Focus RS 2015
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: Focus RS 2015
Of een combinatie van het onderstel met dit type baantjes. Menig auto trekt op van die bolle oneven boerenwegen. Als het onderstel daar niet is op afgestemd, denk ik dat het wel moeilijk kan zijn om vertrouwen te geven met dat vermogen.
- mrbbs
- Berichten: 1495
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
Re: Focus RS 2015
Probleem is dat ik het voor had op alle soorten wegen: van mooie tweevaks asfalt wegen, tot betonwegen en gladde asfalt baantjes. Het was geen toeval. Ik heb inmiddels de verkoper gemaild om de bandenspanning voor te kennen.Jussi schreef:Of een combinatie van het onderstel met dit type baantjes. Menig auto trekt op van die bolle oneven boerenwegen. Als het onderstel daar niet is op afgestemd, denk ik dat het wel moeilijk kan zijn om vertrouwen te geven met dat vermogen.Hielke schreef:Het trekken in het stuur en het schaatsen naar links en rechts bij vollast wijst sterk in de richting van een (voor)band die niet goed op druk stond. Als het typisch voor dit soort auto zou zijn dan hadden de testers er ook wel gewag van gemaakt.
Dank trouwens voor de appreciatie van het kleine verslagje.
-
- Berichten: 18930
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Focus RS 2015
Stiekem hopen we dan ook dat die fries gelijk heeft wbt de bandenspanning.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Focus RS 2015
Die Fries heeft altijd gelijk, daarom zo veel respect voor hem. Al zal ik de enige op DF zijn 

- Hielke
- Berichten: 11639
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Focus RS 2015
Nee joh, ik heb een fanclub. 2 leden, en in ruste, dat wel.
- mrbbs
- Berichten: 1495
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
Re: Focus RS 2015
Inmiddels mijn bevindingen over gemaakt aan de connectie van Ford België. Feedback gaat morgen richting David Put. Benieuwd..
- Erik
- Berichten: 1978
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Re: Focus RS 2015
De wegen in west Vlaanderen lijken mij idd niet geheel geschikt voor een high power awd op 19" jetser met banden die plakken als kauwgom. Dat trekken kan ik wel plaatsen trouwens. Heb destijds heel veel tijd gestoken in onderstel van de Sti hatch, die stuurde mega strak op goed wegdek maar op slecht wegdek exact wat je hier beschrijft. Dat was dan weer met demper instellingen op te knappen. Geen 19". 18" groot zat voor speelwerk, maakt denk ik groot verschil.
Ik ben 1.93m en het is toch altijd wel een enorme min als je kruk te hoog staat hoor.
Typisch Ford RS kwaal, zal dat echt door die Pygmee van een directeur komen ?
Je zou het haast denken.
Ik ben 1.93m en het is toch altijd wel een enorme min als je kruk te hoog staat hoor.
Typisch Ford RS kwaal, zal dat echt door die Pygmee van een directeur komen ?
Je zou het haast denken.
-
- Berichten: 11411
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Focus RS 2015
Misschien was het een Maandag auto:)
Ik hoop dat ik volgende week kan rijden en zal mijn ervaringen delen.
Ik heb de auto zonder test rit besteld in oktober 2015 en ben afgegaan op de filmpjes en info die er toen waren. Test rijden was geen mogelijkheid en is nog steeds moeilijk.
Het hangt er ook sterk vanaf wat je zoekt in een auto. Kevin rijdt momenteel met een GT86 met dure Reiger schokbrekers en race stoelen erin etc. Onvergelijkbaar met een standaard focus RS.
Kevin werd ook niet echt warm van een 1M Coupe. Ik vindt het 1 van de meest leuke fun machines van dit moment. Nee het is geen race auto nee het is geen WRC auto. Maar het bied mij fun genoeg
Ik kan al het nodige plezier halen uit een Audi RS3 met de goeie banden setup. In mijn beleving kan de Focus RS alleen maar beter zijn als ik kijk naar de verschillende journalisten filmpjes.
Maar mocht ie zijn zoals kevin zegt dan is ie ook weer snel verkocht. Ze staan in duitsland al met 10.000 euro boven aanschaf prijs te koop.
Ik hoop dat ik volgende week kan rijden en zal mijn ervaringen delen.
Ik heb de auto zonder test rit besteld in oktober 2015 en ben afgegaan op de filmpjes en info die er toen waren. Test rijden was geen mogelijkheid en is nog steeds moeilijk.
