Maargoed, kijken hoelang ik het vol ga houden, ben het al knal zat na een kwart tank eerlijk gezegd, dat accelereren als een natte krant en niet boven de 2500 komen.
BMW E39 M5 [Goede herinneringen...]
- Knot
- Berichten: 39977
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 sedan [Bijna 1 op 8...]
90 of 100 deed niet zoveel verschil, is beiden bijna geen gasstand maar dan doet ie precies 1 op 10,0 als je m reset en die snelheid aanhoudt.

Maargoed, kijken hoelang ik het vol ga houden, ben het al knal zat na een kwart tank eerlijk gezegd, dat accelereren als een natte krant en niet boven de 2500 komen.
Maargoed, kijken hoelang ik het vol ga houden, ben het al knal zat na een kwart tank eerlijk gezegd, dat accelereren als een natte krant en niet boven de 2500 komen.
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
- GarreTT
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 17 mar 2007, 13:02
- Locatie: Beetsterzwaag
Re: BMW E39 M5 sedan [Bijna 1 op 8...]
De Z06 schakelt volgens mij cilinders uit als er weinig van gevraagd wordt. Dat werkt dus wel.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28418
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: BMW E39 M5 sedan [Bijna 1 op 8...]
M@rcel schreef:Ik houd mijn verbruik overigens op deze site bij.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/404554.html
http://www.spritmonitor.de/en/detail/308103.html?page=2" onclick="window.open(this.href);return false;
deze is ze M5 ook niet waard met een gem. verbruik van 1 op 8,5 in 9200km...

- Downforce Hans
- Berichten: 12601
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: BMW E39 M5 sedan [Bijna 1 op 8...]
Nou, dan moet je zelf wel de bougie kappen er af trekken........uit zichzelf cilinders uitschakelen doet hij namelijk niet........GarreTT schreef:De Z06 schakelt volgens mij cilinders uit als er weinig van gevraagd wordt. Dat werkt dus wel.

- Downforce Hans
- Berichten: 12601
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: BMW E39 M5 sedan [Bijna 1 op 8...]
Als ik deze snelheid aanhoud dan verbruikt hij 5 liter op 100 km, maar mijn motor draaid dan ook maar 1000 toeren.Knot schreef:90 of 100 deed niet zoveel verschil, is beiden bijna geen gasstand maar dan doet ie precies 1 op 10,0 als je m reset en die snelheid aanhoudt.
Maargoed, kijken hoelang ik het vol ga houden, ben het al knal zat na een kwart tank eerlijk gezegd, dat accelereren als een natte krant en niet boven de 2500 komen.
Bij 2500 loopt hij van mij 200.....

Grtz hanz06
- Knot
- Berichten: 39977
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 sedan [Bijna 1 op 8...]
Oke, duidelijk, de Z06 is dus gewoon zuiniger door nog veel minder toeren te draaien, ondankt de extra inhoud van 2 liter bezuinig je daar wel op ja.
Uitschakelen is volgens mij alleen bij de tamme auto's als de 300C met de 5,7 hemi.
Uitschakelen is volgens mij alleen bij de tamme auto's als de 300C met de 5,7 hemi.
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: BMW E39 M5 sedan [Bijna 1 op 8...]
Vind sowieso dat de M5 relatief veel toeren draait bij normale snelweg snelheden.
- Knot
- Berichten: 39977
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 sedan [Bijna 1 op 8...]
Tsja, je moet wel want bij 300 op de teller zit je op 6600 dus mocht je nog iets verder willen met tuning en de 320/330 gaan halen moet je de begrenzer anders al opschroeven naar 7500.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28418
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: BMW E39 M5 sedan [Bijna 1 op 8...]
dat vind ik elke BMW eigenlijk wel doen... mijn 318i haalt ze topsnelheid ook in de toerenbegrenzer in 5M@rcel schreef:Vind sowieso dat de M5 relatief veel toeren draait bij normale snelweg snelheden.

