F1 Seizoen 2025
- Luco
Re: F1 Seizoen 2025
Ik riep nog, als mclaren naar binnen gaat, buiten blijven, heb je iig track positie
-
Ben ook wel benieuwd naar het interview van Max. Ik verwacht (terecht) veel kritiek naar het team en veel kritiek richting Leclerc (onterecht). Tegelijkertijd verwacht ik geen enkele zelfreflectie mbt zijn handelen.
Maar ik laat mij graag verrassen
Maar ik laat mij graag verrassen

-
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
Hoort Russell geen strafje te krijgen voor die actie waarbij Max de baan af ging/moest?
Wel einde WK kansen Max nu.
Wel einde WK kansen Max nu.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Mwoah, die naar Leclerc zou nog enigszins terecht zijn. Die kwam echt wel naar links. Maar verder eensch

- Hielke
Ik geef je een hele kleine kans.
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Was er geen gebruikte rood meer over van de quali sessies?
Dat wit kan ik echt niet plaatsen met zo weinig ronden te gaan.
Dat wit kan ik echt niet plaatsen met zo weinig ronden te gaan.
- Arthur
Die SC nam idd ook alle tijd.
- Arthur
Was, gezien die lange SC, idd niet zo slecht geweest. Verstappen z’n herstarts vanuit leidende positie zijn nl altijd goed.
Laatst gewijzigd door Arthur op 01 jun 2025, 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- MParallel
- Auto: BMW
Oh Max....
Als je alleen nog hard als optie hebt, ze hadden Max gewoon buiten moeten laten. Had die nog een kans gehad.
Als je alleen nog hard als optie hebt, ze hadden Max gewoon buiten moeten laten. Had die nog een kans gehad.
- Hielke
Met slechts 10 seconden penalty komt ie heel genadig weg. Gewoon een hufterige move op Russell.
- MParallel
- Auto: BMW
Had zomaar een raceban kunnen zijn.
Zonde dat Max zich zo laat kennen.
Zonde dat Max zich zo laat kennen.
- WJ
Compleet idiote actie van Max...
Maar ik snap ook niet waarom die de positie terug zou moeten geven aan Russell, die tikte hem letterlijk de uitwijk route op.. Actie van Leclerc was ook erg vreemd.
Verstappen komt iig goed weg met die 10 seconden, zullen nog wel wat penalty punten bijkomen.
Maar ik snap ook niet waarom die de positie terug zou moeten geven aan Russell, die tikte hem letterlijk de uitwijk route op.. Actie van Leclerc was ook erg vreemd.
Verstappen komt iig goed weg met die 10 seconden, zullen nog wel wat penalty punten bijkomen.
-
Simpel toch? Russel zat ervoor bij de apex, dan is de bocht van jou. Russel reed niet van de baan af, Max moet dan die bocht opgeven, of rechtdoor steken en teruggeven. De Max Verstappen regel, een kut regel maar dat is wat het is. Max veel voordeel van gehad met zijn eindeloze divebombs, nu eens niet. Accepteren en niet zeiken.
Zag net interview van Leclerc, vond het ook geen gekke actie. Intimidatie van beide kanten en Max was die positie toch al kwijt. Maar hier kan je nog over discusseren natuurlijk.
Zag net interview van Leclerc, vond het ook geen gekke actie. Intimidatie van beide kanten en Max was die positie toch al kwijt. Maar hier kan je nog over discusseren natuurlijk.
-
Beste is natuurlijk die regel aanpassen en gewoon weer circuits introduceren met grindbakken. Dan heb je dit probleem niet.
- WJ
k33z schreef: ↑01 jun 2025, 17:31 Simpel toch? Russel zat ervoor bij de apex, dan is de bocht van jou. Russel reed niet van de baan af, Max moet dan die bocht opgeven, of rechtdoor steken en teruggeven. De Max Verstappen regel, een kut regel maar dat is wat het is. Max veel voordeel van gehad met zijn eindeloze divebombs, nu eens niet. Accepteren en niet zeiken.
Onzin natuurlijk, je ziet Russell letterlijk naar LINKS tegensturen op de Apex omdat die te hard erin gaat, en niet voobij Max is.
(zie de edit onderaan, verduidelijkt door de stewards)
Leclerc stuurde duidelijk naar links tegen Max aan op hoge snelheid, dat vind je geen gekke actie? Met 300 tegen iemand aanrijden die rechtuit rijd?

Er valt genoeg op Max te zeiken door die laatste actie op Russell maar wat daarvoor gebeurde zeker niet.
Edit;
Hier nog even het verhaal van de Stewards erbij;
Ook zijn Leclerc en Max net opgeroepen om die actie van Lec op het rechte stuk...
Dus nogmaals:
"Maar ik snap ook niet waarom die de positie terug zou moeten geven aan Russell, die tikte hem letterlijk de uitwijk route op.. Actie van Leclerc was ook erg vreemd."

- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Verder wel een hele onverwachte vermakelijke race

-
Weer een nieuw hoofdstuk in de regels.... Max heeft ook vaak zat een divebomb gedaan, controle zo goed als kwijt maar wel de bocht halen. Ik was in de veronderstelling dat je mag divebomben wat je wilt, dat het niet uitmaakt of je de controle nog helemaal hebt, als je de bocht maar haalt. En dat deed Russel, RB geeft die positie niet zo maar terug dus die dachten blijkbaar hetzelfde.
Het is gewoon een kut regel, dat moet anders kunnen.
Het is gewoon een kut regel, dat moet anders kunnen.
-
Verstappen 3 strafpunten, staat nu op 11. Nog 1tje en hij mist een GP, weet niet precies wanneer er weer punten af gaan bij hem (punten blijven 12 maanden staan).
- Arthur
30 juni, na Oostenrijk, 2 stuks.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Ik denk dat het hem niets zou interesseren, een raceban. Mooi extra tijd met zijn gezin en de kans op de WK titel is toch al bijna verspeeld nu.
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Ook een mooie kans om te testen wat Hadjar in een RBR kan.
- Luco
wel extra zuur dat die de plek terug moest geven van het team, overbodig dus.
Tweede tactische fout.
Tweede tactische fout.
- Peter Tunissen
Los van het feit dat het makkelijk zeiken is op Verstappen (dit is sowieso zijn eerste fout dit jaar: Piastri, Norris en de rest hebben er sowieso al meer gemaakt, wie wil de laatste fout die MV hiervoor gemaakt heeft uit zijn hoofd even oprakelen?), laat dit volgens mij vooral zien dat het gehele team volledig op hem leunt.
Nou, nogal duidelijk captain Obvious, want Tsunoda vindt dat hij een aardige ronde rijdt, kwalificeert daarmee op P20 stijf als laatste en komt niet eens in de buurt van de punten. En dat met dezelfde auto als waar Max tot de laatste 10 rondes mee kan strijden voor de overwinning. Ik kan het niet herinneren wanneer het verschil tussen teamgenoten zo groot is geweest. Schumacher en Verstappen/Lehto/Herbert in 1994, Senna en Nakajima in 1987 of Senna en Dumfries in 1986? En zelfs toen waren de verschillen niet zo bizar groot...
Maar goed, over het dragen van het team: er komt een safety car en er moet binnen een paar seconden een beslissing genomen worden. Verstappen roept over de boordradio "I want new tyres", iedereen springt in de houding en schroeft de enige nieuwe set die er nog lag (hards) onder de Red Bull. Waarop Verstappen vervolgens mekkert welke idioot dat in zijn harses gehaald heeft en die 5 rondes lang met geen mogelijkheid op temperatuur komen.
Het is interessant hoe de teamdynamiek op zo'n moment werkt.
Ik denk dat het een fout van Verstappen was om nieuwe banden te eisen, zonder helder voor ogen te hebben welke compound dat dan zou zijn. Mag je dit van een rijder verwachten? Nee, in principe niet, maar van iemand van het niveau Verstappen/Schumacher/Senna/Clark wel, die zijn gewend om het team te dragen en kunnen zich juist op dit soort moment onderscheiden van hele goede rijders of zelfs wereldkampioenen, maar die niet meedingen om het stempel GOAT.
