Gran Turismo 5

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Plaats reactie
Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Re: Gran Turismo 5

Bericht door Richardt. » 27 nov 2010, 09:36

zijn vriendin vond het niets dus mocht niet in huis
:roflol:

Macboy

Bericht door Macboy » 27 nov 2010, 09:50

indobesar schreef:Net maar eens begonnen met die license... Die 512BB is me toch een listig ding...Al paar keer geprobeerd, maar die gele Lambo krijg ik maar niet te pakken :lol: LOL
De essentie is om in de eerste bocht ongeveer 5 auto's in te halen. Zodra je dat doet en je geen fouten maakt is het vrij eenvoudig om eerste te worden. Als je in het begin niet meteen goed gaat, red je het niet. Dus daar viel het eigenlijk nog wel mee om 1e te worden.

Ik had zelf meer moeite met de 2 ronden race met de Z4M om 1e te worden, maar wat een geweldig gevecht vond ik dat. Ben de baan even kwijt, maar was volgens mij de afsluitrace van licentie iB of iA ?

Overigens pak je inderdaad veel geld als je 1e wordt, maar je kunt ook 2e worden en daarna nog eerste, dan krijg je gewoon evenveel geld.

Snipe

Bericht door Snipe » 27 nov 2010, 10:07

Ik zat de GT5-review van Chris te lezen, daar viel me toch wel wat op.

Afbeelding

Als je naar dat voorspatbord kijkt is dat toch maar net een niveautje hoger dan dit:

Afbeelding

....maar ik moet toegeven dat ik die Volvo 240 GLT dan wel weer gaaf vind.

Richardt.

Bericht door Richardt. » 27 nov 2010, 10:13

Das wel een beetje slecht idd. :D

Is een van de auto's die waarschijnlijk rechtstreeks uit GT4 komt, er zijn zat andere auto's die er retestrak uit zien :)

Mooi stukje trouwens Chris :thumbup:

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 27 nov 2010, 10:17

Snipe schreef: ....maar ik moet toegeven dat ik die Volvo 240 GLT dan wel weer gaaf vind.
+1! Super foto! Geweldig idee!

Ilja legt het mooi uit wat betreft de graphics. Echter ik denk dat de meeste hier daarvoor het spel als hoofdreden niet kopen. De hoofdreden wat mij beteft is dat GT5 een geweldige mix is van ontspanning en een race simulator. In vergelijk met GTR op de PC waarbij je continue scherp moet blijven.

Misschien had ik inderdaad een andere auto moeten pakken voor de foto Richardt. Maar de MX5 vind ik zo fun om mee te rijden. :wink:

Richardt.

Bericht door Richardt. » 27 nov 2010, 10:19

Het maakt mij niet uit hoor Chris, geloof best dat die MX5 lekker rijdt.

Maar voor de mensen die nogal kritisch zijn over GT5 is het natuurlijk weer een geweldig punt om GT5 de grond in te trappen. Ze doen maar, ik vermaak me iig. meer dan prima met het spel :mrgreen:

Snipe

Bericht door Snipe » 27 nov 2010, 10:29

Richardt. schreef:Maar voor de mensen die nogal kritisch zijn over GT5 is het natuurlijk weer een geweldig punt om GT5 de grond in te trappen. Ze doen maar, ik vermaak me iig. meer dan prima met het spel :mrgreen:
Da's het voornaamste. Zelf ben ik sowieso geen gamer, maar als ik dan zie hoe dit spel gehyped wordt (niet in de laatste plaats door de fabrikant die maar liefst vijf jaar de tijd heeft gehad om er wat moois van te maken), had ik zulke missers niet verwacht.
En als ze een kwart van de auto's hadden gebruikt hadden ze de helft van de ontwikkeltijd nodig gehad en alsnog dubbel zoveel tijd per auto kunnen gebruiken ;-)

Richardt.

Bericht door Richardt. » 27 nov 2010, 10:36

Zelf ben ik sowieso geen gamer
Daar begint het dus al mee.

Ben zelf ook geen die-hard gamer, maar op GT3 na heb ik wel alle delen gespeeld.

GT4 was voor die tijd super, GT5P was slechts een zoethoudertje en leek veel op GT4.

