BMW E36 328i sedan [Verkocht...]
-
Emiel
- Berichten: 4271
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: BMW E36 328i sedan
Ik zal diegene die het blok gebouwd heeft voor die volvo even de link van het forum sturen. Misschien zit ie hier zelfs al.
Die kan wel wat meer vertellen over "wat er in ligt"
Die kan wel wat meer vertellen over "wat er in ligt"
-
Eugene
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 11 dec 2009, 09:57
Re: BMW E36 328i sedan
Net even geregistreerdEmiel schreef:Ik zal diegene die het blok gebouwd heeft voor die volvo even de link van het forum sturen. Misschien zit ie hier zelfs al.
Die kan wel wat meer vertellen over "wat er in ligt"
De groene 850 station is origineel een 850R met 250pk, eigenaar heeft 'm langzaamaan opgebouwd als circuit auto met de standaard aanpassingen. Zit een zéér mooie kooi in en heb afgelopen weken een blokje opgebouwd voor de auto 2.3 liter 5 cilinder, blok zelf is goed voor ~450pk. Turbo die er momenteel op zit zal er maximaal 350pk uitpersen. Zal ongeveer 300-330pk gedaan hebben die dag. Dagje Zolder was puur inrijden en software afstellen. Bandjes die erop lagen hadden totaal geen grip in de regen, dus vroeg remmen was wel noodzakelijk.
Het filmpje van YouTube wat je gepost hebt, dat is een groene 850 T-5R waarvoor ik ook het blok heb gebouwd. Deze heeft ongeveer 425pk op de voorwielen. Eigenaar is ook geen onbekende op de Nordschleife, waar die aardig hard rond gaat (weet niet of ik heir tijden mag noemen?).
- Knot
- Berichten: 40896
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan
Oke, dus onboard is een ander filmpje dan het 328i vs 850 filmpje... vond die teller al erg rap gaan voor vergelijk tussen de auto's op Zolder.
-
HSR
- Berichten: 5532
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: BMW E36 328i sedan
Is die groene 850 van Lars, toevallig ?Eugene schreef:Net even geregistreerdEmiel schreef:Ik zal diegene die het blok gebouwd heeft voor die volvo even de link van het forum sturen. Misschien zit ie hier zelfs al.
Die kan wel wat meer vertellen over "wat er in ligt"![]()
De groene 850 station is origineel een 850R met 250pk, eigenaar heeft 'm langzaamaan opgebouwd als circuit auto met de standaard aanpassingen. Zit een zéér mooie kooi in en heb afgelopen weken een blokje opgebouwd voor de auto 2.3 liter 5 cilinder, blok zelf is goed voor ~450pk. Turbo die er momenteel op zit zal er maximaal 350pk uitpersen. Zal ongeveer 300-330pk gedaan hebben die dag. Dagje Zolder was puur inrijden en software afstellen. Bandjes die erop lagen hadden totaal geen grip in de regen, dus vroeg remmen was wel noodzakelijk.![]()
Het filmpje van YouTube wat je gepost hebt, dat is een groene 850 T-5R waarvoor ik ook het blok heb gebouwd. Deze heeft ongeveer 425pk op de voorwielen. Eigenaar is ook geen onbekende op de Nordschleife, waar die aardig hard rond gaat (weet niet of ik heir tijden mag noemen?).
-
Eugene
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 11 dec 2009, 09:57
Re: BMW E36 328i sedan
Nee, die heeft nu een blauwe V70hugo schreef:Is die groene 850 van Lars, toevallig ?Eugene schreef:Net even geregistreerdEmiel schreef:Ik zal diegene die het blok gebouwd heeft voor die volvo even de link van het forum sturen. Misschien zit ie hier zelfs al.
Die kan wel wat meer vertellen over "wat er in ligt"![]()
De groene 850 station is origineel een 850R met 250pk, eigenaar heeft 'm langzaamaan opgebouwd als circuit auto met de standaard aanpassingen. Zit een zéér mooie kooi in en heb afgelopen weken een blokje opgebouwd voor de auto 2.3 liter 5 cilinder, blok zelf is goed voor ~450pk. Turbo die er momenteel op zit zal er maximaal 350pk uitpersen. Zal ongeveer 300-330pk gedaan hebben die dag. Dagje Zolder was puur inrijden en software afstellen. Bandjes die erop lagen hadden totaal geen grip in de regen, dus vroeg remmen was wel noodzakelijk.![]()
Het filmpje van YouTube wat je gepost hebt, dat is een groene 850 T-5R waarvoor ik ook het blok heb gebouwd. Deze heeft ongeveer 425pk op de voorwielen. Eigenaar is ook geen onbekende op de Nordschleife, waar die aardig hard rond gaat (weet niet of ik heir tijden mag noemen?).
