De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
- Macboy
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Op de afgelopen 3 pagina's hier en daar toch weer gezien hoe weinig kaas sommige mensen van Porsche gegeten hebben.
Dat de GT3 een GT zou zijn geworden met een Panamera interieur snijdt geen hout natuurlijk. De GT3 heeft altijd al gewone stoelen gehad met normale gordels. Voor de ware liefhebber die de auto juist elke dag wilde gebruiken. Een aantal hier zijn dan ook in de war met de GT3 met clubsport pakket (optioneel). Of misschien met de GT3 RS in de war. Dat pakket had die spartaanse stoelen en 5-punts gordel en brandblusser.
De rest van het interieur is gewoon standaard 911 interieur. Een GT3 heeft er nooit, maar dan ook nooit anders uit gezien van binnen dan een gewone 911. Alleen wat logos hier en daar of een airco minder etc.
Zelf moest ik wennen aan die reflectoren achter. Vind het inmiddels al wel gaaf eigenlijk maar zou toch een photoshop willen zien op die witte zonder die dingen. Kijken wat gebalanceerder is. Voor de rest echt een beauty. Geen handbak is een misser maar volgens mij komt die nog. Dat de motor niet van de cup is afgeleid is jammer maar vergeet je denk ik snel weer als je dat ding richting 9000 jankt.
Dat de GT3 een GT zou zijn geworden met een Panamera interieur snijdt geen hout natuurlijk. De GT3 heeft altijd al gewone stoelen gehad met normale gordels. Voor de ware liefhebber die de auto juist elke dag wilde gebruiken. Een aantal hier zijn dan ook in de war met de GT3 met clubsport pakket (optioneel). Of misschien met de GT3 RS in de war. Dat pakket had die spartaanse stoelen en 5-punts gordel en brandblusser.
De rest van het interieur is gewoon standaard 911 interieur. Een GT3 heeft er nooit, maar dan ook nooit anders uit gezien van binnen dan een gewone 911. Alleen wat logos hier en daar of een airco minder etc.
Zelf moest ik wennen aan die reflectoren achter. Vind het inmiddels al wel gaaf eigenlijk maar zou toch een photoshop willen zien op die witte zonder die dingen. Kijken wat gebalanceerder is. Voor de rest echt een beauty. Geen handbak is een misser maar volgens mij komt die nog. Dat de motor niet van de cup is afgeleid is jammer maar vergeet je denk ik snel weer als je dat ding richting 9000 jankt.
-
- Auto: M2
Sorry, maar de eerste generaties (996 en 997) hadden standaard kuipen waarvan de rugleuning niet stelbaar was en als optie comfort stoelen. In de latere versies kreeg je de kuipstoelen met verstelbare rugleuning. CS paket is weer wat anders. o.a. toevoeging rolkooi.Standaard comfort stoelen is volgens mij dan ook nieuw bij de GT3.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Kweenie, maar buiten de SUPERIEURE bouwkwaliteit en echt 'n kar die ook in de racerij eigenlijk Nr1 vaak is in z'n klasse (wat voornamelijk ook ligt aan het BUILT TO LAST principe van Porsche, ze winnen omdat ze niet kapot gaan kortom, niet omdat de layout nou zo godlike is) , z'n enorme tractie voor 'n rwd en daarbij de mogelijkheid meer remdruk naar achteren te verplaatsten, vond ik de 997S een kar die ik toen even 'n klaverblad opgooide en in onderstuur kwam, niet zo leuk , da's niet abnormaal en typeert de layout. Lag aan mij. ---> maar ook aan de auto.
Ik had 't er gisteren nog met André ook over dat je dan even net tijdens 't insturen gas moet lossen. Punt is dat met alle systemen aan als straatauto(en als demo waar ik mee reed) dat min of meer resulteert in het zetten van de kar logisch maar ook de stumperhulpen aangaan soms(hogere snelheden en raardere acties). Dus dan blijf je eigenlijk nog als straatauto met dat 'onderstuurde kuthok' zitten:)
Bij 'n GT3 begreep ik dat dat idem is alleen met hogere snelheid.
Dit soort layouts moet je liggen en 't ligt mij dus niet
Een DF auto moet bereikbare 'makkelijke'(relatief) fun bieden qua bochtenwerk. Ik heb 't idee dat dat bij ook de nieuwe Elfers nogal ver weg ligt qua snelheden op de openbare weg. Daar heb IK dan weer niet zoveel mee. Ik geloof dat 'n Cayman wel de kar is waar ik wel wat fun mee kan hebben. Liefst met 431pk omdat 't kan:))))
Ik had 't er gisteren nog met André ook over dat je dan even net tijdens 't insturen gas moet lossen. Punt is dat met alle systemen aan als straatauto(en als demo waar ik mee reed) dat min of meer resulteert in het zetten van de kar logisch maar ook de stumperhulpen aangaan soms(hogere snelheden en raardere acties). Dus dan blijf je eigenlijk nog als straatauto met dat 'onderstuurde kuthok' zitten:)
Bij 'n GT3 begreep ik dat dat idem is alleen met hogere snelheid.
Dit soort layouts moet je liggen en 't ligt mij dus niet

