14
door tomgtr
Nuf said
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 29 jan 2020, 18:15
door Arthur
Ja, ff meehelpen en een ev kopen

Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 29 jan 2020, 18:25
door tomgtr
Liever iets waar Hemi op staat dan iets van Musk
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 29 jan 2020, 18:27
door Arthur
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 29 jan 2020, 18:47
door Spijkerhard
Nog nooit gehoord van forward buying....
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 29 jan 2020, 18:48
door Downforce Hans
Spijkerhard schreef: 29 jan 2020, 18:47
Nog nooit gehoord van forward buying....
Heb je daar nog nooit van gehoord?
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 29 jan 2020, 18:56
door Spijkerhard
Statistieken lezen kan ik wel...
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 29 jan 2020, 19:27
door smiley
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 29 jan 2020, 19:34
door Wimo
Spijkerhard schreef: 29 jan 2020, 18:47
Nog nooit gehoord van forward buying....
Nu een nieuwe shoppen terwijl er nog genoeg in voorraad bij de banken staan is idd niet erg verstandig..
Dat er geen boot met auto's meer deze kant op is gekomen kan er ook iets mee te maken hebben...

Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 29 jan 2020, 19:52
door Robin
Straks betekent Model 3 gewoon het aantal stuks per maand wat op naam gezet wordt.
ik ga hier niet om lachen. Al triest genoeg dat Tesla de westerse wereld bijna regeert.
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 29 jan 2020, 20:01
door JP
Hun beurswaarde blijft hoog, al verkopen ze niets hier in dit kikkerlandje...
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 29 jan 2020, 20:03
door Robin
JP schreef: 29 jan 2020, 20:01
Hun beurswaarde blijft hoog, al verkopen ze niets hier in dit kikkerlandje...
OK....Fijn, ik ga weer even verder lezen over NikiTutorials als je 't niet erg vindt.
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 29 jan 2020, 20:08
door JP
Robin schreef: 29 jan 2020, 20:03
JP schreef: 29 jan 2020, 20:01
Hun beurswaarde blijft hoog, al verkopen ze niets hier in dit kikkerlandje...
OK....Fijn, ik ga weer even verder lezen over NikiTutorials als je 't niet erg vindt.
Het zal me worst wezen ....
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 29 jan 2020, 20:15
door Wimo
JP schreef: 29 jan 2020, 20:08
Robin schreef: 29 jan 2020, 20:03
JP schreef: 29 jan 2020, 20:01
Hun beurswaarde blijft hoog, al verkopen ze niets hier in dit kikkerlandje...
OK....Fijn, ik ga weer even verder lezen over NikiTutorials als je 't niet erg vindt.
Het zal me worst wezen ....
Ontopic
https://www.ad.nl/auto/volkswagen-verko ... ~a444aee3/
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 29 jan 2020, 20:24
door JP
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 29 jan 2020, 20:47
door Bram
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 29 jan 2020, 21:43
door Spijkerhard
Ik begrijp dat de vegan worsten bij VW wel heel erg in de lift zitten.... de ID-W
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 30 jan 2020, 09:25
door Elise
Tweede kwartaal op rij winst voor Tesla
PALO ALTO (AFN) - Tesla heeft in het vierde kwartaal van het afgelopen jaar net als een kwartaal eerder winst geboekt. De elektrische autobouwer deed er in de verslagperiode veel aan om zoveel mogelijk auto's af te leveren en dat vertaalde zich in een flinke stijging van de omzet. Ook heeft Tesla flink meer geld op zijn rekening staan, wat de zorgen om de financiƫle situatie van de onderneming verder doet wegebben.
De productiemogelijkheden van Tesla zijn inmiddels ook verruimd met een nieuwe fabriek in Shanghai. Daar loopt sinds eind vorig jaar de Model 3 van de band en vanaf volgend jaar moet daar ook Tesla's kleinere SUV de Model Y worden gemaakt. De productie van dat model begint in de fabriek in het Amerikaanse Freemont al in het huidige kwartaal. Ook zullen dit jaar al de eerste Tesla-trucks worden gebouwd.
Tesla leverde verder weer meer batterijopslagsystemen aan consumenten en bedrijven en ook groeide de divisie die zonnepanelen levert opnieuw. Met 54 megawatt aan zonnepanelen zit de tak nog ruim onder de 73 megawatt die in het laatste kwartaal van 2018 op daken werd gelegd. Wel denkt Tesla de productie van de dakpannen op te kunnen voeren en de plaatsing aanzienlijk te kunnen versnellen.
