E30 conversies en andere BMW, pre 1991, modellen

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door Michel P » 17 dec 2011, 20:23

Tristan schreef:http://autohan.nl/aanbod/475/BMW-325i-M-technic-II.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat een plaatje zo op de foto te zien. Prijs is stevig zoals te verwachten.
Niet normaal, wat geweldig fraai, kleur is ook uber vet!!!

Als nieuw qua looks!!!

Michel

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17197
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door dvh » 17 dec 2011, 21:16

Tristan schreef:http://autohan.nl/aanbod/475/BMW-325i-M-technic-II.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat een plaatje zo op de foto te zien. Prijs is stevig zoals te verwachten.
:love:

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2854
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door FreudeamFahren » 17 dec 2011, 22:38

Schijnt de ex van Thomas Bangma te zijn, al boeit dat amper. Wat wel boeit: waar zijn de foto's van de motor? Daar zal ie met 2 ton niet zo glimmen. Nog belangrijker: de achterspoiler is niet compleet/correct, de voorbumper mist een afdekkapje en klemt linksvoor. Die heeft een kusje gegeven. En dat allemaal voor 8 mille. Nein danke!

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17197
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door dvh » 17 dec 2011, 22:46

Beugeltje in het interieur stoort me ook.
En +1 mbt motorblok foto's.

Buiten dat wel een er strak ding.
Jammer van de kilometerstand.. Die had voor het mooie wat lager moeten zijn.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13019
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door MartijnGizmo » 17 dec 2011, 23:03

dvh schreef:Jammer van de kilometerstand.. Die had voor het mooie wat lager moeten zijn.
Afbeelding

:bag:

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2854
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door FreudeamFahren » 18 dec 2011, 00:03

Op een e30? LOL :-) Een schroevendraaier en boormachine zijn hightech zat, vrees ik.

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door Xave30 » 18 dec 2011, 00:21

:blink:

Leroy BMW
Berichten: 83
Lid geworden op: 16 aug 2010, 15:07
Locatie: BMW e46 330dA Touring # BMW e30 320i Cabrio

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door Leroy BMW » 18 dec 2011, 10:14

:lol:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9424
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door Bert ///M3 » 18 dec 2011, 14:16

Afbeelding

Deze heb ik gisteren in Gorinchem zien staan. Ging de kap open en daar bleek een S50B32 motor in te liggen :)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door GTRene » 18 dec 2011, 14:20

sta je denk ook wel wat vreemd te kijken, je hoort een BMW aan komen blijkt het een Opel te zijn met BMW motor :D


Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door GTRene » 24 dec 2011, 10:34

wat ziet dat er toch strak uit onder de e30 motorkap :df:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

onderstaande vond het zelfs nodig om er nog een SC op te schroeven :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ook meer info over het verplaatsen van de rembekrachtiger e.d.

http://maxbimmer.com/forums/showthread. ... 396&page=2

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2854
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door FreudeamFahren » 24 dec 2011, 11:37

GTRene schreef:Afbeelding
LOL :zwijntje: Mooi misleidende foto blijft dat toch :-) Het is de cabrio van Tino (van e30.de). Hij had alleen een Alpina dekseltje liggen. Eronder lag op dat moment de "kleinste" M60: een 3 litertje. Lag, want ondertussen woont er een 4 liter in zijn rode cabrio, met originele BMW kap op de luchtinlaat.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door GTRene » 24 dec 2011, 11:52

lol, das dan idd wel misleidend :D

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28789
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door Martijn_bmw » 24 dec 2011, 16:50

wat heeft die Tino toch ontzettend gave auto's :)

verkoopt hij ze ook zo nu en dan??

www.e30.de was de eerste website die ik regelmatig bezocht mbt auto / bmw info nog voor bmwclub2003.nl etc :kikker:

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2854
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door FreudeamFahren » 26 dec 2011, 10:13

Op PH staat een fijne 320iS. De spec sheet leest als een spannend jongens boek. De velgen moeten je smaak zijn, maar ze geven wel ruimte voor wat naar mijn smaak de enige nog niet gedane mod is: grotere remmerij. Het standaard setje remmen gewoon bewaren, plus een knap setje 15" kruisspaken. Dan is hij altijd weer "smaak neutraal" te maken. 14 mille in euro's is veel geld voor een 320iS, maar aan de andere kant: deze is helemaal nieuw, inclusief carbon feesttoeter... **zucht** :love:
320is built May '89.

This an Italian car brought into the country by it's Italian owner, this is not a 320is bought over by an importer. It's been in the UK approximately 6 years. The car had 100,000km before it had the MPH clocks fitted which now have 31,700 miles on them. Therefore a total of approximately 94,200 miles.
The car came to me with partial service history but a bundle of receipts which I have added to considerably. A three inch thick ring binder documents work done/parts bought.

I flew to Edinburgh in 2009 to buy this car after viewing various E30 M3's, I never envisaged selling this car as it is my dream E30 after owning them for the past eleven years but maybe it's time to move on. The sensible boring reason is the funds would be better used in bricks and mortar.

- Body
Standard two door 320is with MTechII kit.
Resprayed a few years ago by a previous owner who was a professional detailer ( I have his contact details). The paint is still in lovely condition and subject to my detailing addiction.
At the same time as the respray most of, if not all the external trim and clips were replaced.
I recently removed the kit to inspect for rust. The only rust I found was from screws in the rear arch lips holding the bodykit on, the screws had corroded and it had stained the body. So the area was ground back to clean metal, rust proofed, zinc sprayed, etch primed, painted and waxoiled. The screws were replaced by the correct plastic rivets. The rest of the body covered by the bodykit had a coat of waxoil and at the same time all cavities were treated with cavity wax. The underside of the car including the wheel arches was thoroughly cleaned and degreased before also having a coat of waxoil.
The body regularly goes through a thorough detail using a clay bar, Menzerna polishing compounds, Chemical Guys glazes/polishes/waxes/sealants. If I was to write down the detailing process I use it would fill an A4 sheet. Unexpectedly won a show & shine event.
Smoked headlights and indicators. (I still have the original lights)
E30 M3 Sport Evo' bonnet to wing seals.

- Chassis
H&R coilovers, these were already fitted when I bought the car but I removed them to clean and inspect them. One front shock had a perished seal so both front shocks had were sent off to be refurbished. The rear adjustable spring perches were corroded so were replaced. All threads were thoroughly cleaned and covered in copper grease on installation. (Regreased on a regular basis).
Racing Dynamics adjustable anti-roll bars.
Racing Dynamics strut braces.
BMW negative camber front top mounts.
Ireland engineering rear shock top mounts.
E30 M3 eccentric control arm bushes.
Polyurethane rear trailing arm bushes.
BMW rear subframe bushes with void fillers.

- Wheels/Tyres/Brakes
Compomotive TH1680 alloy wheels, 16x8 ET25 bought new for this car.
Toyo T1-R tyres.
Standard discs and pads.
6 piece Goodridge braided brake lines.
ATE super blue brake fluid.

- Transmission
Standard dogleg gearbox with fluid change.
New genuine BMW clutch master and slave cylinders.
New genuine BMW propshaft centre bearing and coupling.
Standard S3.46 LSD with Z3M finned rear cover and correct Castrol SAF XJ fluid.
New genuine BMW gearbox mounts.
Rear wheel bearings changed.

- Engine - S14B20
Full rebuild completed November 2011 - detailed receipt available.
New rings, bearings, gaskets, seals etc.
All new timing gear including chain, guides, S54 tensioner, tensioner pads, sprockets.
IPG valve springshttp://www.ipg-supertech.com/cart.php?target=categ...
Piston valve pockets machined for more clearance from the exhaust valves as the clearances are very tight when using different camshafts. The 2.0 has flat top pistons where the M3 has dished pistons.
Crank journals polished.
Con rods inspected and weighed.
Shrick 276/276 Camshafts.
Carbon fibre inlet plenum deleting AFM.
Alpha-N piggy back ECU controlling air & fuel, timing is still looked after by the original ECU.
Sump baffle to stop oil surge under hard cornering.
New oil pump including drive chain and sprocket.
Injectors refurbished.
TTV lightened flywheel.
New clutch.
VAC underdrive pulleys.
Original and most desireable 50/50 exhaust manifold.
Supersprint mild steel exhaust system.
All parts thoroughly degreased before installation.
Engine block painted.
As of 24/12/2011 I have only covered 100 miles since the engine was reinstalled due to the weather and increased work commitments.

- Interior
E30 M3 MPH clocks.
New genuine BMW MTechII steering wheel.
New genuine BMW heater matrix and tap.
E30 M3 black leather rear bench.
Leather gear and handbrake gaitors.
Map light rear view mirror.
Recaro Pole Position front seats - optional if they're not to your taste, although I'm yet to find a pair of original front seats in good condition.
Alpine CD headunit.
Orion front component speakers and rear speakers. The tweeters are housed in the original tweeter pods.
New mats.

The only points left that I haven't yet remedied are the offside wheels have two minor kurb marks and the front lower bumper has stone chips/marks that is part & parcel of a lowered car.

I'm in no rush to sell the car, it's tucked away in my garage under a cover on a trickle charger.

Price, now I'm sure this will lead to debate on owners club forums etc. I viewed various E30 M3's before taking advice and looking at 320is'. I found that E30 M3's for a similar price needed an engine refresh and welding/bodywork without any upgrades.

Therefore, I'm pricing this car at £12,750. A similarly specified M3 would be in the region of £18,000-20,000.

I have not yet sent the relevant paperwork to the DVLA requesting removal of my personal registration, it normally takes two-three weeks.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door GTRene » 26 dec 2011, 19:19

dat lijkt me ook wel een dik strak ding :D

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13019
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door MartijnGizmo » 26 dec 2011, 23:45

En anders wil ik die velgen wel overnemen als iemand hem ophaalt! :tooth:

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7753
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door Tim N » 27 dec 2011, 19:02

8J x16 et25? Dat gaat niet lekker passen zonder rollen hoor Martijn.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13019
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door MartijnGizmo » 27 dec 2011, 20:23

Jawel, ken net! (8J ET30 is 'flush' zonder extra negatief camber)

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28789
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door Martijn_bmw » 27 dec 2011, 20:27

heel erg gaaf die 320iS :hot:

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7753
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door Tim N » 27 dec 2011, 23:06

MartijnGizmo schreef:Jawel, ken net! (8J ET30 is 'flush' zonder extra negatief camber)
Flush zonder rollen of plastic snijden "i don't buy it" (als je hem tenminste niet op 4x4 hoogte zet met veerweg begrenzers)
Dus 5mm verder naar buiten en op zijn smoel is rollen :hungry:

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13019
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door MartijnGizmo » 28 dec 2011, 00:26

Plastic wielkasten = maakt zichzelf passend... en anders ff de Dremel erlangs.

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door Jussi » 28 dec 2011, 01:08

Tim N schreef:
MartijnGizmo schreef:Jawel, ken net! (8J ET30 is 'flush' zonder extra negatief camber)
Flush zonder rollen of plastic snijden "i don't buy it" (als je hem tenminste niet op 4x4 hoogte zet met veerweg begrenzers)
Dus 5mm verder naar buiten en op zijn smoel is rollen :hungry:
Hoe lager, hoe meer clearance toch?

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7753
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door Tim N » 28 dec 2011, 18:50

Achter het plastic zit ook staal hoor ;-) Maar nu zeg je het zelf al, maakt zichzelf passend of dremel past dus niet zonder rollen of ander "beunwerk"
(niet dat ik het afkeur JUIST niet :boogie: )

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten