Toyota GT 86 en Subaru BRZ
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Ik had die foto's nog niet eerder gezien eigenlijk, exacte specs van die kale versie ook niet. Maar dat er een back-to-basics versie zou komen had Toyota in ieder geval al eerder gezegd.
Als ik naar mezelf kijk zou ik liever een Toyota hebben dan een Hyundai, zonder dat ik daar echte argumenten voor heb. Maar niet tegen elke prijs natuurlijk.
Als ik naar mezelf kijk zou ik liever een Toyota hebben dan een Hyundai, zonder dat ik daar echte argumenten voor heb. Maar niet tegen elke prijs natuurlijk.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Toyota spreek mij ook vele malen meer aan, even los van de prijs discussie.Snipe schreef:Ik had die foto's nog niet eerder gezien eigenlijk, exacte specs van die kale versie ook niet. Maar dat er een back-to-basics versie zou komen had Toyota in ieder geval al eerder gezegd.
Als ik naar mezelf kijk zou ik liever een Toyota hebben dan een Hyundai, zonder dat ik daar echte argumenten voor heb. Maar niet tegen elke prijs natuurlijk.
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Spuit de bumpers, plaats wat interieurdelen terug, haal de radio eruit, laat de Steelies staan en gaan met de

- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Welke radio?
Overigens wordt deze uitvoering vooral verkocht aan Profi tuners. Daar zijn er nogal veel van in Japan. Veel liefhebbers bestellen hun GT 86 dan ook rechtstreeks bij die tuners ipv Toyota dealer.
In NL kun je die auto ook gewoon importeren als racer. En dat zal zeker gaan gebeuren. Dat kan trouwens ook bij BMW en andere merken waar je rechtstreeks kale auto's bij de fabriek kunt kopen.
Overigens wordt deze uitvoering vooral verkocht aan Profi tuners. Daar zijn er nogal veel van in Japan. Veel liefhebbers bestellen hun GT 86 dan ook rechtstreeks bij die tuners ipv Toyota dealer.
In NL kun je die auto ook gewoon importeren als racer. En dat zal zeker gaan gebeuren. Dat kan trouwens ook bij BMW en andere merken waar je rechtstreeks kale auto's bij de fabriek kunt kopen.
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Wel opvallend (een beetje) dat er geen sper op zit.
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Een nieuwe raceklasse 
- Kasteel
- Berichten: 5442
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Uitvoeringen zijn vrij bekend in Japan, zie ook de vele Evo RS'en die zo afgeleverd konden worden, vaak ook met bierfiltjes als remschijvenSnipe schreef:Wel opvallend (een beetje) dat er geen sper op zit.


- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Vandaar ook dat er "een beetje" achter stond 

- JP
- Berichten: 34367
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Zijn de prijzen van de facelift MY13 dan al bekend?Dennis Cavallino schreef:(...) Voor 40 mille is 'ie even duur als een Genesis Coupé 2.0 Turbo MY13 en daar zit ook vanalles op en aan, die is een stuk groter, rijdt ook leuk (het esp kan vanaf MY13 wel helemaal uitgeschakeld worden) en heeft bijna 280 pk en ook een relatief laag verbruik. Dus Toyota NL doet gewoon iets niet goed.
De huidige 212pk begint al bij €44995 (Limited Slip Differentieel (+€595) en weegt ook nog eens 1470kg!
Lijkt me stug dat de nieuwere straks zoveel lichter, sneller en ook goedkoper wordt om met een vrijwel full-option NL'se GT86 van €40k te kunnen concurreren?
- Joy
- Berichten: 10872
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Die Genesis is ook niet aan de straatstenen te slijten. Er staan nieuwe auto's bij de dealers sinds januari 2011 die nu tussen de 5 en 8 mille goedkoper zijn dan de nieuwprijs.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Ja daarom gaat Toyota ook deze fout maken met de prijs....
