https://www.ad.nl/wetenschap/documentai ... ~af9c6ee4/
En de Lego Space Shuttle en Hubble telescoop die ik een half jaar geleden van de kids op m'n verjaardag kreeg, was pas twee weken echt klaar.

Als je toch (rechtse) journalist bent dan zou ik dat serieus overwegen, scoor je zeker de headlines mee met zo'n verhaal. Kijkje in de asielindustrie.TLRS schreef: 10 nov 2022, 22:39 Je kunt altijd nog verhuizen, een andere nationaliteit aannemen en proberen asiel aan te vragen in NL.
https://www.ad.nl/buitenland/russische- ... ~a505133b/Russische raketten treffen Polen en doden twee mensen, regering in crisisoverleg bijeen
(...)
Rusland ontkent en spreekt van een ‘doelbewuste provocatie'.
Dat sowieso wat een idiote manier van oorlog voeren. Geen front wat iets kan uitrichten en dus maar lukraak rakketten het land in jagenKnot schreef: 15 nov 2022, 23:06 Dan nog, 85 raketten vandaag en 7mln zonder stroom, moet ophouden deze ellende...
Hele vuile maar slimme manier van oorlog voeren.Martijn_bmw schreef: 16 nov 2022, 07:31Dat sowieso wat een idiote manier van oorlog voeren. Geen front wat iets kan uitrichten en dus maar lukraak rakketten het land in jagenKnot schreef: 15 nov 2022, 23:06 Dan nog, 85 raketten vandaag en 7mln zonder stroom, moet ophouden deze ellende...![]()
Een riante salarisverhoging voor EU-ambtenaren moet worden teruggedraaid. Dat vindt een ruime meerderheid in de Tweede Kamer. Een motie van de VVD krijgt steun van veertien fracties. Opvallend: de PvdA – van eurocommissaris Frans Timmermans – heeft géén probleem met de loonsverhoging.
Afgelopen weekeinde werd bekend dat tienduizenden Brusselse ambtenaren deze winter kunnen rekenen op een loonsverhoging van 7 procent. Ook Europarlementariërs en eurocommissarissen krijgen de ’inflatiebonus’. Uit een berekening van De Telegraaf bleek dat EU-kopstuk Frans Timmermans kan rekenen op ruim 1800 euro per maand extra.
VVD-Kamerlid Jeroen van Wijngaarden keert zich tegen de salarisstijging. Volgens hem profiteren EU-ambtenaren al tien jaar van een automatische loonsverhoging, doordat de Belgische lonen automatisch meestijgen met de inflatie. Bovendien genieten EU-ambtenaren een groot belastingvoordeel. Een VVD-motie – waarin het kabinet wordt aangespoord in Brussel te pleiten voor versobering van de loonsverhoging – krijgt steun van PVV, CDA, SP, PvdD, CU, FvD, Denk, SGP, Van Haga, Den Haan, BBB, Bij1 en Omtzigt (in totaal 103 zetels).
Opvallende afwezige in het rijtje is de PvdA, partij van eurocommissaris Timmermans, die ook vicevoorzitter is van de Europese Commissie. Ook D66 en GL hebben geen moeite met de forse Brusselse salarisverhoging.
„EU-ambtenaren verdienen uiteraard een goede waardering voor hun werk, maar deze geautomatiseerde verrijking is buitensporig en vergroot de kloof met EU-burgers die hun koopkracht alleen maar zien dalen”, zegt VVD’er Van Wijngaarden. „De steun van de Kamer voor mijn motie is dan ook een extra motivatie voor mij om bij andere nationale parlementen te gaan lobbyen voor steun om de EU-arbeidsvoorwaarden te ontdoen van de gouden randen.”
Tja Jos, maar een weekje op Rottumerplaat in de zomer is ook zo gek nog niet....jos_br schreef: 17 nov 2022, 19:04 Dag vrijheid,
https://t.me/NederlandisvanOns/1544?fbc ... He3qs8WSeA
Jos.
Heb dat ook altijd erg raar gevonden dat er zo fel en afwijzend op gereageerd werd destijds vanuit de overheid. En dat de desbetreffende (huis)artsen, op straffe van een beroepsverbod, gedwongen werden om te stoppen met toedienen.jos_br schreef: 19 nov 2022, 11:32 Nog iets interessants, benieuwd wat -incl. rechtszaak huisarts Rob Elens- wat er nog meer boven water komt.
https://ethiekenfarma.nl/wie-behandelt- ... hocH48pCDg
Jos.
Je kunt inderdaad beter je nieuws en informatie van de gevestigde, bekende sites halen. Liefst iets van de NPO/NOS. Dan weet je zeker dat je niet per ongeluk vraagtekens gaat zetten bij sommige berichten en ineens zelf gaat nadenken of e.e.a. wat te serieus tegen het licht houdt. Voor je het weet stijgt je bloeddruk dan teveel...Arthur schreef: 19 nov 2022, 11:34 Kom je met Google op zulke sites terecht? Nog nooit van gehoord. Maar dan zoek ik niet veel van dit soort nieuws op het www.
Dit dus (ook)..JP schreef: 19 nov 2022, 12:30 Zijn de ogen gericht op Putin en een eventuele inzet van kernwapens, zie ik toch meer gevaar bij die labiele Kim Jung Nuke......
https://www.rd.nl/artikel/999008-noord- ... ne-belandt
Er is zat nieuws buiten de gebaande NPO leugenbende te vinden. Wel moet je uitkijken niet in al te ver doordravende nieuwsgaring te belanden. Maar het meeste wordt toch geprobeerd tegengehouden te worden als complotnieuws terwijl er zat dingen zijn die onomstotelijk waar zijn, maar waar je inderdaad naar moet zoeken.Arthur schreef: 19 nov 2022, 11:34 Kom je met Google op zulke sites terecht? Nog nooit van gehoord. Maar dan zoek ik niet veel van dit soort nieuws op het www.
Ik denk met wat er nu met bijv. het DWDD debacle gebeurt wel wat tekenend is voor een heel groot deel van de NPO cultuur. Echt in alle lagen hebben die lui boter op hun hoofd. Enig "rechts" denkende mensen worden geweerd, het liefst meteen als fascist weggezet, en meteen een complottheorieaanhanger genoemd. Alles is werkelijk gekleurd, zit werkelijk tot de haarvaten in elk programma verweven. De info van "andere" bronnen moet je absoluut ook sceptisch en kritisch tot je nemen, maar wanneer je alles een beetje leest van links tot rechts denk ik een beeld te kunnen vormen.Arthur schreef: 20 nov 2022, 02:27 Oke, thnx voor je uitleg. Alleen waarom is dan de NPO een leugenbende en andere sites niet? Mijn idee is dat elke site, of stroming, z'n eigen waarheid probeert weer te geven. Er zullen daar dus idd zat dingen zijn die onomstotelijk waar zijn, maar die zijn er bij de NPO ook. Om dat als leugenbende af te doen en de sites waar je naar moet zoeken als waarheid bestempelt, dan raakt de realiteit ook wat uit het zicht.