335i coupe

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 12 okt 2006, 12:37

Klopt tom, maar bij deze opties vind ik het te betalen bedrag ook enigzins in verhouding staan tot het gebodene maar ik heb niet nodig:

Satnav 3000 euro maar vaak meer.
AFS 2000 euro
Electrische stoelen + geheugen 2500 euro
verwarmde stoelen 500 euro
super HIfi 2000 euro
Vol leder (hoewel is erg handig) 2500 euro
allerlei parkeerhulpjes met schermpjes 1000 euro
Zonnescherm etc. 500 euro

Ook weer plus minus 15K bij elkaar.

En ga zo maar door


Die M3 die ik heb ik standaard voorzien van zaken die ik echt de grootste onzin vind, maarja het zit erop. Op veel andere (lees mindere) modellen moet je die ook weer dik bij betalen

-Electrische zonnescherm
-Inklapbare spiegels
-Automatische dimmende binnenspiegel
-verlichtingspakket
-Electrische verstelbare stoelen
-geheugen voor 3 personen op de bestuurderstoel (waar gaat dit over)
En nog wat van die rotzooi

18" is in principe genoeg, als je 17" hebt, maar standaard 18" dan naar 19" inch maar is geen must ofzo.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 12 okt 2006, 12:38

Tom schreef:
Rico v Velzen schreef: Xenon 821,-
sportstoelen 848,-
Vol airco 1062,-
Sportstuur 282,-
18" danwel 19" 3609,-
Metallic 1326,-
Sportonderstel 395,-
Dat is al 8343,- euro aan opties!!! (uitgaande van een e90 3 sedan.. waarbij op een dikke uitvoering sommige zaken misschien standaard zijn).
Als je je dan bedenkt dat zelfs een 320d al 43.000,- kaal kost!! dan zit je al over de 50k voor een 320d met die paar opties die jij hoodzakelijk vind.. en dan doe je nog niet eens gekke dingen :(
Oja die dingen die jij opnoemt zitten toch ook al in het DE pakket ? is toch iets van 6K extra. valt nog mee dan.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 12 okt 2006, 12:56

Daarom is het eerder besproken intro pakket ook zo interessant, word je iets minder hard gen..kt......................

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 12 okt 2006, 16:26

Hier staat een ontiegelijk crappy filmpje tussen een E46 M3 en een 335i en aldus de poster zijn ze iig in de streetrace even snel in real life, maar wat een butfilm heej :evil:

http://www.e90post.com/forums/showthrea ... post481419

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 12 okt 2006, 16:48

Everything was pretty much even, passenger weight in M3 was 430lbs, passenger weight in 335i was 415lbs...
Supersize me? :lol:
Filmpje speelt hier af met 1 frame per seconde of zo, dus ik zie nog niks eigenlijk, geluid doet het wel (Stevie Wonder @ pc Peter ja).
Mensen die niet van 2 naar 3 kunnen schakelen zouden geen rijbewijs moeten hebben. ;)

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 12 okt 2006, 20:06

De coupé-cabrio mag er overigens ook wel zijn:

http://www.e90post.com/forums/attachmen ... 1160635035

http://www.e90post.com/forums/attachmen ... 1160635035

Impressie:

http://www.e90post.com/forums/attachmen ... 1160173205

Dit vind ik door de platte kofferklep en het ontbreken van een middenstijl nog wel mooier dan de coupé.

Een coupé-achtige gevormde stalen kap vind ik voor een grote coupé (vierzitter) mooier dan een stoffen kap die al snel een tentje-op-bootje uitstraling geeft. Alleen jammer dat het gewicht hoger en de stijfheid lager zal zijn dan van een coupé, want open rijden biedt imo zonder twijfel meer driving fun dan een dicht dak.



De 3,0 liter twin turbo chiptuned trouwens al naar zo'n 380pk.

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Bericht door DF-user-278 » 12 okt 2006, 20:32

Wetterauer tuning levert een tuningsprogramma voor de 335i binnen 3-4 maanden. Nog even geduld dus. Eerst ongeveer een 350-360pk versie, dan een "sportversion" waarmee je richting de 400pk zal gaan. :)

Heb je ook bij de 335d / 535d, "normale" versie a 313pk en een sportversion van 350pk welke nu geinstalleerd is in mijn 535d. Voordeel van de benzinevariant is dat het koppel niet zo dramatisch hoog is (400nM) dus er zal wat meer marge zijn dan bij een 335d / 535d (van 560nm naar 700nm).

