Elise schreef: 01 mar 2025, 23:25
Op het moment dat je vandaag X ruilmiddel moet betalen voor je boodschappenkar en volgende week 2X ruilmiddel moet betalen is er sprake van inflatie. Moet je volgende week 1/2ruilmiddel betalen voor die boodschappenkar is er sprake van deflatie.
Nogmaals, bij fiat geld is er alleen maar sprake van inflatie. Geldontwaarding is 100% gegarandeerd. Deflatie, dat je geld meer waard word, is onmogelijk in dit systeem. Je hoeft er niet op te rekenen dat je boodschappen de helft goedkoper worden volgende week, ze worden altijd duurder toch? Jouw geld word minder waard en je koopkracht word kleiner.
Bij bitcoin schommelt de waarde op dagelijkse basis, soms hevig, maar op de lange termijn en sinds zijn bestaan is er alleen maar sprake van deflatie geweest. Je geld word meer waard en je koopkracht groter. Zo is het systeem gebouwd en dat is dus 1 van de core fundamentals die jij kennelijk niet kunt bevatten.
En net als Wouter was dit voorlopig ook weer even mijn laatste toevoeging want ik word er moe van. Ik heb mezelf gequote wat ik in 2017 gepost had in dit topic, wat ik in 2021 gepost had in dit topic en in 2030 zal ik mijn berichten van vandaag en gisteren weer quoten voor je. 1 ding is 100% zeker; jouw geld is dan minder waard geworden. Mijn geld kan alle kanten op. En ik heb er vertrouwen in, omdat ik genoeg onderzoek heb gedaan, dat de prijs op de lange termijn blijft stijgen.