BMW M3 GTS
- Downforce Hans
Re: BMW M3 GTS
Niets ten nadele van Hielke want hij heeft helemaal gelijk.
Hielke en ik zijn al jaren vrienden en komen regelmatig bij elkaar over de vloer en ik waardeer zijn mening al geen ander.
Wat dat betreft ben ik het dus ook helemaal met macboy eens.
Alleen het verhaal van macboy had ik liever uit iemands anders mond gehoord.
Iemand met echt race ervaring of van iemand die veel ervaring eeft met super cars.
Ik vind het verhaaltje een beetje aanmatigend, de grote macboy spreekt en wijst iedereen terecht.
Het komt op mij over alsof jij de wijsheid wat rijden , racen etc etc in pacht hebt.
Je zal het ongetwijffeld goed of anders bedoelen maar zo komt het op mij over.
Grtz,Hans
Hielke en ik zijn al jaren vrienden en komen regelmatig bij elkaar over de vloer en ik waardeer zijn mening al geen ander.
Wat dat betreft ben ik het dus ook helemaal met macboy eens.
Alleen het verhaal van macboy had ik liever uit iemands anders mond gehoord.
Iemand met echt race ervaring of van iemand die veel ervaring eeft met super cars.
Ik vind het verhaaltje een beetje aanmatigend, de grote macboy spreekt en wijst iedereen terecht.
Het komt op mij over alsof jij de wijsheid wat rijden , racen etc etc in pacht hebt.
Je zal het ongetwijffeld goed of anders bedoelen maar zo komt het op mij over.
Grtz,Hans
-
Het verschil tussen Cup's en die Pirelli's is behoorlijk groot. Het zou mij dan ook niet verbazen dat de GTS in de hoge dertigers komt als ze daar een run mee doen. Marketing technisch: niet zo'n slimme zet van BMW eerlijk gezegd: er is dat gezegde van "you never get a second chance to make a first impression"...
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Ik heb er veel minder verstand van, dus ik luister en lees met respect wat de kenners hier over melden..................leer ik ook weer wat, nooit weg idd
Wat betreft de GTS was ik al direct om, omdat ik in dit geval wel uit eigen ervaring, kennis en kunde kanspreken (ook al is die marginaal t.o.v. de echte racers hier) Een E92 M3 is in de basis veel te zwaar voor een echte sport kar, dat voel ik elke dag namelijk, als daily GT is ie briljant..............schoenmaker blijf bij je leest.
Een GTS, hoe fijn geslepen ook, heeft die zelfde basis, en die voldoet simpel weg niet aan de criteria voor een echte sportkar, zal altijd het lichtvoetige missen, zal altijd te zwaar op de neus zijn, en kan met dit gewicht te weinig atmosferische power uit de blok opwekken om echt bij de allerbesten te horen.
Dit als feit constaterende kan het nooit een verrassing zijn dat de tijden van de GTS niet die zijn die velen gaarne hadden gezien, logisch is het.
Met een M3 moet je lekker op de normale weg rijden, daar is ie in de basis voor gemaakt, niet voor het circuit. Dus Ilija, de GTS als circuit auto maakt mij niet byzonder gelukkig, een daily M3 echter wel.........kortom, no need to change.............
Wat betreft de GTS was ik al direct om, omdat ik in dit geval wel uit eigen ervaring, kennis en kunde kanspreken (ook al is die marginaal t.o.v. de echte racers hier) Een E92 M3 is in de basis veel te zwaar voor een echte sport kar, dat voel ik elke dag namelijk, als daily GT is ie briljant..............schoenmaker blijf bij je leest.
Een GTS, hoe fijn geslepen ook, heeft die zelfde basis, en die voldoet simpel weg niet aan de criteria voor een echte sportkar, zal altijd het lichtvoetige missen, zal altijd te zwaar op de neus zijn, en kan met dit gewicht te weinig atmosferische power uit de blok opwekken om echt bij de allerbesten te horen.
Dit als feit constaterende kan het nooit een verrassing zijn dat de tijden van de GTS niet die zijn die velen gaarne hadden gezien, logisch is het.
Met een M3 moet je lekker op de normale weg rijden, daar is ie in de basis voor gemaakt, niet voor het circuit. Dus Ilija, de GTS als circuit auto maakt mij niet byzonder gelukkig, een daily M3 echter wel.........kortom, no need to change.............
- FreudeamFahren
Een beetje op de man af, maar zeker niet kwaad bedoeld: Jij hebt veel ervaring met een standaard e92 M3, da's waar en zeker relevant. Maar je heb nul ervaring met (en een sterke afkeur voor) het modificeren van een auto. Vervolgens heb je ook nog eens nul ervaring met de gekozen testomgeving. En je had het verhaal, totdat Gerwin de essentie hier neer zette, ook niet gelezen...
- Hielke
Ik lijst de zeer wijze woorden van Macboy in. Vraag vervolgens om de post van mijn goede vriend (kan ik vanmiddag even testrijden?) Hans te wissen, en vervolgens kan er een slotje op dit topic
Over dat vergelijk tussen de Michelins en de Pirellis. Never nooit niet dat die Michelins zoveel beter zijn. Er lopen immers hier al ervaringsdeskundigen rond die de Pirellis beter dan de Michelins vinden. Die kennis van die banden heeft BMW natuurlijk ook.

