335i coupe
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Klopt tom, maar bij deze opties vind ik het te betalen bedrag ook enigzins in verhouding staan tot het gebodene maar ik heb niet nodig:
Satnav 3000 euro maar vaak meer.
AFS 2000 euro
Electrische stoelen + geheugen 2500 euro
verwarmde stoelen 500 euro
super HIfi 2000 euro
Vol leder (hoewel is erg handig) 2500 euro
allerlei parkeerhulpjes met schermpjes 1000 euro
Zonnescherm etc. 500 euro
Ook weer plus minus 15K bij elkaar.
En ga zo maar door
Die M3 die ik heb ik standaard voorzien van zaken die ik echt de grootste onzin vind, maarja het zit erop. Op veel andere (lees mindere) modellen moet je die ook weer dik bij betalen
-Electrische zonnescherm
-Inklapbare spiegels
-Automatische dimmende binnenspiegel
-verlichtingspakket
-Electrische verstelbare stoelen
-geheugen voor 3 personen op de bestuurderstoel (waar gaat dit over)
En nog wat van die rotzooi
18" is in principe genoeg, als je 17" hebt, maar standaard 18" dan naar 19" inch maar is geen must ofzo.
Satnav 3000 euro maar vaak meer.
AFS 2000 euro
Electrische stoelen + geheugen 2500 euro
verwarmde stoelen 500 euro
super HIfi 2000 euro
Vol leder (hoewel is erg handig) 2500 euro
allerlei parkeerhulpjes met schermpjes 1000 euro
Zonnescherm etc. 500 euro
Ook weer plus minus 15K bij elkaar.
En ga zo maar door
Die M3 die ik heb ik standaard voorzien van zaken die ik echt de grootste onzin vind, maarja het zit erop. Op veel andere (lees mindere) modellen moet je die ook weer dik bij betalen
-Electrische zonnescherm
-Inklapbare spiegels
-Automatische dimmende binnenspiegel
-verlichtingspakket
-Electrische verstelbare stoelen
-geheugen voor 3 personen op de bestuurderstoel (waar gaat dit over)
En nog wat van die rotzooi
18" is in principe genoeg, als je 17" hebt, maar standaard 18" dan naar 19" inch maar is geen must ofzo.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Oja die dingen die jij opnoemt zitten toch ook al in het DE pakket ? is toch iets van 6K extra. valt nog mee dan.Tom schreef:Dat is al 8343,- euro aan opties!!! (uitgaande van een e90 3 sedan.. waarbij op een dikke uitvoering sommige zaken misschien standaard zijn).Rico v Velzen schreef: Xenon 821,-
sportstoelen 848,-
Vol airco 1062,-
Sportstuur 282,-
18" danwel 19" 3609,-
Metallic 1326,-
Sportonderstel 395,-
Als je je dan bedenkt dat zelfs een 320d al 43.000,- kaal kost!! dan zit je al over de 50k voor een 320d met die paar opties die jij hoodzakelijk vind.. en dan doe je nog niet eens gekke dingen
-
- Berichten: 55105
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Hier staat een ontiegelijk crappy filmpje tussen een E46 M3 en een 335i en aldus de poster zijn ze iig in de streetrace even snel in real life, maar wat een butfilm heej
http://www.e90post.com/forums/showthrea ... post481419

http://www.e90post.com/forums/showthrea ... post481419
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Supersize me?Everything was pretty much even, passenger weight in M3 was 430lbs, passenger weight in 335i was 415lbs...

Filmpje speelt hier af met 1 frame per seconde of zo, dus ik zie nog niks eigenlijk, geluid doet het wel (Stevie Wonder @ pc Peter ja).
Mensen die niet van 2 naar 3 kunnen schakelen zouden geen rijbewijs moeten hebben.

- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
De coupé-cabrio mag er overigens ook wel zijn:
http://www.e90post.com/forums/attachmen ... 1160635035
http://www.e90post.com/forums/attachmen ... 1160635035
Impressie:
http://www.e90post.com/forums/attachmen ... 1160173205
Dit vind ik door de platte kofferklep en het ontbreken van een middenstijl nog wel mooier dan de coupé.