Een DF auto moet bereikbare 'makkelijke'(relatief) fun bieden qua bochtenwerk. Ik heb 't idee dat dat bij ook de nieuwe Elfers nogal ver weg ligt qua snelheden op de openbare weg. Daar heb IK dan weer niet zoveel mee. Ik geloof dat 'n Cayman wel de kar is waar ik wel wat fun mee kan hebben. Liefst met 431pk omdat 't kan:))))
-
Ergo liever de nieuwste Nissan GTR dan de 991 GT3. Bij die eerste weet je dat high tech mech electronics die auto maakt tot wat ie is. Bij die tweede heb ik 't idee dat ze nu qua flipperbak electronics en meesturende dashboardkastjes ze 'n beetje de 'verkeerde' kant opgaan.
Kijk de Carrera GT met z'n houten dildo uit 't verlengde middenconsole stekend:)
Kijk de Carrera GT met z'n houten dildo uit 't verlengde middenconsole stekend:)
- Mathieu
Ik blijf erbij dat de 991 GT3 briljant is.
Totdat het tegendeel bewezen is.
Ik heb hier zovaak berichten gelezen over auto's die op voorhand werden afgeschreven maar die uiteindelijk toch the car to have bleken te zijn volgens de geleerden hier op DF.
Het filmpje van de uitleg van Andreas Preuninger heeft me overtuigd.
Praise the lord, hallelujah
Totdat het tegendeel bewezen is.
Ik heb hier zovaak berichten gelezen over auto's die op voorhand werden afgeschreven maar die uiteindelijk toch the car to have bleken te zijn volgens de geleerden hier op DF.
Het filmpje van de uitleg van Andreas Preuninger heeft me overtuigd.
Praise the lord, hallelujah

-
Mathieu, een 991GT3 als cadeautje zeg ik geen neen tegen:)
En ik denk ook dat ie voor wat 't is briljant is(dat blok ook) , maar de concurrenten zijn dat ook....
En ik denk ook dat ie voor wat 't is briljant is(dat blok ook) , maar de concurrenten zijn dat ook....
- Downforce Hans
Zo zie je maar dat meester Macboy er ook niet zoveel kaas van heeft gegeten..........Obbe schreef:Sorry, maar de eerste generaties (996 en 997) hadden standaard kuipen waarvan de rugleuning niet stelbaar was en als optie comfort stoelen. In de latere versies kreeg je de kuipstoelen met verstelbare rugleuning. CS paket is weer wat anders. o.a. toevoeging rolkooi.Standaard comfort stoelen is volgens mij dan ook nieuw bij de GT3.