@JP: Lichter gaat de Genesis Coupé niet worden, want hij is echt véél groter dan de GT 86 (die is gewoon klein), maar de Genesis Coupé's MY13 worden wel flink zuiniger en 't vermogen gaat desondanks van 212 naar 280 pk, waardoor je opeens in de buurt komt bij de prestaties van de huidige V6!
De prijs zal waarschijnlijk ook tussen de 40 en 43 mille uitkomen voor de 2 liter turbo. En dan heb je dus méér auto, méér pk. Alleen de echte liefhebber van puur rijplezier zal dan nog voor een Toyota kiezen, denk ik.
De 3.8 V6 wordt ook zuiniger, dus wellicht minder belasting. Maar door de aanpassingen aan de turbo's en de invoering van directe injectie is de 2 liter turbo opeens wél een leuke auto (want dat was 'ie niet!).
@JP: Lichter gaat de Genesis Coupé niet worden, want hij is echt véél groter dan de GT 86 (die is gewoon klein), maar de Genesis Coupé's MY13 worden wel flink zuiniger en 't vermogen gaat desondanks van 212 naar 280 pk, waardoor je opeens in de buurt komt bij de prestaties van de huidige V6!
De prijs zal waarschijnlijk ook tussen de 40 en 43 mille uitkomen voor de 2 liter turbo. En dan heb je dus méér auto, méér pk. Alleen de echte liefhebber van puur rijplezier zal dan nog voor een Toyota kiezen, denk ik.
De 3.8 V6 wordt ook zuiniger, dus wellicht minder belasting. Maar door de aanpassingen aan de turbo's en de invoering van directe injectie is de 2 liter turbo opeens wél een leuke auto (want dat was 'ie niet!).
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Je zou zeggen een ervaren importeur Louman kijkt wel rond, en dan eens naar de verkoopcijfers van de Genesis, om dan te bepalen hoe de GT86 te positioneren om Toyota op de kaart te zetten als niet alleen grijze muizen merk.
Stel men zou aantallen kunnen scoren als in de hype periode van de GTT dan krijgen ze er jaren een positieve spin-off van qua PR.
Stel men zou aantallen kunnen scoren als in de hype periode van de GTT dan krijgen ze er jaren een positieve spin-off van qua PR.
- Joy
- Berichten: 10872
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Net even op de UK site van Toyota gekeken. Een GT-86 gaat daar pakweg 2000 UK Pound meer kosten dan de RAV4 die ze ook in het gamma hebben. Als ik dat door trek naar onze prijzen dan kom je op € 27.990,00 voor de RAV4. 2000 UK Pound is ongeveer 2400 euro dus dan zou je hier een vanafprijs kunnen realiseren van omstreeks 30.500 tot 31.000 euro. Dus dan snap ik niet hoe ze aan 40 mille denken te komen?
- Arthur
- Berichten: 43158
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Tegenwoordig is niets meer te geef/geven ze niets meer weg... jammer, want het levert ze niet alleen PR op maar wellicht ook meer autoverkoop in NL. Veel mensen kopen naast hun daily ook vaak een 2e auto van hetzelfde merk. Zie ik hier iig wel geregeld (zeker bij merken als Toyota, Peugeot, Renault etc.). Dus GT86 voor pa en dan wat later een leuke Aygo voor moeders
Of een Avensis voor de vakantie.


Michel P schreef:Je zou zeggen een ervaren importeur Louman kijkt wel rond, en dan eens naar de verkoopcijfers van de Genesis, om dan te bepalen hoe de GT86 te positioneren om Toyota op de kaart te zetten als niet alleen grijze muizen merk.