Het hangt er ook sterk vanaf wat je zoekt in een auto. Kevin rijdt momenteel met een GT86 met dure Reiger schokbrekers en race stoelen erin etc. Onvergelijkbaar met een standaard focus RS.
Kevin werd ook niet echt warm van een 1M Coupe. Ik vindt het 1 van de meest leuke fun machines van dit moment. Nee het is geen race auto nee het is geen WRC auto. Maar het bied mij fun genoeg
Ik kan al het nodige plezier halen uit een Audi RS3 met de goeie banden setup. In mijn beleving kan de Focus RS alleen maar beter zijn als ik kijk naar de verschillende journalisten filmpjes.
Maar mocht ie zijn zoals kevin zegt dan is ie ook weer snel verkocht. Ze staan in duitsland al met 10.000 euro boven aanschaf prijs te koop.
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Focus RS 2015
Als het bandenspanning was dan trekt hij meestal maar 1 kant op en vooral onder afremmen.
-
- Berichten: 55313
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Focus RS 2015
Wat een verhaal, maar duidelijk en begrijpelijk mrbbs. Wanneer kom je weer 'ns op Papenburg:)
IRL luister ik qua rijdynamiek doorgronden/info etc maar naar drie man, te weten Hielke, André en Wouter(als ik ze spreek, oh ja Rody en Matthieu kunnen het ook informatief brengen btw ), maar neemt niet weg dat het betoog van de rijtest van mrbbs zeer informatief was en hulde voor het verslag.

Was ik daar niet één van? LOLHielke schreef:Nee joh, ik heb een fanclub. 2 leden, en in ruste, dat wel.
IRL luister ik qua rijdynamiek doorgronden/info etc maar naar drie man, te weten Hielke, André en Wouter(als ik ze spreek, oh ja Rody en Matthieu kunnen het ook informatief brengen btw ), maar neemt niet weg dat het betoog van de rijtest van mrbbs zeer informatief was en hulde voor het verslag.

-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Re: Focus RS 2015
Over het zenuwachtig gedrag heeft nog geen enkele reviewer of journalist iets over geschreven.
Ik heb van 1 koper dit bericht wel vernomen, die ervaarde hetzelfde als Kevin. Echter hij melde de volgende dag al dat dat verdwenen was. Tevens zijn er ook verschillende ST mk3 rijders die hetzefde ervaarde en waar het ook snel verdwenen was. Ik ben erg benieuwd wat de andere hiervan vinden. Vanaf deze week zullen er wel verschillende kopers hun ervaringen gaan schrijven.
Qua knoppen denk ik dat Kevin zich vergist, in de mk2 RS was een veel rustiger dashboard dan in de mk3 RS.
Stoelen zijn hoog, dat klopt. Ford had aan Top Gear aangegeven met een fix te komen maar dat zie ik niet gebeuren. Simpel lager zetten zoals in de mk2 zit er ook niet meer in. De extra gaatjes zijn niet meer aanwezig.
Verbuik lijkt inderdaad hoog te zijn, ik ben wel benieuwd in dagelijks gebruik, na verloop van tijd, want de aangegeven verbruikscijfers zijn lager dan van de 5 cylinder RS.
Dat je geen verschil opmerkte in Race verbaasd me, de auto is dan stuiterhard. Persoonlijk denk ik dat de drift stand de fijnste is in dagelijks gebruik. De instellingen zijn dan sportiever en losser.
Het vermogen bij deze RS is veel meer linear dan de mk2 RS. De punch ontbreekt inderdaad.
Bij de mk2 RS was het vermogen in de eerste 2 maps niet op orde(daarom ook dat de testverslagen niet zo snel waren), Ford heeft dat ruimschoots goedgemaakt met de laatste 2 maps. Het zou zo maar kunnen dat er ook nu te weinig vermogen is. Alhoewel een eerste dynorun, gedaan door een Belgische tuner, aangaf dat ze spot-on waren met het vermogen.
Ik kijk ook uit naar het testverslag van Sportauto.
Ik heb van 1 koper dit bericht wel vernomen, die ervaarde hetzelfde als Kevin. Echter hij melde de volgende dag al dat dat verdwenen was. Tevens zijn er ook verschillende ST mk3 rijders die hetzefde ervaarde en waar het ook snel verdwenen was. Ik ben erg benieuwd wat de andere hiervan vinden. Vanaf deze week zullen er wel verschillende kopers hun ervaringen gaan schrijven.
Qua knoppen denk ik dat Kevin zich vergist, in de mk2 RS was een veel rustiger dashboard dan in de mk3 RS.