-
Online
- Berichten: 6750
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: BMW E39 M5 sedan [Bijna 1 op 8...]
Nu je het zegt.... Denk dat mijn auto ongeveer evenveel toeren maakt (120 is 2700/2800rpm volgens mij) en dat is maar een 1.8 vier cilindertje met 6-bakM@rcel schreef:Vind sowieso dat de M5 relatief veel toeren draait bij normale snelweg snelheden.

-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: BMW E39 M5 sedan [Bijna 1 op 8...]
Als ik 130/140 rij heb ik altijd de neiging om hem in z'n "7" te willen zetten
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28418
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: BMW E39 M5 sedan [Bijna 1 op 8...]
dat gevoel ken ik alleen dan in ze 6... die van mij draait 4000tpm bij 140km/hM@rcel schreef:Als ik 130/140 rij heb ik altijd de neiging om hem in z'n "7" te willen zetten
-
- Berichten: 1256
- Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29
Re: BMW E39 M5 sedan [Bijna 1 op 8...]
Ik wil die antieke telefoon graag wegknikkeren en er liefst iets anders erin doen.
Bluetooth installeren kan, maar is duur en omslachtig. Geen zin in.
Nu heb ik op internet een snap in adapter gevonden voor een 6310i, laat ik nou toevallig zo een telefoon hebben. Maar weet iemand of dat ding nu plug and play is? Kan je gewoon de telefoon eruit knallen, en die snap in adapter erin zetten zodat ik de 6310i kan gebruiken icm handsfree? Dat zou echt serieus ideaal zijn...
Bluetooth installeren kan, maar is duur en omslachtig. Geen zin in.
Nu heb ik op internet een snap in adapter gevonden voor een 6310i, laat ik nou toevallig zo een telefoon hebben. Maar weet iemand of dat ding nu plug and play is? Kan je gewoon de telefoon eruit knallen, en die snap in adapter erin zetten zodat ik de 6310i kan gebruiken icm handsfree? Dat zou echt serieus ideaal zijn...
- Knot
- Berichten: 39977
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 sedan [Bijna 1 op 8...]
Zijn op youtube toch wel dingen te vinden, filmpjes van bimmerav bijvoorbeeld, cradle voor nokia en anders bluetooth met een opbergbakje ipv telefoon.
Had mijn zuinigheidsrit inmiddels afgerond, met 15km ritjes steeds was het moeilijk, koude start ging ie naar gemiddeld 1 op 7,4 en dan met moeite en extreem traag wegtrekken, 60 in 5 enz kwam ik weer terug op 1 op 7,5 of 7,6. Zaterdagochtend wat snelweg gepakt en toen kwam ie uiteindelijk terug op een gemiddelde van 1 op 8,0.... en dat is incl wat driftjes omdat ik het niet kon laten met de regenbui 8)