- GTRene
gewoon een (voorste deel t/m stoelen boxster vloer, rest Ruf made) Ruf CTR3 nemen en klaar

-
OnlineLuco
Grapjas, wel eens gekeken naar de running costs die exorbitant hoog zijn vanwege de korte intervallen van rebuilds.Robin schreef:Kweenie, maar buiten de SUPERIEURE bouwkwaliteit en echt 'n kar die ook in de racerij eigenlijk Nr1 vaak is in z'n klasse (wat voornamelijk ook ligt aan het BUILT TO LAST principe van Porsche, ze winnen omdat ze niet kapot gaan
-
Op een GT3 Cup is dat inderdaad extreem.
Je kan ze op Racecarsdirect voor leuk geld halen. Maar daar ben je niet mee klaar.
Vaak pakken de Super Cup en Carrera Cup teams elk jaar een nieuwe GT3 Cup. Het scheelt namelijk niet veel geld als je nou een complete rebuild doet of die 1 jaar ouwe verkoopt en weer een nieuwe haalt.
Je kan ze op Racecarsdirect voor leuk geld halen. Maar daar ben je niet mee klaar.
Vaak pakken de Super Cup en Carrera Cup teams elk jaar een nieuwe GT3 Cup. Het scheelt namelijk niet veel geld als je nou een complete rebuild doet of die 1 jaar ouwe verkoopt en weer een nieuwe haalt.
-
Ik doelde meer op de concurrentie die vaak minder stevig in mekaar steekt:)
Anyway als dat dan ook al niet 't geval is, begrijp ik, wat moeten we dan überhaupt met 'n Elfer in de first place. Cayman--->458:)
Anyway als dat dan ook al niet 't geval is, begrijp ik, wat moeten we dan überhaupt met 'n Elfer in de first place. Cayman--->458:)
- Macboy
Mooie afgang dan weer voor mijObbe schreef:Sorry, maar de eerste generaties (996 en 997) hadden standaard kuipen waarvan de rugleuning niet stelbaar was en als optie comfort stoelen. In de latere versies kreeg je de kuipstoelen met verstelbare rugleuning. CS paket is weer wat anders. o.a. toevoeging rolkooi.Standaard comfort stoelen is volgens mij dan ook nieuw bij de GT3.

Hoewel het er mij natuurlijk vooral om ging dat die comf stoelen ook bij de 997 verkrijgbaar waren.
- Marius
Een van de redenen, naast het onderstuur versterkende effect van de motor achterin, van het onderstuurde gedrag van een (997 uit ervaring) GT3 is het fabrieks PASM onderstel dat er voor zorgt dat de neusdemping 'harder' wordt naarmate er meer gewicht op die neus komt. Bij inremmen van/voor een bocht dus. Dit is deels gedaan om de auto foolproof te maken (en daarmee ook weer toegangkelijker voor met name de US markt).
Dit is ws wel wat spannender te maken met andere schokdempers en een andere cambersetup. Het moge duidelijk zijn dat er geen 24 uur races gewonnen worden met onderstuurde kuthokken
Dit is ws wel wat spannender te maken met andere schokdempers en een andere cambersetup. Het moge duidelijk zijn dat er geen 24 uur races gewonnen worden met onderstuurde kuthokken

- Godspeed
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Mijn beperking? Verklaar je nader...Downforce Hans schreef:Misschien is dat nou net jou beperking..........
- Downforce Hans
Ik vraag me af of jij objectief naar andere auto`s kan kijken buiten Porsche om als ik je verhaal zo lees.
Ik heb het idee dat jij denkt dat dat merk alleen, voor een ongekende rijsensatie kan zorgen.
Maar misschien begrijp ik je niet goed, dat kan natuurlijk ook.......
En je hebt natuurlijk het volste recht om een voorkeur te hebben.......
Ik heb het idee dat jij denkt dat dat merk alleen, voor een ongekende rijsensatie kan zorgen.
-
Ach hiervoor was het BMW bij onze veelposters. Dit is een verademing.
- Downforce Hans
Ja, daar heb je wel een punt, Nan.......Shakes schreef:Ach hiervoor was het BMW bij onze veelposters. Dit is een verademing.