Het rijden in GT5 is stukken realistischer geworden. Met een wiel in het gras, licht remmen of sturen en je spint de baan af.
Overstuur? Pas op dat je niet teveel corrigeert anders zul je ook dan de vangrail zien.
Een tegenstander die je op je achterkant tikt en ook dan moet je je best doen om de auto op de baan te houden.

Dat is wat het voor mij zo geweldig maakt. 9 van de 10 keer race ik met het beeld op de voorbumper, waardoor ik de auto niet eens zie. Als je dan aan het racen bent valt het helemaal niet zo heel erg op dat sommige auto's er wat minder goed uit zien dan andere auto's.
De omgeving bijvoorbeeld maakt al een hele hoop goed, vooral bij de rally proeven is de omgeving en details echt van een hoog niveau.

Nee, GT5 is dus niet perfect. Maar welk spel is dat wel? Ik weet zeker dat ik in GT5 weer net zoveel tijd ga steken als in GT2 en GT4 :thumbup:

Gert-jan

Bericht door Gert-jan » 27 nov 2010, 10:47

Kwam deze tegen op MP :bag:

http://link.marktplaats.nl/399675312" onclick="window.open(this.href);return false;

Paul

Bericht door Paul » 27 nov 2010, 14:04

Hahah

Net weer automatische update gehad van 133 mb ofzo..

voor het rijden kun je nog snel kiezen AT of MT... en heb net stukje gereden met de R8 en die had ik nu toch goed aan stront aan de voorkant...

wat de update verder nog gedaan heeft.. i dont know..wordt trouwens wel tijd dat de G27 even in het sturenlijstje zetten...

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 27 nov 2010, 15:10

Is er bij Bart Smit/Intertoys ofzo nu ook 'n Sint/kerstaanbieding ofzo?

Dus 'n PS3 + GT5 + 1 of 2 controllers voor xxx,- euro?

Wie weet dat?

*kuch*Leuk cadeau voor junior van 10 *kuch*
:mrgreen:

MartijnS

Bericht door MartijnS » 27 nov 2010, 16:55

Net de Z4M gekocht, wat een heerlijke auto :D

Roy

Bericht door Roy » 27 nov 2010, 17:10

Toch merk ik wel aan mezelf dat ik het qua singeplayer wel weer ERG veel vind lijken op de vorige delen waardoor het saai word, toch een beetje jammer. Ook het verschil tussen de premium en standard auto's vind ik ZEER jammer, zeker na zo een tijd om het spel te ontwikkelen. GT lijkt een beetje door de tijd te zijn ingehaald.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 27 nov 2010, 17:35

Roy schreef:Toch merk ik wel aan mezelf dat ik het qua singeplayer wel weer ERG veel vind lijken op de vorige delen waardoor het saai word, toch een beetje jammer. Ook het verschil tussen de premium en standard auto's vind ik ZEER jammer, zeker na zo een tijd om het spel te ontwikkelen. GT lijkt een beetje door de tijd te zijn ingehaald.
Tja, als je wat leuke auto's wil hebben moet je er weer erg veel tijd in gaan stoppen, in RPG's ook wel grinding genoemd. Ik snap niet waarom ze mensen die in dat facet geen zin hebben niet iets meer ondersteunen. Ik doe nou al meer dan 20 jaar racespellen(en dan vooral sims) en het klinkt lullig, maar alleen al die licenties halen staat me tegen. Net alsof je voor je huidige baan de cito toets moet doen of zo. Ik vind het prima dat ik ze dan niet online zou mogen gebruiken, de trophies kunnen ze sowieso steken waar de zon niet schijnt en wat mij betreft mogen ze die auto's dan ook nog levensgroot bekladden met het woord cheater of zo(see if I care :)), of roestbruin maken of zo, verzin at leuks...

Wat in dit verband nog erger is: GT5 savegames zijn niet te kopiëren oftewel veiligstellen, ze zijn alleen over te zetten(verplaatsen/cut and paste) van één Ps3 naar een andere. Moet je ouwe het alleen nog wel doen. Het is dus niet te hopen dat je PS3 na een aantal honder uur spelen stuk gaat... Of heeft iemand daar een creatieve oplossing voor? Sony had savegames ook gewoon aan je account kunnen koppelen(of zelfs online opslag), dan kan je één savegame delen over 2 PS3's(mocht je die hebben).