Uiteindelijk dus 584km gereden op een tank en het bleek op papier zelfs 1 op 8,3 te zijn! Daarna uiteraard ultieme wraak genomen en even overal voluit geaccelereerd, snelweg op meteen naar de 200+ etc en toen stond ie weer op 1 op 4 gemiddeld...... luchtte wel op want het is best moeilijk om door te gaan een hele tank zuinig, ook als je precies naast E500's uit komt etc!
Had mijn zuinigheidsrit inmiddels afgerond, met 15km ritjes steeds was het moeilijk, koude start ging ie naar gemiddeld 1 op 7,4 en dan met moeite en extreem traag wegtrekken, 60 in 5 enz kwam ik weer terug op 1 op 7,5 of 7,6. Zaterdagochtend wat snelweg gepakt en toen kwam ie uiteindelijk terug op een gemiddelde van 1 op 8,0.... en dat is incl wat driftjes omdat ik het niet kon laten met de regenbui 8)
Uiteindelijk dus 584km gereden op een tank en het bleek op papier zelfs 1 op 8,3 te zijn! Daarna uiteraard ultieme wraak genomen en even overal voluit geaccelereerd, snelweg op meteen naar de 200+ etc en toen stond ie weer op 1 op 4 gemiddeld...... luchtte wel op want het is best moeilijk om door te gaan een hele tank zuinig, ook als je precies naast E500's uit komt etc!
-
- Berichten: 1256
- Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29
Re: BMW E39 M5 sedan [1 op 8 is mogelijk!]
Thx Knot, deze filmpje gevonden voor verwijderen telefoon:
http://www.youtube.com/watch?v=vGG_Fdfe45I" onclick="window.open(this.href);return false;
Om eerlijk te zijn vind ik dat die auto voor zijn vermogen best een redelijk verbruik heeft. Je kan moeilijk verwachten dat ie met normaal rijden met gemak 1:10 doet
Ik ga die cradle voor de 6310i bestellen, hoef ik geen ander kaartje etc. te kopen, opknikkeren met die shit :banaan:
http://www.youtube.com/watch?v=vGG_Fdfe45I" onclick="window.open(this.href);return false;
Om eerlijk te zijn vind ik dat die auto voor zijn vermogen best een redelijk verbruik heeft. Je kan moeilijk verwachten dat ie met normaal rijden met gemak 1:10 doet

Ik ga die cradle voor de 6310i bestellen, hoef ik geen ander kaartje etc. te kopen, opknikkeren met die shit :banaan:
- Knot
- Berichten: 39977
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 sedan [1 op 8 is mogelijk!]
Dat is m inderdaad, bimmernav, heeft een hoop handige filmpjes online staan.
1 op 10 wilde ik ook niet halen (alleen op de snelweg bij 100 mogelijk) maar die koude starts steeds nekken hem best erg, dat had ik niet verwacht.
1 op 10 wilde ik ook niet halen (alleen op de snelweg bij 100 mogelijk) maar die koude starts steeds nekken hem best erg, dat had ik niet verwacht.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28418
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: BMW E39 M5 sedan [1 op 8 is mogelijk!]
lachen dat het toch relatief zuinig kan
vraag me alleen wel af hoe deze M5 eigenaar dan rijdt... http://www.spritmonitor.de/en/detail/308103.html?page=2" onclick="window.open(this.href);return false;
over 10.000km gemiddeld 1 op 8,5 rijden

vraag me alleen wel af hoe deze M5 eigenaar dan rijdt... http://www.spritmonitor.de/en/detail/308103.html?page=2" onclick="window.open(this.href);return false;
over 10.000km gemiddeld 1 op 8,5 rijden

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW E39 M5 sedan [1 op 8 is mogelijk!]
niet als een waardig M rijder in elk gevalMartijn_bmw schreef:lachen dat het toch relatief zuinig kan![]()
vraag me alleen wel af hoe deze M5 eigenaar dan rijdt... http://www.spritmonitor.de/en/detail/308103.html?page=2" onclick="window.open(this.href);return false;
over 10.000km gemiddeld 1 op 8,5 rijden

- Knot
- Berichten: 39977
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 sedan [1 op 8 is mogelijk!]
Als je gewoon dagelijks 200km snelweg pakt buiten de spits om voor je werk en je zet de CC op 120 dan haal je dat makkelijk!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW E39 M5 sedan [1 op 8 is mogelijk!]
ja dat wel, maar daarvoor kun je net zo goed een ander knorretje kopen, al is het hebben van een M ook leuk natuurlijk.Knot schreef:Als je gewoon dagelijks 200km snelweg pakt buiten de spits om voor je werk en je zet de CC op 120 dan haal je dat makkelijk!
Over lange stukken valt het zeker mee qua verbruik, maar op spielerij wegen en of wegen met vele lastwissels benodigend van je rechtervoet wordt het beeld wel anders

maar dan nog valt het best mee, ik weet nog die snelle 2.0 GTI-R sunny's die ik had en of de Subaru's Impreza's die ik had...als je daar een beetje mee reed deden ze ook makkelijk 1 op 5, nog wat...
en die hebben maar 2.0 met turbo en maakte niet veel uit of ze standaard waren 220pk of 280pk
wat dat betrefd is de 400pk BMW motor best zuinig all in, immers zo als die subaru en nissan wegen iets in de 1200kg en de M5 wel wat meer

