BMW 1 Serie M Coupé
- GTRene
Re: 1 ///M Coupe
was deze copy er ook al?

- GTRene
ah ik kom er net nog 1 tegen, hier in het groot.

- GTRene
en wat is dit dan...de nwe 135i? of is dat het oude type wat we hoopten dat kwam maar alleen een concept bleef.

This is surely going to be a fantastic car if the 135i is anything to go by. The redefined, compact coupe will feature the same 3 litre twin charged straight 6 motor that is estimated to push 335 HP.
- Sperdy
ja, gaat dus een beetje aangekleed door de 80k grens heen.Leen schreef:was vandaag even bij mijn dealer en vroeg wanneer de 1m leverbaar werd , na eerst 1Mwat ??? en wat bedoel je , werd er even naar BMW NL gebeld en daar zei men , persintro Nov. en hij is nu al te bestellen/ configureren , prijs tussen 70/75K
- Femme
Een startprijs van 70K verbaast me niets. Als je een 135i volhangt met nuttige opties zoals de high-end navigatie- en audiosystemen, leer, M-pakket en DCT-bak ga je rap richting de 68K. De 1M Coupé zal een betere standaarduitrusting hebben dan een 135i. Voor 80K kun je misschien al redelijk klaar zijn.
Ik vind het zelf ook veel geld hoor, daarom hoef ik geen nieuwe auto's.
Ik vind het zelf ook veel geld hoor, daarom hoef ik geen nieuwe auto's.
-
Vind de prijs voor een 1M Coupé ook wel realistisch hoor.
De ACS van Ferdi is natuurlijk bloedje snel voor z'n geld, maar qua totale rijbeleving moet die 1M Coupé de vloer aanvegen met zo'n ACS1.
De ACS van Ferdi is natuurlijk bloedje snel voor z'n geld, maar qua totale rijbeleving moet die 1M Coupé de vloer aanvegen met zo'n ACS1.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
M@rcel schreef:Vind de prijs voor een 1M Coupé ook wel realistisch hoor.
Dat vind ik een gewaagde uitspraak, ik laat me graag overtuigen, vooralsnog speculatief...............
-
- Auto: Fun Damn Mentally
romo schreef:M@rcel schreef:Vind de prijs voor een 1M Coupé ook wel realistisch hoor.
Dat vind ik een gewaagde uitspraak, ik laat me graag overtuigen, vooralsnog speculatief...............
+1, wél denk ik dat de 1M, de E9x M3 naar de kroon steekt met laptimes op verschillende circuits straks. Voor wat dat dan ook waard is natuurlijk...
- Arthur
- Auto: Nr.51
Vind ik geen gewaagde uitspraak. ik lees het zo dat M@rcel bedoelt dat het zo zou moeten zijn, niet dat het zo is?
- Sperdy
Qua looks overtreft de 1M/// coupe de 135i met M-pakketje (denk ik) wel. De 1M is wel heel speciaal natuurlijk. Ook de spoorbreedte is breder. De hele indruk van een 1M/// coupe is lekker vet, heeft een 135i (=acs1) niet. Het Schnitzer bodywork op een 135i is wel apart
, maar zo onsmakelijk dat je je per direct afvraagt of deze ontwerper niet beter past in het programma 'de taarten van Abel'. Echt verschrikkelijk die Schnitzer plastic rommel. Maar omdat het de overtreffende trap van fout is, moet ik dus om lachen (uitlachen dan wel).. Schnitzer verbeeldt met haar bodywork in ieder model het karakter van de Essen Autoshow ... zo iets.
Wat ik dus verwacht dat de extra spoorbreedte, de 1M///coupe en heel mooi stuurgevoel gaat geven. De beste BMW 1 serie op dit moment uit de stal van BMW op dit punt. Ja, beter dan een 135i met M-pakket. Ik zeg je wel, als de 1M in de showroom had gestaan ten tijde toen ik de 135i kocht, was ik zeker voor een 1M gegaan. Maar zal de 1M echt vele malen beter zijn dan een acs1? Zo op voorhand denk ik niet, en ik denk ook in werkelijkheid niet. Ik denk dat beide auto's hetzelfde presteren, alleen is de 1M 80k en de Acs1 56k.