Stoelen zijn hoog, dat klopt. Ford had aan Top Gear aangegeven met een fix te komen maar dat zie ik niet gebeuren. Simpel lager zetten zoals in de mk2 zit er ook niet meer in. De extra gaatjes zijn niet meer aanwezig.
Verbuik lijkt inderdaad hoog te zijn, ik ben wel benieuwd in dagelijks gebruik, na verloop van tijd, want de aangegeven verbruikscijfers zijn lager dan van de 5 cylinder RS.
Dat je geen verschil opmerkte in Race verbaasd me, de auto is dan stuiterhard. Persoonlijk denk ik dat de drift stand de fijnste is in dagelijks gebruik. De instellingen zijn dan sportiever en losser.
Het vermogen bij deze RS is veel meer linear dan de mk2 RS. De punch ontbreekt inderdaad.
Bij de mk2 RS was het vermogen in de eerste 2 maps niet op orde(daarom ook dat de testverslagen niet zo snel waren), Ford heeft dat ruimschoots goedgemaakt met de laatste 2 maps. Het zou zo maar kunnen dat er ook nu te weinig vermogen is. Alhoewel een eerste dynorun, gedaan door een Belgische tuner, aangaf dat ze spot-on waren met het vermogen.
Ik kijk ook uit naar het testverslag van Sportauto.
-
- Berichten: 11411
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Focus RS 2015
Een van de leukere testen.
https://www.youtube.com/watch?v=Ep6kzlN ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=Ep6kzlN ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
- Hielke
- Berichten: 11639
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Focus RS 2015
Dit kan er op duiden dat Michelin banden met een glad toplaagje levert. Ik heb dat ook eens meegemaakt met nieuwe Michelins onder de Cosworth van een maat. De eerste bijna 1000 km's waren ze behoorlijk slippery, daarna was alles ok. Maar dat was bijna 25 jaar geleden. Denk niet dat die gladde toplagen er nog steeds op zitten.Harrie schreef:Over het zenuwachtig gedrag heeft nog geen enkele reviewer of journalist iets over geschreven.
Ik heb van 1 koper dit bericht wel vernomen, die ervaarde hetzelfde als Kevin. Echter hij melde de volgende dag al dat dat verdwenen was.
- Arthur
- Berichten: 43220
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Focus RS 2015
Ik denk eerder dat de verwachtingen wat te hoog liggen... Voor de gemiddelde koper niet erg maar voor de enkelen die er echt iets mee kunnen misschien wel. Wordt gewoon weer een bereikbare auto als de hype weggeëbd is.
-
- Berichten: 11411
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Focus RS 2015
Ja dat denk ik ook. Jij de beker:)
Laat ik nou maar eerst zelf even sturen.
Iedereen had ze woordje ook klaar over de 1m wat blijkt 1 van de leukst sturende auto s van het moment. Al bijna 5 jaar in mijn bezit en verveelt nog steeds niet.
Focus RS is afwachten. Dat de zit te hoog is zal wel maar dat los ik wel op. Het gaat er om dat je plezier beleeft aan de auto en daar moet je even langer dan een uurtje in rijden. Even een paar driftjjes leggen en kijken hoe de auto reageert.
Laat ik nou maar eerst zelf even sturen.
Iedereen had ze woordje ook klaar over de 1m wat blijkt 1 van de leukst sturende auto s van het moment. Al bijna 5 jaar in mijn bezit en verveelt nog steeds niet.
Focus RS is afwachten. Dat de zit te hoog is zal wel maar dat los ik wel op. Het gaat er om dat je plezier beleeft aan de auto en daar moet je even langer dan een uurtje in rijden. Even een paar driftjjes leggen en kijken hoe de auto reageert.
- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Focus RS 2015
Wanneer haal je 'm op Andre?
- Luco
- Berichten: 29396
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Focus RS 2015
Hopen op sneeuw danAndre schreef:Dit weekend.

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Focus RS 2015
Goed verhaal Harrie
Dat over verbruikscijfers is niet gek. In theorie verbruikt ie natuurlijk veel minder, op een nep testbaan volstrekt onrealistisch. Schandalig dat dit nog mag eigenlijk.
Theorie:
Focus RS zuiniger
BMW 328i 4-cilinder turbo zuiniger
718 4-cilinder turbo zuniger
Praktijk:
Oude 5-cilinder RS zuiniger
BMW 330i 6-cilinder zuiniger
Boxster 6-cilinder zuiniger
Maar goed zal van ondergeschikt belang zijn voor de gemiddelde koper, maar voor mij is het wel lastig met mijn kilometers.