- Witten82
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 23 feb 2011, 09:28
Re: BMW E39 M5 sedan [Bijna 1 op 8...]
Krijg ik dan ook een lintje? :banaan: Mijn Toyota zit regelmating rond 1 op 7,5.GTRene schreef:wij verdienen een lintje, we geven de staat 4x zoveel euro's per gereden kilometers als bv iemand met een kleine toyota die 1 op 22 doet zeg maarM@rcel schreef:Met mijn M5 zit ik nu gemiddeld op 17,36 l/100km / CO2 emission: 405 g/km
- FreudeamFahren
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: BMW E39 M5 sedan [1 op 8 is mogelijk!]
Rody, voordat je het M5 hoofdstuk afsluit moet er eigenlijk een soort grande finale komen 8)

Staat op het Duitse M Forum. 's Nie duur! Prikt Frits er zo voor je inKomplettes ESS Kompressorkit für den S62 Motor.
Weiter Infos bitte von der ESS Homepage entnehmen.
Das ganze war nur 2000 km verbaut. Fahrzeug wird im original Zustand verkauft.
Preis 4000€

- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: BMW E39 M5 sedan [1 op 8 is mogelijk!]
Als ik dit zo allemaal lees trek ik snel de conclusie dat zuinig rijden met ``non turbo benzine pk kanonnen`` gewoonweg niet kan. Ik bedoel consequent 90-100 op de cruise om misschien in de buurt van de 1:10 te komen is toch niet echt iets van deze tijd. Nu ben ik geen diesel lover maar kan wel stellen dat de ``diesel pk kannonen`` daarentegen veeeel zuiniger zijn. En dat zelfs bij flink doorstampen.
Ik rij zelf een 285pk/600NM 330d en verbaas me telkens weer hoe zuinig deze auto rijd ondanks mijn rijstijl. Nu is het natuurlijk geen 4l V8 en mag hem ook niet echt met een dergelijke motor vergelijken maar echt kinderachtig is hij ook niet. Het verschil in verbruik is echt enorm. Waar kan gaat het gas erop en ik rij toch echt gemiddeld 1:13. Als mijn vrouwtje er mee rijd haal hij denk ik de 1:15/16 zelfs.
Ook bij hoge snelheden valt het allemaal nog mee. Zie

Zou dit nou komen doordat de in dit topic genoemde pk kannonen nog echt van de oude stempel zijn of mag er gesteld worden dat een non turbo benzine motor altijd ongunstigin verbruik is.
Ik rij zelf een 285pk/600NM 330d en verbaas me telkens weer hoe zuinig deze auto rijd ondanks mijn rijstijl. Nu is het natuurlijk geen 4l V8 en mag hem ook niet echt met een dergelijke motor vergelijken maar echt kinderachtig is hij ook niet. Het verschil in verbruik is echt enorm. Waar kan gaat het gas erop en ik rij toch echt gemiddeld 1:13. Als mijn vrouwtje er mee rijd haal hij denk ik de 1:15/16 zelfs.
Ook bij hoge snelheden valt het allemaal nog mee. Zie
Zou dit nou komen doordat de in dit topic genoemde pk kannonen nog echt van de oude stempel zijn of mag er gesteld worden dat een non turbo benzine motor altijd ongunstigin verbruik is.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW E39 M5 sedan [1 op 8 is mogelijk!]
zo dan, das zuinig Reind, voor datvermogen e.d.
@FaF das inderdaad niet duur, en dan bijna 550pk fap fap 8)
@FaF das inderdaad niet duur, en dan bijna 550pk fap fap 8)