Ennnnnn...toen stonden we stil....
De auto startte een aantal dagen al niet helemaal lekker. Zoals wij allemaal onze auto's door en door kennen, hoor je ook of ie net 1 ms langer doorstart dan normaal. Zo ook ik. Gisterochtend ging het erg moeilijk (gedurende de dag beter), en vanmorgen na een paar hele langzame slagen deed ie helemaal niets meer. Klik!
Prima, dus geprobeerd te starten met de startkabels rechtstreeks op de accu (want auto stond ingesloten geparkeerd)...niets! Accu gewisseld met mijn vorige accu, die nog zo'n 75% goed was...ook niets. Dus hij start zelfs niet op startkabels via de accupolen.
Als ik ergens een hekel aan heb zijn het wel elektronische problemen, want die kunnen overal zitten.
De feiten nu:
- Starten is niet van perfect naar 0 gegaan, maar langzaam gedegradeerd naar 0. Alsof de accu leeg raakte. Startmotor lijkt me dan niet verdacht, maar goed....kan altijd.
- Accu is 6 maanden oud (Varta) en meet gewoon vol (12,6V). De startmotor gaat niet eens rond. Wel één klik van het relais.
- Oude accu meet 12,25V, maar ook daar start ie niet op. De startmotor gaat niet eens rond.
- Ik heb lekstroom gecontroleerd, maar die is nauwelijks aanwezig.
- Dynamo is gereviseerd en ook pas 6 maanden oud. Laadt goed bij met 14,1V. Gemeten via MM en OBD. Die is nog het minst verdacht.
- Licht/sloten/alarm etc. werkt allemaal.
- Auto start niet met startkabels?! op de accupolen.
- Verbindingen/klemmen/massa/accukabels zijn allemaal in uitermate goede conditie. Geen corrosie of achterstallig onderhoud.
Volgende stappen:
- Uitlezen
- Meten of de startmotor stroom krijgt
Iemand zo nog ideeen?