- frank de jonge
- Berichten: 9954
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: BMW E36 328i sedan
Laat maar horen die tijden :banaan:
-
Eugene
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 11 dec 2009, 09:57
Re: BMW E36 328i sedan
8.04frank de jonge schreef:Laat maar horen die tijden :banaan:
- Knot
- Berichten: 40896
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan
Gaat die bak van mij niet halen hoor een 8:04.....
- frank de jonge
- Berichten: 9954
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: BMW E36 328i sedan
Very nice 8)
- Knot
- Berichten: 40896
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan
Gistermiddag in de vrieskou op de grond (geen brug) ff de HP+ achterremblokken gemonteerd. Die metalen plaatjes die tussen het blok en de klauw zitten heb ik er niet opgedaan, zaten ook niet bij de Hawk blokken, moet dit er nou nogsteeds tussen??? Piepen doen die Hawk blokken toch wel. Klein beetje vet op het blok en aan de haakjes boven en onder en dichtschroeven leek me voldoende.
Rustig in geremd maar merk niet echt verschil, de HT10 voor doen t m, of er achter nou remsa of HP+ op zit merk je niet direct. Misschien met een trackday wel als ik het heet stook maar op straat iig niet zomaar.
Wat me wel opviel, na op Zolder toch goed geknald te hebben piepen de HT10's voor nu ineens een stuk meer nu ze echt warm geweest zijn!
Verder, de setup met Pilot Sport rondom had ik meer van verwacht, het is op droog iets beter dan de Roadhog's maar breek nogsteeds erg snel uit. Er zit 3mm op, staan op 2,4bar koud..... dat kan t niet zijn. Misschien dat de dempers opgeschroefd moeten worden, staan nu op 1/12 klikje, wellicht dat de PS2 meer demping lekkerder vinden, of moet er gewoon meer temperatuur in voor ze het achter beter gaan doen?
Rustig in geremd maar merk niet echt verschil, de HT10 voor doen t m, of er achter nou remsa of HP+ op zit merk je niet direct. Misschien met een trackday wel als ik het heet stook maar op straat iig niet zomaar.
Wat me wel opviel, na op Zolder toch goed geknald te hebben piepen de HT10's voor nu ineens een stuk meer nu ze echt warm geweest zijn!
Verder, de setup met Pilot Sport rondom had ik meer van verwacht, het is op droog iets beter dan de Roadhog's maar breek nogsteeds erg snel uit. Er zit 3mm op, staan op 2,4bar koud..... dat kan t niet zijn. Misschien dat de dempers opgeschroefd moeten worden, staan nu op 1/12 klikje, wellicht dat de PS2 meer demping lekkerder vinden, of moet er gewoon meer temperatuur in voor ze het achter beter gaan doen?
- Knot
- Berichten: 40896
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan
Verder is de auto trouwens wel naar mn zin.
Trackday setup op PS2's is goed, driftsetup op PS2/Roadhog is ook naar mn zin.
Remmencombinatie ATE+HT10 en OEM+HP+ voldoet
AST onderstel met 90/70 veren is naar mn zin.
Waar moet ik mn volgende centen nu aan gaan besteden???
- Toch maar de M50 mod en eventueel afstellen (hoop geld) om m niet arm te laten lopen... mis wel het "drift" koppelonderin dan.
- Andere uitlaatlijn, downpipes, katvervanger etc en originele demper houden voor de Zolder 95dB etc?
Of moet het beter in 1x goed over een tijdje, Uitlaatspruitstuk, katvrevanger, M50 inlaat, nokkenas en dan chippen/afstellen?
Trackday setup op PS2's is goed, driftsetup op PS2/Roadhog is ook naar mn zin.
Remmencombinatie ATE+HT10 en OEM+HP+ voldoet
AST onderstel met 90/70 veren is naar mn zin.
Waar moet ik mn volgende centen nu aan gaan besteden???
- Toch maar de M50 mod en eventueel afstellen (hoop geld) om m niet arm te laten lopen... mis wel het "drift" koppelonderin dan.
