Nederland gaat naar de haaien
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Nederland gaat naar de haaien
http://www.telegraaf.nl/overgeld/huis-h ... ter__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Arthur
- Auto: Nr.51
Dat weten we nu wel. Die banken proberen nu hun straatje nog schoon te vegen om de in het verleden beloofde gouden bergen te doen verdwijnen. Laat ze maar ff lekker sappelen, fijn het risico bij hen laten
Gewoon ff niets aflossen, jammer dat de spaarrente ook niets oplevert. Anders had je het apart kunnen zetten tot verkoop. Eenmaal in de stenen krijg je het er niet meer uit tenzij je verkoopt natuurlijk. En, zoals ook in het stukje staat, zolang je situatie niet verandert en je niet wilt verkopen is er niet heel veel loos. Ik doe er niet veel op, bangmakerij van de banken om hun eigen risico te beperken. Is wel hun goed recht natuurlijk 
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Gedeeltelijk mee eens..........
Natuurlijk willen de banken hun eigen kapitaal reserves aansterken, enerzijds vanwege verminderde omzet, anderzijds vanwege Basel III
Maar als de crisis aanhoudt, ik zie vooralsnog itt tot menig journalist, geen verbeterende tendensen, dan komen steeds meer mensen in de problemen.
In vogelvlucht;
Minder werk, meer werkloosheid, meer stress, meer zieken, minder geld, meer scheidingen, minder consumentisme.......
Mensen die vandaag nog relatief veilig zitten, kunnen morgen de bok zijn...
Dan kan die bank zijn straatje wel proberen schoon te vegen, het helpt geen donder, maar steeds meer mensen komen in de problemen, meer huizen onder water, en restschulden die nooit meer in te lossen zijn......
Intussen staat, ondanks alle bezuinigingen, de staatsschuld meter op >€453.000.000.000,--
Slochteren inkomsten voor de staatskas, +/- € 12.000.000.000,-- per jaar gaan drastisch omlaag, zo niet dan gaat Groningen omlaag............een onmogelijke spagaat, hoe wordt dit "gat", what`s in a name, opgelost? De problemen worden groter, niet kleiner.............
En we leven nog lang en gelukkig.............
Natuurlijk willen de banken hun eigen kapitaal reserves aansterken, enerzijds vanwege verminderde omzet, anderzijds vanwege Basel III
Maar als de crisis aanhoudt, ik zie vooralsnog itt tot menig journalist, geen verbeterende tendensen, dan komen steeds meer mensen in de problemen.
In vogelvlucht;
Minder werk, meer werkloosheid, meer stress, meer zieken, minder geld, meer scheidingen, minder consumentisme.......
Mensen die vandaag nog relatief veilig zitten, kunnen morgen de bok zijn...
Dan kan die bank zijn straatje wel proberen schoon te vegen, het helpt geen donder, maar steeds meer mensen komen in de problemen, meer huizen onder water, en restschulden die nooit meer in te lossen zijn......
Intussen staat, ondanks alle bezuinigingen, de staatsschuld meter op >€453.000.000.000,--
Slochteren inkomsten voor de staatskas, +/- € 12.000.000.000,-- per jaar gaan drastisch omlaag, zo niet dan gaat Groningen omlaag............een onmogelijke spagaat, hoe wordt dit "gat", what`s in a name, opgelost? De problemen worden groter, niet kleiner.............
En we leven nog lang en gelukkig.............
- Arthur
Ongetwijfeld, Robert. Ik hield het ff dicht bij huis, bij mezelf dus. Tuurlijk kan er altijd wat misgaan, dat weet je nooit maar ik zie m'n huidige situatie niet zomaar veranderen. Aan de andere kant, wat je niet leent hoef je geen rente over te betalen... Toch blijf ik nog ff op de centjes zitten maar ik heb dan ook (nog?) geen hypo die onder water staat 
- romo
Arthur schreef:Ongetwijfeld, Robert. Ik hield het ff dicht bij huis, bij mezelf dus. Tuurlijk kan er altijd wat misgaan, dat weet je nooit maar ik zie m'n huidige situatie niet zomaar veranderen. Aan de andere kant, wat je niet leent hoef je geen rente over te betalen... Toch blijf ik nog ff op de centjes zitten maar ik heb dan ook (nog?) geen hypo die onder water staat
Volstrekt mee eens uiteraard .........
