Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Mrton

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Mrton » 14 aug 2017, 20:27

True and true hoop ik.

Luco

Bericht door Luco » 14 aug 2017, 21:05

witje schreef: 14 aug 2017, 20:18 Als de Ring niet opgesteld was werd er op de openbare wegen in de Eifel veel meer geraced met alle gevolgen van dien.
Dat is natuurlijk geen argument, als men net zo idioot op die wegen daar rijdt als sommige op de nordschleife hoop ik voor iedereen dat ze eenzijdig op een boom knallen zodat ze anderen niet meer in gevaar kunnen brengen.

Jan-Willem

Bericht door Jan-Willem » 14 aug 2017, 21:17

https://www.autoblog.nl/nieuws/10-perso ... ost-101271

Hier zijn nog wat foto's best heftig,
Die audi RS4 rijder was niet eens betrokken bij het eerste ongeluk.
Maar die is net wat Hielke al zei op het verkeerde punt stil gaan staan, je ziet hem nog rijden in het filmpje van die seat.

Knot

Bericht door Knot » 14 aug 2017, 21:18

Gewoon in het weekend echt alleen maar kijken en aan het bier... doordeweeks van 17:30-19:30 dat zijn de momenten om te gaan.

JP

Bericht door JP » 14 aug 2017, 21:20

Er wordt rondom de Ring echt veel te aso gereden ! Sommige hebben of geen geld om een rondje NS te doen of ze zijn vergeten dat ze al van de baan zijn. Gelukkig controleren ze daar regelmatig.

Heb vwb zo'n oliespoor ook al eens een vergelijkbaar geval meegemaakt. Een Porsche die bij Wippermann zijn blok verkrachtte en tot Pflanzgarten een oliestreep trok. Toen waren er ook een 8 autos betrokken, en een motorrijder die voor mijn ogen onderuit ging. Als je dan een noodstop moet maken met 140kmh op een baan waar olie ligt.... :shocking:

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 14 aug 2017, 23:02

Mrton schreef: 14 aug 2017, 20:12 Dit ziet er echt naar uit. Ik heb na twee keer rondje Ring besloten dat het allemaal te stoer voor me is. Ik zat in mijn Subaru Impreza vooral in de spiegel te gapen terwijl de Porsches rond mijn oren vlogen en werd gek van de rempunten van de motoren die er reden. Voor mij is toeschouwen voldoende. Ik geniet van al het moois dat er rond rijdt en de wegen er omheen. Hulde voor de mensen die er wél overheen durven en dit bewust doen, ik ben te bang voor mijn spulletjes en mezelf. Moet ook eerlijk zeggen dat ik vaak vind dat er malloten rondrijden die zich van geen gevaar bewust lijken te zijn. Vraag me af hoe vaak dit mag gebeuren voordat de overheid ingrijpt er een einde aan maakt.

Anyway, vervelend incident, hoop dat iedereen er enkel blikschade aan overhoudt.
Volledig eens met je verhaal, maar er zijn echt nog dagen dat het kan. Maar in het zomer/vakantie seizoen gaat dat hem niet worden.
Eerste dag dat de ring open was dit jaar bijvoorbeeld. Prachtig weer, voornamelijk lokale mensen denk ik. Weinig niet duitse kentekens gezien. Toen maar gelijk een rondje gedaan op de motor, zo rustig was het op de baan. Naast de baan was het gezellig druk.
JP schreef: 14 aug 2017, 21:20 Er wordt rondom de Ring echt veel te aso gereden ! Sommige hebben of geen geld om een rondje NS te doen of ze zijn vergeten dat ze al van de baan zijn. Gelukkig controleren ze daar regelmatig.
Klopt, iemand die ik ken ging de baan niet op want remmen waren niet helemaal in orde. Nog nooit iemand zo snel door de heuvels zien gaan, blijkbaar waren de remmen daar nog wel goed genoeg voor... :hammer:

tuurgtt
Auto: M140i

Bericht door tuurgtt » 15 aug 2017, 01:01

De hele ellende begon bij de McLaren. Die is in de UK in elkaar geprutst, dus dat lekt natuurlijk al olie bij het uitrollen van de fabriek.
Anyway, tien auto's aan gort, mensen met heli's naar ziekenhuizen, Ring uren dicht en dus geen revenue, wat krijgt Mr. McLaren nou voor rekening?
Iets in de richting van het jaarlijks Bruto Nationaal Product van pakkembeet, Singapore?