Over dat vergelijk tussen de Michelins en de Pirellis. Never nooit niet dat die Michelins zoveel beter zijn. Er lopen immers hier al ervaringsdeskundigen rond die de Pirellis beter dan de Michelins vinden. Die kennis van die banden heeft BMW natuurlijk ook.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
FreudeamFahren schreef:Een beetje op de man af, maar zeker niet kwaad bedoeld: Jij hebt veel ervaring met een standaard e92 M3, da's waar en zeker relevant. Maar je heb nul ervaring met (en een sterke afkeur voor) het modificeren van een auto. Vervolgens heb je ook nog eens nul ervaring met de gekozen testomgeving. En je had het verhaal, totdat Gerwin de essentie hier neer zette, ook niet gelezen...
Ik begrijp je niet heel goed.
Volgens mij mis je de essentie van mijn verhaal, hoe goed die auto ook gemodificeerd is, dikke primma voor de kennis en kunde die BMW heeft en er in stopt....................die kar blijft gewoon een zwaargewicht.............te veel massa.................en dat gaat never nooit niet werken........that`s the point.............een race auto van >1500kg is geen race auto, en wordt het ook niet , ondanks alle modificaties.............en de tijd ( die natuurlijk niet slecht is, want vlot is wel) toon dat ook aan........................er zijn er die het beter kunnen en doen ..............
- FreudeamFahren
Wat werkt er dan niet aan die auto? Dat hij in de handen van Sportauto een 7:48 boekt ipv 7:40?
- romo
Weet ik niet..........
Het blijft raar dat je tijden publiceert en daar achteraf van moet constateren dat het nog vlotter kan.....................je levert toch geen half werk af?
Helemaal niet als het gaat om deze kar, die toch de ultieme benchmark zou moeten zijn?
BMW is niet een fabrikant die dit soort fouten maakt, kan het zich ook niet permiteren..............
Ik vind het maar raar............
Het blijft raar dat je tijden publiceert en daar achteraf van moet constateren dat het nog vlotter kan.....................je levert toch geen half werk af?
Helemaal niet als het gaat om deze kar, die toch de ultieme benchmark zou moeten zijn?
BMW is niet een fabrikant die dit soort fouten maakt, kan het zich ook niet permiteren..............
Ik vind het maar raar............
Waarom zou bmw niet een keer de plank mis kunnen slaan?
Elke gernomeerde autofabrikant heeft wel eens een misser.
En daarbij, de mensen die het geld voor deze auto hebben zal het waarschijnlijk een worst zijn of die 17 of 30 seconden sneller is dan de csl.
Ze zullen hem toch wel kopen omdat het een aparte uitvoering is.
Volgens mij denken velen hier op df dat zon auto alleen maar gekocht wordt door die hard racers en trackdayrijders

Elke gernomeerde autofabrikant heeft wel eens een misser.
En daarbij, de mensen die het geld voor deze auto hebben zal het waarschijnlijk een worst zijn of die 17 of 30 seconden sneller is dan de csl.
Ze zullen hem toch wel kopen omdat het een aparte uitvoering is.
Volgens mij denken velen hier op df dat zon auto alleen maar gekocht wordt door die hard racers en trackdayrijders