Hoewel op de centjes blijven broeden geen jonkies oplevert........
koop een huis, koop een auto...........
- Arthur
1 huis, 3 auto's... Mag ik ff passen? Jouw beurt weer
Ohja, 2 jonkies heb ik ook, evenals een wat oudere
- romo
Mijn beurt komt snel...................hoop ik.................Arthur schreef:1 huis, 3 auto's... Mag ik ff passen? Jouw beurt weer![]()
- Arthur
- GTRene
mijn huis staat gelukkig ook niet onder water, heb zelfs (voor mijn doen) een leuke overwaarde.
Kocht ook nooit van die dure huizen, langzaam opbouwen en overzichtelijk houden zoveel het kan.
- JP
Ziekenfondsen........
Je laat telefonisch een recept maken bij de doktor, kosten €50 voor alleen het uitschrijven.
Je gaat de medicijnen ophalen bij de apotheek, kosten €6 voor alléén het "uitgifte gesprek" (het welbekende " 3 x daags x pillen innemen en oppassen met met alcohol".)
Ka-tsjing !!
Je laat telefonisch een recept maken bij de doktor, kosten €50 voor alleen het uitschrijven.
Je gaat de medicijnen ophalen bij de apotheek, kosten €6 voor alléén het "uitgifte gesprek" (het welbekende " 3 x daags x pillen innemen en oppassen met met alcohol".)
Ka-tsjing !!
- GTRene
je dondert van het dak, wat al ellendig genoeg is en wordt naar het ziekenhuis vervoert...
600,-euro eigen risico dokken,
Ka-tsjing !!
600,-euro eigen risico dokken,
Ka-tsjing !!
- Peric
Die € 600,- heb je zelf voor gekozen René..
- JP
Ach Rene, voordat de doktor bij je langskomt, ben je al dik 700euro aan (inschrijf)kosten verder.... 
- Luco
Moet je maar niet beunen op je eigen dak 
- GTRene
klopt ookPeric schreef:Die € 600,- heb je zelf voor gekozen René..
was meer een parodie op dat van JP
destijds bewust gedaan omdat ik niet meer naar controle's ging en of medicijnen wilde slikken en wel zelf ging dokteren e.d.
dat ging heel goed voor mijn koppie, tot ik dus van het dak donderde om ook daar wat over te houden, nou daar hield ik idd wat van over...dat was geen geld kan ik je zeggen
- Sjoerd MP BMW
Ach voor 't jaar begint ben ik ieder jaar door m'n eigen risico heen.
Iedereen om de 10 jaar rijbewijs wisselen (€ 80,-), ik om 3 jaar en medische keuring. Dus 3x zoveel.
Emigreerde ik naar Dld, rijbewijs levenslang...! Echter om 3 jaar keuring, à € 300,-
Met de invoering van de nieuwe Zorgverzekering, klaagde men veelal dat het enkele tientjes per jaar duurder werd in vergelijking met het het oude Ziekenfonds. M'n pa sprong een gat in de lucht, als ondernemer en dus particulier verzekerd en een zoon met hoge medische kosten en dus poliskosten van heb ik jou daar...
Iedereen om de 10 jaar rijbewijs wisselen (€ 80,-), ik om 3 jaar en medische keuring. Dus 3x zoveel.
Emigreerde ik naar Dld, rijbewijs levenslang...! Echter om 3 jaar keuring, à € 300,-
Met de invoering van de nieuwe Zorgverzekering, klaagde men veelal dat het enkele tientjes per jaar duurder werd in vergelijking met het het oude Ziekenfonds. M'n pa sprong een gat in de lucht, als ondernemer en dus particulier verzekerd en een zoon met hoge medische kosten en dus poliskosten van heb ik jou daar...
- Peric
M'n bek viel open.. Nederland is heel lang naar de haaien.