- Godspeed
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Laat ik het zo stellen. Ik vind de 911 veruit de mooiste auto die is er is. Uiteraard zijn er veel andere auto's die werkelijk waar schitterend zijn (neem bijv. de nieuwe VanquishDownforce Hans schreef:Ik vraag me af of jij objectief naar andere auto`s kan kijken buiten Porsche om als ik je verhaal zo lees.

Ik staar me niet blind op de 911, maar geef mijn voorkeur aan, welke wel vrij sterk is. Ergens is mijn mening inderdaad subjectief, om het feit dat ik simpelweg nog nooit zelf in iets spannenders dan een Corsa D OPC heb gereden. De kans bestaat dat ik zo'n 'onderstuurd hok' misschien qua rijden wel helemaal niks vind, maar daar gaan we natuurlijk niet van uit

Voor nu baseer ik mijn mening en bijbehorende voorkeur dus op hetgeen ik heb kunnen zien en lezen, maar nog niet zelf heb ervaren. Mocht iemand op het forum mijn mening wel delen, in het bezit zijn van een 911 en mijn verwachtingen omtrent de 911 willen bevestigen, dan hoor ik het graag!

-
Mooi enthousiast verhaal Godspeed en begrijpelijk.
Zo vond ik vroeger 4wd/ 'Quattro' bij personenwagens toch wel ongeveer het meest ultieme in autorijland bijvoorbeeld. Een snelle (sport) wagen zonder 4wd was 't voor mij niet, wilde je meedoen in de hightech 'race' moest de kar 4wd hebben.maar de door mij aanbeden Gr B en een 959 zijn wat anders dan de 'rest' en ik had in die dagen nog nooit in 'n 4wd personenwagen gereden, ergo ik had nog niet eens m'n rijbewijs:)
Een Carrera4S lijkt mij overigens prima, want meer massa op de vooras dus niet echt dat speedboat Elfergevoel.

Zo vond ik vroeger 4wd/ 'Quattro' bij personenwagens toch wel ongeveer het meest ultieme in autorijland bijvoorbeeld. Een snelle (sport) wagen zonder 4wd was 't voor mij niet, wilde je meedoen in de hightech 'race' moest de kar 4wd hebben.maar de door mij aanbeden Gr B en een 959 zijn wat anders dan de 'rest' en ik had in die dagen nog nooit in 'n 4wd personenwagen gereden, ergo ik had nog niet eens m'n rijbewijs:)
Een Carrera4S lijkt mij overigens prima, want meer massa op de vooras dus niet echt dat speedboat Elfergevoel.

- Macboy
Godspeed ik kan je romantisering wel begrijpen !
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Boten zijn dus niet beperkt tot een zeker Beiers merk

- Joop
Het verschil zit 'm daar vooral in het zijn van een speedboot of een olietanker...romo schreef:Een Carrera4S lijkt mij overigens prima, want meer massa op de vooras dus niet echt dat speedboat Elfergevoel.

-
Neh joh , meer ditJoop schreef:Het verschil zit 'm daar vooral in het zijn van een speedboot of een olietanker...romo schreef:Een Carrera4S lijkt mij overigens prima, want meer massa op de vooras dus niet echt dat speedboat Elfergevoel.

Ik reed 'n keer in Duisland op de Autobahn bij 'n Baustelle(80kmh max), Werd ik geflitst: Ik kijken op de teller: Oeh! 96!
- Joop
-
Godspeed ik had dat zelfde gevoel. Heb me toen een 997 gt3 mk2 clubsport gekocht. En na 1.5 jaar onderstuur weer verkocht:)
Hij reed het beste als je de 90 liter tank tot aan de rand vol had.
build quality was wel uber. Ding voelde aan alsof je zo de race er mee kon rijden. Maar ik irriteerde me toch echt aan het onderstuur op de grens. 997 GT3 Cup is een stuk beter.
Hij reed het beste als je de 90 liter tank tot aan de rand vol had.
build quality was wel uber. Ding voelde aan alsof je zo de race er mee kon rijden. Maar ik irriteerde me toch echt aan het onderstuur op de grens. 997 GT3 Cup is een stuk beter.