Dat over verbruikscijfers is niet gek. In theorie verbruikt ie natuurlijk veel minder, op een nep testbaan volstrekt onrealistisch. Schandalig dat dit nog mag eigenlijk.
Theorie:
Focus RS zuiniger
BMW 328i 4-cilinder turbo zuiniger
718 4-cilinder turbo zuniger
Praktijk:
Oude 5-cilinder RS zuiniger
BMW 330i 6-cilinder zuiniger
Boxster 6-cilinder zuiniger
Maar goed zal van ondergeschikt belang zijn voor de gemiddelde koper, maar voor mij is het wel lastig met mijn kilometers.
- Joost
- Berichten: 1996
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Re: Focus RS 2015
Ben erg benieuwd wat je van de Focus RS vindt Andre.
Maar kom op, die zitpositie. Weer het eerste waar je bijna iedereen over hoort. Je zou toch denken dat Ford niet twee keer (of was de zitpositie bij de MK1 Focus RS ook al zo slecht? Dan zelfs drie keer) dezelfde misser maakt. Dat is dan toch het eerste dat je verbeterd bij een nieuw model? Zo moeilijk moet dat niet zijn toch? In een BMW kan de stoel toch ook gewoon laag. Dikke vette misser.
Maar kom op, die zitpositie. Weer het eerste waar je bijna iedereen over hoort. Je zou toch denken dat Ford niet twee keer (of was de zitpositie bij de MK1 Focus RS ook al zo slecht? Dan zelfs drie keer) dezelfde misser maakt. Dat is dan toch het eerste dat je verbeterd bij een nieuw model? Zo moeilijk moet dat niet zijn toch? In een BMW kan de stoel toch ook gewoon laag. Dikke vette misser.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Focus RS 2015
+1
Gewoon onbegrijpelijk. Echt.
Gewoon onbegrijpelijk. Echt.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Focus RS 2015
Wat is daar onbegrijpelijk aan? Het is een hothatch. Een sportieve papa auto waar de rest van het gezin, eventueel inclusief hond, mee moet kunnen.
Zet die stoel zoals het zou horen, gaat er weer een deel zeuren dat ze hun benen en voeten niet achterin kwijt kunnen. Het is ook nooit goed!
Zet die stoel zoals het zou horen, gaat er weer een deel zeuren dat ze hun benen en voeten niet achterin kwijt kunnen. Het is ook nooit goed!

-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: 02 mei 2008, 16:03
Re: Focus RS 2015
Edit: quoten mag niet meer. Foei.
Jup en daar zijn de airbags op afgestemd, lager voldoet niet meer voor het geval de airbags ontploffen.
Jup en daar zijn de airbags op afgestemd, lager voldoet niet meer voor het geval de airbags ontploffen.
- Joost
- Berichten: 1996
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Re: Focus RS 2015
Wat daar onbegrijpelijk aan is is dat je iedereen die in dat ding rijdt hoort zeggen dat de zitpositie helemaal ruk is. Net zoals bij het vorige model het geval was. Ford zet dat ding in de markt als de super hothatch van de eeuw. En het eerste wat je ziet/voelt als je instapt voordat je ook nog maar een meter gereden hebt is dat je veel te hoog zit.
Heb jij al in 1 van die 100 filmpjes die op het net staan iemand zich druk zien maken om de ruimte achterin? Ik niet. Daar gaat het bij zo'n auto in de meeste gevallen toch ook helemaal niet om.
Waarom krijgen Bmw (1 serie) en Audi (A3) het wel voor elkaar met voldoende ruimte achterin en Ford (nadat ze bijna 8 jaar de tijd hebben gehad) niet?
Dat snap ik niet.
Heb jij al in 1 van die 100 filmpjes die op het net staan iemand zich druk zien maken om de ruimte achterin? Ik niet. Daar gaat het bij zo'n auto in de meeste gevallen toch ook helemaal niet om.
Waarom krijgen Bmw (1 serie) en Audi (A3) het wel voor elkaar met voldoende ruimte achterin en Ford (nadat ze bijna 8 jaar de tijd hebben gehad) niet?
Dat snap ik niet.
- Hielke
- Berichten: 11639
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Focus RS 2015
Het is vwb de zithoogte allemaal erg persoonlijk. Bij het sporten op de openbare weg, of tijdens het driften, is overzicht erg belangrijk. Ook dat bevordert in dergelijke situaties de driveability van een auto.
Een stoel zit echt te hoog als je met helm op het plafond raakt.
Een stoel zit echt te hoog als je met helm op het plafond raakt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot], wjt en 0 gasten