Interview van Eva Jinek met de Turkse schrijver Özcan Kayol.
http://tvblik.nl/een-op-een/ozcan-akyol" onclick="window.open(this.href);return false;
Interview van Eva Jinek met de Turkse schrijver Özcan Kayol.
http://tvblik.nl/een-op-een/ozcan-akyol" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
ow, das wel een goed artikel, zoals die Özcan Akyol zouden er veel meer moeten zijn
en van dat Verhuiskosten e.d. betalen + tot aan je dood toe 600,-euro per maand krijgen wat daar vrij god is, dan denk ik...waar geeft NL toch overal zijn geld aan uit....ongelofelijk hoe ze met belasting geld werken en hoe ze subsidies e.d. geven om dat soort praktijken in stand te houden en of te motiveren zodat ze ook niet 'kunnen' integreren immers. het wordt zo 'makkelijk' gemaakt en van alles toegestaan in NL om Integratie tegen te gaan eigenlijk.
en van dat Verhuiskosten e.d. betalen + tot aan je dood toe 600,-euro per maand krijgen wat daar vrij god is, dan denk ik...waar geeft NL toch overal zijn geld aan uit....ongelofelijk hoe ze met belasting geld werken en hoe ze subsidies e.d. geven om dat soort praktijken in stand te houden en of te motiveren zodat ze ook niet 'kunnen' integreren immers. het wordt zo 'makkelijk' gemaakt en van alles toegestaan in NL om Integratie tegen te gaan eigenlijk.
- InjectTheVenom
Dat is het fundamentele probleem van de multiculturele samenleving, mensen de dingen uit hun thuisland laten behouden zodat ze zich hier thuis voelen maar aan de andere kant wel verwachten dat ze tegelijk onze cultuur aannemen waarbij dat laatste gewoon het onderspit delft hier in NL. Men gaat er vanuit dat de boel vanzelf wel samen zal smelten maar "vergeet" omwille van allerlei "belangen" dit soort belangrijke zaken ook aan te pakken met als gevolg dat deze voor die mensen onprettige dingen vermeden worden.GTRene schreef:ow, das wel een goed artikel, zoals die Özcan Akyol zouden er veel meer moeten zijn![]()
Zum
- Luco
Volgens mij is er een stuk meer armoede in amerika, het is maar wat je beter noemt.
Als je daar niet werkt heb je echt geen donder of je nu allochtoon bent of niet.
Wordt je invalide of arbeidsongeschikt, jammer voor je, sterf maar lekker van de geelhonger.
Als je daar niet werkt heb je echt geen donder of je nu allochtoon bent of niet.
Wordt je invalide of arbeidsongeschikt, jammer voor je, sterf maar lekker van de geelhonger.
- InjectTheVenom
Ik wist al dat zo'n antwoord zou volgen. Het gekke is dat we hier met z'n allen een soortgelijke richting op willen van geen werk = geen donder hebben om de profiteurs te laten verdwijnen, beetje dubbel of niet? Als we daarmee door gaan is de vergelijking snel recht getrokken.Luco schreef:Volgens mij is er een stuk meer armoede in amerika, het is maar wat je beter noemt.
Vorige week sprak ik een vriend uit Pennsylvania die vanwege zijn beroep te maken heeft met het nieuwe Obamacare systeem dat wel van Nederland gekopieerd kon zijn en hij was er totaal niet over te spreken.
- Luco
Ik ben altijd voorstander geweest van wie niet werkt zal niet vreten.
Dat ben ik nog steeds, maar realiseer je dan wel dat de zwakkeren in deze samenleving nog zwakker en armer worden.
En dus nog harder gaan krijsen dan ze nu al doen, en ook nog meer naar anderen gaan wijzen.
Ook de niet kunners, dus je filtert er niet de alleen niet willers uit.
De eerste stappen zijn gezet zodat bepaalde groepen nu wat moeten gaan doen voor hun bijstandsuitkering, maar wat mij betreft moet iedereen die op wat voor manier dan ook een uitkering krijgt er wat voor terugdoen.
Dat ben ik nog steeds, maar realiseer je dan wel dat de zwakkeren in deze samenleving nog zwakker en armer worden.
En dus nog harder gaan krijsen dan ze nu al doen, en ook nog meer naar anderen gaan wijzen.
Ook de niet kunners, dus je filtert er niet de alleen niet willers uit.
De eerste stappen zijn gezet zodat bepaalde groepen nu wat moeten gaan doen voor hun bijstandsuitkering, maar wat mij betreft moet iedereen die op wat voor manier dan ook een uitkering krijgt er wat voor terugdoen.
- Fernando
- Luco
Tja Fernando, kwestie van tijd tot de eerste doden gaan vallen door die zogenaamde zelfredzaamheid.
- Fernando
Idd, maar vooral die miljarden naar Souflakistan en Ukraine pompen....Luco schreef:Tja Fernando, kwestie van tijd tot de eerste doden gaan vallen door die zogenaamde zelfredzaamheid.