- Andere uitlaatlijn, downpipes, katvervanger etc en originele demper houden voor de Zolder 95dB etc?
Of moet het beter in 1x goed over een tijdje, Uitlaatspruitstuk, katvrevanger, M50 inlaat, nokkenas en dan chippen/afstellen?
-
HSR
- Berichten: 5532
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: BMW E36 328i sedan
Knot schreef:Verder is de auto trouwens wel naar mn zin.
Trackday setup op PS2's is goed, driftsetup op PS2/Roadhog is ook naar mn zin.
Remmencombinatie ATE+HT10 en OEM+HP+ voldoet
AST onderstel met 90/70 veren is naar mn zin.
Waar moet ik mn volgende centen nu aan gaan besteden???
- Toch maar de M50 mod en eventueel afstellen (hoop geld) om m niet arm te laten lopen... mis wel het "drift" koppelonderin dan.
- Andere uitlaatlijn, downpipes, katvervanger etc en originele demper houden voor de Zolder 95dB etc?
Of moet het beter in 1x goed over een tijdje, Uitlaatspruitstuk, katvrevanger, M50 inlaat, nokkenas en dan chippen/afstellen?
Gewoon maximaal gaan rijden. Binnen nu en afzienbare tijd zal er vanzelf wel weer wat sneuvelen en dat kost vaak ook genoeg geld. Ik heb soms ook het idee dat de E34 wel meer vermogen zou mogen hebben maar als je dan de 100-180km/h tijd gaat bekijken dan zie je dat de wagen nauwelijks trager is dan een Golf v gti, in feite dus rap zat.
- FreudeamFahren
- Berichten: 2855
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: BMW E36 328i sedan
Katvervangers zijn een hoop gedoe met de APK. Plus dat je dan de 95 dB ook niet meer haalt ben ik bang. Ik denk dat de volgende stap is een M50 inlaatspruitstuk en een M3 uitlaatlijn, dus S50B30 uitlaatspruitstuk, setje kats en einddemper. Dan ben je op Zolder welkom en schiet je er toch nog iets mee op. Vervolgens sparen voor een setje Schrick stokken en een S52M30 krukas uit een Ami-M3 voor een stukje "Hubraum Erweiterung". Of een S50 conversie 
- Knot
- Berichten: 40896
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan
Hugo, zit wat in, maar je wilt toch verder he... straks is snurkie weer vol en gaat ie klagen 
FaF, blokje gaat niet open natuurlijk, krukas = S50 blok in dat geval. Uitlaatlijn van de 328i gaat niet bepaald stuk, is allemaal duurzaam spul dus zal vroegtijdig moeten vervangen dan. Kijken of ik een 3.0 uitlaatlijn op de kop kan tikken van een (motor)schade auto ofzo.
Zou dat opleveren? Beter koppelverloop en lekkerder in de toeren klimmen, een 5-10pk winst ofzo richting de 6000?
FaF, blokje gaat niet open natuurlijk, krukas = S50 blok in dat geval. Uitlaatlijn van de 328i gaat niet bepaald stuk, is allemaal duurzaam spul dus zal vroegtijdig moeten vervangen dan. Kijken of ik een 3.0 uitlaatlijn op de kop kan tikken van een (motor)schade auto ofzo.
Zou dat opleveren? Beter koppelverloop en lekkerder in de toeren klimmen, een 5-10pk winst ofzo richting de 6000?
- Joy
- Berichten: 10893
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: BMW E36 328i sedan
Uitlaatlijn van een M3 is een idee. Toevallig zag ik dat Bas vanalles en nog wat aan spruitstukken in de schappen heeft liggen, zou je ook eens tussen kunnen neuzen. M50 inlaat werkt niet op alle motoren goed, lees ook wel problemen met stationair wat gewoon niet goed komt. De aanpassingen die Bas heeft gedaan aan het M50B25 blok in de ex-Allen dat zou leuk zijn. 250 pk en veel toerenbereik.
-
HSR
- Berichten: 5532
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: BMW E36 328i sedan
3000 Euro materiaalkosten toch ?Joy schreef:Uitlaatlijn van een M3 is een idee. Toevallig zag ik dat Bas vanalles en nog wat aan spruitstukken in de schappen heeft liggen, zou je ook eens tussen kunnen neuzen. M50 inlaat werkt niet op alle motoren goed, lees ook wel problemen met stationair wat gewoon niet goed komt. De aanpassingen die Bas heeft gedaan aan het M50B25 blok in de ex-Allen dat zou leuk zijn. 250 pk en veel toerenbereik.
