Bericht
door JWtje » 15 jun 2018, 00:24
Crap,
Nog eentje dan.
Ik had mega lang geleden een eind jaren 90 Dodge Ram Van / Chrysler Voyager. 2.4 benzine met gastank.
Rij over een tak ofzo heen en die komt tussen de multiriem ener breekt een stuk van de mega fijn ge-engineerde plastic poelie van de stuurbekrachtigingspomp af. Dat is helemaal hopeloos met zo'n ding want daar kun je mega slecht bij. Uitlaat demonteren enzo. Dus ik MP afstruinen en ja hoor, kom er eentje tegen die als 2 druppels water de mijne is maar deze rijdt niet. Kerel vraagt er €350,- voor. Een goede deed destijds rond de €1.500,-.
Ik gaan kijken en hij sloeg inderdaad niet aan. Gaf wel wat prutteltjes maar dat was het. Aangezien ik niet direct wist wat het was vond ik 350 wel een beetje zonde voor de paar onderdelen die ik misschien kon gebruiken. Ik wou eigenlijk de gastank overknutselen, keuren en die andere naar de vorkenfabriek brengen minus wat onderdelen die misschien wel handig waren.
Ik €50,- geboden maar dat was blijkbaar een belediging. Ik verteld dat over 3 weken zijn APK afliep die hij nooit ging halen, dat zijn advertentie volgende week afliep, dat hij verzekering en wegenbelasting betaalde en ook nog een schorsing moest gaan betalen vanwege de APK dus dat €50,- eigenlijk niet zo heel verkeerd was. €350,- was helaas echt de bodemprijs dus dat ging niet door.
Belt ie een uur later op dat als ik hem dezelfde week kwam halen ik hem voor 250 mocht hebben. Ik heb toen €100,- als max geboden en weer opgehangen want hij was het er weer niet mee eens. Uurtje later belt ie weer en toen was €100,- prima.
Ik dat hok ophalen met m'n broer die mij sleepte want het was niet zo heel ver. Tijdens het rijden paar keer de koppeling op laten komen om te kijken of ie dan wel wou starten maar dat hielp niet echt. Toen viel me wel op dat het lampje van de benzinereserve brande. Ik mijn broer bellen om het eerste beste tankstation in te rijden en er voor 2 tientjes benzine in gegooid.
Starten en lopen en zonder problemen mee naar huis gereden. Reed beter dan die ik al had.
Laatst gewijzigd door
JWtje op 15 jun 2018, 00:25, 1 keer totaal gewijzigd.