De totale omzet van Tesla kwam uit op 7,4 miljard dollar, een lichte stijging ten opzichte van vorig jaar. De autotak nam daarvan 6,4 miljard dollar voor zijn rekening. De nettowinst kwam uit op 105 miljoen euro, wat op jaarbasis een kwart lager was. Het eigen vermogen van Tesla steeg met iets meer dan 1 miljard dollar zodat de maker van elektrische auto's nu 6,3 miljard dollar op de rekening heeft staan.
Voor dit jaar denkt Tesla "ruim meer dan 500.000 auto's" te kunnen afleveren en er nog meer te gaan maken. Het bedrijf verwacht dan ook winstgevend te blijven in de toekomst en genoeg geld te verdienen om investeringen in nieuwe producten en fabrieken zelf te kunnen bekostigen.
En de koers van Tesla:
https://www.marketwatch.com/investing/stock/tsla
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 30 jan 2020, 10:17
door ADV
Ik ben wel benieuwd hoe het gaat met EV in 2020 (en 2021)... De hele incentive om EV's te gaan kopen is natuurlijk weg, en behalve Tesla en in zekere mate een paar andere fabrikanten vissen ze, in Nederland, allemaal achter het net.. ze komen gewoon te laat. Ze hadden 2-3 jaar geleden de E-Tron, de id3 en de taycan moeten introduceren..
De Taycan bijv, was hij nog in 2019 geleverd, scheelde het best wat aan bijtelling. Straks komt de "normale" Taycan, aan het eind van dit jaar geintroduceerd, rond de 80-90k geloof ik, maar pas in 2021 geleverd en op kenteken. Zit je ook weer.
De enige markt die er straks voor (zakelijk) Nederland nog is op de EV markt zijn autos onder de 45k, want bijtelling. Maar vanaf 2021 gaan we dus al naar 12% over de eerste 40k. Dan kan je straks net zo goed weer een diesel gaan leasen en bijtellen.
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 30 jan 2020, 10:22
door ///Joost
Daarom ook dat de grote fabrikanten allemaal rustig aan doen. Uiteindelijk zijn het de overheden die momenteel de EV-markt besturen. Een EV introduceren doe je niet voor 2 of 3 jaar, maar voor de lange termijn. Zolang de horizon nog grillig is, vind ik het niet onverstandig dat grote, stabiele fabrikanten zich er niet aan branden. Tesla moet wel, want dat is hun business model.
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 30 jan 2020, 10:34
door WJ
Ik denk dat het dit jaar nog steeds wel interessant is met 8%? Heb ook begrepen dat bij aardig wat bedrijven de Model3 nog niet eens een optie was en pas nu op de leaselijst komen.
Maar, daarnaast komen dit jaar ook VAG ,Peugeot, Opel met EV's die allemaal zo rond de 35k hangen..
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 30 jan 2020, 10:54
door smiley
Ik ben heel benieuwd wat het aanschafgedrag gaat worden met die 35k range als het 16% bijtelling is.
Dan zit de besparing niet zo ver meer van de reguliere benzine/diesel en wil ik wel eens zien of de EV ongemakken nog steeds van tafel geveegd worden.
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 30 jan 2020, 11:53
door daNpy
ArjandeV schreef: 30 jan 2020, 10:17
Ik ben wel benieuwd hoe het gaat met EV in 2020 (en 2021)... De hele incentive om EV's te gaan kopen is natuurlijk weg, en behalve Tesla en in zekere mate een paar andere fabrikanten vissen ze, in Nederland, allemaal achter het net.. ze komen gewoon te laat. Ze hadden 2-3 jaar geleden de E-Tron, de id3 en de taycan moeten introduceren..
De Taycan bijv, was hij nog in 2019 geleverd, scheelde het best wat aan bijtelling. Straks komt de "normale" Taycan, aan het eind van dit jaar geintroduceerd, rond de 80-90k geloof ik, maar pas in 2021 geleverd en op kenteken. Zit je ook weer.
De enige markt die er straks voor (zakelijk) Nederland nog is op de EV markt zijn autos onder de 45k, want bijtelling. Maar vanaf 2021 gaan we dus al naar 12% over de eerste 40k. Dan kan je straks net zo goed weer een diesel gaan leasen en bijtellen.
't Is wat, dalijk moet je nog zelf betalen voor je auto