Stel men zou aantallen kunnen scoren als in de hype periode van de GTT dan krijgen ze er jaren een positieve spin-off van qua PR.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Ik snap 't ook niet. Ze hebben er in ieder geval 1 minder verkocht.Joy schreef:Net even op de UK site van Toyota gekeken. Een GT-86 gaat daar pakweg 2000 UK Pound meer kosten dan de RAV4 die ze ook in het gamma hebben. Als ik dat door trek naar onze prijzen dan kom je op € 27.990,00 voor de RAV4. 2000 UK Pound is ongeveer 2400 euro dus dan zou je hier een vanafprijs kunnen realiseren van omstreeks 30.500 tot 31.000 euro. Dus dan snap ik niet hoe ze aan 40 mille denken te komen?
-
- Berichten: 11409
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
is 40k definitief dan?
- Oof
- Berichten: 1430
- Lid geworden op: 24 aug 2008, 15:43
- Auto: Caddy 1.6 TDI
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Het zou kunnen komen door de C02 uitstoot en energie label. Zal is kijken of ik het uit kan leggen door de uitstoot cijfers door te rekenen.
Had nog niet gereageerd in dit draadje omdat ik niet wist wat ik er van moet denken.
Na het filmpje van Chris ben ik echter om. Nieuw gaat hem nooit worden maar over een jaar of twee a 3 lijkt het me een mooie kanshebber.
Had nog niet gereageerd in dit draadje omdat ik niet wist wat ik er van moet denken.
Na het filmpje van Chris ben ik echter om. Nieuw gaat hem nooit worden maar over een jaar of twee a 3 lijkt het me een mooie kanshebber.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Co2 had ik al uitgerekend. 101 gram Co2 / km.
Dus als je hem voor juli op kenteken zet betaal je nog minder bijtelling ook!
Maar Toyota levert 't m voor die tijd niet....
Dus als je hem voor juli op kenteken zet betaal je nog minder bijtelling ook!
Maar Toyota levert 't m voor die tijd niet....

- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
39.xxx wordt de prijsAndre schreef:is 40k definitief dan?
- Oof
- Berichten: 1430
- Lid geworden op: 24 aug 2008, 15:43
- Auto: Caddy 1.6 TDI
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Thanx Cav dat scheelt weer. Al vraag ik me wel af hoe je dat berekend hebt lijkt me erg laag.
Even rekenen
- Nieuwe GT 86 in de UK zonder vat is 20.830
- Maakt 24.947,61 in euro's
catalogusprijs (netto) € 24.950
BTW (19,0%) € 4.741
BPM (11,1%) € 2.769
BPM brandstoftoeslag € -450
BPM toeslag energielabel € 0
BPM toeslag CO2-uitstoot € 0
catalogusprijs (bruto) € 32.010
BPM totaal € 2.319
In de UK is die zoals hier eerder genoemd bijna Full Options alleen leer en navigatie zijn bij te bestellen.
Dealer marge en wat de importeur er aan verdient zijn ook al meegenomen in de UK prijs.
Zie ik nou iets over het hoofd of kan je gewoon voor € 32.000,00 een nieuwe GT 86 in de UK bestellen met links stuur en hier spek koper zijn.
Even rekenen
- Nieuwe GT 86 in de UK zonder vat is 20.830
- Maakt 24.947,61 in euro's
catalogusprijs (netto) € 24.950
BTW (19,0%) € 4.741
BPM (11,1%) € 2.769
BPM brandstoftoeslag € -450
BPM toeslag energielabel € 0
BPM toeslag CO2-uitstoot € 0
catalogusprijs (bruto) € 32.010
BPM totaal € 2.319
In de UK is die zoals hier eerder genoemd bijna Full Options alleen leer en navigatie zijn bij te bestellen.
Dealer marge en wat de importeur er aan verdient zijn ook al meegenomen in de UK prijs.
Zie ik nou iets over het hoofd of kan je gewoon voor € 32.000,00 een nieuwe GT 86 in de UK bestellen met links stuur en hier spek koper zijn.