Het team volgt vervolgens blind die wens van Verstappen, daar had iemand moeten roepen dat er geen nieuwe softs of mediums meer waren en dat het dan misschien wel beter was om buiten te blijven en trackpositie te behouden en dan te zien wat er gebeurt. Waarschijnlijk twee McLarens die er na de safety car in sneltreinvaart weer voorbij knallen en een Leclerc die zich klem rijdt op de achterkant van de Red Bull. Dan toch een podium, beter dan het alternatief wat het nu werd in ieder geval.
Die actie op Russell was even een glimpje Jos in zijn mindere momenten. Hij heeft gewoon geen respect voor Russell en dat beïnvloedde nu op een buitengewoon ongelukkig moment zijn beoordelingsvermogen. Zoveel zelfreflectie moet hij wel hebben dat voor het kampioenschap een P5 mager was geweest, maar een P10 rampzalig.
Zolang Red Bull de 4e auto van het veld blijft qua snelheid, is er ook geen titelgevecht, want geen enkele rijder houdt dat over een heel seizoen vol om in gevecht te blijven met een absoluut oppermachtige auto.
Nou, nogal duidelijk captain Obvious, want Tsunoda vindt dat hij een aardige ronde rijdt, kwalificeert daarmee op P20 stijf als laatste en komt niet eens in de buurt van de punten. En dat met dezelfde auto als waar Max tot de laatste 10 rondes mee kan strijden voor de overwinning. Ik kan het niet herinneren wanneer het verschil tussen teamgenoten zo groot is geweest. Schumacher en Verstappen/Lehto/Herbert in 1994, Senna en Nakajima in 1987 of Senna en Dumfries in 1986? En zelfs toen waren de verschillen niet zo bizar groot...
Maar goed, over het dragen van het team: er komt een safety car en er moet binnen een paar seconden een beslissing genomen worden. Verstappen roept over de boordradio "I want new tyres", iedereen springt in de houding en schroeft de enige nieuwe set die er nog lag (hards) onder de Red Bull. Waarop Verstappen vervolgens mekkert welke idioot dat in zijn harses gehaald heeft en die 5 rondes lang met geen mogelijkheid op temperatuur komen.
Het is interessant hoe de teamdynamiek op zo'n moment werkt.
Ik denk dat het een fout van Verstappen was om nieuwe banden te eisen, zonder helder voor ogen te hebben welke compound dat dan zou zijn. Mag je dit van een rijder verwachten? Nee, in principe niet, maar van iemand van het niveau Verstappen/Schumacher/Senna/Clark wel, die zijn gewend om het team te dragen en kunnen zich juist op dit soort moment onderscheiden van hele goede rijders of zelfs wereldkampioenen, maar die niet meedingen om het stempel GOAT.
Het team volgt vervolgens blind die wens van Verstappen, daar had iemand moeten roepen dat er geen nieuwe softs of mediums meer waren en dat het dan misschien wel beter was om buiten te blijven en trackpositie te behouden en dan te zien wat er gebeurt. Waarschijnlijk twee McLarens die er na de safety car in sneltreinvaart weer voorbij knallen en een Leclerc die zich klem rijdt op de achterkant van de Red Bull. Dan toch een podium, beter dan het alternatief wat het nu werd in ieder geval.
Die actie op Russell was even een glimpje Jos in zijn mindere momenten. Hij heeft gewoon geen respect voor Russell en dat beïnvloedde nu op een buitengewoon ongelukkig moment zijn beoordelingsvermogen. Zoveel zelfreflectie moet hij wel hebben dat voor het kampioenschap een P5 mager was geweest, maar een P10 rampzalig.
Zolang Red Bull de 4e auto van het veld blijft qua snelheid, is er ook geen titelgevecht, want geen enkele rijder houdt dat over een heel seizoen vol om in gevecht te blijven met een absoluut oppermachtige auto.
- WJ
Red Bull mist ook gewoon Jonathan Wheatley, ik denk dat zijn vertrek het team misschien nog wel meer geraakt heeft dan het vertrek van Newey. Wheatley is de man die alle touwtjes samenknoopte, nu heb ik het idee dat er nogal eens wat communicatie errors zijn tijdens en tussen de weekenden.
- Luco
Ik dacht nog even dat die zou zeggen, ik liet hem toch voorbij en remde hem toen weer uit