Wat ik dus verwacht dat de extra spoorbreedte, de 1M///coupe en heel mooi stuurgevoel gaat geven. De beste BMW 1 serie op dit moment uit de stal van BMW op dit punt. Ja, beter dan een 135i met M-pakket. Ik zeg je wel, als de 1M in de showroom had gestaan ten tijde toen ik de 135i kocht, was ik zeker voor een 1M gegaan. Maar zal de 1M echt vele malen beter zijn dan een acs1? Zo op voorhand denk ik niet, en ik denk ook in werkelijkheid niet. Ik denk dat beide auto's hetzelfde presteren, alleen is de 1M 80k en de Acs1 56k.
- Tristan
@Ferdi: Ik denk dat de 1 ///M op een paar punten beter zal zijn als je ACS Einser. De ///M beschikt over een echt sperdifferentieel waarbij jij (en ik) het moeten doen met een elek. diff. Ook zal de ///M een grotere spoorbreedte hebben met bredere velgen en banden. Dit zal tot een betere wegligging resulteren. Ook zal de ///M grotere remmen hebben. Dus ja, ik denk op diverse punten dat hij beter zal zijn, echter, tegen een hogere prijs.
- GTRene
http://photos.leftlanenews.com/photos/c ... 1_1035.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://photos.leftlanenews.com/photos/c ... 2_1035.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
of de daadwerkelijke ready to go 1-M ook zo is?
lijkt ook of er settings zijn voor het diff?
en zo'n draaiknop simpele denk ik voor het scherm programma?
http://photos.leftlanenews.com/photos/c ... 2_1035.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
- Robin Hartog
Foto's doen het helaas niet, GTRene..
- GTRene
baalde ik ook al van...heb er nu linkies van gemaakt dan doen ze welRobin Hartog schreef:Foto's doen het helaas niet, GTRene..

- Robin Hartog
Ook als ik op de linkjes klik zegt hij forbidden. 

- GTRene
vreemd..bij mij doen ze het nog steedsRobin Hartog schreef:Ook als ik op de linkjes klik zegt hij forbidden.

- Robin Hartog
Ctrl + F5 eens proberen?GTRene schreef:vreemd..bij mij doen ze het nog steedsRobin Hartog schreef:Ook als ik op de linkjes klik zegt hij forbidden.
- Petrolhead Tom
Ik zie ze ook nog steeds!
- Sperdy
Zoiets denk ik dus ook Tristan. De 1M zal beter sturen tov. een standaard Coupe (met een M pakketje) door beter onderstel. Remmerij? Ik hoop het dat het beter wordt voor 1M. Maar het zou mij niet verbazen als de performance remmerij er onder zit. Dus de 135i 6 pistons maar dan met de performance schijven (maar misschien ook niet).Tristan schreef:@Ferdi: Ik denk dat de 1 ///M op een paar punten beter zal zijn als je ACS Einser. De ///M beschikt over een echt sperdifferentieel waarbij jij (en ik) het moeten doen met een elek. diff. Ook zal de ///M een grotere spoorbreedte hebben met bredere velgen en banden. Dit zal tot een betere wegligging resulteren. Ook zal de ///M grotere remmen hebben. Dus ja, ik denk op diverse punten dat hij beter zal zijn, echter, tegen een hogere prijs.
Ik denk ook dat de 1M/// een betere IC heeft dan de standaard.
En de looks van de 1M en het imago, dat overteft een 135i natuurlijk in alle opzichten.
maar...
De vraag bljft, hoe pakt dit uit in de praktijk? We zullen het zien, maar ben zelf bang dat beide auto's hetzelfde presteren. Een ACS1 draait bijvoorbeeld rondjes om een 135i met een Performance Package. Nou weten we allemaal dat de PP van BMW in de categorie kraaltjes & kettinkjes valt, maar toch .. Die 1M zal echt beter zijn dan de 135i PP. De testen zullen wel volgen natuurlijk, kijk er naar uit.
- Sperdy
Dit is nooit het nieuwe 1M interieur. Veel zal er niet veranderen tov. de huidige 1 serie, maar dit is gewoon een standaard cockpit om die 1M mule te testen. Moet je die asbak zien, lijkt wel jaren 80GTRene schreef:http://photos.leftlanenews.com/photos/c ... 1_1035.jpg