Laatst gewijzigd door Oof op 09 feb 2012, 15:46, 4 keer totaal gewijzigd.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Bron?Dennis Cavallino schreef:39.xxx wordt de prijsAndre schreef:is 40k definitief dan?
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
@Oof: hier mijn berekening:
Dennis Cavallino schreef:Gelukkig maar. Hopelijk worden ze weer wakker. Check dit! 42 mpg staat er in die test als normverbruik.Snipe schreef:Vuurtje gedoofd? Mwah.Dennis Cavallino schreef:Waar wachten ze nog op. Het nieuwsvuurtje rond deze auto is inmiddels gedoofd. Goeie marketeers daar bij Toyota...
Iets met ijzer en smeden...
http://www.pistonheads.com/roadtests/do ... 47&i=25112
Dat is 5.6 L/100km.![]()
Doe maar 14% bijtelling.(volgens mijn berekening is dat namelijk 104 gr / km als je hem voor 1 juli op kenteken weet te krijgen, daarna wordt 't 20%)
Op een andere site las ik dat 't normverbruik 31 mpg (7.6 L/100Km) = 160gr Co2/km dus dan wordt 't sowieso 25% bijtellen.
Maar serieus, als je een relatief laag verbruik hebt tijdens normale ritten, dan is dat absoluut een dikke pré in deze tijd. Een sportauto hoeft niet meer te zuipen. Van mij hoeft 'ie niet per sé 1:17,8 te rijden, maar stel dat 'ie gemiddeld tussen de 1:13 a 1:15 rijdt in de praktijk, én leuk rijdt en stuurt, dan vind ik dat echt een knappe prestatie in deze tijd van downsizing middels turbo's en compressors.
- Oof
- Berichten: 1430
- Lid geworden op: 24 aug 2008, 15:43
- Auto: Caddy 1.6 TDI
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Dus het kan ook 160 gram zijn. Lijkt mij een stuk realistischer.
In dat geval de volgende berekening.
catalogusprijs (netto) € 24.950
BTW (19,0%) € 4.741
BPM (11,1%) € 2.769
BPM brandstoftoeslag € -450
BPM toeslag energielabel € 0
BPM toeslag CO2-uitstoot € 4.700
catalogusprijs (bruto) € 36.710
BPM totaal € 7.019
In dat geval de volgende berekening.
catalogusprijs (netto) € 24.950
BTW (19,0%) € 4.741
BPM (11,1%) € 2.769
BPM brandstoftoeslag € -450
BPM toeslag energielabel € 0
BPM toeslag CO2-uitstoot € 4.700
catalogusprijs (bruto) € 36.710
BPM totaal € 7.019
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Op weer een andere site lees ik nu dat 't officiële verbruik in de VS: 37 MPG is. Dus 42 MPG hier (betere brandstof en andere test) is haalbaar, lijkt mij.
- Oof
- Berichten: 1430
- Lid geworden op: 24 aug 2008, 15:43
- Auto: Caddy 1.6 TDI
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
42 MPG = 5,6 liter /100km
Nog steeds erg zuinig.
Maakt 131 gram CO2 uitstoot en energie label D
Omdat we toch al aan het rekenen zijn:
catalogusprijs (netto) € 24.950
BTW (19,0%) € 4.741
BPM (11,1%) € 2.769
BPM brandstoftoeslag € -450
BPM toeslag energielabel € 0
BPM toeslag CO2-uitstoot € 1.974
catalogusprijs (bruto) € 33.984
BPM totaal € 4.293
Nog steeds erg zuinig.
Maakt 131 gram CO2 uitstoot en energie label D
Omdat we toch al aan het rekenen zijn:
catalogusprijs (netto) € 24.950
BTW (19,0%) € 4.741
BPM (11,1%) € 2.769
BPM brandstoftoeslag € -450
BPM toeslag energielabel € 0
BPM toeslag CO2-uitstoot € 1.974
catalogusprijs (bruto) € 33.984
BPM totaal € 4.293
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten