Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
SlowCo

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door SlowCo » 21 mar 2014, 12:43

Snipe schreef:
Peric schreef:Dus zo dom en ongenuanceerd is het naar mijn mening niet.
Het is onversneden racisme.

Dan hoop je maar dat het dom en ongenuanceerd is, want als dit weloverwogen en zo genuanceerd als maar mogelijk was, is het nog veel erger.
Het is alleen zo jammer dat het onversneden racisme van de geadresseerde groep jegens de blanke kaarskoppen nog vele malen erger lijkt te zijn.... :kotsen:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 21 mar 2014, 12:46

Als Wilders voor 't gerecht moet/boete betalen etc om dit, prima.

MAAR dan moet rapper Hozni minimaal 2 jaar achter slot en grendel. Punt. Geen discussie.

Selectieve verontwaaardiging is bedacht door de linksmensch....

Snipe

Bericht door Snipe » 21 mar 2014, 12:50

Robin schreef:Selectieve verontwaaardiging is bedacht door de linksmensch....
Ooit weleens bedacht hoe links Wilders is?

Hielke

Bericht door Hielke » 21 mar 2014, 12:50

Je definitie van racisme heeft bijstelling nodig Perry.

Wat die Marokkanen met die borden richting zwarte Afrikanen doen, DAT is onversneden en puur racisme. Racisme heeft met ras te maken (in zoverre dat bestaat), niet met een wereldbeeld, een sociale positie, of een opvatting dat je je gediscrimineerd voelt.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 21 mar 2014, 12:54

Robin schreef:Perry hoe zeer ik 't ook in 't grote verhaal met je eens ben, vind ik racisme echt wat anders. Hij noemt 'n stel inwoners/erfgenamen van 'n bepaald land.

Als iemand roept dat Friesland /Groningen/Brabant /Limburg afgestoten mag worden van Nederland omdat die inwoners eikels zijn etc(je kent de grapjes /geintjes hier wel) etc etc. of dat die Kutfriezen etc etc allemaal naar de maan kunnen lopen, vind ik dat erg lijken op Wilders' retoriek.

Sterker, hoe vaak hoor je niet over kutAmerikanen/KutRussen/kutChinezen? Bijna dagelijks.
Of ten tijde van 't begin van de crisis;kutIJslanders:)

Behalve dat de 'onheus bejegende' bevolkingsgroep totaal over de rooie gaat en nóg zwaardere tegenwerpingingen/middelen kan gaan gebruiken om Wilders' mond (voor altijd) te snoeren.
Op het moment dat dergelijke opmerkingen over Friezen of Brabanders gemaakt worden halen deze zeer waarschijnlijk de schouders op en heb je zeker geen landelijke rel/aandacht etc. Dat ligt nu wel even anders, een volledige bevolkingsgroep zo wegzetten waarvan het grootste deel niet voor problemen zorgt slaat kant noch wal. Hij is sowieso aan het discrimineren, maar dat gebeurt al langer door de PVV, niets nieuws. Of het racistisch is wordt mogelijk door de rechter bepaald.

Het vreemde aan zijn uitlatingen vind ik vooral dat hij nu wel een juridische grens overschreden lijkt te hebben. Een aantal jaar geleden is er een journaliste geïnfiltreerd binnen de PVV, ze deed zich voor als stagiaire en heeft een boek over haar ervaringen geschreven. Ik heb dat gelezen (verrekte interessant wat mij betreft) en het blijkt dat Geert absoluut niet stom is en geen ondoordachte dingen doet. De rest van zijn partij bestaat uit een stuk minder slimme, bijzonder volgzame mensen. In dat licht bezien snap ik zijn uitspraken niet.

Waarom roept hij zoiets? Is het een xenofoob? Behoefte aan aandacht? Is het een narcist? Of is die echt van mening dat we in dit land beter af zijn als een flink aantal Marokkanen de koffers moeten pakken?

Robin

Bericht door Robin » 21 mar 2014, 12:55

Snipe schreef:
Robin schreef:Selectieve verontwaardiging is bedacht door de linksmensch....
Ooit weleens bedacht hoe links Wilders is?
Klopt, net zo links als Hitler (NAtionalsoZIalist)

:)

PD power

Bericht door PD power » 21 mar 2014, 12:58

Laatst gewijzigd door PD power op 21 mar 2014, 18:15, 3 keer totaal gewijzigd.

