De 3.2 is geen koppelbeul Knot?

130km/h in 6 is nog geen 3000RPM :banaan:
Slijtage is met name afhankelijk van hoeveel toeren hoe vaak gemaakt zijn. Oftewel: hoe vaak is die krukas rond gegaan en hoe vaak zijn die zuigers op en neer geweest tot nu toe? En dan even uitgaande van bedrijfstemperatuur. Goed een M wordt natuurlijk veel meer in toeren gejaagd dan een 2.8 maar procentueel is dat te verwaarlozen imho. Vandaag de M3 meegehad naar m'n werk. 50km heen en 50km terug. Aantal kilometers boven 3500RPM? Ik denk dat 5km echt al zwaar overdreven is. In totaal een keer of 5 uit een bocht doorgejaagd tot ca. 7700RPM. Je rijdt in praktijk gewoon geen kilometers lang 7700RPM
Daarnaast is slijtage bij een motor op bedrijfstemperatuur verwaarloosbaar.
Die sedan is netjes geprijst maar erg jammer van de roest op de wielranden.