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 12 okt 2006, 20:38

380 pk zijn ze idd al mee bezig en 550Nm. Zal nog wel gekker gaan idd later.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 12 okt 2006, 20:46

Ben erg benieuwd hoe die tuningsmarkt zich gaat ontwikkelen. De bladen zullen straks wel vol staan met tests.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 12 okt 2006, 22:17

Hier nog wat commentaren over AFS...............................( Bron e90 post)


Sorry, but IMO this reviewer doesn't know what he is talking about.
I put more faith in remarks made by Les Bidrawn, the Editor of European Car, July 2006, who wrote about the E90/330i with AS :
"The best steering car I've ever driven. Ultimately, BMW's active steering makes our 330i more fun to drive. The downside is driving a car without active steering, especially after just getting out of the 330i. Everything seems to steer like a school bus."

AND by remarks written by Graeme Fletcher, Editor of driving.ca, July 14, 2006, who wrote the following about the 335i coupe with AS :
"Better yet is the feel and feedback afforded by the steering. In base form, it is very good, giving a clear picture of what's happening at the road. Adding the active steering option transforms it into the best in the industry. On one hand, it speeds up the steering's reaction to input at slow speeds, which brings a much faster response and fewer turns lock-to-lock. On the flip side, it slows down the reaction at higher speeds, which vastly improves the car's straight-line stability. Factor in the grip supplied by 225/45R17 tires and the smile per mile factor is enormous."

AND by remarks written by Paul Williams, Editor of Canadian Driver, July 24, 2006, who wrote :
"Our (335i coupe) test cars were equipped with BMW's active steering, which significantly adds to the car's feeling of agility and quickness. It's an optional extra, but you won't regret the additional cost as its benefits bring fully into relief the enthusiast character of this car."

May the many sceptics continue to enjoy their standard non-active steering, while the few of us enjoy BMW's technological leadership in front of the steering wheel

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 13 okt 2006, 08:38

romo, het is maar wat je zelf wil natuurlijk. Ik vind AFS(qua $$$) overbodig want 't sturen voelt eigenlijk 'altijd' een stuk lichter, dus ook op normale snelheid en niet bij parkeren alleen. Gewoon een tandje minder weerstand op 't stuur. Als BMW 't std op elke BMW had gezet en er was geen weg terug naar normaal sturen, was er bij mij geen man over boord geweest. Prima. Ik was er binnen 1 minuut aan gewend zegmaar.

En de ene tester vindt dit en de andere vindt dat.

Dick
Berichten: 102
Lid geworden op: 02 feb 2006, 10:06

Bericht door Dick » 13 okt 2006, 09:08

Robin schreef:380 pk zijn ze idd al mee bezig en 550Nm. Zal nog wel gekker gaan idd later.
Zal nog sneller verrot gaan lijkt me zo. Denk niet dat de 335i lang heel blijft met 400+ pk. Vergeet ook de oordoppen niet. lol Standaard is zat lijkt me zo en hou je de garantie.

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 13 okt 2006, 10:00

ik ga 'm echt niet chiptunen Dick, wees maar niet bang.
Als ik Rico in z'n kielzog maar slipstreamend kan inhalen ben ik al blij :P

Ik weet wat ik heb meegemaakt met m'n VAG 1.8T gechipped met >260PK:Plof.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 13 okt 2006, 10:10

Er gaat straks met dat 335i blok gechiptuned worden dat de koontjes van de VAG tuners er rood bijstaan :lol:

En dat er na verloop vermogens van om en nabij de 500 pk uitkomen kun je ook op de vingers van één hand natellen. Dat het dan snel stuk gaat is evenzeer duidelijk. Maar van 306 naar 350 pk opschroeven mag geen drama opleveren. De boost in newtonmeters is dan helemaal groots.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 13 okt 2006, 10:12

Robin schreef:ik ga 'm echt niet chiptunen Dick, wees maar niet bang.
Als ik Rico in z'n kielzog maar slipstreamend kan inhalen ben ik al blij :P

Ik weet wat ik heb meegemaakt met m'n VAG 1.8T gechipped met >260PK:Plof.
Hoeft niet de oorzaak te zijn van chiptuning. Heb 2 gechipte Seat's gereden en beide nooit problemen gehad.

Je had zeker een ABT-chip? Tja.......dan kun je het wel verwachten.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 13 okt 2006, 11:14

romo schreef:Hier nog wat commentaren over AFS...............................( Bron e90 post)


Sorry, but IMO this reviewer doesn't know what he is talking about.
I put more faith in remarks made by Les Bidrawn, the Editor of European Car, July 2006, who wrote about the E90/330i with AS :
"The best steering car I've ever driven. Ultimately, BMW's active steering makes our 330i more fun to drive. The downside is driving a car without active steering, especially after just getting out of the 330i. Everything seems to steer like a school bus."
Romo ik volg al die E90 post discussie's niet, maar in dit geval gaat het gewoon echt erom wat je er zelf van vind. Napraten van testrijders zoals bovenstaand bericht slaat als het op gevoel aankomt nergens op. Ik vind het systeem niks toevoegen in mijn geval. Maar je vind het mischien wel weer meerwaarde geven.