Een coupé-achtige gevormde stalen kap vind ik voor een grote coupé (vierzitter) mooier dan een stoffen kap die al snel een tentje-op-bootje uitstraling geeft. Alleen jammer dat het gewicht hoger en de stijfheid lager zal zijn dan van een coupé, want open rijden biedt imo zonder twijfel meer driving fun dan een dicht dak.
De 3,0 liter twin turbo chiptuned trouwens al naar zo'n 380pk.
http://www.e90post.com/forums/attachmen ... 1160635035
http://www.e90post.com/forums/attachmen ... 1160635035
Impressie:
http://www.e90post.com/forums/attachmen ... 1160173205
Dit vind ik door de platte kofferklep en het ontbreken van een middenstijl nog wel mooier dan de coupé.
Een coupé-achtige gevormde stalen kap vind ik voor een grote coupé (vierzitter) mooier dan een stoffen kap die al snel een tentje-op-bootje uitstraling geeft. Alleen jammer dat het gewicht hoger en de stijfheid lager zal zijn dan van een coupé, want open rijden biedt imo zonder twijfel meer driving fun dan een dicht dak.
De 3,0 liter twin turbo chiptuned trouwens al naar zo'n 380pk.
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Wetterauer tuning levert een tuningsprogramma voor de 335i binnen 3-4 maanden. Nog even geduld dus. Eerst ongeveer een 350-360pk versie, dan een "sportversion" waarmee je richting de 400pk zal gaan.
Heb je ook bij de 335d / 535d, "normale" versie a 313pk en een sportversion van 350pk welke nu geinstalleerd is in mijn 535d. Voordeel van de benzinevariant is dat het koppel niet zo dramatisch hoog is (400nM) dus er zal wat meer marge zijn dan bij een 335d / 535d (van 560nm naar 700nm).

Heb je ook bij de 335d / 535d, "normale" versie a 313pk en een sportversion van 350pk welke nu geinstalleerd is in mijn 535d. Voordeel van de benzinevariant is dat het koppel niet zo dramatisch hoog is (400nM) dus er zal wat meer marge zijn dan bij een 335d / 535d (van 560nm naar 700nm).
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Hier nog wat commentaren over AFS...............................( Bron e90 post)
Sorry, but IMO this reviewer doesn't know what he is talking about.
I put more faith in remarks made by Les Bidrawn, the Editor of European Car, July 2006, who wrote about the E90/330i with AS :
"The best steering car I've ever driven. Ultimately, BMW's active steering makes our 330i more fun to drive. The downside is driving a car without active steering, especially after just getting out of the 330i. Everything seems to steer like a school bus."
AND by remarks written by Graeme Fletcher, Editor of driving.ca, July 14, 2006, who wrote the following about the 335i coupe with AS :
"Better yet is the feel and feedback afforded by the steering. In base form, it is very good, giving a clear picture of what's happening at the road. Adding the active steering option transforms it into the best in the industry. On one hand, it speeds up the steering's reaction to input at slow speeds, which brings a much faster response and fewer turns lock-to-lock. On the flip side, it slows down the reaction at higher speeds, which vastly improves the car's straight-line stability. Factor in the grip supplied by 225/45R17 tires and the smile per mile factor is enormous."
AND by remarks written by Paul Williams, Editor of Canadian Driver, July 24, 2006, who wrote :
"Our (335i coupe) test cars were equipped with BMW's active steering, which significantly adds to the car's feeling of agility and quickness. It's an optional extra, but you won't regret the additional cost as its benefits bring fully into relief the enthusiast character of this car."
May the many sceptics continue to enjoy their standard non-active steering, while the few of us enjoy BMW's technological leadership in front of the steering wheel
Sorry, but IMO this reviewer doesn't know what he is talking about.
I put more faith in remarks made by Les Bidrawn, the Editor of European Car, July 2006, who wrote about the E90/330i with AS :
"The best steering car I've ever driven. Ultimately, BMW's active steering makes our 330i more fun to drive. The downside is driving a car without active steering, especially after just getting out of the 330i. Everything seems to steer like a school bus."
AND by remarks written by Graeme Fletcher, Editor of driving.ca, July 14, 2006, who wrote the following about the 335i coupe with AS :
"Better yet is the feel and feedback afforded by the steering. In base form, it is very good, giving a clear picture of what's happening at the road. Adding the active steering option transforms it into the best in the industry. On one hand, it speeds up the steering's reaction to input at slow speeds, which brings a much faster response and fewer turns lock-to-lock. On the flip side, it slows down the reaction at higher speeds, which vastly improves the car's straight-line stability. Factor in the grip supplied by 225/45R17 tires and the smile per mile factor is enormous."
AND by remarks written by Paul Williams, Editor of Canadian Driver, July 24, 2006, who wrote :
"Our (335i coupe) test cars were equipped with BMW's active steering, which significantly adds to the car's feeling of agility and quickness. It's an optional extra, but you won't regret the additional cost as its benefits bring fully into relief the enthusiast character of this car."
May the many sceptics continue to enjoy their standard non-active steering, while the few of us enjoy BMW's technological leadership in front of the steering wheel
-
- Berichten: 55105
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
romo, het is maar wat je zelf wil natuurlijk. Ik vind AFS(qua $$$) overbodig want 't sturen voelt eigenlijk 'altijd' een stuk lichter, dus ook op normale snelheid en niet bij parkeren alleen. Gewoon een tandje minder weerstand op 't stuur. Als BMW 't std op elke BMW had gezet en er was geen weg terug naar normaal sturen, was er bij mij geen man over boord geweest. Prima. Ik was er binnen 1 minuut aan gewend zegmaar.
En de ene tester vindt dit en de andere vindt dat.
En de ene tester vindt dit en de andere vindt dat.
-
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 10:06
-
- Berichten: 55105
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
- Hielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Er gaat straks met dat 335i blok gechiptuned worden dat de koontjes van de VAG tuners er rood bijstaan
En dat er na verloop vermogens van om en nabij de 500 pk uitkomen kun je ook op de vingers van één hand natellen. Dat het dan snel stuk gaat is evenzeer duidelijk. Maar van 306 naar 350 pk opschroeven mag geen drama opleveren. De boost in newtonmeters is dan helemaal groots.

En dat er na verloop vermogens van om en nabij de 500 pk uitkomen kun je ook op de vingers van één hand natellen. Dat het dan snel stuk gaat is evenzeer duidelijk. Maar van 306 naar 350 pk opschroeven mag geen drama opleveren. De boost in newtonmeters is dan helemaal groots.
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Hoeft niet de oorzaak te zijn van chiptuning. Heb 2 gechipte Seat's gereden en beide nooit problemen gehad.Robin schreef:ik ga 'm echt niet chiptunen Dick, wees maar niet bang.
Als ik Rico in z'n kielzog maar slipstreamend kan inhalen ben ik al blij
Ik weet wat ik heb meegemaakt met m'n VAG 1.8T gechipped met >260PK:Plof.
Je had zeker een ABT-chip? Tja.......dan kun je het wel verwachten.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Romo ik volg al die E90 post discussie's niet, maar in dit geval gaat het gewoon echt erom wat je er zelf van vind. Napraten van testrijders zoals bovenstaand bericht slaat als het op gevoel aankomt nergens op. Ik vind het systeem niks toevoegen in mijn geval. Maar je vind het mischien wel weer meerwaarde geven.romo schreef:Hier nog wat commentaren over AFS...............................( Bron e90 post)
Sorry, but IMO this reviewer doesn't know what he is talking about.
I put more faith in remarks made by Les Bidrawn, the Editor of European Car, July 2006, who wrote about the E90/330i with AS :
"The best steering car I've ever driven. Ultimately, BMW's active steering makes our 330i more fun to drive. The downside is driving a car without active steering, especially after just getting out of the 330i. Everything seems to steer like a school bus."
Als dat zo is dan gewoon doen ! Jij moet straks dagelijks in die 335i coupe gaan rijden.
als die discussie's of het systeem wel of niet beter is zijn allemaal niet relevant.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Robin had EMS tuning/Mark verhoeven. Of dat de reden is blijft altijd gissen, maar hoge thermische belastingen van de turbo blijven aan de orde. Ben je een trapper zoals Robin of ik dan is de kans dus aanwezig dat het gaat ploffen.Tristan schreef:Hoeft niet de oorzaak te zijn van chiptuning. Heb 2 gechipte Seat's gereden en beide nooit problemen gehad.Robin schreef:ik ga 'm echt niet chiptunen Dick, wees maar niet bang.
Als ik Rico in z'n kielzog maar slipstreamend kan inhalen ben ik al blij
Ik weet wat ik heb meegemaakt met m'n VAG 1.8T gechipped met >260PK:Plof.
Je had zeker een ABT-chip? Tja.......dan kun je het wel verwachten.
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Rico v Velzen schreef:Romo ik volg al die E90 post discussie's niet, maar in dit geval gaat het gewoon echt erom wat je er zelf van vind. Napraten van testrijders zoals bovenstaand bericht slaat als het op gevoel aankomt nergens op. Ik vind het systeem niks toevoegen in mijn geval. Maar je vind het mischien wel weer meerwaarde geven.romo schreef:Hier nog wat commentaren over AFS...............................( Bron e90 post)
Sorry, but IMO this reviewer doesn't know what he is talking about.
I put more faith in remarks made by Les Bidrawn, the Editor of European Car, July 2006, who wrote about the E90/330i with AS :
"The best steering car I've ever driven. Ultimately, BMW's active steering makes our 330i more fun to drive. The downside is driving a car without active steering, especially after just getting out of the 330i. Everything seems to steer like a school bus."
Als dat zo is dan gewoon doen ! Jij moet straks dagelijks in die 335i coupe gaan rijden.
als die discussie's of het systeem wel of niet beter is zijn allemaal niet relevant.
Snap ik en volg echt mijn mening (hangt niet van anderen af).......................stuk was meer als discussie bedoeld, geeft gewoon aan hoeveel meningen er over AFS zijn, that`s all folks


- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
[img:800:600]http://www.germancarfans.com/features/1 ... mini5L.jpg[/img]WCF Test Drive: BMW 335i Coupe
by Nick Hall
Photos courtesy BMW UK
10-13-2006
Greed is Good
Since its launch in 1975 the reassuringly expensive BMW 3 Series has become the motoring icon of corporate greed – the middle manager’s chariot of choice. As integral a part of the upscale lifestyle as an espresso machine and exotic holidays, it is a cultural phenomenon and the new 335i Coupe should secure entry into folklore.
Most business-class custodians that restrict their journeys to our motorway system will simply never understand how good their car is. The real core virtues of the middle managers’ outside lane pounder of choice will simply stay a secret, well hidden behind the traction control button and comfy leather seats.
But inside this fifth generation 3 Series, beneath the gentile veneer, there’s a top sportscar just waiting to show a clean pair of heels to anything in its class and a good few besides.
When the next generation, V8 M3 arrives in 2007 it will have more than 400bhp and be a technical marvel, but it will just be too much car for many buyers. This 306bhp machine is just a few ponies down on the outgoing M3, which has been hailed as one of the best sportscars in the world, so has all the performance any sane individual would want and creature comforts, too.
While the saloon appeared last year, this was the debut turn of the Coupe, a sleeker, sexier animal with a lower roofline and swooping features.
Only the side indicator repeaters, rear badge and door handles have been carried over from its more sensible sibling on the outside. Only real aficionados will register anything other than a BMW 3 Series in front of their eyes, but those that know will respect you more, which is what the Roundel logo is all about.
And the only definable loss is that meaningless middle seat in the back that has been replaced with the continued centre console. The raked roofline doesn’t pillage the space inside and adults can comfortably settle in for a long-haul trip. For the lucky ones that don’t need to worry about the child seat in the back, the looks, predator poise and handling prowess of the coupe are more than worth the minor cost.
The styling, while clean, efficient and much muscular, BMW Chief Designer Chris Bangle has stood accused of everything from heresy to blindness in his time. The 3 Series is a seductive looking machine in the flesh, though, and the 335 Coupe combines long, organic flanks and a large calibre snub nose with devastating effect.
The major delights lie beneath the skin here, though. The 0-60mph time of 5.5s is more than enough to keep the 335 in touch with more or less anything with four doors. And with 306bhp and 295lb/ft of torque at its disposal, it would undoubtedly keep charging hard beyond 155mph, when the electronic limiter kicks in and spoils the fun. For a proper four-seater this car is seriously fast.
BMW’s first turbocharged petrol powerplant for decades was a big shock for the motoring fraternity, as the Bavarian marque has traditionally derided forced induction. To achieve these levels of power without a turbo would have required a much heavier V8, though, and this would have come with inherent handling costs so the German company opted for the world’s first twin-turbocharged inline six cylinder.
Two relatively small turbos rather than one giant unit means that turbo lag is a thing of the past and the throttle response is instant as it is brutal. There’s just a constant wave of power underfoot and no flat spots in that immense torque curve, so the BMW just keeps pulling and on the right road could embarrass more cultured opposition.
At any revs in any one of the six impeccably engineered gears just plant the right foot and the car will take off thanks to the effortless impact of the turbos. It comes with the high-strung harmonics of BMW’s inline six cylinder, but this time there’s a hissing, burbling backing track of the turbos spooling up. This is the kind of noise that invites just a bit more effort on the next bend, the kind of hard-edged note that awakens the racing driver in us all.
It holds the road like Velcro, too, allowing the driver to pour on the power through the bend while the electronics kill any over enthusiasm before it gets to the wheels.
There’s two levels of traction control if you want to feel the back end slip out of line a little and enjoy BMW’s famed 50/50 weight distribution to the full. Steering is alive and rapid in its response and while the 335 squashes imperfections in the road so well we could cruise on broken B-roads at motorway speeds, all the important information is fed through to the cabin.
It isn’t an every day thing to send a car sideways at a roundabout, but it’s nice to know when the time arrives the 335 Coupe is as well balanced as the Bolshoi ballet at and beyond its limits.
Despite being bigger and hosting a wealth of extra equipment, including DSC, which keeps the brakes dry in wet conditions and even anticipates heavy braking, moving the pads closer the discs, the 335i Coupe weighs less than its predecessor. Extensive use of aluminium in the basic construction helped keep the BMW to a lithe 1620kg and that shines through on every tightening bend.
This commitment to the apex comes at a price, of course. Barge-like Mercedes leave the hard-charging BMW in their dust when it comes to comfort and the corresponding Audi feels a more complete car. But for the upscale young professional that likes taking the long road home, none of them come close to the 335 on sheer fun factor.
And there is just one other cloud on this twin-turbo’s horizon, too, BMW’s next release – the 335d. This fuel-sipping diesel will be even faster, so the perfect reviews are almost writing themselves already.
The diesel’s only downfall is the automatic box, as the near perfect six-speed manual in the 335 simply can’t take the torque, and this is by far most enticing option for serious drivers. It’s a good semi-automatic, but if you’re going that way then wait for the oil-burner that could single-handedly rewrite the rules on diesel motoring.
The BMW 3 Series might be the icon of corporate avarice, but the reassuringly expensive 335i Coupe also happens to be one of the best everyday cars in the world.
[img:800:559]http://www.germancarfans.com/features/1 ... mini6L.jpg[/img]
[img:800:507]http://www.germancarfans.com/features/1 ... mini7L.jpg[/img]
[img:745:800]http://www.germancarfans.com/features/1 ... ini11L.jpg[/img]
[img:800:508]http://www.germancarfans.com/features/1 ... ini12L.jpg[/img]
[img:800:563]http://www.germancarfans.com/features/1 ... ini13L.jpg[/img]
[img:800:510]http://www.germancarfans.com/features/1 ... ini15L.jpg[/img]
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 15 gasten