Robin

Bericht door Robin » 21 mar 2014, 13:01

Bram schreef:
Robin schreef:Perry hoe zeer ik 't ook in 't grote verhaal met je eens ben, vind ik racisme echt wat anders. Hij noemt 'n stel inwoners/erfgenamen van 'n bepaald land.

Als iemand roept dat Friesland /Groningen/Brabant /Limburg afgestoten mag worden van Nederland omdat die inwoners eikels zijn etc(je kent de grapjes /geintjes hier wel) etc etc. of dat die Kutfriezen etc etc allemaal naar de maan kunnen lopen, vind ik dat erg lijken op Wilders' retoriek.

Sterker, hoe vaak hoor je niet over kutAmerikanen/KutRussen/kutChinezen? Bijna dagelijks.

Behalve dat de 'onheus bejegende' bevolkingsgroep totaal over de rooie gaat en nóg zwaardere tegenwerpingingen/middelen kan gaan gebruiken om Wilders' mond (voor altijd) te snoeren.
Op het moment dat dergelijke opmerkingen over Friezen of Brabanders gemaakt worden halen deze zeer waarschijnlijk de schouders op en heb je zeker geen landelijke rel/aandacht etc. dat bedoel ik, niet zo agressief reagerend als sommige Midden Oosten lieden Dat ligt nu wel even anders, een volledige bevolkingsgroep zo wegzetten waarvan het grootste deelLees nou zelf even wat je schrijft. Geen Fries Brabander zorgt voor problemen niet voor problemen zorgt slaat kant noch wal. Hij is sowieso aan het discrimineren, maar dat gebeurt al langer door de PVV, niets nieuws. Of het racistisch is wordt mogelijk door de rechter bepaald. Rechters bepalen nogal wat , niet echt rechtvaardig

Het vreemde aan zijn uitlatingen vind ik vooral dat hij nu wel een juridische grens vaag , recht is krom en kan heel makkelijk tegen/voor iets gebruikt worden, kijk naar rapper Hozni: Kunst en vrijheid van meningsuiting? Da's toch dubbel?overschreden lijkt te hebben. Een aantal jaar geleden is er een journaliste Laat me raden, een links denkende wereldverbeteraar...geïnfiltreerd binnen de PVV, ze deed zich voor als stagiaire en heeft een boek over haar ervaringen geschreven. Ik heb dat gelezen (verrekte interessant wat mij betreft) en het blijkt dat Geert absoluut niet stom is en geen ondoordachte dingen doet. De rest van zijn partij bestaat uit een stuk minder slimme,DISCRIMINAZIE!:) bijzonder volgzame mensen. In dat licht bezien snap ik zijn uitspraken niet.

Waarom roept hij zoiets? Is het een xenofoob? Behoefte aan aandacht? Is het een narcist?Heb je 't over Wilders of over Hozni?:) Of is die echt van mening dat we in dit land beter af zijn als een flink aantal Marokkanen de koffers moeten pakken?

Tja:)

:coffee:

Robin

Bericht door Robin » 21 mar 2014, 13:04

Maar 't komt gewoon hier op neer dat minimaal 90% van de NL bevolking veel MEER Marokkanen wil. Dat blijkt wel uit de reacties.
:lol:

Snipe

Bericht door Snipe » 21 mar 2014, 13:10

Hielke schreef:Je definitie van racisme heeft bijstelling nodig Perry.

Wat die Marokkanen met die borden richting zwarte Afrikanen doen, DAT is onversneden en puur racisme. Racisme heeft met ras te maken (in zoverre dat bestaat), niet met een wereldbeeld, een sociale positie, of een opvatting dat je je gediscrimineerd voelt.
Als iemand zonder enig voorbehoud een zaal laat scanderen dat er minder Marokkanen in dit land moeten zijn beschouw je dat niet als racisme?
In mijn definitie is een onderscheid op basis van ras, huidskleur, afstamming of oorsprong wel degelijk racisme. Natuurlijk, toen het al op tv was uitgezonden krabbelde Wilders nog even lafhartig terug door te zeggen dat hij gedoeld had op criminele Marokkanen, maar dat was niet wat hij die zaal liet scanderen.

Wat mij betreft is de PVV niet langer als een fatsoenlijke partij te beschouwen. En ja, van iedereen die hierna nog op de PVV stemt denk ik ook het mijne. En nee, dat neemt niet weg dat ik het idioot vind dat Wilders (of welke politicus dan ook) beveiliging nodig heeft.

Robin

Bericht door Robin » 21 mar 2014, 13:12

Perry dan kan de PVV in 't rijtje PvdA , Groen Links en Partij voor de Dieren:)

Bram

Bericht door Bram » 21 mar 2014, 13:13

Robin schreef:
Bram schreef:

Op het moment dat dergelijke opmerkingen over Friezen of Brabanders gemaakt worden halen deze zeer waarschijnlijk de schouders op en heb je zeker geen landelijke rel/aandacht etc. dat bedoel ik, niet zo agressief reagerend als sommige Midden Oosten lieden Dat ligt nu wel even anders, een volledige bevolkingsgroep zo wegzetten waarvan het grootste deelLees nou zelf even wat je schrijft. Geen Fries Brabander zorgt voor problemen niet voor problemen zorgt slaat kant noch wal. Hij is sowieso aan het discrimineren, maar dat gebeurt al langer door de PVV, niets nieuws. Of het racistisch is wordt mogelijk door de rechter bepaald. Rechters bepalen nogal wat , niet echt rechtvaardig

Het vreemde aan zijn uitlatingen vind ik vooral dat hij nu wel een juridische grens vaag , recht is krom en kan heel makkelijk tegen/voor iets gebruikt worden, kijk naar rapper Hozni: Kunst en vrijheid van meningsuiting? Da's toch dubbel?overschreden lijkt te hebben. Een aantal jaar geleden is er een journaliste Laat me raden, een links denkende wereldverbeteraar...geïnfiltreerd binnen de PVV, ze deed zich voor als stagiaire en heeft een boek over haar ervaringen geschreven. Ik heb dat gelezen (verrekte interessant wat mij betreft) en het blijkt dat Geert absoluut niet stom is en geen ondoordachte dingen doet. De rest van zijn partij bestaat uit een stuk minder slimme,DISCRIMINAZIE!:) bijzonder volgzame mensen. In dat licht bezien snap ik zijn uitspraken niet.

Waarom roept hij zoiets? Is het een xenofoob? Behoefte aan aandacht? Is het een narcist?Heb je 't over Wilders of over Hozni?:) Of is die echt van mening dat we in dit land beter af zijn als een flink aantal Marokkanen de koffers moeten pakken?

Tja:)

:coffee:
Was een HP de Tijd journaliste, voor zover ik weet een aardig liberaal en dus niet links georiënteerd blad. Lees het zelf eens, wie weet trek je aantal vergelijkbare conclusies.

Friezen en Brabanders zorgen inderdaad niet voor problemen. Die worden ook niet wekelijks van alles en nog wat beschuldigd. Dat de reacties die Wilders krijgt in sommige gevallen niet kunnen is dus best te begrijpen. Niet minder fout trouwens, maar dat is een ander punt.

En een rechter die een uitspraak doet is niet rechtvaardig? Come again?

glnk

Bericht door glnk » 21 mar 2014, 13:14

Snipe schreef:Wat mij betreft is de PVV niet langer als een fatsoenlijke partij te beschouwen. En ja, van iedereen die hierna nog op de PVV stemt denk ik ook het mijne. En nee, dat neemt niet weg dat ik het idioot vind dat Wilders (of welke politicus dan ook) beveiliging nodig heeft.
Omdat hij anders neergeschoten wordt door een. Ik zie dat in de toekomst nog wel gebeuren. Misschien worden mensen dan een keer wakker.

Robin

Bericht door Robin » 21 mar 2014, 13:17

Bram schreef: Was een HP de Tijd journaliste, voor zover ik weet een aardig liberaal en dus niet links georiënteerd blad. Lees het zelf eens, wie weet trek je aantal vergelijkbare conclusies.

Friezen en Brabanders zorgen inderdaad niet voor problemen. Die worden ook niet wekelijks van alles en nog wat beschuldigd. Dat de reacties die Wilders krijgt in sommige gevallen niet kunnen is dus best te begrijpen. Niet minder fout trouwens, maar dat is een ander punt.

En een rechter die een uitspraak doet is niet rechtvaardig? Come again?
HP de Tijd: Niet al te rechts. Understatement.

Je weet hoe vandaagdedag NL rechters vonnissen vellen Bram. Je snapt me wel. Vaak 'n wereldvreemde kijk op maatschappelijke toestanden.

Verder voor de duidelijkheid had Wilders dit niet moeten doen, maar de ophef hierover vind ik nu buitenproportioneel. Hozni blijkt niet meer van belang:)

Snipe

Bericht door Snipe » 21 mar 2014, 13:19

glnk schreef:
Snipe schreef:Wat mij betreft is de PVV niet langer als een fatsoenlijke partij te beschouwen. En ja, van iedereen die hierna nog op de PVV stemt denk ik ook het mijne. En nee, dat neemt niet weg dat ik het idioot vind dat Wilders (of welke politicus dan ook) beveiliging nodig heeft.
Omdat hij anders neergeschoten wordt door een. Ik zie dat in de toekomst nog wel gebeuren. Misschien worden mensen dan een keer wakker.
Kennelijk was ik niet duidelijk: ik snap wel waaróm hij beveiligd wordt, ik vind het alleen schandalig dat het in Nederland nodig is.

Bram

Bericht door Bram » 21 mar 2014, 13:22

Het geeft mij in ieder geval voldoende stof om in de klas te bespreken. Deze week met de studenten gediscussieerd over de vrijheid van meningsuiting. Vraag van mij was of en zo ja, hoeveel die op te rekken is of opgerekt mag worden om je standpunten bekend te stellen.

Snipe

Bericht door Snipe » 21 mar 2014, 13:44

Bram schreef:Het geeft mij in ieder geval voldoende stof om in de klas te bespreken. Deze week met de studenten gediscussieerd over de vrijheid van meningsuiting. Vraag van mij was of en zo ja, hoeveel die op te rekken is of opgerekt mag worden om je standpunten bekend te stellen.
Het is ook interessant. Niet alleen kun je discussiëren over de grenzen van de vrijheid van meningsuiting, maar ook kun je over zijn functie discussiëren. Hij zit immers in de Tweede Kamer; heeft hij een voorbeeldfunctie en moet hij de grenzen van de wet respecteren, of mag hij juist wat verder gaan omdat het zijn functie is om nieuwe wetten te 'regelen' in plaats van de oude te respecteren?

Feitelijk raak je er niet over uitgepraat, maar aan de andere kant is het ook weer zonde van je tijd ;-)

Bram

Bericht door Bram » 21 mar 2014, 13:57

Nou ja, dat is het voordeel van docent maatschappijleer, daar is/maak ik tijd voor, ik vind dat echt belangrijk :) Ik vind het heerlijk om hier met de studenten over te discussiëren, ze proberen de weg te wijzen in hoe op fatsoenlijke wijze te beargumenteren, ze zelf laten onderzoeken wat de gevolgen zijn van bepaalde keuzes. Is trouwens verdomd lastig met een klas vol pubers :tooth: Die zijn bijna even ongenuanceerd als Luco :mrgreen:

Peric

Bericht door Peric » 21 mar 2014, 14:11

Dat vind ik nou weer niet aardig van je Bram. Luco heeft vanmorgen aangegeven dat 'ie wel zeker genuanceerd kan zijn.. :P

Bram

Bericht door Bram » 21 mar 2014, 14:15

Kan die best hebben toch, zo'n grapje :mrgreen:

Bram

Bericht door Bram » 21 mar 2014, 16:00

Weer een PVV Kamerlid weg, daarnaast verliezen ze ze in Den Haag een raadszetel aangezien daar een herkozen raadslid opstapt en zijn zetel meeneemt. Lijkt me niet dat Geert hier erg vrolijk van wordt.

RVV

Bericht door RVV » 21 mar 2014, 17:18

Rassen bestaan toch niet? zover mijn kennis reikt is er maar 1 soort mens. Oké de ene mens heeft een donker kleurtje en zwarte kroeskrullen, de ander is lichtbleek met rood haar, weer een ander heeft samengeknepen oogjes en spreekt de R uit als een L. etc.. maar er is geen verschil in ras. Dus kun je stellen dat racisme ook niet bestaat toch? Racisme is eigenlijk een label dat staat voor, "heej jij vreemde schijt niet in mijn tuin want je ziet anders uit dan ik dus zal je ook wel anders zijn." Eigenlijk is het gewoon bang zijn voor het onbekende. Dat gaat alle kanten op.. bevolkingsgroepen ongeacht hun huidskleur/afkomst/geloof kiezen in de basis voor hetgene wat voor hun te vertrouwen is (denken ze). Wat ze niet vertrouwen blijven ze bij weg en komt het te dicht bij verafschuwen ze het. Dit gegeven bestaat al zolang de mens bestaat. Je kunt dit temmen met regels en wetten, maar hoe mensen over elkaar denken en/of ze een hekel aan elkaar blijven houden dat zal nooit verdwijnen. Want mensen proberen elkaar altijd wat van elkaar af te pakken. Daarom gooien we ook overal een hek om heen en hangen ergens een slot aan vast. Op de ene dag zijn Oekraïners en Russen elkaars kameraden op de ander dag hebben ze een bloedhekel aan elkaar. Dit spel van "loven en bieden" is er al eeuwen en blijft eeuwendoorgaan. Eigenlijk zouden we allemaal kind moeten blijven.. kinderen kennen onze haat jegens het onbekende niet. Marokkanen verkeerd? Ik heb in het dagelijkse leven niet met ze te maken, ze wonen niet waar ik woon. Ik vind ze ook niet verkeerd want ik heb simpelweg die ervaring niet. Wat ik wel weet van Marokkanen is dat mijn beste vriendje Hamid vroeger op school een Marokkaans jongetje was. En dat zijn moeder van dat heerlijke brood kon bakken. Ik altijd erg gastvrij werd ontvangen als ik bij hem ging spelen. Dat beeld wat ik heb over Marokkanen is zoals ik ze zie. Ik zie geen haat jegens het onbekende. een stukje kind in mij wat mij dierbaar blijft.

Luco

Bericht door Luco » 21 mar 2014, 17:39

Bram schreef:Kan die best hebben toch, zo'n grapje :mrgreen:

Al die linkse geitenwollenmarrokanenknuffelendeleraren mee uitzetten met het uitschot, ga ze maar lekker in de woestijn knuffelen :tong: :tooth:

GTRene

Bericht door GTRene » 21 mar 2014, 17:49

PD power schreef:[YouTube]http://youtu.be/xSB8UgyuAQ4[/YouTube]
:TV kijken: die blijft leuk.

en het gebruiken/misbruiken van het woord discriminatie is zo fout...
daar moeten ze eens vanaf, in NL wordt het bijna alleen 'misbruikt'

als jij een schijthekel aan iemand hebt of een groep van dieven of idioten of heibel makers of volk dat buurten onveilig maakt oid en of schijt aan alles hebben en het woord kanker gebruiken als scheldwoord en of neuk je moeder of weet ik het telkens uitschreeuwen of wat ook...

dan ben je geen racist of discrimineer je niet als je daar wat van zegt of tegen hebt, dan heb j wat tegen die groep of persoon of volk waar je last van hebt oid en das heel wat anders.
je hebt het dan niet meteen over een ras maar over dat soort dus die criminelen of rad draaiers of buurtidioten e.d.

over mensen/groepen/lieden die je niet kent oid kun je namelijk ook niks zeggen, maar oooh als je eens een wijzend vingertje durft uit te steken, dan krijg je dood en verderf over je heen en allerlei ziektes toegewenst en mag je schijnbaar ne*ken met je zus of moeder oid.

als je het hebt over kut Hollanders of kut polen of kut Marokkanen of wat ook, dan heb je het over die wat jij gezien hebt of kent en niet over al die anderen die er niks mee te maken hebben.

een beetje kunnen relativeren is op z'n plek bij vele 'zaken'

Wat Wilders deed met die vraag was natuurlijk vragen om en niet slim, als hij had gevraagd willen jullie meer of minder criminele Marokkanen of polen oid in NL of Den haag of waar ook was 10x beter geweest :mrgreen:

maar hij wil niet te groot worden lijkt wel...als je het over wilders hebt dan, de rest van mijn schrijven gaat niet in het bijzonder over dat onderwerp of course.

PD power

Bericht door PD power » 21 mar 2014, 18:55

Bram schreef:Nou ja, dat is het voordeel van docent maatschappijleer, daar is/maak ik tijd voor, ik vind dat echt belangrijk :) Ik vind het heerlijk om hier met de studenten over te discussiëren, ze proberen de weg te wijzen in hoe op fatsoenlijke wijze te beargumenteren, ze zelf laten onderzoeken wat de gevolgen zijn van bepaalde keuzes. Is trouwens verdomd lastig met een klas vol pubers :tooth: Die zijn bijna even ongenuanceerd als Luco :mrgreen:
Bram, leg je dan ook uit waarom de PVV bestaat, durf je dan ook te zeggen dat er heel veel klote Marokkanen zijn, want ik hoor niemand (media en linkse partijen) meer over Marokkaantjes, die een opa in elkaar slaan en beroven van z'n spaargeld, daar zou het over moeten gaan, maar nee, dan vinden ze je terug met een mes in de buik.....over oogkleppen gesproken.

Zolang we niet durven te zeggen waar het om gaat, en niet keihard aan pakken, zal het extremisme alleen maar meer voedingsbodem krijgen.

Plaats reactie