Als dat zo is dan gewoon doen ! Jij moet straks dagelijks in die 335i coupe gaan rijden.

als die discussie's of het systeem wel of niet beter is zijn allemaal niet relevant.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 13 okt 2006, 11:15

Tristan schreef:
Robin schreef:ik ga 'm echt niet chiptunen Dick, wees maar niet bang.
Als ik Rico in z'n kielzog maar slipstreamend kan inhalen ben ik al blij :P

Ik weet wat ik heb meegemaakt met m'n VAG 1.8T gechipped met >260PK:Plof.
Hoeft niet de oorzaak te zijn van chiptuning. Heb 2 gechipte Seat's gereden en beide nooit problemen gehad.

Je had zeker een ABT-chip? Tja.......dan kun je het wel verwachten.
Robin had EMS tuning/Mark verhoeven. Of dat de reden is blijft altijd gissen, maar hoge thermische belastingen van de turbo blijven aan de orde. Ben je een trapper zoals Robin of ik dan is de kans dus aanwezig dat het gaat ploffen.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 13 okt 2006, 12:23

Rico v Velzen schreef:
romo schreef:Hier nog wat commentaren over AFS...............................( Bron e90 post)


Sorry, but IMO this reviewer doesn't know what he is talking about.
I put more faith in remarks made by Les Bidrawn, the Editor of European Car, July 2006, who wrote about the E90/330i with AS :
"The best steering car I've ever driven. Ultimately, BMW's active steering makes our 330i more fun to drive. The downside is driving a car without active steering, especially after just getting out of the 330i. Everything seems to steer like a school bus."
Romo ik volg al die E90 post discussie's niet, maar in dit geval gaat het gewoon echt erom wat je er zelf van vind. Napraten van testrijders zoals bovenstaand bericht slaat als het op gevoel aankomt nergens op. Ik vind het systeem niks toevoegen in mijn geval. Maar je vind het mischien wel weer meerwaarde geven.

Als dat zo is dan gewoon doen ! Jij moet straks dagelijks in die 335i coupe gaan rijden.

als die discussie's of het systeem wel of niet beter is zijn allemaal niet relevant.

Snap ik en volg echt mijn mening (hangt niet van anderen af).......................stuk was meer als discussie bedoeld, geeft gewoon aan hoeveel meningen er over AFS zijn, that`s all folks :lol: :lol:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 13 okt 2006, 14:53

WCF Test Drive: BMW 335i Coupe
by Nick Hall
Photos courtesy BMW UK
10-13-2006


Greed is Good

Since its launch in 1975 the reassuringly expensive BMW 3 Series has become the motoring icon of corporate greed – the middle manager’s chariot of choice. As integral a part of the upscale lifestyle as an espresso machine and exotic holidays, it is a cultural phenomenon and the new 335i Coupe should secure entry into folklore.

Most business-class custodians that restrict their journeys to our motorway system will simply never understand how good their car is. The real core virtues of the middle managers’ outside lane pounder of choice will simply stay a secret, well hidden behind the traction control button and comfy leather seats.

But inside this fifth generation 3 Series, beneath the gentile veneer, there’s a top sportscar just waiting to show a clean pair of heels to anything in its class and a good few besides.

When the next generation, V8 M3 arrives in 2007 it will have more than 400bhp and be a technical marvel, but it will just be too much car for many buyers. This 306bhp machine is just a few ponies down on the outgoing M3, which has been hailed as one of the best sportscars in the world, so has all the performance any sane individual would want and creature comforts, too.

While the saloon appeared last year, this was the debut turn of the Coupe, a sleeker, sexier animal with a lower roofline and swooping features.

Only the side indicator repeaters, rear badge and door handles have been carried over from its more sensible sibling on the outside. Only real aficionados will register anything other than a BMW 3 Series in front of their eyes, but those that know will respect you more, which is what the Roundel logo is all about.

And the only definable loss is that meaningless middle seat in the back that has been replaced with the continued centre console. The raked roofline doesn’t pillage the space inside and adults can comfortably settle in for a long-haul trip. For the lucky ones that don’t need to worry about the child seat in the back, the looks, predator poise and handling prowess of the coupe are more than worth the minor cost.

The styling, while clean, efficient and much muscular, BMW Chief Designer Chris Bangle has stood accused of everything from heresy to blindness in his time. The 3 Series is a seductive looking machine in the flesh, though, and the 335 Coupe combines long, organic flanks and a large calibre snub nose with devastating effect.