veejay
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Bericht door veejay » 15 aug 2017, 08:48

Lijkt me vreemd om die mclaren eigenaar kaal te plukken. Het had ook jij of ik kunnen zijn, niemand doet zoiets met opzet.

De schade aan de autos is wellicht zoals men bij een kettingbotsing afhandelt?

witje

Bericht door witje » 15 aug 2017, 10:26

De aansprakelijkheidsverzekering van de McLaren dekt dit gewoon mits er geen uitsluitingsclausule is.

Heb m'n eigen polis nog effe bekeken:
2.5 miljoen materiele schade
7.5 miljoen letselschade
1 miljoen inzittenden schade

Geen circuitclausule dus zou in dit geval compleet gedekt zijn. Iemand aanrijden zal niet snel gebeuren, echter zo'n vloeistoflek bij een 25 jaar oude auto is een risico. Essentiele functies van de auto voor elke trip controleren is wat mij betreft een must.

Fabian

Bericht door Fabian » 15 aug 2017, 10:29

Witje, wie is jou verzekeraar? Centraal Beheer sluit het bij mij uit in de voorwaarden en daarom rij ik ook geen TF meer. Heb er wel 1 gevonden waarbij de uitsluiting niet vermeld is, maar heb graag meer opties. Wil volgend jaar toch weer enigzins gaat TF-en.

witje

Bericht door witje » 15 aug 2017, 10:38

Ik kan die verzekeraar niet noemen.
Als er iemand schade rijdt bij dezelfde maatschappij dan is het uit met de pret.

We betalen 290 Euro per jaar met inzittendendekking en onbeperkte kilometers. Gaat nergens over.

130i/Mx5/Ignis/Swift allemaal bij CB/F B T 0
Dus die kunnen inderdaad thuisblijven.
Laatst gewijzigd door witje op 15 aug 2017, 10:40, 2 keer totaal gewijzigd.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 15 aug 2017, 10:39

Fabian schreef: 15 aug 2017, 10:29 Witje, wie is jou verzekeraar? Centraal Beheer sluit het bij mij uit in de voorwaarden en daarom rij ik ook geen TF meer. Heb er wel 1 gevonden waarbij de uitsluiting niet vermeld is, maar heb graag meer opties. Wil volgend jaar toch weer enigzins gaat TF-en.
De clausule van Centraal Beheer stond op facebook onder een post van Misha, maar daarin wordt Touristenfahrten naar mijn mening juist niet uitgesloten… :)

witje

Bericht door witje » 15 aug 2017, 10:41

Clausule zegt 'rijden op een circuit'.
Jurisprudentie heeft al bepaald dat de NoS een circuit is.

Joy

Bericht door Joy » 15 aug 2017, 10:53

Wat ik me afvraag, in the UK hebben de verzekeraars unaniem besloten om de NoS uit te sluiten van dekking bij schade. Nu rijden er nog steeds een berg Engelsen hun rondjes. Wat heb je dan voor procedure te pakken als je door toedoen van een Engelsman een flinke klapper hebt? Vergoed de verzekeraar van de Engelsman alle schade aan jou en gaat die vervolgens alles bij de bestuurder verhalen? Of moet je zelf achter je geld aan bij de desbetreffende persoon?