-
Was er al eens iets gezegd mbt een carbon dak voor de 1M Coupé?Tristan schreef:@Ferdi: Ik denk dat de 1 ///M op een paar punten beter zal zijn als je ACS Einser. De ///M beschikt over een echt sperdifferentieel waarbij jij (en ik) het moeten doen met een elek. diff. Ook zal de ///M een grotere spoorbreedte hebben met bredere velgen en banden. Dit zal tot een betere wegligging resulteren. Ook zal de ///M grotere remmen hebben. Dus ja, ik denk op diverse punten dat hij beter zal zijn, echter, tegen een hogere prijs.
-
Dit hele draadje is speculatief, bijna iedereen brandt de 1M Coupé af zonder dat we weten wat er komen gaat.romo schreef:M@rcel schreef:Vind de prijs voor een 1M Coupé ook wel realistisch hoor.
Ik ga er toch echt vanuit dat ///M-GmbH het blok, het onderstel, differentieel, remmerij, stuurgedrag, stoelen, gedrag van de turbo etc. op een ///M waardige manier in deze 1M Coupé verwerken.
Wordt echt geen 135i PP Plus
- Sperdy
Zeer speculatief deze postM@rcel schreef:Dit hele draadje is speculatief, bijna iedereen brandt de 1M Coupé af zonder dat we weten wat er komen gaat.romo schreef:M@rcel schreef:Vind de prijs voor een 1M Coupé ook wel realistisch hoor.
Ik ga er toch echt vanuit dat ///M-GmbH het blok, het onderstel, differentieel, remmerij, stuurgedrag, stoelen, gedrag van de turbo etc. op een ///M waardige manier in deze 1M Coupé verwerken.
Wordt echt geen 135i PP Plus

- Macboy
Soms heb je er de ballen verstand van heFerdiACS1 schreef:Dit is nooit het nieuwe 1M interieur. Veel zal er niet veranderen tov. de huidige 1 serie, maar dit is gewoon een standaard cockpit om die 1M mule te testen. Moet je die asbak zien, lijkt wel jaren 80Neem aan dat er Recaro's inkomen (zoals de 135PP) en de hele rimbam en nog veel meer M details.

Dat is gewoon de BMW met alle Perfomance Package goodies manGTRene schreef:en wat is dit dan...de nwe 135i? of is dat het oude type wat we hoopten dat kwam maar alleen een concept bleef.

-
Er loopt hier ook al iemand te beweren dat het ding geen achterbank heeftMacboy schreef:Soms heb je er de ballen verstand van heFerdiACS1 schreef:Dit is nooit het nieuwe 1M interieur. Veel zal er niet veranderen tov. de huidige 1 serie, maar dit is gewoon een standaard cockpit om die 1M mule te testen. Moet je die asbak zien, lijkt wel jaren 80Neem aan dat er Recaro's inkomen (zoals de 135PP) en de hele rimbam en nog veel meer M details.
Natuurlijk is dit wel het nieuwe 1M interieur. De stoelen zijn de sportstoelen die ook in de M3 zitten (aan de wangen te zien). Verder de M-pook, andere tellers en een M-stuur. Waar haal jij in godsnaam de gedachte vandaan dat een M-versie meer drastische aanpassingen krijgt ???