- Hielke
In de handen van Rohrl of een andere toprijder gaat een standaard GT3 onder de 7.30 Freude, dat telt dus ook niet. Het vergelijk met de auto's loopt altijd via Horst von Shoarma.FreudeamFahren schreef:Wat werkt er dan niet aan die auto? Dat hij in de handen van Sportauto een 7:48 boekt ipv 7:40?
De kritiek hier op het forum op de auto is al maanden oud en is ontstaan uit de gebrekkige specificaties van de GTS afgezet naar prijs. Gevolg van die zwakke specificaties is aan ons geopenbaard middels een 7.48 van Horst.
De vraag of BMW van de E92 M3 hetzelfde succes had kunnen maken als destijds met de E46 naar de CSL is nu hoogst actueel. Romo zegt van niet. De basis is niet goed. Freude zegt dat het met alleen andere banden al kan. Wat zeggen de kenners?
- FreudeamFahren
Ik zeg helemaal niks. Ik VRAAG me af (omdat ik het ook niet weet) wat de invloed van de bestuurder is, van de setup en van de banden, omdat Horst, die in tegenstelling tot iedereen hier, uitvoerig met de auto gereden heeft en die tijd van 7:48 neergezet heeft (en er kritische kanttekeningen bijzet, omdat de tijd sneller had kunnen zijn als ze de harde Hockenheim setting hadden kunnen aanpassen voor de Nordschleife tijd, als ze daar tijd voor hadden gehad), die vragen zelf ook stelt.
- wjn
Zie ook mijn punt, de GTS is 1 seconde sneller op Hockenheim met deze banden, dus zo slecht zijn de Pirelli's niet.Hielke schreef:Over dat vergelijk tussen de Michelins en de Pirellis. Never nooit niet dat die Michelins zoveel beter zijn. Er lopen immers hier al ervaringsdeskundigen rond die de Pirellis beter dan de Michelins vinden. Die kennis van die banden heeft BMW natuurlijk ook.
- GTRene
wat een gezeur om een boot 

- Hielke
Over de Titanic wordt nog steeds gesproken. We kunnen gerust nog even doorgaanGTRene schreef:wat een gezeur om een boot

- GTRene
die ging ook ten onder in al z'n glorieHielke schreef:Over de Titanic wordt nog steeds gesproken. We kunnen gerust nog even doorgaanGTRene schreef:wat een gezeur om een boot

opzich is het een best bijzondere auto en best snel, maar voor dat geld en met die looks zou je bijna denken meer show dan go bijwijze van.
- Macboy
Hans de post was alles behalve arrogant bedoelt. Dat ik soms wat wijs overkom is zeker niet als zodanig bedoeld, maar misschien is het gewoon echt zo
Ik ben een soort Romo als rijder. Niet helemaal, want Romo is nog flink wat softer dan ik. Maar in die categorie mag je me wel plaatsen.
Meestal probeer ik vrij objectief te zijn en zo weinig mogelijk mensen tegen de schenen aan te trappen. Als dit af en toe eens misgaat dan ben ik de beroerdste niet om mijn excuses aan te bieden. Bij deze.
Maar mijn mening blijft voorop staan, of jij en anderen dat nu wel of niet leuk vinden.

Ik ben een soort Romo als rijder. Niet helemaal, want Romo is nog flink wat softer dan ik. Maar in die categorie mag je me wel plaatsen.
Meestal probeer ik vrij objectief te zijn en zo weinig mogelijk mensen tegen de schenen aan te trappen. Als dit af en toe eens misgaat dan ben ik de beroerdste niet om mijn excuses aan te bieden. Bij deze.
Maar mijn mening blijft voorop staan, of jij en anderen dat nu wel of niet leuk vinden.
- Bert ///M3
Denk het niet. Dat verschil tussen die banden is niet zo groot dat het 10+ seconden gaat schelen. Volgens Dirk Schoysman die daar best wel eens een snel rondje rijd is het verschil tussen semi's en straatbanden op de ring bij een goede rijder sowieso maar in de orde van 7-10 seconde. PSC en Corsa zal dus wel dichter bij elkaar liggen. Ik denk dat er op die auto maar heel weinig verschil tussen zal zitten, daarbij zal de auto op Corsa's opgezet zijn, dus moet je maar afwachten wat er gebeurd als je er PSC's op zet. BMW zal er ook wel over nagedacht hebben zoals Hielke zegtAernoudt schreef:Het verschil tussen Cup's en die Pirelli's is behoorlijk groot. Het zou mij dan ook niet verbazen dat de GTS in de hoge dertigers komt als ze daar een run mee doen. Marketing technisch: niet zo'n slimme zet van BMW eerlijk gezegd: er is dat gezegde van "you never get a second chance to make a first impression"...

