Opa schreef: 06 jul 2020, 12:42
Knot schreef: 06 jul 2020, 10:18
Als ie iets meer ruimte had gelaten had ie m op acceleratie kunnen pakken met de mercedes motor.
Dat had ie dan volgens mij echt niet meer gered....nog meer ruimte laten is nog langzamer uit de bocht, dus dan had Albon met nog meer snelheid de bocht uitgekomen dan Hamilton, snelheid die dus het hele rechte stuk daarna in z'n voordeel werkt.
Hamilton heeft direct na de race excuses voor het incident aangeboden aan Albon. Maar na analyse van de onboard beelden is ie daarvan terug gekomen. En terecht. Wat de officials bij het bekijken van die beelden anders gezien hebben is mij een raadsel. 100% race incident, en het grootste deel van de schuld ligt bij Albon. Ik herhaal mezelf besef ik maar ik erger me mateloos aan die straf. Als je als Albon weet je dat ontiegelijk veel meer grip hebt in een auto die over een rondje ongeveer even snel is als de Mercedessen, en je besluit zo'n Mercedes voorzien van harde en al wat afgesleten banden langs de buitenkant inhalen, terwijl Hamilton al aan z'n instuuractie was begonnen, hoe verwacht je dan dat die Mercedes de ronding van de bocht nog kleiner kan maken? Natuurkundig volstrekt onmogelijk.
https://www.youtube.com/watch?v=NS6FIlHmLq0
Mijn Italiaans is sub matig, ik denk dat hij er net zo over denkt als mij, weet het niet zeker, maar de beelden + geluiden spreken voor zich.