Mark W. Scholten

Bericht door Mark W. Scholten » 15 aug 2017, 11:23

witje schreef: 15 aug 2017, 10:41 Clausule zegt 'rijden op een circuit'.
Jurisprudentie heeft al bepaald dat de NoS een circuit is.
Ik had het geluk dat de NS nog niet specifiek werd genoemd in mijn voorwaarden waardoor ze toch moesten uitbetalen. Bij een circuit zoals Zandvoort was het sowieso niet uitbetaald. Enige voorwaarden waren roekeloos rijden en competitie rijden.

bartb

Bericht door bartb » 15 aug 2017, 11:42

Hier wat in mijn polis staat van Centraal Beheer.
Nurburgring staat vernoemd, Nordschleife niet. Zou ik een kans maken?? :mrgreen:

AfbeeldingCentraal beheer clausule by Bart Brinksma, on Flickr

Mark W. Scholten

Bericht door Mark W. Scholten » 15 aug 2017, 11:46

Bij mij ook haha

Afbeelding

witje

Bericht door witje » 15 aug 2017, 11:55

Nordschleife = Nurburgring, al 90 jaar ingeburgerd

Afbeelding

bartb

Bericht door bartb » 15 aug 2017, 11:57

Het viel te proberen :wink:

Andre

Bericht door Andre » 15 aug 2017, 12:20

Ik zou de discussie en het risico niet willen lopen op de Nurburgring in TF. Pak gewoon een trackday! Ieder eigen risico alleen vangrail en afsleep kosten en evt je eigen schade. Maar wat je zeker niet wil is dat jij al die aansprakelijkheid mag dragen als veroorzaker van een evt. crash in TF denkend dat je op een Tolweg rijdt en dat de verzekering alles dekt!

Hoe zit het met de aansprakelijkheid met de huur auto's op de ring? Is dat wel goed geregeld als je iemand aanrijdt?

Joël D.
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0

Bericht door Joël D. » 15 aug 2017, 12:43

Volgens mij heb ik die McLaren die morgen zien staan. Zijn motorklep staat open. Ik vraag me af of hij eerder last had van overhitting en dat hij die open heeft gehad om het af te laten koelen?
Bijlagen
IMGP2036(klein).jpg
IMGP2036(klein).jpg (690.77 KiB) 1562 keer bekeken

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 15 aug 2017, 12:44

witje schreef: 14 aug 2017, 18:14 Deze gast heeft het redelijk begrepen. Ging ook niet volle kakke naar beneden maar anticipeerde op het verkeer 'onderin'
Vind je? De oranje lamp knippert en nadat hij die gepasseerd is, neemt zijn snelheid nog toe dus ik vond hem nog best enthousiast naar beneden duiken :) Maar hij keek in ieder geval wel ver vooruit en reageerde daar op :thumbup:
Laatst gewijzigd door Paskal op 15 aug 2017, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Snipe

Bericht door Snipe » 15 aug 2017, 12:46

Ik zou, zoals Andre ook al zegt, liever een trackday pakken. Niet alleen vanwege de aansprakelijkheid maar ook omdat het vervelend is om tussen de motorfietsen te rijden. En omdat je met een trackday sowieso heel wat minder anderen op de baan tegenkomt dan tijdens een druk weekend als dat van de Oldtimer-Grand-Prix.

bartb

Bericht door bartb » 15 aug 2017, 13:19

Het voordeel van een TF is dat je 2 rondjes kan kopen en dan is het klaar, Daar heb ik vaak voldoende aan...
Grootste nadeel van TF is gewoon dat alles door elkaar heen rijdt, ervaren en onervaren. Dat heb je bij een trackday niet, het niveau ligt hoger. En er wordt volgensmij meer rekening met elkaar gehouden.

Jussi

Bericht door Jussi » 15 aug 2017, 14:46

Eerste keer trackday hier met DF op de NBR was best eng tijdens de eerste paar rondjes, zeker met je "standaard" kar en de race wagens vliegen je voorbij. Daarna geraak je in een goede flow en je komt maar enkele wagens per rondje tegen. Daarnaast heb je geen rijke gekken die niet weten hoe ze aan een stuur moeten draaien.

Ik blijf me nog wel steeds die blauwe gecrashte Subaru voor de geest halen. Was niet fraai.

Plaats reactie