-
Hanz je kan een echte mening pas geven als je ook zelf gereden hebt. Iedereen heeft een andere visie wat een auto zijn moet. Hielke is echt een Porsche liefhebber. Ik ben in de basis een Bmw liefhebber en dat zal ik ook altijd wel bljven. Met soms een vreemde uitwijking naar de rally machines van de jappen. Porsche staat echter wel boven aan als het echt extreem en hardcore moet zijn dat hebben de mannen in zuffenhausen wel goed voorelkaar.
Bmw ziet de M3 als hun race kindje altijd al zo geweest vandaar dat ze ook de basis van de M3 hebben genomen voor de GTS. 1 ding zien ze echter bij bmw over het hoofd. Dat is dat een M3 niet meer een M3 is maar een M5. Te groot te lang te zwaar om als basis uberhaubt een racer van te maken. Als de nieuwe 3 serie blijft groeien dan wordt de M3 alleen maar verder verwijderd van ///Motorsport aspiraties. De 1 serie is de kandidaat die de troon gaat overnemen. Bmw zit gewoon nu in een overgangs fase. De 1 serie is eigenlijk nog maar net op de markt en moet eerst zijn status vergaren. Maar je ziet dat de 1 serie verkopen steigende zijn. Dan is de basis gelegd om een ///M versie van de 1 serie te lanceren. Laten we alleen hopen dat ze het goed doen daar ligt bij mij nog enige twijfel.
Bmw ziet de M3 als hun race kindje altijd al zo geweest vandaar dat ze ook de basis van de M3 hebben genomen voor de GTS. 1 ding zien ze echter bij bmw over het hoofd. Dat is dat een M3 niet meer een M3 is maar een M5. Te groot te lang te zwaar om als basis uberhaubt een racer van te maken. Als de nieuwe 3 serie blijft groeien dan wordt de M3 alleen maar verder verwijderd van ///Motorsport aspiraties. De 1 serie is de kandidaat die de troon gaat overnemen. Bmw zit gewoon nu in een overgangs fase. De 1 serie is eigenlijk nog maar net op de markt en moet eerst zijn status vergaren. Maar je ziet dat de 1 serie verkopen steigende zijn. Dan is de basis gelegd om een ///M versie van de 1 serie te lanceren. Laten we alleen hopen dat ze het goed doen daar ligt bij mij nog enige twijfel.
- romo
Das dus wat ik steeds zeg; de basis M3 staat ver af van wat ie zou moeten zijn ..............als je er een hardcoresportkar van wil maken..............onmogelijk, het ding is niet voor gebouwd, ontworpen zo je wil.....
Als GT is ie de allerbeste (nog steeds) lees ook de AMS test, waarbij nogmaals de ongeevenaarde mix tussen alledaagse gebruiksvriendelijkheid en sportiviteit wordt geroemd..................der komt er van de concurrenten niemand ook maar close...........
Voor een hardcore sportkar moet je, leuk of niet leuk, naar Porker toe.....................
Als GT is ie de allerbeste (nog steeds) lees ook de AMS test, waarbij nogmaals de ongeevenaarde mix tussen alledaagse gebruiksvriendelijkheid en sportiviteit wordt geroemd..................der komt er van de concurrenten niemand ook maar close...........
Voor een hardcore sportkar moet je, leuk of niet leuk, naar Porker toe.....................
-
- Auto: M3P, 130i
Of naar Italia voor een Gallardo Balboni, 430 Scuderia/458 Italia.....Voor een hardcore sportkar moet je, leuk of niet leuk, naar Porker toe.....................
- romo
Ook goed.........
- JP
Kwam er niet nog wat BOVEN de GTS? Iets met GT(S)-R
:

- Downforce Hans
Wat nou, "wat zeggen de kenners" jij bent toch die kennerHielke schreef:In de handen van Rohrl of een andere toprijder gaat een standaard GT3 onder de 7.30 Freude, dat telt dus ook niet. Het vergelijk met de auto's loopt altijd via Horst von Shoarma.FreudeamFahren schreef:Wat werkt er dan niet aan die auto? Dat hij in de handen van Sportauto een 7:48 boekt ipv 7:40?
De kritiek hier op het forum op de auto is al maanden oud en is ontstaan uit de gebrekkige specificaties van de GTS afgezet naar prijs. Gevolg van die zwakke specificaties is aan ons geopenbaard middels een 7.48 van Horst.
De vraag of BMW van de E92 M3 hetzelfde succes had kunnen maken als destijds met de E46 naar de CSL is nu hoogst actueel. Romo zegt van niet. De basis is niet goed. Freude zegt dat het met alleen andere banden al kan. Wat zeggen de kenners?

- Downforce Hans
Hee Mac......Macboy schreef:Hans de post was alles behalve arrogant bedoelt. Dat ik soms wat wijs overkom is zeker niet als zodanig bedoeld, maar misschien is het gewoon echt zo![]()

- Hielke
Jawel, weet ik ook wel, maar ik wil eerst anderen een kans gevenDownforce Hans schreef:
Wat nou, "wat zeggen de kenners" jij bent toch die kenner