- Knot
- Berichten: 40896
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan
Als dat 3000 euro kost zou Bas het alleen voor de weet/lol doen lijkt me... hij heeft S50 blokken liggen voor hetzelfde geld!
- Fabian
- Berichten: 7282
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: BMW E36 328i sedan
Mijn M54B30 spruitstuk en spaghetti Supersprint uitlaatspruitstuk, racekat en Eissenman einddempertje heeft echt wel wat meer gebracht denk ik hoor als die 10pk op mijn 2.8-tje.Knot schreef:Hugo, zit wat in, maar je wilt toch verder he... straks is snurkie weer vol en gaat ie klagen
FaF, blokje gaat niet open natuurlijk, krukas = S50 blok in dat geval. Uitlaatlijn van de 328i gaat niet bepaald stuk, is allemaal duurzaam spul dus zal vroegtijdig moeten vervangen dan. Kijken of ik een 3.0 uitlaatlijn op de kop kan tikken van een (motor)schade auto ofzo.
Zou dat opleveren? Beter koppelverloop en lekkerder in de toeren klimmen, een 5-10pk winst ofzo richting de 6000?
Moet hem nog steeds een keer laten afstellen, ben benieuwd wat er dan uitkomt op de bank. Maar het voelt erg goed
- frank de jonge
- Berichten: 9954
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: BMW E36 328i sedan
Fabian, waar blijven de filmpjes 
- Knot
- Berichten: 40896
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan
http://link.marktplaats.nl/306206605" onclick="window.open(this.href);return false;
Stalen 15inch past volgens mij gewoon op een standaard E36 met die 286mm schijven...
Vredestein Snowtrac... niet ideaal maar beter als Pilot Sport PS2's toch?
Kan ik tenminste ook nog ff filmpjes en lol maken....
Stalen 15inch past volgens mij gewoon op een standaard E36 met die 286mm schijven...
Vredestein Snowtrac... niet ideaal maar beter als Pilot Sport PS2's toch?
Kan ik tenminste ook nog ff filmpjes en lol maken....
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: BMW E36 328i sedan
Dat past gewoon want een 328i staat standaard ook op 15".
Die Vredesteins heb ik ook gehad en is een prima band hoor.
Die Vredesteins heb ik ook gehad en is een prima band hoor.
- Knot
- Berichten: 40896
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan
Kost wel weer ff 200 euro.. misschien dat ze voor 150 mee mogen maar dan kan ik wel ff wat lol beleven nog deze week...
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: BMW E36 328i sedan
Hoop het voor je maar als ie een beetje slim is zakt ie geen cent. Hij raakt ze momenteel toch wel kwijt.
Ik heb een setje voor mijn schoonouders gevonden en die kosten 250,- inclusief wielen. Kost wel weer geld maar je kan wel een beetje normaal rijden met dit weer.
Heb die auto vanmorgen uit moeten graven en met veel moeite kreeg ik hem het parkeervak uit. Zitten nieuwe zomerbanden op maar die doen ook niks met dit weer. Dus snel een setje winterbanden monteren.
Ik heb een setje voor mijn schoonouders gevonden en die kosten 250,- inclusief wielen. Kost wel weer geld maar je kan wel een beetje normaal rijden met dit weer.
Heb die auto vanmorgen uit moeten graven en met veel moeite kreeg ik hem het parkeervak uit. Zitten nieuwe zomerbanden op maar die doen ook niks met dit weer. Dus snel een setje winterbanden monteren.
- frank de jonge
- Berichten: 9954
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: BMW E36 328i sedan
Voor die 250 eurie heb ik nog wel een setje 17" liggen om op te gummen (Breyton magic) waarvan er 2 wielen met winterbanden en 2 voor het oproken waar nog5 mm opzit.
Winterbanden zijn maar 1 winter mee gereden. Velgen zijn niet mooi meer btw.
Winterbanden zijn maar 1 winter mee gereden. Velgen zijn niet mooi meer btw.
- Knot
- Berichten: 40896
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan
Nah, ff kijken of die steelies voor 150 opgehaald mogen worden, dan doe ik dat wel, zo niet, jammer.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Arjan S., BMeinders, BMWDennis, frankie, GRzep, JdBn, KoenM, krentenbol, Vanreijmersdal en 14 gasten