Maar ik zal mijn rant maar weer stoppen, want ik realiseer me ook wel dat ik qua GT al sinds jaar en dag in het klagerskamp zit. Het probleem is alleen dat GT elke keer van die ergernissen heeft(zoals de tijd die je rijdt t.o.v. de tijd dat je in menu's zit of naar een laadscherm zit te kijken) die een verder prima basis weten te verpesten, terwijl het om heel kleine dingen gaat, die je eigenlijk zelfs meer ontwerpkeuzes zijn dan fouten. DAMN YOU PD! ;)

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 27 nov 2010, 18:16

Mari Oh Oh! schreef:die je eigenlijk zelfs meer ontwerpkeuzes zijn dan fouten. DAMN YOU PD! ;)
Zolang je je dat maar realiseerd vind ik het niet erg dat je er beklag over doet. :beer:
Want ergens heb je ook wel gelijk.

Roy

Bericht door Roy » 27 nov 2010, 19:15

Laat ik nou heel veel RPG's en MMO's spelen, dus het grinden vind ik niet erg.. als het maar een beetje vernieuwend is. Je kan lullen wat je wilt, maar GT5 is puur qua opzet totaal niet veranderd, alleen de special events. Dat is wat me nu een beetje tegen staat, zeker omdat ik GT al vanaf het eerste deel speel. Fifa heeft bijvoorbeeld ook een tijdje dat probleem gehad. Elk jaar kwam er een nieuw deel, maar qua gameplay was er niks veranderd... alleen de spelers e.d. Nu is het gewoon elke keer vernieuwend en dat mis ik met GT5. Als ik GT5 ook met Forza 3 ga vergelijken, denk ik dat Forza 3 een veel grotere re-play waarde heeft.

Het is echt niet zo dat ik GT5 niet (meer) ga spelen, maar het had anders/beter gekunt. Bij PD zijn ze wel erg bang voor vernieuwing in ieder geval...

Tom

Bericht door Tom » 27 nov 2010, 19:56

Hoe doe je de cabriokap open bij die Z4 in GT5?

dvh

Bericht door dvh » 27 nov 2010, 20:03

Roy schreef:Laat ik nou heel veel RPG's en MMO's spelen,
Ik heb daarom ook geen tijd voor GT5.
WoW Cataclysm komt eraan ! 8) :mrgreen:

Roy

Bericht door Roy » 27 nov 2010, 20:04

I know, I know :D

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 27 nov 2010, 20:13

Heeft een van jullie trouwens al een GT-R? Ik heb een rode gekocht en die opgevoerd naar ruim 600pk, dat ding rijdt gewoon Enzo's zoek. :shock:

Andre

Bericht door Andre » 28 nov 2010, 00:06

Gisteren ook ps3 incl GT5 gekocht voor me zoontje kuch kuch.

Best wel gaaf dit. Tis geen hardcore sim maar dat wil je ook niet kost te veel tijd. Dit is gewoon wel gaaf. Ik moet binnenkort maar een keer online in de DF dark room.

Controller stuurt best wel nog wel gaaf trouwens.

Is zo n Orgineel stuurtje die voor GT5 gemaakt is niet beter dan een G27?

Snipe

Bericht door Snipe » 28 nov 2010, 00:23

Tom schreef:Hoe doe je de cabriokap open bij die Z4 in GT5?
Daar is het te koud voor nu.
En als je toch zo nodig met je hoofd in de zon moet kun je beter je playseat in de achtertuin zetten.

Roy

Bericht door Roy » 28 nov 2010, 00:42

Voor de mensen die het leuk vinden, Gamekings.tv review nu online: http://www.gamekings.tv/" onclick="window.open(this.href);return false;

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 28 nov 2010, 00:47

Ik speel net de cup met Italiaanse auto's van '67 t/m '76. Daar rij ik met een Countach, tegen o.a. 2 Miura's. Moesten laatste race op Laguna Seca, stuurt die Miura vanaf plaats 4 voor me zo na de start links die baan op waar je de pitstraat uitrijdt en neem ie zo de bocht binnendoor ;). Mooi man, een AI die ook truckjes uithaalt!

Roy

Bericht door Roy » 28 nov 2010, 01:05

Das inderdaad wel tof. Voorderest vind ik het wel weer jammer dat de AI zo ontzettend op een lijn rijd. Je kan met 300km/h tegen ze aan rijden, je kan ze niet om krijgen.

Plaats reactie