The major delights lie beneath the skin here, though. The 0-60mph time of 5.5s is more than enough to keep the 335 in touch with more or less anything with four doors. And with 306bhp and 295lb/ft of torque at its disposal, it would undoubtedly keep charging hard beyond 155mph, when the electronic limiter kicks in and spoils the fun. For a proper four-seater this car is seriously fast.

BMW’s first turbocharged petrol powerplant for decades was a big shock for the motoring fraternity, as the Bavarian marque has traditionally derided forced induction. To achieve these levels of power without a turbo would have required a much heavier V8, though, and this would have come with inherent handling costs so the German company opted for the world’s first twin-turbocharged inline six cylinder.

Two relatively small turbos rather than one giant unit means that turbo lag is a thing of the past and the throttle response is instant as it is brutal. There’s just a constant wave of power underfoot and no flat spots in that immense torque curve, so the BMW just keeps pulling and on the right road could embarrass more cultured opposition.

At any revs in any one of the six impeccably engineered gears just plant the right foot and the car will take off thanks to the effortless impact of the turbos. It comes with the high-strung harmonics of BMW’s inline six cylinder, but this time there’s a hissing, burbling backing track of the turbos spooling up. This is the kind of noise that invites just a bit more effort on the next bend, the kind of hard-edged note that awakens the racing driver in us all.

It holds the road like Velcro, too, allowing the driver to pour on the power through the bend while the electronics kill any over enthusiasm before it gets to the wheels.

There’s two levels of traction control if you want to feel the back end slip out of line a little and enjoy BMW’s famed 50/50 weight distribution to the full. Steering is alive and rapid in its response and while the 335 squashes imperfections in the road so well we could cruise on broken B-roads at motorway speeds, all the important information is fed through to the cabin.

It isn’t an every day thing to send a car sideways at a roundabout, but it’s nice to know when the time arrives the 335 Coupe is as well balanced as the Bolshoi ballet at and beyond its limits.

Despite being bigger and hosting a wealth of extra equipment, including DSC, which keeps the brakes dry in wet conditions and even anticipates heavy braking, moving the pads closer the discs, the 335i Coupe weighs less than its predecessor. Extensive use of aluminium in the basic construction helped keep the BMW to a lithe 1620kg and that shines through on every tightening bend.

This commitment to the apex comes at a price, of course. Barge-like Mercedes leave the hard-charging BMW in their dust when it comes to comfort and the corresponding Audi feels a more complete car. But for the upscale young professional that likes taking the long road home, none of them come close to the 335 on sheer fun factor.

And there is just one other cloud on this twin-turbo’s horizon, too, BMW’s next release – the 335d. This fuel-sipping diesel will be even faster, so the perfect reviews are almost writing themselves already.

The diesel’s only downfall is the automatic box, as the near perfect six-speed manual in the 335 simply can’t take the torque, and this is by far most enticing option for serious drivers. It’s a good semi-automatic, but if you’re going that way then wait for the oil-burner that could single-handedly rewrite the rules on diesel motoring.

The BMW 3 Series might be the icon of corporate avarice, but the reassuringly expensive 335i Coupe also happens to be one of the best everyday cars in the world.
[img:800:600]http://www.germancarfans.com/features/1 ... mini5L.jpg[/img]

[img:800:559]http://www.germancarfans.com/features/1 ... mini6L.jpg[/img]
[img:800:507]http://www.germancarfans.com/features/1 ... mini7L.jpg[/img]
[img:745:800]http://www.germancarfans.com/features/1 ... ini11L.jpg[/img]
[img:800:508]http://www.germancarfans.com/features/1 ... ini12L.jpg[/img]
[img:800:563]http://www.germancarfans.com/features/1 ... ini13L.jpg[/img]
[img:800:510]http://www.germancarfans.com/features/1 ... ini15L.jpg[/img]

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 13 okt 2006, 15:01

Mooi commentaar.......................................bevestigd wat we al weten.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 13 okt 2006, 15:26

Wat een gruwelijk lelijke kleur blauw :!: :!:

335i is een lifestyle auto ;-)

Michel

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 13 okt 2006, 15:36

Die kleur vind ik dan wel weer kunnen.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 13 okt 2006, 15:46

Rico v Velzen schreef:Die kleur vind ik dan wel weer kunnen.
Liever die van jou................dat blauw................. :wink:

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 13 okt 2006, 16:50

die kleur. :(

Ik zie mijn saloon met m'n 18"162s in zilvergrijs dus echt 3x liever. Serieus.
Ik wen maar niet aan die lange wagen :P

Tom
Berichten: 22260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 13 okt 2006, 17:04

Die foto's zijn ook wel iets bewerkt hoor. Saturation staat vrij hoog volgens mij. Ishet niet de kleur van Rutgers ex m3?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 15 gasten